Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

florin1975

Membru activ
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About florin1975

  • Rank
    Nou venit

Recent Profile Visitors

11 profile views
  1. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    O mica rectificare pt rulment este vb de nn 3008, rulment ajustabil inalta precizie doua rînduri de role
  2. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    Dupa cum am promis am facut si doua schite, poate te ajuta cu ceva. imi permit si un sfat, renunta la variant cu radialii indiferent de clasa de precizie, mai bine adaptezi in NN1008 cu bucsa de reglaj sau inspira-te din ce am postat.
  3. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    Oarecum gindit bine. La original bucsa ta (piulita) stringea sau slabea bucsa din bronz si functiona in tandem cu bucsa (piulita) din partea opusa astfel se regla jocul radial, de aici aveai si "bataia" sau precizia. Deasemeni in bucsa ta intra si rulmentul de presiune al carui joc (jocul axial) se regla din partea din spate a papusii fixe, linga pinioane. In carcasa de linga pinioane intra un rulment cu contact unghiular, inlocuit la tine cu cei doi 6206 si daca te uiti pe desenul axului vei vedea un filet de M30x1.5, ei bine aici mai este o bucsa micuta care stringe rulmentul unghiular cu o piuluta blocata cu o contra si astfel ai reglat jocul axial. Poti pune si rulmenti cu role cilindrice, suporta sarcini radiale mari, personal sunt adeptul la cei cu contact unghiular, dar nu pui un rulment radial si unul conic, ori ori! Exemplul ia-l de la autoturisme. Mai departe trebuie sa rezolvi partea de linga pinioane, aici as pune tot un conic orientat cu baza mica catre universal si as fileta axul in zona de linga rulment astfel incit sa pot regla simultan cele doua jocuri (cum faceai pe vremuri la Dacie). Si as mai face in lucru, bucsa ta as modifica-o, sau eventual as monta o mica bucsa intre flansa axului dinspre universal si primul rulment astfel incit sa te ajute sa reglezi jocurile altfel nu mai este strung o sa ai abateri mari si....... Ce nu pot eu sa imi dau seama este daca la papusa fixa in partea opusa bucsii tale mai vine cumva o flansa (este vorba de acelasi perete), practic nu stiu cine ii tine pe cei doi 6207 sa nu se duca in interiorul carcasei. Acum nu stiu cum arata la interior nici zona carcasei rulmentilor, ce ai modificat deoarece mai ai varianta cu NN.... cu doua rinduri de role si joc ajustabil dar cred ca este ceva mai complicat. Din punctul meu de vedere idea cu radiali pica pentru ca au joc prea mare si cred ca din ce am vazut prin poze te paste un alt ax. Mi-ar trebui si o poza cu zona reparata (partea interioara) de la papusa fixa. Daca am timp poate I-ti fac si vreo doua schite.
  4. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    Din cite inteleg nu ai si oricum nu mai poti folosi bucsa elastic din bronz. In cazul asta folosesti una din variantele: 1 doi rulmenti cu bile cilindrice 2 in rulment cu doua rinduri de bile 3 doi rulmenti cu contact unghiular montati in opozitie Personal as adapta variant 3 deoarece ai nevoie de reglajul jocului radial altfel precizia este zero, totodata te folosesti de ei si pentru jocul axial deoarece in partea din spate, in mod normal at fi trebuit sa fie tot un rulment cu contact unghiular care impreuna cu rulmentul de presiune (in varianta originala) regla jocul axial. Varianta cu cei doi rulmenti cu contact unghiular am vazut-o si la un Proma (gasesti o schema cinematica pe google), ca exemplu iti dau rulmentii de la autoturisme (vw) unde sunt montati doi astfel de rulmenti in opozitie. Bineinteles va trebui modificat intr-o oarecare masura si axul, nu este o inginerie, si cu ocazia asta rezolvi si problema ungerii. Piulita cu filet interior de care spui la tine nu mai are nici un rol decit de capac de lagar, la fel ar fi trebuit sa gasesti si in partea opusa sau cel putin in alt capac de lagar. totusi am o rugaminte, posteaza un foto cu toate piesele pe care le-ai demontat de pe papusa fixa exact in ordinea in care le-ai gasit si spune te rog si seriile rulmentilor, erea bine daca aveai si axul, s-ar putea sa te pot ajuta cumva. Eu personal am bagat in lucru un alt ax pentru ca m-am mai gindit la ceva modificari in special sistemul de ungere.
  5. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    scuze de intirziere! * o baterie de condensatori poate fi formata din mai multi condensatori, poti folosi linistit unul singur dupa ce ai stabilit valoarea * a doua baterie (condesator) este NUMAI pentru pornire, il stabilesti tot prin tatonare * eu personal am doua motoare pe care le-am modificat unul la un polizor 1.1Kw/30microf/suplientat cu inca 20 parca pt pornire, celalalt 2.5Kw/si cred ca 70 cu 50 chiar nu mai stiu ce valori am pus si imi e lene sa ma duc in atelier sa ma uit....... * am mai pus si un tabel cu pinioanele strungului pe care le-am identificat pina in prezent * o rugaminte pt colegi, vreau si eu o poza cu pinioanele din cutia de avansuri, ma intereseaza cum vin montate ca sa nu mai pierd timp multumesc .
  6. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    In mod normal la pornirea mono a mot trifazate se fol doua baterii de condensatoare legate in paralel si separate cu un comutator cu revenire. La pornire se mareste capacitatea prin apăsarea comutatorului cu revenire. Ca o recomandare iti sugerez inlocuirea motorului de 750 w cu unul monofazat de 2.2 la 3000 ture si folosesti un redactor din fulii sau pinioane. Motivația este ca obti un cuplu si putere mai mari, sunt prea multe angrenaje in miscare plus sarcina la prelucrare. Inversarea turatiei o folosesti mai mult la filete. Personal am optat pt varianta descrisa si mi a mers fb. Acum am început modificarile descrise anterior.
  7. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    O neadaptare. Dacă bobinatorul a zis triunghi ar fi ok. Încearcă un 20 sau 30 mf. In plus caderea de tensiune pe condensator trebuie să fie aprox 210 230 volti in sarcina, aprox egala cu a retelei.
  8. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    La ultima poza: in interiorul cutiei in extrema dreapta a axului linga rulment este un cuplaj ca o flansa. Trage de el catre in spate, spre rulment, roteste de ax si vei gasi doua suruburi îngropate. Desfale. In prealabil demontează flansa universalului, blochezi axul si rotesti de flansa catre stînga, este filet normal. Mai departe slabesti piulita din interior a bucsii elastice, te ajuta mai mult la extragere. Axul il poti bloca si prin cuplarea reductorului interior, maneta in pozitia sus mi se pare, a i sa se cupleze cele patru pinioane iar cuplajul din extrema stînga cuplat, împins catre univeuniversal si ai blocat axul. Pt linistea ta mai poti demonta si restul de suruburi de pe fulie. Cureaua o poti face sau modifici tot ansamblul si pui curele dintate. Pt pinioane vezi că se mai potrivesc unele de pe la scutere etc si le faci doar interiorul. PS poti folosi un degripant dai cu el in găurile de unde ai scos suruburile.
  9. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    Pinioanele le faci pe la o fabrica (Te referi la cele din cutia de avansuri), sunt modul 1,25. Curelele se schimba foarte usor dar nu inteleg unde ai pus cureaua de dacie!!?? Peste o săptămînă iti dau si z-urile pt pinioane, momentan nu sunt acasa. Pune ceva poze cu ce ai. Pt bacuri e mai usor le găsesti prin piata.
  10. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    Bineinteles ca încap toate pt ca le am calculat, ba chiar le am si probat. O poza pe la sfîrsitul săptămînii. Sfat: ia in calcul de la început îmbunătățirile. Pt ambreiaj poti sa iei in calcul spre exemplu si unul de motosapa pt ca este gata făcut. Pina acolo studiază problema axului si carcasai, vezi un nn3010k, o bucsare a carcasei etc, dacă vrei ceva precizie. Multe optiuni pt carcasa nu prea văd, eventual să faci alta . Balaria care a făcut o predecesorul cu rulmenti aia nu este ok. Eu as face un lagăr separat as freza putin carcasa o aliniere samd după care ax nou. De pe ce meleaguri esti? Bănuiesc ca sti bancul cu jidanul ratele si ideile!
  11. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    1. 24 v 2. În poza nu se vede si al doilea lagăr. Am dat 2 găuri în batiu si 2 in carcasa arborelui cu ocazia asta am rigidizat mai mult ansamblu. Mai putine vibratii.
  12. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    1. Confirm 200 2. Foto 2 si3 reprezinta sistesistemul de ambreiaj, ax inf variator flansa cu lagar ambreiaj electromagnetic partea de transmisie de la motor 3. Foto 4 Cărucior plus o parte din sistemul de autocuratare cu pisla 4. Foto 5 In stinga este butucul intermediar de pe arbore plus un ax intermediar dreapta ca sa elimin transmisia directa de pe arbore, practic eliminarea unor uzura. Multumit?
  13. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    si ceva poze. alte intrebari?
  14. florin1975

    SP 400 Strung. Carte tehnica?

    8. universalul se prinde de ax prin intermediul unei flanse la care se executa filet dinainte conform ax dupa care o strunjesti pe propriul strung pentru a adapta universalul cit mai precis. universalul il fixezi de flansa in cele tri suruburi
×