Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor necunoscut


Recommended Posts

Am intrat în posesia motorului din imagini.

Cum se leagă statorul şi rotorul, în serie sau în paralel ? În cutia cu borne am aduse 4 fire: 2 fire de la perii şi 2 fire de la cele 2 bobinaje ale statorului care sunt legate în serie.

Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi.

 

 

şi o poză cu statorul:

 

post-185456-0-94957700-1425706570_thumb.jpg

post-185456-0-95857300-1425706586_thumb.jpg

post-185456-0-10080000-1425706603_thumb.jpg

post-185456-0-64750800-1425707014_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E un motor de curent continuu cu excitație serie, deci în cutia de borne se va înseria statorul cu rotorul.Aveți grijă cum puneți la loc cablurile pe cele două portperii fiindcă inversându-le între ele se va inversa sensul de rotație.Trebuie respectat sensul de rotație marcat pe carcasa motorului.

Link to comment

 

Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi.

 

Daca ai masurat rezistentele statorice corect SI ASTA E VALOAREA atunci este motor cu excitatie separata sau poate paralel. Acest lucru (excitatie separata)este intari si de incriptionarea de pe eticheta.

E un motor de curent continuu cu excitație serie

Si dupa dimensiunile lui nui prea mult 100o ohmi +rotorul pentru 220vCC si sa mai aiba si aproape 1 Kw?.

Link to comment

Așa este, rezistența mare a bobinajului nu ar permite mai mult de circa 50W dacă statorul ar fi în serie  :rade:  Dacă valoarea rezistenței statorului este cea declarată mai sus, trebuie legat în paralel.Mi se părea totuși mare valoarea rezistenței statorului raportat la grosimea cablurilor de legătură dintre bobine cel puțin.

Link to comment

Ce am afirmat mai sus s-a bazat (si am speciticat clar cu majuscule) pe masuratorile colegului.

Da legaturile de la stator sant mai groase dar asta ar putea fi pus ce seama regimului de functionare si a unei constructii de asa zis "regim greu" cum se chema inainte.

Edited by mihaighe
Link to comment

Excitatia poate fi separata sau paralela. Atentie - motorul nu se leaga la reteaua de ca ci la o sursa de cc.

Daca se foloseste alimentarea separata pentru excitatie (pentru gama mai larga a turatiei) trebuie avut grija ca in nici-un moment excitatia sa fie deconectata de la sursa sa.

Sensul de rotatie se poate schimba fara probleme.

Link to comment

Sensul se poate schimba binențeles, dar nu întotdeauna fără probleme. Asta fiindcă axa neutră a fost reglată din coroana portperiilor pentru un sens anume (cel indicat pe carcasă).Schimbarea sensului se poate face ușor prin simpla inversare între ele a conexiunilor la portperii sau chiar rotirea la 180* a portperiilor (dacă lungimea firelor de conexiune permite). Dar funcționarea comutației la noul sens s-ar putea face defectuos și atunci se ajustează poziția portperiilor față de colector până ce scânteierea se reduce. Rotirea portperiilor cu câteva grade într-un sens sau altul modifică și turația motorului, pentru cine nu cunoaște amănuntul. Motorul este unul de curent continuu, dacă îl alimentați de la rețea trebuie utilizată o punte redresoare și un filtraj decent, altfel rezultatele nu vor fi bune.

Link to comment

Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ  statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv.

Am lucrat cu un tip de motor identic dar bobinat pentru 110Vc.c. care se folosește la compresoarele auxiliare de locomotive electrice. 

Link to comment

Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ  statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv.

 

 

Foarte justa observatia ,sigur este de CC.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines