Guest Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Salut, nu am stiut unde sa postez, oricum sant incepator la aceasta tema. Cineva doreste sa adapteze un motor la bicicleta, are si maneta de acceleratie cu traductor Hall. Motorul este de 12V/350W. Se poate folosi un step-down de 30A? Ce solutie folosesc chinezii? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QQme Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Nu sunt avantajoase motoarele de putere si tens.mica,curentul mare implica randament mic si comanda dificila.(eu ,pt. a creste de la 250w la 400w maresc tens. la 36v de la 24v pt. a ,nu creste prea mult curentul limitat la 30A ,de la 25A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Stressmaker Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Chinezul merge pe economie asa ca va folosi un PWM exact ca la butonul de la "filetanta". Presupun ca daca se schimba mosfet-ul de 20A cu unul de 40 sau 50A atunci se poate comanda si motorul de 350W. Cat despre maner acela este pentru controlere "de cumparat" dar cred ca se poate adapta pentru comanda cu potentiometru (trebuie modificat butonul pentru acces la conexiunile potentiometrului) si cu un convertor tensiune-rezistenta. Un montaj PWM care sa se adapteze la un maner cu senzor hall analog se poate creea cu doua 555 si driverul mosfet-ului (Eng): http://www.brighthubengineering.com/diy-electronics-devices/123681-how-to-make-a-dc-motor-speed-controller-circuit-using-two-555-ics/ sau cu o schema asemanatoare cu aceasta (Eng): http://www.radanpro.com/Radan2400/MotorAndControl/PWM%20Motor-Light%20Controller.htm . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giongiu Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 (edited) In maneta de acceleratie, exista un senzor Hall liniar, de regula alimentat cu 5V, care in functie de pozitia unui magnet, actionat de maneta, ofera o tensiune variabila. Cu aceasta tensiune ar trebui comandata umplerea, la un regulator PWM. Varianta cea mai simpla, un UC3843, care sa comande printr-un driver, doi-trei mosfeti de 100A/50V. Frecventa de lucru pe care am masurat-o la un astfel de regulator de scuter electric, era 20Khz. Cred ca ar merge micsorata fara probleme, asa ca poate n-ar mai trebui driver. Motorul intre drene si plus, o dioda schottky de 20-30A, antiparalel pe motor. Trebuie si limitare de curent, curentul la pornire e foarte mare, fiind limitat doar de rezistenta rotorului. O rezistenta in sursa mosfetilor, iar caderea de tensiune, eventual amplificata cu un AO, sa comande pinul 3. Si un regulator cu SG3525... http://www.seekic.com/uploadfile/ic-circuit/s201164112423674.jpg Edited March 6, 2015 by giongiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QQme Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Daca tot se insista pe motorul initial, avem 35-40A curent nominal,80-100A curent de varf,ce trebue limitat din PWM, (pt.alimita pierderea pe schunt eu am folosit 494 la care comp.de curent lucreaza de la 50 mv.pt.conexiuni am folosit 6mm2 pt. 30A varf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Multumesc pt raspunsuri, maine am sa ma ocup mai mult de ac problema---teoretic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.