Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Victor1

Membri
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Profile Fields

  • Location
    Constanta

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Victor1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Conversation Starter

Recent Badges

  1. Pe spatele placii mai sunt doua lamele iar una avea un picior rupt si se alungise pana a atins zona vecina de circuit. Asa s-a produs scurtul. Nici nu am mai verificat rezistenta, dar e bine de stiut.
  2. La prajitorul de paine s-a produs un scurt in urma caruia a sarit o bucata din circuitul integrat si nu stiu ce integrat era. Ultimile patru caractere sunt 523F. Poate cineva ma poate ajuta cu tipul componentei. (Nu stiu cum sa inserez poza in postare)
  3. Am rezolvat! Problema era presostatul care nu era original. Am gasit unul original, cu sigiliu intact si banuiala mi s-a adeverit. Presostatul avea mufa conectata invers ( altfel nu se putea monta), deci nivelul normal de apa era vazut ca nivel de avarie si pornea pompa. Multumesc Validae pt implicare.
  4. Contacte imperfecte nu am gasit. Am schimbat doi condensatori pana acum, printre care si cel mare de filtraj. Presostatul e din cel mecanic insa nu stiu sa-l reglez pt ca nu stiu cum e in interior. Din ce am observat pe teste are prag de gol, normal si supraplin ( e modelul cu 4 pini). Ultima constatare in urma multiplelor teste e ca daca deconectez furtunasul de la presostat nu mai intra in avarie, dar normal ca nici electrovalva nu se mai oprste... si tot asa. Mai ales ca pe presostat nu am vazut urme de sigiliu si banuiesc ca cel de la care l-am luat, l-a cumparat cine stie de unde si l-a ametit cu reglajele iar in final a abandonat si a dezmembrat masina (problema era defapt la placa electronica care avea un condensator umflat). Asa ca am decis sa mai cumpar si un presostat gata reglat, special pt modelul respectiv de masina ( intrebarea e care e modelul masinii de pe care am luat instalatia) si sa fac ultima incercare.
  5. L-am suflat. E ok. Ultima data (azi) intra in fault cand incepea stoarcerea mai puternic. Ma gandeam ca poate creeaza vreun varf de presiune care comuta presostatul aiurea. Am vazut ca suruburile de reglaj nu au fost sigilate niciodata, deci....poate o fi mai umblat cineva la ele. Ma intreb, de ce masina respectiva a fost dezmembrata? Un defect avea ea ( in primul rand acel condensator). Presostatul e maro cu 4 mini. Cel original de pe masina avea trei. De ce cand am simulat eu presostatul cu suntul intra in fault dupa doua min si cand o las in functionare cu presostatul montat intra in fault aleatoriu? Poate cu suntul nu reusesc eu sa fac exact ce face presostatul? O mie de intrebari fara raspuns. Poate gasesc pe cineva din C-ta care ma poate ajuta cu componente doar pt proba.
  6. Ma gandesc ca daca era sa sa se arda ceva, ar fi avut alte simptome mai serioase. Azi a mers bine pana la prima stoarcere cand, dupa ce a dat apa afara, a intrat in F10 fara sa mai ia apa suplimentar. Era bun si un presostat de proba, dar...de unde??
  7. Problema a inceput acum vreo trei ani cand ..."murise" brusc dupa vreo 10 ani de functionare impecabila. Era clasica problema pe alimentare. Nefiind in tara, am comandat o masina noua Bosch. Cand am revenit acasa, i-am reparat alimentarea, dar mai era o problema si la panoul de control si anume ca circuitele erau foarte oxidate si nu pornea decat daca pipaiam circuitele cu degetul umed. Nu am reusit sa o repar asa ca am cautat pe net o placa frontala, dar nu m-am gandit ca acelasi Wil 105 poate avea versiuni diferite de placi. Asa ca, am primit (bonus) o instalatie completa de Wil 105, dar alta varianta ( fara sa stiu asta). Cand am conectat placa frontala ( fara sa ma uit prea atent la ea), a iesit putin fum. Dupa aceea am vazut ca era aceeasi Marie cu alta palarie, asa ca am lasat-o balta. Dupa doi ani, Bosch-ul nou are rulmentii praf, asa ca m-am reapucat de reparat pe cea veche. Am pus pe ea intrega instalatie de noua versiune si am schimbat placa de baza, presostatul si lacatul ( care nu erau compatibile la conectori) si i-am dat drumul. Toate led-urile pulsau. Am gasit un condensator umflat. Acum porneste bine, dar dupa aprox. 2 min si 20 sec incepe sa ia apa , cand ajunge nivelul peste jumate porneste pompa de descarcare, intra in alarma F10 ( presostat) si nu mai raspunde la nicio comanda pana nu o scot din priza. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar putea intampla sa mearga asa 8 ore, cand poate nu e nimeni acasa. Am banuit presostatul. L-am testat si pare ca functioneaza bine. Dupa ce i-am inteles principiul de functionare, am simulat functionarea lui prin sunturi. Masina face la fel. Din ce am vazut in mare pe circuit, electrovalva care se deschide se alimenteaza printr-un tranzistor care primeste comanda din procesor. Asadar, banuiesc ca ar fi procesorul. Mai ales, ca simptomul apare cam la acelasi interval de timp. Nu prea as vrea sa bag bani iar in una noua. As vrea sa mai aud pareri, sfaturi, poate reusesc sa o repar.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines