Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ungureanu Daniel

Membru
  • Posts

    64
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

Profile Fields

  • Location
    Roman/NT

Recent Profile Visitors

511 profile views

Ungureanu Daniel's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

  1. Salut colegi , pana la o achizitie serioasa am gasit pentru teste doua perechi s.h. adica RCF auto, WL200, 92,5dB/1m/1W, 4Ohm ,38-3000Hz si respectiv Kenwood T10-0396-03 cred ca la 6Ohm. Mai intai am montat un RCF si am ascultat comparativ cu boxa originala pe un amplificator cu EL34 in trioda si transformator pe tor dupa o schema banala . Pe muzica la putere medie si la max. nu am gasit nici cea mai mica diferenta . Am invitat si un coleg tanar sa-si dea cu parerea fara sa stie ce operatiune am facut si la fel nu a remarcat nicio diferenta . Am testat pe urma cu un generator on line pe sinus de la 400Hz in jos cand au inceput sa apara diferente . Intre 400Hz si 40Hz boxa originala suna o idee mai slab, dar sunetul parea ca vine dintr-un volum, fizic vorbind, care inconjoara boxa, iar aceea cu RCF avea un sunet cumva doar din regiunea difuzorului. Cuvintele care ar defini cel mai bine sunetul boxei originale ar fi "un bas plin". Sub 35Hz boxa originala se auzea slab fata de aceea cu RCF , dar asta din urma parea ca mai are o oscilatie parazita de frecventa mai mare ce-i drept abia perceptibila . La 25Hz boxa originala nu se mai auzea deloc fata de RCF. Ce am mai remarcat este faptul ca difuzorul RCF genera si un mic zgomot parazit sub 50Hz ca atunci cand in amplificator un condensator ceramic intra in s.c. Al doilea test cu difuzorul Kenwood a fost la fel de neconcludent pe muzica si am trecut apoi la teste cu sinus . Kenwood parea ca are niste rezonante sau in orice caz cresteri de volum pe la 190-200Hz , apoi ambele boxe pe la 80-85Hz si aici dau vina pe cutii sa zic . Sub 50Hz boxa originala din nou suna foarte bine , iar aceea cu Kenwood genera un bas ca un buzz. Probabil ca se forma un fel de oscilatie mecanica de frecventa mai mare suprapusa peste tonul de test . La putin peste 20Hz Technics nu se mai auzea absolut de loc fata de Kenwood care dupa auzul meu parea ca totusi genereaza o oscilatie acustica . Boxele au in interior o bucata de pasla impaturita in doua, pozitionata pe peretele opus difuzoarelor ,dar care acopera doar jumatate din suprafata iar in rest nimic absorbant . Concluzia este ca doar inlocuirea difuzoarelor, asa dupa ureche nu e solutia buna sau poate chiar am testat doua modele nu tocmai performante desi cu sensibilitate mai mare. Incepe sa mi-se contureze ideea ca e la fel de complicat de facut o boxa pe cat amplificatorul in sine .
  2. Salut colegi , am adus la un oarecare final mixerul care precede analizorul de spectru si acum pot vedea intregul spectru de la 20Hz pana undeva in jur de 30Khz in mod analog . Vorba vine analog, cel putin pana nu cobor cu rezolutia sub 10Hz de unde intra in mod automat in FFT. Cum spuneam am pornit de la un mixer radio tip H la care am inlocuit transformatorul de cuplaj semnal cu unul de joasa frecventa . Dupa mai multe teste cam dureroase pentru ca transformatoarele de cuplaj nu sunt chiar ieftine am gasit ca UTM2545 probabil manufacturat de UTM Industry lucreaza cel mai bine ca banda de frecventa . Se pare ca teoria generala privind alimentarea primarului cu o sursa de tensiune cu rezistenta cat mai mica nu a fost de ajutor , din contra a trebuit sa-l alimentez prin o rezistenta de cel putin 2,2kOhm ca sa conserv semnalul de iesire pana la aproape 30kHz . Prin teste am gasit ca daca generatorul de semnal se incadreaza intre 2,2 si 4,7kOhm am cea mai larga banda . Schema este absolut clasica si singura diferenta este legata de acest transformator si rezistenta de 2,2kOhm aflata in serie cu primarul . Am folosit pentru teste Focusrite 4i4 care peste semnalul util adauga o modulatie parazita triunghiulara, sa zic, proportionala cu nivelul si care are in jur de 1/15 din acesta la vreo 800-1000kHz . Aceasta perturbatie poate nu deranjeaza in aplicatiile pentru care a fost facuta placa, dar in cazul de fata trece din primar in secundar , desi exista ecran cuplat la masa . Perturbatia nu respecta raportul de transformare si se suprapune peste curentul secundar, iar in final o vad pe iesirea mixerului , facand sa creasca zgomotul. Prin forta imprejurarilor aceasta perturbatie radio nu mai are ocazia sa treaca si prin amplificatorul supus testului . Sa mai spun ca Focusrite prezinta la iesirea de linie 430Ohm . Transformatorul pomenit mai sus este creditat cu 15Hz -80kHz cu abatere de 1/3 decibel in niste conditii pe care eu le-am simulat, dar nu am reusit sa trec cu el de vreo 42-43Khz . De fapt in nicio configuratie de infasurari , semnal sau rezistente pe intrare sau iesire nu am reusit mai mult . Pe joase in schimb nu am ce sa-i reprosez . Atasez doua foto cu capetele de frecventa si spun ca pe rezolutia de 10Hz am nivelul de zgomot de aproximativ -75dBmV fata de +4,4dBmV cat este semnalul . Am folosit functia de trecere succesiva si de aceea nu mai apare zgomotul . Prima este cu 15-120Hz unde evident doare cel mai tare si urmatoarea cu 18-32kHz unde se vede ca apare o atenuare mare incepand cu 30kHz . Diferenta de nivel al semnalului intre cele doua este din cauza rezolutiilor diferite adica 10 si 30Hz . Pe capatul de jos al spectrului cel mai bine s-ar vedea cu rezolutia de 1Hz ,dar sincronizarea nu se face foarte bine, asa ca trebuie sa iau caracteristica pe sistem batranesc adica punct cu punct .
  3. Salut colegi, am remarcat ca sunt unele difuzoare de portiera care se aud foarte bine, asa ca m-am gandit la Audison Prima AP8 care ar fi pe aproape sa zic, dar la 4Ohm fata de 6. Se vand doar pereche si asta ar insemna un risc ceva mai mare fata de situatia cand as cumpara doar un singur BG20 pentru proba . Am aflat si de faptul ca intr-o masina sunetele joase sunt favorizate fata de o camera. Ce ziceti daca e o solutie buna sau nici vorba ?
  4. Am si eu la 90Khz . Ce sa inteleg sau care e secretul ?
  5. S-a schimbat sigur suspensia, dar in rest nu stiu . Au fost reparate foarte ingrijit si daca vanzatorul nu-mi spunea nu cred ca as fi observat . Daca ma uit cu atentie se vede o idee de adeziv intre membrana si burete . Din ce am vazut acum pe net sunt niste kit-uri de reparatie , dar trebuie o mana experimentata. Mi-a spus ca le-a gasit desprinse de tot . Nu am ce sa le reprosez ca sunet pentru 800 lei, doar ca trebuie impinse un pic mai tare . Am testat pe un SE cu EL34 in trioda si am mai multe amplificatoare cu tuburi pe care nu le voi finaliza cu carcasa sa zic , doar fac teste si masuratori . Tin boxele intr-un atelier, asa ca daca se strica sau le distrug in urma modificarilor face parte din profil . Nu cred ca e cineva care construieste sau repara si nu strica nimic .
  6. Eu inteleg faptul ca difuzoarele si cutia sunt imperecheate daca e bun termenul ,dar pot risca o suma oarecare sa cumpar un difuzor pentru probe . Iau in considerare Visaton BG20 daca altceva mai specializat pe joase nu este mai aproape . Drept sunet, asa cum sunt boxele astea Technics cu suspensia schimbata la joase, au basul foarte placut si daca le compar cu o pereche Dynavoice DM-6 pe care acum incerc sa o formatez , primele suna mai bogat , adica instrumentele slabe se aud mai clar si mai distinct . Nu am in plan sa construiesc sau mai grav sa bag mii de euro in boxe pentru un amarat de amplificator cu EL34 si de aceea caut o solutie cu titlu de incercare . Ma gandeam ca in 40 ani difuzoarele au evoluat mult si poate gasesc o varianta sa ridic sensibilitatea . Despre scos sarma din difuzor nu ma pot gandi .
  7. Raspund abia acum si multumesc pentru sugestii . Am sa studiez documentatia de la placa Epsicom si poate fac o incercare avand in vedere ca are convertor pe 16 biti . Despre Focusrite 4i4 din ce am vazut ,dupa 24Khz merge prost in regim de generator sinus indiferent de rata convertorului . Generatorul de zgomot alb e mult mai folositor pentru ca urca mai sus fara sa piarda din nivel prea mult . Poate e buna pana la 20kHz-22kHz ca forma de unda sinus si nivel , dar eu trebuie sa ajung macar la 70Khz . Probabil ca ar fi trebuit sa cumpar o placa mult mai scumpa care sa aiba un convertor la 300kHz . Pana acum am construit un mixer care ia spectrul 0-30kHz ( 0-80Khz pe o alta versiune) si il urca sus la munte, la 1Mhz unde il vad cu un analizor clasic pe modul sweeped. Am construit mai multe versiuni cu mixer dublu echilibrat , vreo doua cu Gillbert si una cu mixer-H care merge cel mai frumos ca dinamica si IMD. Am sa scriu despre rezultate imediat ce mai primesc doua transformatoare de linie audio pe care le face un nene in Polonia si nu stiu de ce nu le mai termina . In varianta cea mai buna vad tot ce misca pe vreo 70dB ,poate chiar mai mult , dar deocamdata nu am o varianta cu dinamica mare si in acelasi timp cu spectru peste 30Khz . Pe 20Hz-100 Hz vad totul cu o rezolutie de 1Hz Oricum lucrez de zor ,deocamdata cu ce am pentru ca imi face impresia ca procedura asta cu mixer e mult mai de incredere fata de ce se vede cu un amarat de osciloscop didactic care in functie de setari arata ce spectru vrea el .
  8. Salut colegi , vin cu o intrebare privind o pereche de Technics SB-C450 pe care le-am cumparat de curand . Joasele sunt reparate si as zice ca sunetul e corespunzator marimii si clasei, dar eu le folosesc pentru un amplificator pe tuburi si sensibilitatea lor nu e tocmai potrivita . Intrebarea este daca acum, la atata vreme dupa ce au fost fabricate, as gasi o pereche de difuzoare de joase mai sensibile ca sa le inlocuiesc ? Mai adaug faptul ca aceste boxe sunt pe 6Ohm si as vrea sa raman cam pe aici cu rezistenta .
  9. Salut colegi , intreb ce analizor de spectru pentru joasa frecventa imi recomandati pe USB si ce interfata ati testat ? Vreau sa fac ceva teste pentru cateva amplificatoare la care tot lucrez si nu reusesc sa ma hotarasc pe care sa-l duc la bun sfarsit . Ma gandesc la Quantasylum sau tot ceva asemanator ?
  10. Am fost astazi special la atelier sa inversez o boxa si nu am avut succes . Nu ziceam ca lipsesc basii, ci ca nu suna profund . Se aud asa ca o bataie seaca in varianta originala a schemei , dar pare ca am obtinut o imbunatatire cu rezistenta si condensatorul adaugate in reactie . Tot ce se poate sa fie doar o observatie subiectiva si incep sa cred ca trebuie sa fie un fel de potrivire intre amplificator si transformator . Am simulat si eu doar circuitul de reactie si pare sa corespunda cu ceea ce arata masuratorile ,dar cand adaug primarul , rezistenta tuburilor si restul de pasive totul se da peste cap . Tot incerc sa masor cu un analizor Siglent SSA-3021X care teoretic incepe cu 9Khz, dar practic nu e de ajutor sub 100Khz pentru ca generatorul nu are semnal constant , desi se pare ca intrarea coboara pana la cativa Hz fara atenuare . Am sa fac o combinatie cu analizorul si un generator extern . Mai am pe masa doua blocuri cu EF86 si socluri pentru EL34/JJ formate si 6P3C-E neformate impreuna cu doua toruri de 3,5K si alte doua transformatoare (E+I) de 3,5K tot foarte mari, cred ca macar de 12-13cm2 . Am citit pe net ca tuburile cu diametru mare au basul mai puternic si vreau sa fac comparatie , numai ca iar am transformatoarele prea mari . Ciudat este ca am vazut un "guru" al amplificatoarelor (Vanderveen ) care umbla si el cu toruri fabricate prin Serbia de 4,6Kg pentru Pmax=13W pentru sunet foarte bun si de 1Kg/6W cand vorbeste de chitara . Dubiu mare ce sa mai zic ? Eu cu 2,5Kg la toruri si macar vreo 5Kg la normale pentru mai putin de 5W stau intre doua ape.
  11. Mai intai multumesc pentru sfaturile amanuntite pe care mi le-ati sugerat si despre care pot spune ca in esenta ma trimit foarte aproape de varianta originala . Nu am inteles daca ati construit schema sau doar ati simulat-o . Cred ca trebuie sa explic de ce am ajuns cu schema in situatia asta , fara ca sa am pretentia ca este mai buna ca aceea originala . La primele teste am avut doua 6P14-EV si ECC81 noi , pe care le-am format vreo suta de ore inainte . Curentul era de 47mA , dar grila 2 avea o tensiune care varia cam aiurea cu sau fara semnal . I-am scris autorului despre acest fenomen pe blog ,dar se pare ca s-a suparat si mi-a indicat sa-i scriu doar pe adresa personala, daca mai am comentarii . Mi-a reprosat ca nu am inteles ca dioda stabilizatoare din grila 2 nu stabilizeaza tensiunea . In realitate eu i-am atras atentia ca dioda nu e strabatuta de Iz minim si ca de aceea tensiunea in grila doi variaza ciudat . Eu nu stiu daca aceasta schema a fost tratata cu multa atentie de specialisti, sau a fost pusa in opera de mii de constructori care la fel ca mine abia acum afla ce se intampla intr-un amplificator de sunet cu tuburi . E greu de crezut ca un constructor experimentat se mai apuca de o schema de 3-4W pentru incepatori . Schema originala functioneaza bine pe medii si inalte , dar am considerat ca joasele nu suna foarte bine . De aceea in prima etapa am schimbat tuburile cu 6p15, lasand totusi 47mA . Am citit ca tuburile trebuie lasate in SE la vreo 75%-80% din puterea disipata pe anod si nu prea ma incadram cu 47mA si 260V. Aceasta chestiune a fost intarita si de amplificatorul Decware ZEN84UFO care merge cu 25mA, adica nici macar 30mA cat recomanda catalogul . Tot de aici am aflat si de condensatorul cuplat in grila trei spre catod. Dupa nenumarate teste am gasit ca diferenta intre 30mA si 47mA pentru 6P15 e doar de o crestere mica de putere si nu influenteaza cum se aude . Cam astea ar fi motivele si sursa ideilor . Mie imi pare ca asa cum am prezentat-o suna mai clar si fara sa amestece instrumentele slabe cu cele puternice . Despre bas tot asa am citit ca trebuie mult fier si multa "bobina" si acesta a fost motivul pentru care am ales sa fie mari transformatoarele stiind totusi ca pierderile vor fi pe masura . Incerc sa cumpar doua transformatoare mai mici exact pentru EL84, daca tot am inceput sa experimentez . Pentru proba voi monta unul de la un radio ca sa fac diferenta si in acelasi timp montez in reactie o rezistenta de 220K. Ideea pentru "Marea Excrocherie" (escrocherie) o am de la amplificatorul Mullard 3-3 cu EL84&Ef86 ver. cu doua corectii, care tot asa are o reactie negativa care urca basul incepand de la cateva sute de Hz in jos , dar pe alt principiu . Probabil si ei au simtit nevoia sa compenseze difuzorul . La mine se pare ca trebuie compensat si transformatorul . Iau in consideratie toate sfaturile si le aplic incepand de maine ,dar nu sunt de acord cu afirmatia ca marea escrocherie creste semnalul la capete ,daca am inteles bine . Creste doar la joase si mai ales sub 100Hz . Am facut niste teste preliminare si spun ca cel putin de la 7-8Khz in sus si pana la aprox. 70kHz raspunsul este fara supracresteri . Nu am frecvente inalte in exces si impreuna cu vocile, sunetul este foarte echilibrat .
  12. Cu privire la transformatoare precizez ca au fost facute in urma unei intelegeri sau mai exact a unei negocieri tehnice . Sunt pentru 240mA, ori acelea pentru EL84 le face pentru 150mA si 30W . Aceste transformatoare sunt supradimensionate tocmai ca sa functioneze bine la 4-5W din ce inteleg eu . Mai exact nenea de la fabrica a propus sa le faca mai gospodaresti . Am mai facut un set pentru EL34 cu 3,5K/5,6,7Ohm tot asa supradimensionate si am platit o taxa in plus pentru modificari la toate patru . E posibil ca nenea a inteles ca nu stiu cum stau lucrurile si mi-a ofertat cea mai puternica solutie . Inainte de aceasta achizitie am vorbit la telefon cu un alt nene tot din Polonia care face transformatoare la comanda si mi-a propus pentru EL84 sa fie de 3,5Kohmi, dar mi s-a parut dubios de putin . Tot el mi-a spus sa stau departe de toruri si sa aleg miezurile tip C. Concluzia este ca fiecare om are transformatorul lui. Deocamdata nu am mai reusit sa fac teste pe sinus deoarece am ales sa incerc pe un osciloscop in care aveam mai multa increderea ,dar din pacate nu a mai pornit desi are mai putin de o suta de ore de functionare . Fluke s-a facut de tot rasul .
  13. Intr-adevar este cam aceeasi mana la transformatoare, adica Toroidy. Au prize la 4 si 6 Ohmi pentru ca vor merge pe boxe Dynavoice DM6 care au 6Ohmi si am loc, desi acum fac testele pe 8Ohm . Am vorbit cu un nene la fabrica si mi-a spus ca nu face primar cu alte prize sau infasurari in afara de UL si ca transformatoarele au intrefier . Circula fel de fel de informatii cum ca au doua sau trei intrefier-uri si de aceea am facut un fel de sonda magnetica cu care am spionat transformatorul pe exterior si rezultatele sunt ciudate tare . Daca este vreun interes pot sa descriu experimentul . Cu privire la testele cu diverse condensatoare, cel putin pe sinus nu vad niciun semnal in afara de tonul fundamental si asta pe tot spectrul . Nu am un generator dreptunghi ,asa ca folosesc unul on line care arata rau tare chiar la 1Khz deoarece e sintetizat din prea putine sinusuri . Impresia mea este ca unele condensatoare genereaza un fenomen de mascare a sunetelor slabe din registrul medii-inalte . Ar trebui cercetat fenomenul cu un analizor analogic . Cat priveste situatia cu testele pe dreptunghiularul on line cu acelasi set de condensatoare Wima si apoi Jb pe cuplaje, e jale mare cu FFT generata de Rigol . De sus pana la 100Hz am doar armonicele impare clar iesite in evidenta , iar mai jos abia apar si cele pare . Ce se vede e plin de artefacte indiferent de setari, si eventualele semnale de interes sunt inecate. De fapt nici nu ma asteptam la mai bine . Atasez semnalele la 1000, 100, 40 si 20Hz. Ca sa elimin dubiul cu transformatorul care poate altereaza frecventele foarte joase am in plan sa cuplez doua transformatoare foarte mari cu infasurarile primare in serie deoarece au fost construite pentru EL34 si au 3,5Kohm . Am testat transformatoarele tor pentru impedanta din primar, avand cuplate difuzoare pe 8Ohm prin metoda voltampermetrica . Am gasit la 1000Hz ca au ceva peste 5kOhm in loc de 7kOhm iar la 20Hz au in jur de 3,5kOhm . In teste am folosit un sinus si am incarcat transformatorul incat sa am 2W pe difuzor . Am vazut ca unii constructori de transformatoare care sunt scrupulosi arata caracteristicile la doar 1W , dar ce se intampla la 4-5W cu transformatorul SE pe care scrie 40W ramane cu mare dubiu pe la 50-60Hz unde chiar aude tot omul ? Mi se pare ca este dubioasa treaba . Am mai vazut si niste oscilograme de la amplificatoare lucrate ingrijit de constructori consacrati si nici acelea nu au dreptunghiul corect la 60-80Hz . Poate asta e realitatea si nu se poate mai bine . Faptul ca dreptunghiul este deformat se leaga de sunetele grave care nu sunt redate natural cum se aud la un amplificator cu circuite care are la iesire de la curent continuu in sus , sau de la cativa Hz in sus . Mai adaug faptul ca am o diferenta de faza de aproape 36 grade la iesire intre 1000Hz si 20Hz ceea ce pare sa fie foarte bine.
  14. Schematic_RH84 V1_2023-01-01.pdf Stimati colegi va salut la inceput de an si va prezint o schema pe care o atasez si pe care am transpus-o in opera . Este vorba de clasica RH84 pe care am modificat-o folosind ponturi luate de pe diverse site-uri, deoarece nu am fost prea multumit cum suna in registrul frecventelor joase . Constructiv porneste tot cu ECC81, dar se termina cu 6P15-EV in loc de EL84, in configuratie trioda cu un transformator tor 7K/4,6,8Ohm /40W/240mA care a fost cumparat cu gandul la PCL86. Autorul schemei originale recomanda 5-6Kohm . Anodica vine dintr-o punte oarecare si ajunge intr-o bobina de fabrica cu 7,5H/250mA/110Ohm dupa care este temporizata. Incalzirea se face in c.c. cu limitare la 1,87A si nici macar ECC81 nu se inroseste la pornire . Prin forta imprejurarilor am primit cablajul PCB de la un constructor amabil, am operat cateva modificari de trasee si mai mult,am adaugat cateva condensatoare pentru decuplare fata de schema originala . Am testat cateva zeci de condensatoare noi ,vechi , cu tot felul de marimi si dielectric , de pe toate continentele , dar majoritatea pentru impuls . Am hotarat sa folosesc un canal echipat cu polipropilena,noi, Panasonic drept martor si am constatat ca celalalt se aude mai clar cu niste condensatoare NOS Filmcap CMG2OA, AGL si la fel MKS4, dar cate doua de 0,1micro in paralel. Cu siguranta e o chestiune foarte discutabila aceasta influienta a condensatoarelor asupra sunetului , dar cel mai placut suna cu doua condensatoare de cuplaj de 0,5micro/1600V tip OMBG-2 sau BMT2 la 0,22/400V, chiar daca sunt mari si vechi de cand lumea . Din ce am observat eu e vorba de cum se separa sunetele slabe de cele puternice . Am testat configuratiile trioda si chiar UL, desi are deja o reactie locala . Fiecare dintre acestea are un sunet caracteristic , dar in trioda suna cel mai placut ,desi cu putere mai mica . Pentru ca nu am aparate pentru testare am urmarit doar cum se comporta in regim sinus si se pare ca totul este in regula in intreg spectrul de sunet . Totusi cand e vorba de muzica, spectrul din capatul inferior pare atenuat si oarecum nenatural, desi nu as spune ca este ceva care sa deranjeze . Am folosit o pereche de boxe oarecare Genius pe doua cai care evident ca nu redau natural capetele spectrului ,dar nu de aici este problema . Am banuit ca problema este generata de transformator si de aceea l-am testat separat. Acesta nu da niciun semn de saturatie la 50mA cc si poate prelucra ireprosabil 4-5W sinus chiar la 20Hz cu tot cu 50mA cc. Am testat amplificatorul de aceasta data cu un semnal dreptunghiular sau pe aproape si am constatat ca sub 120Hz forma la iesire se modifica, iar la 20Hz ajunge sa fie triunghi . Ca sa-l corectez cumva am modificat reactia locala si incerc sa atasez oscilogramele pentru comparatie fata de varianta originala la 80Hz si apoi la 20Hz . Aceasta modificare incepe sa-si faca efectul incepand cu 250Hz in jos, evident foarte usor la inceput ,dar mai sus nu intervine absolut deloc . Nu este o diferenta fundamentala pe oscilograme , dar acum sunetul are joasele mult mai clar conturate si se pare ca asa il finalizez . Intrebarea ramane cu privire la transformator . E posibil ca in prezenta frecventelor foarte joase sa piarda din inductanta sau sa nu mai ridice cum trebuie difuzorul in primar . Daca puteti face comentarii pentru imbunatatirea functionarii as aprecia mult, pentru ca lucrez la acest amplificator de cateva saptamani si vreau sa-l montez intr-o carcasa.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines