Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

alex61

Membru activ
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About alex61

  • Rank
    Nou venit

Recent Profile Visitors

31 profile views
  1. alex61

    freza Fus 22

    Schema electrica fus 22. Butoanele de pornire cele doua viteze b1 si b2. Cele doua butoane au intradevar si contact NO si contact NC Contactele NC sunt folosite pentru deconectarea circuitului celeilalte viteze. Adica la conectarea vitezei a doua cu b3 , contactul NO inchide circuitul contactoarelor pentru viteza 2,iar contactul NC intrerupe circuitul vitezei 1
  2. alex61

    freza Fus 22

    Butoanele de pornire ,cat si cele de oprire au 2 terminale si sunt cu revenire. Cele de pornire au contactele NO (normal deschise) ,la apasare contactele se inchid. Cele de oprire au contactele NC (normal inchise) ,la apasare se deschid. Contactorii c1 c2 c3 .... sunt actionati de bobine alimentate la 24v . Functia de mentinere se obtine prin inchiderea unei perechi de contacte(ale contactorului) care mentin alimentarea bobinei ,chiar daca butonul de pornire este eliberat. Butonul de oprire, la apasare intrerupe alimentarea bobinei. Butoanele cu semnalizare au inca doua terminale care alimenteaza becul. Poti folosi butoanele din exemplu iar pentru semnalizare poti folosi lampi cu led de 24v montate langa butoanele de pornire pentru viteza I respectiv II
  3. Si eu am un stift la pinionul de la bara de avans pe care nu-l pot scoate.Am incercat sa-l gauresc si nu am reusit . Alte stifturi am reusit sa le gauresc .La un capat cu siguranta are 4 mm, iar la celalalt cateva zecimi mai mult.(1mm la un stift de 50mm lungime) Pentru a vedea diferenta merge polizat putin. Dornul trebuie sa fie rigid si sa fie de 4mm. (incearca cu un dorn mai gros in care dai o gaura de 4mm si in care bagi o coada scurta de burghiu de 4 .) Succes
  4. Da. Diametrul maxim al pinionului este sub cota alezajului din batiu. Vezi poate merge urmatoarea solutie: Sprijini cu un lemn masa pe verticala si apoi desfaci suruburile de jos de la piulita de bronz a surubului de avans. daca tot sistemul merge usor si rulmentul axial este ok, atunci problema este tot la ghidaje.
  5. Atentie din ce parte bati! Stifturile sunt conice.(1:50) Respectivul ax al rotii de manevra se poate depresa cu pinionul si rulmentii ,astfel incat stiftul acela se poate scoate ulterior.
×