Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

alinescoo

Membru activ
  • Content count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About alinescoo

  • Rank
    Nou venit

Recent Profile Visitors

82 profile views
  1. alinescoo

    Ajutor in schema legare pompa la automatizare

    Am incercat ca si in schema atasata mai sus si se pare ca merge
  2. Va salut stimati colegi, Am un sistem computherm q8rf (baza si 2 termostate wireless) si 4 actuatoare. Fiecare termostat wireless comanda cate o zona si in fiecare zona am 2 circuite, deci 2 actuatoare. Pe langa asta mai este si o pompa de circulare a apei. Fiindca fiecare termostat comanda o zona si fiecare zona are bornele ei (de ex L1 si N1) , am legat cate 2 actuatoare la fiecare zona. Asta am testat si merge. Problema este insa cum fac legaturile la pompa. Din cate am inteles, practic NO si COM ar trebui sa se comporte ca si un comutator insa nu stiu cum sa leg firele. De asemenea nu stiu daca pot alimenta direct pompa de la L si N ale bazei sau trebuie sa trag fir separat. Atasez o schita precum si cum ma gandesc ca as putea sa fac legaturile. Va multumesc anticipat.
  3. alinescoo

    lustra 3 becuri

    Va salut stimati colegi. Am o lustra cu 3 becuri si un intrerupator dublu. De la intrerupator am 2 fire rosii si unul galben. Nu stiu sa vorbesc in termeni, insa ideea pe care am inteles-o de la nenea electrician e ca daca as avea 2 becuri, as lega la fiecare bec cate un fir rosu, iar firul galben ar merge la fiecare dintre ele. Probabil asta inseamna ca pe cele 2 fire am faza iar pe cel galben nul. Lustra cu 3 becuri are deja firele legate la un conector cu 3 intrari iar conform schemei pe care am incercat sa o inteleg are faza, nul si impamantare. Firul de impamantare din lustra este legat direct la un surub in ea. Data fiind schema, am legat cele 2 fire rosii de la intrerupator in conectorul cu Faza si cel galben la conectorul cu Nul si astfel, cand este pornit intrerupatorul (ambele clapete apasate) imi merg toate cele 3 becuri. As dori sa separ becurile 1 bec la o clapeta, celelalte 2 becuri la cealalta clapeta. V-as ruga sa imi spuneti cum sa fac legaturile. Multumesc anticipat.
  4. alinescoo

    Detalii realizare pat cu sertare din PAL

    @marius75 multumesc pentru sfaturi. E o problema cu inaltimea intradevar, motiv pentru care practic grosimea intre cele 2 coli de pal (partea de sus si partea de jos) e de 150mm. Deci practic mi-ar iesi cu o saltea de 20cm undeva la 550mm. @nomikos Nu stiu ce ar trebui sa fie acei alunecatori, o sa studiez problema sa vad. Ma gandesc mai serios ca in loc de un sertar lateral sa il impart in doua. Asa as intari structura cu inca o traversa de pal.Glisierele cu bila vad ca arata mai "trainice" ca si cele cu rola, o sa caut vre-un magazin online de unde sa pot comanda feroneria. Problema care ma ingrijoreaza e greutatea suportata insa vad ca unele au si 40Kg asa ca ar trebui sa fie arhisuficient. O sa incerc sa adaug picioarele la schita si sa impart sertarul in 2 sertare mai mici. Eventual ca si idee, as putea avea 2 sertare dar o singura fata la ele? Asa asa avea si un montant intre ele si ar arata bine. Un alt lucru pe care nu l-am desenat sunt guri de aerisire. Stiu ca in mod normal sunt recomandate somiere si aerisire cat mai ok la saltea. Ma gandesc ca spatiul central dintre sertare precum si in partea de sub saltea sa frezez niste gauri pentru aerisire.
  5. Buna ziua, In primul rand felicitari lui @nomikos pentru threadul pentru mobila de bucatarie, timp acordat si nu in ultimul rand perseverenta (pana la urma threadul are vreo 6 ani vechime). L-am citit pentru a prinde sfaturile oferite acolo. Fiindca threadul este raportat la mobila de bucatarie, am zis ca nu e ok sa postez acolo, asa ca deschid un topic nou. Daca locul ii este in celalalt topic, rog un moderator sa il mute. Vreau sa imi realizez niste mobila din pal in regim DIY iar primul pas este realizarea unui pat. Deoarece camera este mica ca si dimensiuni, vreau sa evit alte piese de mobilier gen noptiere sau dulap, asa ca o sa incerc sa fac un pat cu cat mai multe sertare in el. Incalzirea este in pardoseala, asa ca patul va avea picioare de 15 cm pentru a permite caldurii sa se ridice. Atasez mai jos o schita cu modul in care m-am gandit sa impart sertarele. Inca nu am desenat picioarele laterale care voi fi din pal si cel mai probabil va trebui sa mai pun 2 picioare central. Neavand experienta in acest domeniu ma gandesc ca am unele greseli, de ex sertare prea mari ca si dimensiune sau probleme la structura. Accept cu placere orice sugestie, fiind in statiu de proiect timpuriu pot sa il modific cum doresc. Seratarul lateral nu este centrat pentru ca la partea dinspre perete, planuiesc sa o fac mai lata (aprox 25cm) si sa o folosesc si pe post de noptiera. Am citit cu interes celalat thread si am inteles ca la sertare trebuie sa las o toleranta de 3mm perimetral. Cutia interioara a sertarului am facut-o ceva mai mica decat locul unde intra dar nu am stiut exact ce recomandari sunt. Clar dimensiunile finale for fi mai rotunjite, adica nu 58.75 ci 60 etc. Am cateva intrebari: - ce nu am facut bine? Sertarele au unele dimensiuni maxime? - Glisierele pe care le am la toata mobila prin casa sunt cele ieftine cu roata asa ca nu cunosc alt sistem asa ca ma gandesc sa merg tot pe acelasi sistem avand in vedere ca nu le folosesc toata ziua. Ar fi o recomandare mai buna apropiata ca pret? Partea mai delicata e ca PAL-ul o sa il prelucrez tot in regim DIY. Motivele sunt variate... sunt la aprox 100km de oras mare unde as putea debita si cantui, sunt convins ca mai gresesc ceva la proiectare si ar trebui sa merg cam mult pentru a rectifica. Stiu ca se spune ca nu se pot obtine rezultate ca si la fierastraul cu incizor insa cred ca pot obtine rezultate acceptabile pentru cerintele mele. Astea fiind spuse, detin un fierastrau circular GKT 55 GCE de la Bosch cu 2 sine de 1.6m. Am achizitionat o panza special pentru laminate. Am si un fierastrau pendular GST 160 BCE pentru partile cu arc de cerc care are protectie la aschiere si panze pentru laminate. In principiu, cu fierastraul circular o sa am o trecere de 3-5mm la suprafata pentru a nu ciobi stratul superior apoi o intrare pe toata grosimea placii. Urmatorul pas e sa imi fac un banc de lucru din MDF, asemanator cu cel de la Festool unde sa pot monta o sina de la fierastrau in asa fel incat sa pot face usor taieturi repetabile ca lungime la 90 de grade.Pentru frezat o sa folosesc Bosch POF 1400 ACE. Pentru cepuri am luat JIG-ul de la Wolf si niste menghine mai lungi pentru a ma ajuta la asamblat. Macar o sa incerc, vedem ce o sa iasa. PAL-ul o sa il cumpar la foaie intreaga si o sa folosesc un program de optimizare a debitarii. Orice sfaturi sunt primite cu bucurie.
  6. Va multumesc pentru pareri. @eugenbt interesant pdf-ul. Cred ca o sa merg pe Skil avand in vedere ca nu-l voi folosi prea mult si pretul mult mai mic decat Boschul.
  7. Vreau sa imi iau un capsator si parca sunt mai tentat de unul electric decat clasic. As fi preferat ceva sa bata cuie macar de 25mm insa din ce vad, pentru capse/cuie mari sunt capsatoarele pneumatice. Deocamdata o sa prind niste lambriuri unde am nevoie de capse de 11.4mm x 14mm cred ca sunt cele de tip 53. Am gasit urmatoarele modele: -Bosch PTK 14 la aprox 400 lei https://www.bosch-do-it.com/au/en/diy/tools/ptk-14-edt-3165140601573-199919.jsp -Skil 8200 la aprox 140 lei https://www.skil.ro/skil-8200-aa-capsator-f0158200aa.html Ambele par a folosi acelasi tip de capse si cred ca Skil e compatibil cu capsele de la Bosch. Merita Bosch diferenta de 260 lei in plus sau sa imi iau Skil? Sau poate aveti voi alte recomandari... Multumesc.
  8. alinescoo

    Impamantare de 1.5mmp. Ar trebui sa schimb?

    @wally_gatter Am citit niste discutii pe alt forum. Se pare ca in normativul i7 este specificat lucrul asta, ca pana la o anumita grosime a firului impamantarea trebuie sa aiba aceeiasi grosime. Parca era numai pentru circutie monofazate asta. Eu m-am uitat de curiozitate si acolo in tabelul de la pagina 133 scrie ca pentru Sectiunea conductorului de faza S<=16 mm2, cand conductorul de protectie este din acelasi material atunci sectiunea lui trebuie sa fie egala cu S. Insa sunt sanse mari sa nu pricep eu prea bine. Nu am la tablou intrerupator diferential, deci trebuie sa imi gasesc un electrician care sa imi monteze unul, am doar 3 sigurante pe care scrie: SH201L C25 ~230/400 4500 Si da, cum zicea mai sus @mihai1979 nenea electricianul e mai in varsta... Va multumesc din suflet pentru informatiile postate. Invat si eu ceva si ce e mai important imi protejez mai bine viata celor din jur!
  9. alinescoo

    Impamantare de 1.5mmp. Ar trebui sa schimb?

    Deci ideea ar fi sa pun o siguranta diferentiala de 30mA pana la urma sau de 50mA? Poate mai bine ar fi sa trag un circuit separat pentru consumatorii mai mari: masina de spalat, cuptor electric, boiler pe care sa pun o rezistenta de 50mA si pe restul prizelor una de 30mA? Si o intrebare de curiozitate, avand in vedere faptul ca impamantarea e mai subtire ca si faza, ce efecte negative poate avea lucrul asta avand in vedere electronicele conectate la prize care insumeaza undeva la 5-600W? Eu ma gandesc asa, daca consumul e suficient pentru firul de 1.5 faptul ca impamantarea e tot atat, n-ar trebui sa fie probleme. Daca as consuma mai mult decat poate duce 1.5 atunci in caz de probleme, impamantarea nu ar face fata. Gresesc cu ceva? Va multumesc din suflet pentru lamuriri.
  10. alinescoo

    Impamantare de 1.5mmp. Ar trebui sa schimb?

    Va multumesc stimati colegi pentru sfaturi. Invat ceva nou azi. @Spitfire Nu pot masura impamantarea deoarece doza de unde am facut legatura la camere inca nu are impamantarea trasa. Urmeaza sa continui cu renovarea si in camera alaturata si atunci o sa aduc impamantare de la contor. Lungimea cred ca e undeva la 10-15m. @elmar nu am asa ceva, am sigurante normale. Sincer sa fiu nici nu am auzit de asa ceva dar din cate inteleg eu e un mecanism in plus de protectie fata de sigurantele obisnuite. In panou am 3 sigurante, una pentru becuri, una pentru prize si una pentru un circuit separat la cuptorul electric. Montarea unei sigurante diferentiala e mai coplexa ca si una clasica? Adica se pot lua cele 3 sigurante si inlocui cu altere cu siguranta diferentiala?
  11. Sunt in renovare cu 2 camere (dormitor/birou) si nenea electrician mi-a spus ca pentru prize sa cumpar 2x2.5mmp si pentru impamantare 1.5mmp. La becuri am 3x1.5mmp. Zis si facut, cablurile au fost cumparate si montate in ambele camere. Dupa aceea tot restul, ingropare copex, tencuit, plasa de fibra, adeziv etc. La o cautare despre subiect, vad ca se recomanda ca impamantarea sa aiba aceiasi grosime ca si celelalte fire. Mentionez ca la prizele respective se vor folosi aparate in genul: calculator (max 3-400W), monitor (max 100W), TV (probabil tot 100W), laptop, router wireless etc. Deci un consum maxim cred ca undeva la 500W, fie 1000W dar nu cred ca am cum sa ajung acolo. Nu se vor folosi electrocasnice gen masina de spalat, frigider, masina de spalat vase. Dilema in care sunt acum: ar trebui sa ma pun sa scot firul de impamantare si sa il inlocuiesc cu altul mai gros? Nu ar fi o operatiune tocmai simpla dar daca e necesar ma inarmez cu curaj si incerc sa o fac. Multumesc.
  12. Si eu am fost foarte tentat sa imi iau festool sh dar cand am vazut rpeturile mi-am pus niste intrebari. Adica un TS55 care e pe la 2400 lei sa il iei din 2017 sub 1000 lei e cam ciudat. Inca nu mi-a venit 160le sa pot face teste, probabil azi.
  13. Va multumesc mult pentru sfaturile acordate. Azi am vorbit cu cei de unde am cumparat produsele si am stabilit ca returnez GST 150 si cumpar GST 160. Daca nu stiam de 160 eram ok cu 150 probabil insa cand am vazut ca se poate mai bine, de cate ori as fi facut o taietura diferita de 90 de grade as fi avut regrete . Alte 3 mini plusuri pentru 160 sunt: led iluminare, modificare unghi talpa fara a fi necesar imbus, exista adaptor pentru sina FSN de la fierastraul circular. Dupa cum ziceam, mi-au venit produsele, mai putin panza circularului special pentru laminate. Acum trebuie sa imi fac un banc de lucru. Am cateva idei pe care o sa vad cum le pun in practica: - am nevoie sa pot monta freza sub banc insa nu stiu daca pot fiind vorba de POF 1400 care are 2 butoane. Unii vad ca au pus POF 1200 care e asemanatoare, deci banuiesc ca se poate. Ce mi-a zis si @Damage insa nu as lua o masa separat ci as vrea sa o integrez in bancul de lucru. - fierastraul pendular, teoretic m-ar ajuta sa il pot monta sub masa si in partea de sus sa ii fac un lacas cu 2 rulmenti pe care sa se sprijine panza. Seamana asa cu fierastrau cu banda si avand in vedere ca panza merge pana la 16cm, ar putea fi o idee buna - mai am si o rindea manual dea ~10cm latime si ar fi foarte ok sa o integrez si pe ea in banc. Deci teoretic as putea sa fac 3 placute metalice pentru talpile de la: freza, rindea, fierastrau pe care sa le pot interschimba intre ele si sa se foloseasca de acelasi ghidaj paralel. Desi poate ar fi ok sa fie montate separate sa nu tot trebuiasca schimbate pe ele. - bancul as putea sa il fac dintr-o placa de MDF sau placaj stratificat. Ideea ar fi sa ii dau si gauri sa pot fixa mai usor piesele pe el cu cleme/menghine. - sa pot face taieturi usor la 90 de grade pentru obiectele mai mici ar trebui sa fac un ghidaj paralel si perpendicular sa fixez sina de la fierastrau. O sa ma uit pe youtube dupa niste exemple ca am vazut in mai multe ocazii idei ingenioase de mese de lucru.
  14. @tinel mi-ai dat de gandit cu GST 160 BCE... m-am uitat la ceva review la GST 150 unde taia lemn la diferite grosimi dupa care punea cot la 90 de grade si intr-adevar nu era taietura perfect la 90 de grade. La GST 160 BCE cu sistemul respectiv de ghidaj, cel putin in filmele de la Bosch pare a taia mai exact. @ahegyes si tu zici ca de la Bosch to GST 160 ar fi mai ok? Practic mi-a venit GST 150 insa sunt in perioada de 14 zile cand il pot returna si sa iau 160. GST 150 costa 645 lei iar GST160 costa 965 lei, deci mai scump cu 320 lei. Merita acel sistem de precision inca 320 lei? Chestia e chiar sa taie la 90 de grade cu sistem cu tot...
  15. Multumesc mult pentru informatii @tinel. Nu stiu exact cum e HK55 insa din cate vad la o privire rapida e diferit de TS55. In principiu, Bosch GKT55, impreuna cu Makita SP6000, Festool TS55 si DeWalt 520 sunt fierastraie circulare cu intrare directa in material. De ex, din cate am vazut eu la PAL cel mai recomandat pentru a avea o taietura cat mai fina e sa se mearga prima data la suprafata 2-5mm cu o taietura sa se taie stratul de melamina apoi sa se intre pe toata grosimea PAL-ului la a doua trecere. Makita SP6000 chiar are un buton expre pentru blocarea adancimii de taiere la cativa mm. Sinele de ghidaj sunt destul de scumpe, am prins la pret bun 2 sine de 1600mm+conector+husa la 799 lei. Clar la Festool e foarte ok ghidajul, doar sunt scule profi, insa si la Bosch e ok, fiind asemanator cu cel de la Maffel care din cate am citit fac niste fierastraie foarte profi. Pendularul il iau pentru taieturi sub diferite forme, eventual ma gandesc sa il pun sub banc si cu o panza mai lunga sa incerc sa il fac asemanator cu un fierastrau cu banda pentru taieri mai usor de facut... La fel si cu freza POF 1400, daca as putea sa o pun sub banc ar fi super... dar toate astea in timp dupa ce ma deprind si eu ce pot face fiecare. Eu nu ma pricep, sunt doar in stadiul de hobby, vorbesc doar din ce m-am interesat inainte sa cumpar.
×