Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

drepturile soferilor (sau cum puteti si voi sa-i enervati)


Recommended Posts

:smt003 "METODE DE LUPTA IMPOTRIVA NOULUI COD RUTIER SI A ORGANULUI "Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier 1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau? E foarte folositor acesta?).2. Sa-ti spuna motivul opririi(care este motivul: filtru organizat si ce cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.4. Actele se cer pe un motiv(legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv(asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme ?etc.)6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo? puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda? Dar sa nu recunoasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui. 7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute( in Capitala) apare un echipaj de la ?Capitala? si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal?8. Fiti intelegatori cu politaiul? Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze). 9. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar? Sa aiba vizele la zi.B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne? Sa fie vizata.D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate ?ordinul de serviciu?? Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva. Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar? Dar faptul ca-l mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un? simplu ? Pentru tine, pentru ca? Ghiciti?De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la ?Nea ECHIPAJ-ul??

Link to comment
  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De ce sunt ineptii? Trebuie sa se civilizeze ambele parti - soferul trebuie sa inteleaga odata ca nu-i ok sa mergi beat cu 100 pe ora in zona de 40, iar politaiul trebuie sa stie ca poate fi si el controlat, deci trebuie sa-si faca meseria corect. Care-i ineptia?

Link to comment

De ce sunt ineptii? Trebuie sa se civilizeze ambele parti - soferul trebuie sa inteleaga odata ca nu-i ok sa mergi beat cu 100 pe ora in zona de 40, iar politaiul trebuie sa stie ca poate fi si el controlat, deci trebuie sa-si faca meseria corect. Care-i ineptia?

Pentru ca nu trebuie sa judeci lucrurile emotional, ci prin prisma a ceea ce scrie, negru pe alb, pe o bucata de hartie (calitatea e slaba recunosc) pe care e pus un antet mare ?Monitorul Oficial al Romaniei? . Asta e hartia care contine ineptii care sunt obligatorii. Hartia de ziar, de exemplu (cred ca de acolo provine decalogul asta neterminat) nu produce efecte. Ce scrie acolo e ca sa combata cum zicea nenea Iancu. Din pacate putini combate in cunostinta de cauza. In general, o documentare slaba, din doua clicuri pe internet si o citire din 3 in 12 a textului legii. De aia sunt ineptii.

 

Din pacate, dintr-o isterie din asta au ajuns multi sa-si ia "vestita" vesta reflectorizanta. Care de fapt e "echipament florescent-reflectorizant", obligatoriu numai pentru conducatorii de vehicule de peste 3,5 tone, care se cracaneaza pe sub ele (vehicule), pe timpul noptii, si raman cu cracii pe carosabil. Dar uite cum, chiar in conditiile astea, soferii cu veste se baga sub masinoiaie si afara (pe bulevard) raman numai turloaiele. La ce draq ii mai foloseste vesta aia, daca pe carosabil isi prezinta ciorapii neflorescenti-reflectorizanti.

Link to comment

Evident ca trebuie citita si respectata legea, ca doar n-o sa ma apuc sa-i zic politaiului "Mi-a zis nenea yo9hrb ca am voie sa-ti cer legitimatia si sa ma uit daca e vizata". Totusi nu cred ca e rau sa iti stii aproximativ drepturile, daca nu pentru altceva atunci macar ca sa stii ce si unde sa cauti.

Link to comment

salutare dragi colegi soferi. in mare parte sunt de acord cu ce zice colega yo9hrb, dar ca sa nu ajungem in situatia "s-oferim" pe trotuar ar fi bine sa ne pazim. ideea de baza este urmatoarea : acum la noi minunatul nou cod rutier este o "ingemanare" cu iz european. sa recunoastem ca sunt multi care incalca legea, dar e corect ca noi, cei care o respectam (cat de cat) sa platim prosteste, ca asa vrea "caschetosu' ".si sa ne aducem aminte de liceu, facultate, etc. STILOUL E LA EI IN MANA. daca vrea tot iti gaseste ceva sa te frece la ridiche pana cand calci pe bec (asta din cauza nervilor) si te incalta cu ceva.

Link to comment

si sa ne aducem aminte de liceu, facultate, etc. STILOUL E LA EI IN MANA. daca vrea tot iti gaseste ceva sa te frece la ridiche pana cand calci pe bec (asta din cauza nervilor) si te incalta cu ceva.

nu are voie sa faca asa cevachiar aseara am vazut la "zeroTV" o emisiune despre asa ceva caschetosul iti spune pt ce te-a oprit -> daca e control de acte - actele ti le verifica, daca e control de alcool - iti pune "suieratoarea" in bot, si tot asadaca treci cu bine "proba" te sui in masina si pleci - nu mai are dreptul sa caute bube pt a te amenda
Link to comment

Evident ca trebuie citita si respectata legea, ca doar n-o sa ma apuc sa-i zic politaiului "Mi-a zis nenea yo9hrb ca am voie sa-ti cer legitimatia si sa ma uit daca e vizata". Totusi nu cred ca e rau sa iti stii aproximativ drepturile, daca nu pentru altceva atunci macar ca sa stii ce si unde sa cauti.

Pai drepturile tale sunt tot alea din lege. Dar in cazul de fata, drepturile prevazute de lege sunt coafate. Asa dupa cum ti-am dat exemplul cu "vesta" pe care si-au luat-o multi, dar nu le foloseste la nimic (raportat la obligatia din OUG195).

 

Sa le luam pe rand.

1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau? E foarte folositor acesta?).

 

Nu e obligat sa iti prezinte legitimatia, cata vreme identificarea este posibila. Se prezinta verbal (agentul cutarescu de la...), iar in rest, poti sa ii vezi si singur numarul de care zice yo9hrb. E trecut pe insigna de pe piept. Avand in vedere ca legea zice ca doar politistul rutier te opreste (cu exceptia situatiilor din vama, cand te poate opri si politistul de frontiera) nu cred ca trebuie sa ne ingrijoreze faptul ca ne va opri vreunul in pantaloni scurti si tricou D&G, ca sa fie nevoie sa il intrebi de legitimatie.

 

2. Sa-ti spuna motivul opririi(care este motivul: filtru organizat si ce cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).

 

Motivele sunt trecute în Regulament (art.182):

"Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza prin executarea semnalelor regulamentare de catre politistul rutier sau, dupa caz, de catre politistul de frontiera, atunci cand constata incalcari ale normelor rutiere ori in situatia in care exista indicii temeinice despre savarsirea unei contraventii ori a unei fapte de natura penala, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte si a bunurilor care fac obiectul urmaririi, precum si pentru verificarea detinerii de catre conducatorii vehiculelor a documentelor prevazute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza si in conditiile producerii unor calamitaţi naturale, dezastre sau a altor situatii care pun in pericol siguranta circulatiei.

 

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

Nu cumva ar trebui sa iti spuna si indicative, continutul misiunii, numarul de telefon al sefului, etc. Nu cred ca ai sa gesesti nicaieri scris asta in hartiile alea de care vorbeam mai sus (MOf). Daca ai facut armata, poate stii ca ordinele (sefului) mai sunt si verbale. Daca dupa ce pleaca de la sectie se schimba situatia operativa pentru ca apar alte elemente, ce ar trebui sa faca: sa se intoarca la sectie pentru o noua hartie sau sa isi faca treaba? Daca face abuzuri, asta e cu totul altceva. Dar ca sa iti spuna si cand vine si pleaca de la serviciu asta nu crezi ca e cam mult? Iti propun, daca esti sofer, sa faci chestia asta in afara Romaniei sa vezi care e reactia.

 

5. Deci, la oprire, se comunica şoferului motivul si nu poti fi sancţionat decât pe acel motiv(asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme ?etc.)

Motivele ti le-am aratat. Dar daca la un filtru organizat (sa zicem ca a evadat unu' si il cauta prin toate mijloacele), in care initial nu are treaba cu tine (decat daca esti ala cautat), constata ca nu ai documentele la tine sau ca ai permisul suspendat, ce ar trebui sa faca? Conform teoriei de mai sus ar trebui sa iti ureze sa ai o zi buna. Politia e fericita ca v-a cunoscut.

 

6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo? puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda? Dar sa nu recunoasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

NU EXISTA RECUNOASTEREA FAPTEI. Asta pentru ca legea iti da dreptul sa faci contestatie pentru acel proces varbal intocmit (scrie chiar pe tipizat ca ai acest drept) si pentru ca de nicaieri nu rezulta ca acea semnatura are valoarea unei recunoasteri care sa nu mai poata fi combatuta cu niciun mijloc de proba. A zis-o curtea suprema in 1982 (nu eu) ca semnarea procesului verbal de catre contravenient fara nici o obiectie nu duce la concluzia recunoasterii savarsirii contraventiei, din moment ce el a introdus ulterior plangere impotriva acestuia.

Prin urmare, semnezi doar de LUARE LA CUNOSTINTA de doua ori, pentru ca procesul verbal e in doua exemplare. La o adica legea recunoaste faptul ca exista si situatii cand contravenientul refuza sa semneze. Deci, daca nu vrei, nu semnezi.

Si daca faci plangere, te sfatuiesc sa o depui acolo unde scrie in tipizat (de regula la Serviciul politiei rutiere din care face parte agentul), pentru ca altfel poti sa iti faci singur de lucru cu mana ta. Nu trebuie sa te ingrijorezi ca si-o baga in fund agentul si adio plangere, pt. ca legea il obliga sa iti dea DOVADA. Daca o depui la instanta, ala nu o sa stie ca tu ai atacat procesul verbal (ai 15 zile de la inmanare sau, daca e facut in lipsa ta, de la comunicare) si dupa ce expira termenul o sa-ti trimita procesul-verbal pentru executare la organul fiscal. Si de aici... scandal. Asa, agentul e obligat sa depuna el plangerea, impreuna cu procesul verbal, la instanta. Il obliga legea.

 

7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute( in Capitala) apare un echipaj de la ?Capitala? si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal?

 

Mai repede vine Santa claus decat echipajul ala de la capitala. Daca te simti abuzat, pui mana pe hartie si creion si faci plangere pe care o depui la "Capitala" si pentru care primesti numar de inregistrare. Numarul de inregistrare e sfant. Daca nu primesti raspuns in 30 zile, poti sa ii chemi la instanta. Daca vrei mai mult decat sa-ti spuna ca l-a mustrat pe agent, poti sa deschizi proces civil, in care sa soliciti tot ce-ti trece prin cap.

 

8. Fiti intelegatori cu politaiul? Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze).

... cum doresti

 

9. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar? Sa aiba vizele la zi.

B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.

C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne? Sa fie vizata.

D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate ?ordinul de serviciu?? Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

 

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar? Dar faptul ca-l mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un? simplu ? Pentru tine, pentru ca? Ghiciti?

De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la ?Nea ECHIPAJ-ul??

 

Asta e cea mai comica... NU stiu cum e cu filmul, dar alea de la A la D....sunt din categoria "sunt destept si o arat".

 

:smt006

 

PS: Vroiam sa atasez si Monitorul Oficial in care se gaseste Regulamentul de aplicare a OUG195/2002, ca sa vedeti cum arata procesul-verbal si celalte documente care se mai intocmesc. E prea mare (3,82Mb, impachetat) si nu pot sa-i fac upload

Link to comment

greşesc eu, sau andiy încearcă să ne convingă că de fapt n-avem dreptul nici să avem drepturi???când mai avui eu ocazia să aud chestii ca asta???...aaaaaa... pe vremea lu ceaşcă!!!dar şi atunci dacă scoteai o legitimaţie "cashchetosu'" cam făcea pe el, pentru că era atunci controlat mult "mai la sânge" ca acuma... şi nu avea idee ce legitimaţie scoţi (unii mai "şmecheri" au încercat să mişte ceva, nici nu ştiţi ce repede şi-au furat-o!!!)!!!au fost destui miliţieni care şi-au dat în petec pe-atunci, şi-au ajuns la "facultate" (şi după revoluţie cîţiva dintre ei au pozat în "dizidenţi"), dar de poliţişti condamnaţi pentru penalităţile de le fac senini zilnic n-am auzit!!!ceva scandale prin ziare, mari anchete, tralala... apoi, pauză!!!

Link to comment

greşesc eu, sau andiy încearcă să ne convingă că de fapt n-avem dreptul nici să avem drepturi???

 

când mai avui eu ocazia să aud chestii ca asta???...

 

aaaaaa... pe vremea lu ceaşcă!!!

dar şi atunci dacă scoteai o legitimaţie "cashchetosu'" cam făcea pe el, pentru că era atunci controlat mult "mai la sânge" ca acuma... şi nu avea idee ce legitimaţie scoţi (unii mai "şmecheri" au încercat să mişte ceva, nici nu ştiţi ce repede şi-au furat-o!!!)!!!

 

au fost destui miliţieni care şi-au dat în petec pe-atunci, şi-au ajuns la "facultate" (şi după revoluţie cîţiva dintre ei au pozat în "dizidenţi"), dar de poliţişti condamnaţi pentru penalităţile de le fac senini zilnic n-am auzit!!!

 

ceva scandale prin ziare, mari anchete, tralala... apoi, pauză!!!

MifTy,

Nu am pretentia ca detin adevarul. Dar te rog sa mai citesti inca o data postul meu. Ti se pare tie ca le dau dreptate celor care fac abuzuri, fie ei si politisti. Eu critic doar aiurelile care ii fac pe unii sa creada ca au toate "drepturile" din lume, dar nu au nici un fel de obligatii.

De ce sa nu ii ceri si diploma de bacalaureat, ordinul prin care a fost facut ofiter si mai stiu eu ce. Doar e necesar sa iti faca dovada ca e politist rutier, nu?

Ce are a face exercitiul drepturilor cu smecheria? Ia stai, daca asta ma intreaba de permis de conducere, sa il intreb si eu de certificatul de omologare a aparatului radar (sau cum draq s-o numi). Nu cred ca a face pe interesantul (pentru ca asa a spus unu' la TV si ai luat-o de buna) are de a face cu exercitarea drepturilor.

 

Bineinteles ca ai drepturi, dar cele pe care legea ti le da. Daca apreciezi ca autotitatea cu care ai de a face ti-a lezat exercitiul dreturilor, Constitutia iti recunoaste DREPTUL de a te adresa instantei.

 

Eu am terminat facultatea in 98 (asta, vis a vis de remarca cu ... vremea lui ceasca...) si crede-ma ca abuzurile ma enerveaza. Si astea se produc pt ca unele lucruri se fac dupa ureche.... si pentru ca toti se pricep la toate.

Din partea mea, MifTy poti sa ii ceri tu politistului tot ce iti trece prin cap sau sa :smt008 cu el.

:smt006

Link to comment

Off topic !Saptamana trecuta am fost oprit de o patrula de Politie (aproape toate masinile au fost oprite)si surprinzator ! foarte amabil sa recomandat,a cerut actele,a intrebat daca am consumat bauturi alco-ce si o seara buna!( si bine inteles nu am avut centura,trusa medicala,stingator,triunghi) cu alte cuvinte bun baiat politistul :supz:

Link to comment

Are si @andiy dreptate, si in fond singura solutie fiabila pt evitarea amenzilor, e .... respectarea legilor ... :yawinkle: @q_acdc data viitoare poate nu mai ai noroc :smt005 Ce mi se pare comic/tragic, e ca in timp ce noi discutam aici despre Cod, si despre diverse legi, drepturi, exista pe strazi chiar agenti care nu conosc legea calumea, si nu o aplica asa cum trebuie, mai precis zilele trecute am auzit de un cetatean ce a fost sanctionat gresit pt o fapta pt care era altceva trecut la sanctiune ... nu mai stiu exact despre ce era cazul, dar a aparut intro discutie la televizor, si reprezentatii de la rutiera au recunoscut ca e o greseala a agentului ce a intocmit procesul ... si de aici si intrebarea logica : Pt ce exista in chestionarele de scoli intrebari despre sanctiuni, contraventii si alte chestii ce agentii trebuie sa le stapaneasca ... ?????Adica la ce trebuie sa stiu eu cate puncte de penalizare i-au, si de raman fara permis daca trec pe rosu??? Cand ar fi deajuns sa stiu ca nu e voie, si caschetosu' sa stie ce sa imi i-a ....

Link to comment
  • 5 weeks later...

:smt003 "METODE DE LUPTA IMPOTRIVA NOULUI COD RUTIER SI A ORGANULUI "Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier 1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau? E foarte folositor acesta?).2. Sa-ti spuna motivul opririi(care este motivul: filtru organizat si ce cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.4. Actele se cer pe un motiv(legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv(asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme ?etc.)6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo? puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda? Dar sa nu recunoasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui. 7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute( in Capitala) apare un echipaj de la ?Capitala? si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal?8. Fiti intelegatori cu politaiul? Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze). 9. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar? Sa aiba vizele la zi.B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne? Sa fie vizata.D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate ?ordinul de serviciu?? Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva. Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar? Dar faptul ca-l mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un? simplu ? Pentru tine, pentru ca? Ghiciti?De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la ?Nea ECHIPAJ-ul??

PRIETENE (si coleg de forum)nu te cunosc si nu ma cunosti.Intamplator sunt politist, iar tot ce ai scris mai sus e gresit...si crede-ma pe cuvant ca nu ti-o spun cu rautate.Ai dreptul sa soliciti politistului care te intreaba de "sanatate " legitimatia de serviciu si atata tot.cat despre "atestatul vizat la zi " de a conduce masinile institutiei nici vorba...cu atat mai putin ordine de serviciu si nu mai stiu ce aberatii am citit acolo.tot ce e posibil ca tu sa fi scris acolo ceea ce ai gasit intr-un ziar oarecare, dar te asigur ca este total gresit!in ziua de astazi toata lumea are cate un prieten politist, pe care-l poate intreba orice si in care are incredere.Te sfatuiesc sa intrebi si tu pe un politist care ti-e prieten daca ceea ce ai scris tu aici este corect, pe cat posibil inainte de a face chiar tu vreo GAFA.EU, IN SCHIMB, PROPUN ALTCEVA:decat detector de radar(caruia avem ac si de cojocul lui) mai bine respectati viteza legala, pentru ca acel detector nu "detecteaza" si un copil care trece prin loc nepermis si chiar daca TU esti nevinovat este pacat sa irosim viata cuiva, care prin nestiinta este NEVINOVAT...asa ca mai ganditi-va stimati participanti la trafic.!!! :smt006
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines