Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

DREMEL 6800 regulator puscat


GanMark

Recommended Posts

Am primit de la un prieten o mini freza cu regulatorul de turatie defectat

avea cablajul puscat , refacut de el traseele dar si CI era la un pin puscat....si indescifrabil

asa ca am decis sa adaptez un variator de tensiune.....

dupa schema la intrerupator K imi pusca triacul.....la pornire ....de 2 ori ,

am schimbat puntea care era de 6A( intrerupta ) si am pus de 10A, in loc de 330k am pus 100k....

intrerupatorul am pus inaintea de punte ...in loc de bec....

merge brici , se regleaza turatia bine , acum sa vad durabilitatea......

 

post-201871-0-62307300-1427906718_thumb.jpg

post-201871-0-38532700-1427906725_thumb.jpg

post-201871-0-65853900-1427906731_thumb.jpg

post-201871-0-79944800-1427906738_thumb.png

Link to comment
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GanMark

    5

  • validae

    3

  • nelu F

    1

  • mihaighe

    1

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ai utilizat un circuit regulator cu triac nu vad de ce mai aveai nevoie de punte. Probabil ca circuitul original era cu MOS si de aceea era nevoie de punte.

Link to comment

era triac , a doua ora asa in aer lipit fire functiona....

din poza se vede ca are punte....deci motorul e in cc

poze dupa adaptare...

post-201871-0-67944600-1427908900_thumb.jpg

Link to comment

Avea punte montajul original și deoarece utiliza un controller dedicat funcție de reglare și cel mai probabil triacul nu era triac ci un mosfet .Și cel mai probabil motorul este unul de curent continuu cu magneți. Am întâlnit de mai multe ori prin diverse aparate casnice de mică putere motoare de curent continuu de 220V cu statorul magnet permanent. Poate îmi confirmați ideea, doar apropiați șurubelnița de el.....

Funcționarea motorului anterior defectării regulatorului era foarte bine optimizată, dar merge și varianta simplificată....fără prea multe pretenții însă, pragul util de reglaj al turației motorului poate fi cam incomod...oricum, poți folosi scula cu reglare de turație.

Link to comment

din teste asa pare ca functioneaza bine....sa vad daca are probleme in sarcina

am vrut sa folosesc potentiometrul lui original dar era de 10 K , si cursa de reglaj era prea mica , dar am gasit de 1ooK din defrisari

deocamdata e supermultumit, proprietarul...

Link to comment

Probabil regulatorul limita tensiunea efectivă la bornele motorului la maxim 120V, se vede pe placă scris 120V M... (motor ?)

Link to comment

mda ....am observat si eu ca pe placa scria 120v

dar , facut variatorul cu punte si masurat tensiunea pe iesire aveam 267 Vcc .... cam mult....

asta e , nu stiu la cat merge motorul dar sincer merge bine....asa zice proprietarul...

Link to comment

siguranta e pe primul loc ....dar cu siguranta daca e vreo problema ...va reveni cu reclamatii ca prieten

dar cred ca va fii viabil....

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines