Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare barca, sfaturi si idei.


costinium6

Postări Recomandate

Varianta inlocuirii surubului cu teava este ideala dar nu la asta m-am referit.

Iata cum arata adaptarea pentru cablu la vechiul meu Selva de 25

 

post-175133-0-73972600-1425366626_thumb.jpg

 

post-175133-0-11569100-1425366634_thumb.jpg

 

post-175133-0-35365000-1425366642_thumb.jpg

 

Dupa cum se vede, este vorba de o bucata de teava, preferabil de inox, si doua bucse sudate la capete. Una cu filet si cealalta fara. Teava se prinde pe menghina motorului cu surubul existent (sau eventual cu un alt surub mai lung), prin intermediul celor doua bride sudate.

Link spre comentariu

Asa am vrut sa o fac si eu dar nu am gasit un niplu sa se potriveasca cu piulita de pe cablu, o sa iau tot sistemul si ma duc la un un service de hidraulice ca au toate prostiile acolo. Se taie cu usurinta ce am sudat acolo dar tabla aia de inox as vrea sa o fixez pe oglinda si sa ramana acolo definitiv cand o torn in rasina.

Link spre comentariu

Tabla nu face priza cu rasina, metalul in general. Din cauza diferentelor dintre coeficientii de dilatare, fibra se va deslipi rapid si va suna a gol.

repara oglinda cum trebuie si tabla o poti pune pe exterior cu suruburi, dar nu este neaparat nevoie de ea. Nu ingreuna barca in mod inutil, din ce am vazut este o barca de glisare si cei 25 de cai sunt cam la limita de jos.

 

Uitate aici cum se faceau pe vremuri intariturile la oglinda. Chiar daca se lucra preponderent in lemn, barcile acelea aveau viata lor si tine cont ca meseriasii nu aveau toate chimicalele ce le avem noi astazi.

Editat de CIBY2
Link spre comentariu

Va trebui sa dasfac iar placa de distributie, nu stiu ce naiba se intampla ca da scanteie intre volant si bloc. Turat sau cu sarcina nu da scanteia aia, am vrut sa filmez dar a trebuit sa ma schimb de 2 ori si cand am apelat la muiere cu filmatu si-a bagat zambila in gura mea. L-am bagat in viteza si am accelerat, am optinut ploaie, in jumatate de secunda butoiul a fost gol.

Ciudat motor, am scos volantul si era negrit pe jumate, probabil de la scantei, da si rateuri la relani.

Ajutati-ma cu sfaturi, de unde tensiune de ionizare (rosie) intre volant si bloc? CDI nu cred ca suporta tensiune asa mare.

Link spre comentariu

Nu inteleg. Da scanteie intre volanta si blocul motorului? In mod normal volanta este legata la masa prin intermediul ambielajului si al rulmentilor, nu are cum sa existe o diferenta de potential intre ele. Daca ar fi intre bobina si volanta, ceea ce mi se pare mai plauzibil, atunci nu este OK traseul de masa de la bobina la bloc. Totusi, acea bobina ce alimenteaza CDI-ul are vreo 200V maxim. Ciudat. Verifica masa CDI-ului si legaturile bobinelor de inductie, sa nu ai vreo intrerupere.

Si ai mare grija cu mersul fara apa de racire! In cateva secunde se uzeaza turbina pompei de apa si chiar se poate arde garnitura chiuloasei.

Pentru probe, ca sa poti accelera fara sa cuplezi elicea, demonteaza cablul schimbatorului de pe levier.

Link spre comentariu

Nu te-am lasat balta. Eu unul am tot urmarit topicul sa vad ce-ai mai facut.

 

Pune cateva poze cu pupa barcii sa vedem in ce stare este acum oglinda.

Prietenii mei ce repara barci, reconstruiesc oglinda direct pe barca, nu in cofrag.

Ce lemn pui in interiorul oglinzii? Trebuie sa acorzi multa atentie intariturilor dintre oglinda si corpul barcii. Fortele ce actioneaza in diferite puncte sunt diferite intre ele, ma refer la directia lor. Apare si o forta de torsiune asupra partii de sus a oglinzii, la prinderea menghinei. Motorul tinde sa se roteasca in jurul prinderii in sensul dictat de elice. Daca la nivelul chilei si al gurnelor laterale forta este spre inainte, la nivelul copastiei si al partii de sus, forta este spre inapoia barcii.

Motorul este destul de puternic si daca nu faci intariturile cum trebuie, te poti trezi ca apar crapaturi in fibra, sau, si mai rau, ca ramai fara oglinda si motor la vreun efort mai mare.

 

Ar fi bine sa-ti faci cont pe www.capcompas.ro si sa expui problema acolo. Vei beneficia de experienta lui Vali care este un profesionist.

Editat de CIBY2
Link spre comentariu

Tocmai despre lemnul acela vorbesc. acel placaj marin care este extraordinar de scump il voi face din rasina. Am gasit placa de fibra de 2mm pe care o voi taia fasii si o voi turna in 9 straturi cu panza intre ele. Am facut o mostra de 4 straturi si are o rezistenta apropiata de a tablei de 10mm, s-a rupt pe la 3 tone.

Voi avea nevoie de o invitatie pe barcaholic, se pare ca este nevoie pentru a face cont.

Link spre comentariu

Eu am spus de capcompas, nu de barcaholic. Oricum, daca este nevoie de invitatie spune si o rezolvam. Eu am vechime pe amandoua si pe capcompas, chiar daca nu am apucat sa ma cunosc personal cu Vali, ne-am ajutat reciproc in diferite probleme, prin prieteni sau apropiati. Oricum, ajutor vei primi.

 

Cat despre inlocuirea lemnului cu fibra, nu faci decat sa adaugi greutate in plus, ceea ce nu este prea bine.

Nu face un pas inainte aiurea, mai tarziu vei regreta! Ai nevoie de o scandura de stejar pe care o gasesti la Holver, si te asigur ca este mai ieftina decat fibra si mai buna.

 

Ti-am dat un link catre un site cu barci vechi, aveai multe de invatat de acolo. Principiul este acelasi.

Link spre comentariu

Am facut cont pe capcompas si asteapta aprobare. Referitor la lemn, am o fobie fata de el, cel mai bine lucrez cu lemnul cand il aprind sa fac gratar si nici atunci nu imi iese bine.

Placa pe care vreau sa o fac va avea 7-8 kg in plus fata de lemn dar rezistenta va fi fantastica. Atasez cu mostra la materialul pe care vreau sa il fac. Estimez 6 kg de rasina si 9 mp de fibra. rasina pe care am gasit-o la 19 lei pe kg este la fel de dura ca epoxidica. 

O placa de 35x14x1cm care rezista la aproape 3 tone este net superioara lemnului, acuma daca cricul de la presa mea nu mai poate 3t e alta poveste dar placajul de lemn la aceste dimensiuni se poate rupe cu mana.

Placile din compozitul de mostra sunt tot din rasina cu fibra asezata la pistol in toate directiile.

post-207585-0-05301900-1427049373_thumb.jpg

post-207585-0-94911100-1427049380_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator Patrik Pintilie

Salut Ciby ,

Am citit indicatiile tale si te rog sa ma luminezi si pe mine :rade: .Am o barca Solitar 6 m si un motor de 20 hp Suzuki Lean burn.....ei bine ...barca are 200 kg eu 90..si motor 45..benzina 12...total  350 aprox..in aval merg cu 39/40...amonte 34/35 km ora...dar cand incarc barca cu  inca 150/200 kg...bagaj pescuit sau persoane..viteza in amonte e cam 24/25 si in aval 27/28.

Eu am elice pas de 10 ..si as vrea sa pun de 12 pentru a scadea turatiile cam 5900/6100...am vazut pe calculator la service ...................si bineinteles sa castig viteza.

Barca o pot vedea pe youtube barca solitar 6 m with suzuki 20 hp...Astept cu interes raspunsul tau.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări