Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
hpavictor

Ultra Low THD

Recommended Posts

Operationalul este LME49990 ca prima optiune , urrmat de LM49710 si a treia optiune OPA1611 , iar la limita AD8065 .

Pentru LM318 sau chiar 5534 ( totusi nu recomand 5534 )  trebuie modificata compensarea , iar o data cu acesata modificare  trebuie sa acceptati scaderea performantelor ,

 

Posted Image
 
Posted Image
 
Acest subiect se doreste sa fie o discutie teoretica despre tehnicile de reducere a THD-ului , nu recomandari sau proiecte despre constructia unui " alt "  amplificator .
Invit pe cei ce nu au nimic de spus sa se abtina de la comentarii offtopic .
Link to comment
Share on other sites

Presupun ( ca nu pot fi sigur ) ca Victor critica condensatorul dinspre masa, cel care se asigura ca nu se amplifica decat AC, aici C9 face o compensare de tip lead cu R29, condensatorii nu pot lipsi din compensari, interesanta ( pentru mine cel putn ) este prezenta lui C8 acolo, o compensare strict pe etajul final, presupun ca tot lead ( cer scuze daca ma insel ), mai e si C4 care face lag... O schema pe care o voi studia mai atent.

Link to comment
Share on other sites

E o schema destul de complicata , are multe reactii negative. Reactia principala, globala, este cea data de R25 si R26+R27 la frecvente joase, recte R26 la frecvente inalte. Aici trebuie sa te uiti Leco. Dupa cum se observa peste R25 nu exista niciun condensator. Schema asta necesita musai buffer inainte, nu merge atacata direct din potul de volum. Etajul de iesire e cel de la SARA si Starter in cea mai mare parte. Pare un pic subcompensat cu posibilitate de oscilatie dar ramane de vazut. Superdioda e vazuta ideal ca o sursa de tensiune dar in practica mai creste si ea distorsiunile. Nu stiu daca se mai pastreaza distorsiunile daca s-ar folosi un opamp real. Oricum, sunt multe de comentat, e o schema principiala buna dar cu multe aspecte de lamurit. Asa cum este acum e greu de spus daca va fi functionala si la ce performante poate ajunge in raport cu idealul simulat.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa explicitez ce a scris f corect greierasul.

Reactia e impartita. Cea globala, si cea locala, sau ma rog, pe o bucla mai mica, care functioneaza puternic doar de la sute de kHz in sus.

Sa tii totul sub control cand ai banda de zeci de MHz nu prea se poate, dar spargand fr mare in celule controlabile se poate.

Link to comment
Share on other sites

 Exact si de aici incepe harababura , respectiv teoria controlului. Compensarile pot fi cu multipoli cum sunt aici si la mine la SARA , sau cu poli dominanti de tipul Miller cum regasesti in majoritatea amplificatoarelor, compensari lead/lag, compensari nested a la Cherry , etc. Cine a facut schema de mai sus nu e un electronist amator sau de nivel mediu, e al naibii de versat. Sunt si lucruri care ne arata ca e vorba mai degraba de un teoretician si mai putin de un practician, dar oricum, ideea ramane.

 

  Ca schema de tip scoala hi-end este foarte buna, dar in practica trebuie subliniat ca sub 0,001% te mananca puternic campurile electromagnetice parazite ale trafului, cablurilor, alimentarii ,carcasei.  Putine amplificatoare pot cobori sub aceasta valoare fara masuri speciale de contracarare ale acestor elemente parazite.

 

 Revenind la teorie, eu i-as recomanda lui Victor sa sparga schema in etaje asa incat lumea sa inteleaga prima data schema bloc, altfel topicul va ramane extrem de rarefiat, :rade:

Link to comment
Share on other sites

De ce ? 

Este o schema istorica in domeniul audio , publicata in Radio ( ex URSS ) nr 11 si 12 din anul  1984 .

Va prezint schema originala , fara modificari , cu mentiunea ca OP AMP-ul este echivalent direct cu LF357 ( oarecum merge si LM 318 ) :

 

Posted Image

 

Este adevarat , simularea din primul post al acestui subiect  fost realizata si optimizata de un expert recunoscut si omologat ( pe bune ! ) ca fiind " guru "  in domeniu audio HiEnd , dar nu se justifica sa ofer amanunte legate de identitatea autorului  . 

Toate la timpul lor ...

Am in studiu un nou proiect ( hpaEsoteric one ) deoarece  proiectul  anterior ( cunoscut sub denumirea AE150S  ) a ajuns la maturitate deplina , si evident  deja ofera rezultate exceptionale pentru costurile initiale , estimate acum 4 ani , tinand cont ca  totul evolueaza ( pentru mine ) , inclusiv tehnicile de compensare sau cele de shift level incluse in etajul VAS , in varianta actuala  ( hpaEsoteric one  ) permite obtinerea unui  timp de crestere foarte onorabil , ce permite incadrarea fara comentarii si absolut lejera in clasa HiEnd , cu mult sub pragul psihologic de 0,66 microsecunde ( cu mult sub sub 660 nanosecunde ) avand SR  limitat in limite rezonabile doar de tensiunea de alimentare ) , evident etajul final  fiind perfect stabil in conditiile utilizarii unor sarcini puternic reactive   !  

Sper sa acceptati si Dvoastra ca vremurile evolueaza ... mai analizati inca o data schema din primul post .

Este o schema aproape de perfectiune ( este confirmata parerea cunoscatorilor , carora le-am cerut sprijinul in finalizarea proiectului hpaEsoteric one ... dar fac mentiunea  ca varianta inca in studiu ( hpaEsoteric one ) este full simetrica in comparatie cu schema oferita pentru studiu in primul post  ,   viitoarea platforma hpaEsoteric  fiind o dezvoltare extrema a platformei AE150S in doua variante :  una clasica ce va fi numita hpaEsoteric one  si una true full balanced numita  hpaEsoteric two ) ... , va urma cu siguranta si un monobloc true ful balanced G class numita hpaEsoteric three  , dar momentan nu va pot oferi alte amanunte tehnice .

Va urez audiții plăcute si succese fara eșece !

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

De ce ? 

Este o schema istorica in domeniul audio , publicata in Radio ( ex URSS ) nr 11 si 12 din anul  1984 .

Va prezint schema originala , fara modificari , cu mentiunea ca OP AMP-ul este echivalent direct cu LF357 ( oarecum merge si LM 318 ) :

 

Posted Image

 

Este adevarat , simularea din primul post al acestui subiect  fost realizata si optimizata de un expert recunoscut si omologat ( pe bune ! ) ca fiind " guru "  in domeniu audio HiEnd , dar nu se justifica sa ofer amanunte legate de identitatea autorului  . 

Toate la timpul lor ...

Am in studiu un nou proiect ( hpaEsoteric one ) deoarece  proiectul  anterior ( cunoscut sub denumirea AE150S  ) a ajuns la maturitate deplina , si evident  deja ofera rezultate exceptionale pentru costurile initiale , estimate acum 4 ani , tinand cont ca  totul evolueaza ( pentru mine ) , inclusiv tehnicile de compensare sau cele de shift level incluse in etajul VAS , in varianta actuala  ( hpaEsoteric one  ) permite obtinerea unui  timp de crestere foarte onorabil , ce permite incadrarea fara comentarii si absolut lejera in clasa HiEnd , cu mult sub pragul psihologic de 0,66 microsecunde ( cu mult sub sub 660 nanosecunde ) avand SR  limitat in limite rezonabile doar de tensiunea de alimentare ) , evident etajul final  fiind perfect stabil in conditiile utilizarii unor sarcini puternic reactive   !  

Sper sa acceptati si Dvoastra ca vremurile evolueaza ... mai analizati inca o data schema din primul post .

Este o schema aproape de perfectiune ( este confirmata parerea cunoscatorilor , carora le-am cerut sprijinul in finalizarea proiectului hpaEsoteric one ... dar fac mentiunea  ca varianta inca in studiu ( hpaEsoteric one ) este full simetrica in comparatie cu schema oferita pentru studiu in primul post  ,   viitoarea platforma hpaEsoteric  fiind o dezvoltare extrema a platformei AE150S in doua variante :  una clasica ce va fi numita hpaEsoteric one  si una true full balanced numita  hpaEsoteric two ) ... , va urma cu siguranta si un monobloc true ful balanced G class numita hpaEsoteric three  , dar momentan nu va pot oferi alte amanunte tehnice .

Va urez audiții plăcute si succese fara eșece !

Victor, ai diaree verbala? Ia citeste ce ai scris! E un fel de reclama? Daca nu poti da nici un amanunt tehnic scrie la ceva publicatie care vinde ulei de sarpe, nu pe forumul electronistilor. Pot, daca vrei, sa-i indic exact unde ma doare de esotericele tale atita timp cit nu publici aici vreo descriere tehnica, schema, masuratori etc. Sunt convins ca doar te dai mare. De fapt nu ai NICI o realizare sau macar masuratoare. Nici amplificatorul visurilor tale cu GU50 nu ai reusit sa-l faci.

Mai bine nu scriai nimic. Ce ai scris aici e o mare mizerie, din care oricum, in afara de a te bate cu pumnul in piept nu rezulta nimic. Ceva de genul "BA, am facut si am dres super chestii, dar va spun numai NUMELE".

De ce ai scris de atitea ori numele daca afirmi "dar momentan nu va pot oferi alte amanunte tehnice"? Nu le cunosti probabil...

JENANT!

Link to comment
Share on other sites

Sunt rupt de oboseala , zilele astea sunt ocupat nonstop .

Da , sunt vesti noi legate de finalizarea apropiata a unui prototip AE150S , si de aia am început studiul la un alt proiect .

Nu este o reclamă , este doar o idee , un simplu vis , dar misa are dreptate ... De la idee la practică , pentru proiectul AE150S au fost necesari cam 5 ani .

Pentru următorul proiect ( Esoteric one ) am speranța ca totul o să dureze mai puțin !

Cât despre proiectul cu lămpi ... va rămâne un vis îndepărtat .

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

THD-ul din simulare nu cred ca este acelasi cu cel din realitate... e doar asa sa-ti faci o idee. Oricum nu cred ca iti trebuie 0,000015%... de la 0,1% in jos nu mai auzi nici o diferenta, mai ales ca cele mai multe distorsiuni le baga difuzoarele... Dar daca se poate e foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

Limita superioara acceptabila pentru distorsiuni THD este de 3% pentru clip simetric si 8% pentru clip asimetric , iar limita inferioara minim discernabila este de 100 de ori mai mica decât valorile maxime .

Desigur , in cazul unui auz absolut , pentru muzicienii cu urechi educate , probabil ca sunt alte valori , dar AES nu specifica valorile , oamenii sunt specimene " unicat " , unul mai audiofil ca celălalt .

Link to comment
Share on other sites

Primiti si neaveniti ( si nepartizani ... ) in discutie ? ... Eu am executat practic schema ruseasca publicata de dl . Victor , exact ca in revista , intocmai si la timp ! Exact = cu componentele de acolo , fara exceptie ... ! La timp = cam la 3 saptamani dupa ce a aparut numarul secund ! ...

Edited by gauss
Link to comment
Share on other sites

Te rog nu polua acest subiect .

Recitește încă o data primul post , tu si prietenii tai aveti rezervată o rugăminte . "

La mine faceti referire , d - le Victor ?

 

Nu va mai bagati aiurea in seama.

DAca nu aveti nimic de zis, nu are rost sa postati! "

Aceeasi  intrebare , stimate tortionar !

Edited by gauss
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines