Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

emil.gabor

Membru activ
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

50 Se poate si mai bine

1 Follower

About emil.gabor

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Arad

Recent Profile Visitors

356 profile views
  1. Depinde ce piese faci . Daca ai o bara lunga prin păpușa (si nu este ghidată) sau o piesa excentrică , va fi ca mașina de spălat . Sare in toate direcțiile . Si un utilaj de 3 tone se mișca daca nu este fixat in beton
  2. Puneți o poza , ca sunt curios . Ce Spune-ți dumneavoastră teoretic nu exista .
  3. Este pe olx un domn din București , Negrila , are o grămada de componente de Strunguri . Nu le vinde chiar ieftin dar puteți întreba cat cere pe o flansa , s-ar putea sa aibe
  4. Ca si model/standard , Da este Tip L( long taper) Pasul filetului, lungilie, etc... sunt lafel. Nu stiu care este marimea la sn320, asta trebuie dumneavoastra sa masurati. Daca ii L 00 sau L0 Dar 170 dolari eu spun ca este cam multpentru una de 200. As cauta una pe olx second, si daca nu gasesc de diametrul de 200 sau 250, se poate face o placa intermediara.
  5. Orice scula exista si daca chiar nu exista , sunt firme care produc scule la ce nevoi ai tu. Dar este vorba de costuri ... Au la Rocast Tarod pana la 4". Cel de 2" costa 577lei TVA inclus . daca faci o singura bucata, probabil nu o sa se merite sa il cumperi .
  6. buna sunt pasionat de tehnica am achizitionat o fu 32 daca poate cineva si vrea sa mi explice sistemul de ungere 

    1. emil.gabor

      emil.gabor

      Ce va intereseaza la sistemul de ungere ? 

  7. ii originala cu rulment , sau a fost modificat ulterior ? Fus200 este cu bușcă pe ambii arbori si deckel fp1 dupa care a fost copiata este tot pe bucșă . la cel orizontal , parca in partea din spate are si rulment radial si la capul vertical are rulmenți axial . Dar partea de precizie este bucșă . legat de disputa cu sculele românești... cum zice alex , partea cea mai importantă este cea intre manete si podea . Poti face precizie si pe utilaj mai uzat , Daca te străduiești , si daca ai utilaj nou nu înseamnă ca o sa faci precizie daca esti pe langa . Legat de utilajele românești... Trebe vazut si comparativ cu ce ... Decat sa nu ai nici o freza , categoric sunt cele mai bune cele românești, comparativ cu una germana , parca sunt cam pepsi . lafel si cu dacia 1310 . a fost ea buna . dar rolls royce in anii 50 avea mașina cu servo , geamuri electrice clima , La noi logan din 2007 clima este opțională .
  8. Fus200 este pe bucșă conica si din cauza aceasta as cam vrea sa il vand . Eu folosesc cam 99% freze de carbura si la acelea trebe sa le dai turatie . Nu stiu cat ar rezista bucșă aceea la 1500 de ture . Si ca freze relativ mici , mai am 3 buc fus22 , reckerman si ultima chinezeasca , care inca nu am reușit sa o pun pe pozitie si sa ii dau șpan .
  9. Eu cand am vazut postarea , am răspuns . Eu mai am un pic de pus la punct si dupaceea sa vad cum merge . probabil nu o sa o tin. Imi plac jucăriile mai mari .
  10. La mine roata dințata a fost prinsă un pic "ciudat" poate nu a fost originala . Prin roata dințata era o gaura filetat, nu mai retine daca era un știft filetat crestat pentru șurubelnița sau cu imbus . scoți șurubul si era prin ax un știft , care era fixat de acest șurub din centrul axului . Mai pe scurt , trebuie dat capacul din spate jos . altfel nu iese
  11. Am demontat eu . Din cate imi amintesc , trebe fulia scoasă si roata dințata de sus de la avans , scos capacul prin care iese axul are parca un rulment si 2 simeringuri , si dupaceea iese cutia de avans prin fata, usor rotita . am eu manualul. ii publicat pe forum , dar nu scrie nimica despre asta in el .
  12. Orice utilaj cumperi, o sa aibă cate o problema . Nu exista utilajul perfect si mai ales unul second-hand. idea este sa se încadreze in ceea ce cauti tu si la raportul pret/compromisuri, pe care il cauti. de exemplu : preț mare/aproape de casa sau preț bun/uzuri, sau pret bun, uzuri ok/ departe de casa , etc
  13. Daca decuplează avansul prea repede . de exemplu la șpan de 4mm . si vreți sa luați mai mult , trageți maneta , rotiți spre dreapta si nu v-a mai decupla , decat la șpan mai mare .
  14. "struțul" de sus este pentru ungere , are o săgeata , cand săgeata este in sus ajunge ulei din cărucior pe ghidajele si pe sanie . celalalt de jos este ca un reglaj de suprasarcina pentru avans . se poate regla cand sa decupleze avansul . Cand decuplează trebuie rotita maneta de langa , care are doar doua poziții , pornit/oprit avans Din cate imi amintesc s-a mai discutat pe acest forum de avansul la sn400, Posibil ca tot dumneavoastră sa fi întrebat , ca nu mergea avansul , si atuncea s-au discutat de rolul celor doua mânere de pe cărucior (fără cel de ungere)
  15. "struțul" de sus este pentru ungere , are o săgeata , cand săgeata este in sus ajunge ulei din cărucior pe ghidajele si pe sanie . celalalt de jos este ca un reglaj de suprasarcina pentru avans . se poate regla cand sa decupleze avansul . Cand decuplează trebuie rotita maneta de langa , care are doar doua poziții , pornit/oprit avans
×
×
  • Create New...