Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Bandi Szasz

Membru activ
  • Content Count

    587
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

35 Se poate si mai bine

About Bandi Szasz

  • Rank
    Membru

Recent Profile Visitors

365 profile views
  1. La PIC vezi sa nu cumva sa fie incarcati registrii (PWMxDCH, PWMxDCL) exact pe dos, daca transformi 765 si 380 in binar (si citit pe dos) ai sa vezi ca cei mai semnificativi 8 biti arata 99% la fel cu exceptia ultimului bit care oricum e deciaml 1 si de aia iti da 95% la ambele valori. Daca incarci direct DC incearca sa setezi manual registrii de high / low sa nu fie o greseala la compilator pt modelul respectiv de pic si seteaza aiurea cel doi registrii din DC ( registrul DC e doar unu-l virtual pe care compilatorul il proceseaza pentru cei doi registrii ai picului).
  2. https://hobby-tools.ro/lame-cutter-dyi/5007130-4126000-set-lame-de-schimb-pentru-razuitor-wolfcraft.html
  3. Bandi Szasz

    Barcuta mea

    Wp -> varful maxim de putere masurat in timpul testelor. Ah -> curentul consumat pe perioada testelor Wh -> totalul de energie consumat Ap -> varful maxim de curent Vm -> tensiune medie
  4. Revin cu am promis ( putin tarziu dar greu cu timpul liber), pana acuma am reusit sa fac partea de setari si mutarea intinzatorului la pozitia de inceput. Am atasat codul pt arduino, simulare in proteus si schema. Legaturile sunt cam in felul uramator: Butoanele 1 - 4 -> pini D2 D5 arduino, LCD I2C -> pini A4 si A5 arduino Directie stepper intinzator -> D12 Impuls pas stepper intinzator -> D11 Dupa pornire se vor introduce setarile, cu butonale 1 si 2 decrementam / incrementam valorile si cu butonul 4 sarim la setarea urmatoare. La setarea numarului de spire se va folosii si butonul 3 care inmulteste cu 10, astfel pentru a seta de exemplu 750 de spire facem in felul urmator: incrementam la 7 -> apasam btn 3 (7 se transforma in 70) -> incrementam la 75 -> apasam btn 3 si am obtinut 750. Dupa setarea latimii de bobinaj va aparea "Pozitie inceput" in acest moment cu butoanele 1 si 2 se va muta intinzatorul stanga / dreapta. Cam atata am reusit sa fac pana acuma, daca mai este cineva interesat de program (am observat ca se discuta si despre abordari fara uC) atunci astept sa fie testat circuitul si daca merge conform descrierii mai ales daca se poate muta intinzatorul cu ajutorul butoanelor (nu am mai lucrat pana acuma cu respectivul controller de stepper dar cred ca ar trebuii sa mearga) atunci o sa imi mai fac putin timp sa continuam. Pentru compilare cu Arduino IDE trebuie instalat libraria "LiquidCrystal_I2C by Frank de Brabander" din Library Manager inclus in Arduino Ide. masinaDeBobinat.zip
  5. Din cate stiu pentru performanta si durata de viata este recomandat incarcarea la 50%, la 50% este punctul care ofera o fiabilitate maxima intre capacitate de energie oferita / numar de incacari, daca este descarcat spre 20% se reduce destul de mult durata de viata, de fapt este mult mai daunator decat daca ar fi incarcat de 3 - 4 ori de la 90% la 100%. Eu am un aspirator robot de la o firma reumita care sta mai tot timpul in statia de incarcare (docking station) si daca nu este folosit toata saptamana la un moment dat scoate un 'beep' si indica ca incarca acumulatorul, totul dureaza vro 10min deci foarte mult nu are ce sa incarce maxim undeva de la 95%.Acuma nu stiu daca sta in standby pe baterii si de acolo intervine acea mica descarcare sau este autodescarcarea acumulatoriilor insa daca ar dauna celulelor sa se faca acele mici reincarcari nu cred ca o firma asa renumita la un produs destul de scump ar fi recurs la solutia respectiva.
  6. Salut, Va ajut eu cu un program pt arduino cu un LCD 16x2 si 2 - 3 butoane pentru a introduce setarile. Faceti o mica lista cu ce setari il doriti ( cum ar fi numar de rotatii / de spire, viteza de rotatie, etc) si se rezolva.
  7. Daca e sa ma iau dupa producator zice tot la fell, 200Nm incepand de la 2000 pana la 3500rpm, in realitate cel putin mie mi se pare ca are putin mai multa viata incepand de la 2500, la depasiri ma bag cu treapta inferioara care imi ofera intre 2500 - 3000 pentru ca acolo daca ii dau talpa se duce .. la 2000 se gandeste putin pana pleaca si e cam nasol mai ales la TIR-uri. Eu as sugera sa il turati putin mai mult chiar daca nu de fiecare data dar macar sa mergeti putin mai turat macar o data pe saptamana. Am o cunostinta care la fel a fost obijnuit cu dieselul si dupa din obijnuinta tinea si benzinarul la turatii mici, la 6 luni de la achizitie sa aprins martorul de motor. Omul nervos ca abia a luat masina si deja are probleme la motor sa dus la reprezentata unde mecanicul a dat cateva ture prin parcare cu motorul turat de ii sareau capacele (dupa 10min martorul sa stins) si dupa a explicat ca astea mai micute turbo trebuie turate putin si el recomanda sa schimbe la 3000rpm. De atunci au trecut cred ca in jur de 6-7 ani si nu a mai avut probleme.
  8. Felicitari pentru achizitie. Eu tot 1.0 am da la 110CP, aveti dreptate ca sub 2500rpm e lesinata insa cel putin al meu nu vibreaza la turatii mici, se vede ca se chinuie sa ia in ture dar nu incepe sa tremure sa iti faca masaj. Din moment ce e in 3 cilindrii si de capacitate mica ziceti ca e motor de mosi dar la 60km/h schimati in a 4-a, eu la 60km/h inca sunt in a 2-a si ma pregatesc pentu a 3 -a ( in jur de 3500rpm). Cu schimbatul in 3500rpm in oras de 8l nu sare, in general scoate cam 7.5l (trafic ceva mai lejer decat in capitala). Concluzia ar fi ca motoarele astea de "drujba" nu se compara cu una de 2.5L insa daca omu nu se zgarceste la 1L+ la consum si duce motorul ala in plaja lui de putere (3000 - 4000 rpm) nu este chiar atat de lenesa.
  9. In cazuri in care suma depaseste 10$ se poate vorbii cu vanzatorul si ii explici frumos ca iti asumi tu responsabilitatea in cazul in care se pierde coletul pe drum si nu vei cere despagubire pentru valoarea trecuta pe colet si sa treaca 9.5$ ca valoare declarata, in multe cazuri accepta sa faca chestia asta (cel putin cei din China). Din China la valori mai mici de 20$ nici nu mai scris vanzatorului ca 99% il trec sub 10$, am avut colete de 18 / 19$ declarate cu 1$..
  10. CT este un condensator ceramic de 1500pF (1.5nF) si da exista valoarea respectiva: https://www.tme.eu/ro/details/cch-1k5/condensatoare-ceramice-tht-500v/sr-passives/
  11. Frecventa influenteaza valoarea bobinei si a condensatorului de iesire. Cu cat frecventa este mai mare cu atat bobina si condensatorul pot avea valori mai mici, nu cred ca este foarte important in cazult tau, poti folosii 70khz care la 200mA o sa iti ceara o bobina de 33uH (valoare destul de banala si sigur gasesti pe undeva). Vripple este fluctuatia de tensiune maxima pe care il doresti pe iesire, poti folosii ceva intre 10-20mV sa zicem si la 15mV iti va zice sa folosesti un condensator in jur de 1000uF, la 10mV vei avea nevoie de un condensator mai maricel in jur de 1500uF.
  12. Din cate inteleg eu din enunt ai nevoie de doua surse, una de +12 si una de -12V de acolo vine ca trebuie folosite 2xMC34063. Cele doua diagrame sunt luate exact din foaia de catalog a circuitului. Trebuie sa iei circuitul cum este acolo si sa recalculezi R1/ R2 care regleaza tensiunea de iesire (eventual dimensiunea bobinei in functie de curent). Bobina este obligatorie si este una din componetele principale unei surse dc-dc, se gaseste gata facut la orice magazin care vinde componente electronice.
  13. Am redenumit inainte fisierele apoi le-am deschis cu viewer-ul oferit in link-ul postat mai sus.
  14. Pe siteul companiei care detine cele doua programe se gaseste gratuit un viewer pentru ambele programe. https://www.electronic-software-shop.com/lng/en/electronic-software/splan-70.html. схема станции.spl7 фэн.spl7
×
×
  • Create New...