Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

dacos

Membru activ
  • Content count

    245
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About dacos

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

169 profile views
  1. dacos

    Aprindere electronica Mobra

    Am vazut ce face un stroboscop. Destul de interesant. Practic vezi doar marcajele alea ca intr-un film vechi. Initial credeam ca e viteza volantei prea mare incat sa observi ceva, dar se observa fix ce trebuie. Cand stingi stroboscopul nu mai vezi nimic. Am gasit si o schema foarte simpla. O voi gazdui intr-o lanterna stricata (ii folosesc reflectorul )... http://www.dragonfly75.com/motorbike/timinglight.html
  2. dacos

    Aprindere electronica Mobra

    Mulțumesc pentru răspunsuri. Încă nu am cumpărat ansamblul. Întorc problema pe toate părțile ca să nu dau banii degeaba. De reglat se face cumva, chiar dacă adaptez, doar ca sunt un pic contrariat. Apropo de stroboscop, am văzut o singură dată folosit, aveam cam 10 ani și se uita un mecanic cu el la fanta din cutia de viteze a Daciei. A zis "aha, e bine!" și atât. n-am înțeles ce a văzut el în timpul clipirii și nici n-am căutat despre stroboscop de atunci. Mi s-a părut că totul se mișca prea repede ca să vezi ceva corect.. Urmează să mă documentez.
  3. dacos

    Aprindere electronica Mobra

    Din ce am mai citit, probabil trebuie sa existe repere pe carter si pe volanta. Motoarele mai noi nu prea mai au asa ceva, pentru ca nu mai este nevoie de reglaje fine. Totul vine plug & play,, pozitia a fost stabilita cu exactitate din uzina. Cand vrei sa adaptezi te lovesti de fel si fel de probleme. La motoretele Minsk ma vazut ca momentul in care apare scanteia este aliniera miezului senzorului cu decupajul din rotor. Asadar, este posibil ca si in acest caz magnetul rotorului sa aiba o intrerupere marcata cumva. Vad pe youtube ca trebuie introdus un cui intr-un reper marcat cu S (probabil de la SPARK)... https://www.youtube.com/watch?v=ScKbzZuyEdI
  4. Salutare, Intentionez să schimb aprinderea clasica (platina) cu ceva folosit pentru scutere. Cu ocazia asta obtin si 12 v pentru lumini + acumulator. Mecanic nu am mari probleme. Se va pune un magnetou nou in locul celui vechi (normal ) Nu imi dau seama cum pot sa determin momentul apariției scanteii (avansul). Scanteia trebuie sa apara la 1mm inainte de punctul mort superior PMS. La platina e usor de determinat: Trebuie reglat platoul in asa fel incat sa se deschida platina cu 1 mm inainte de PMS, platina trebuie sa aiba o deschidere de 0,4mm la maxim. Adica se slabesc suruburile cu verde si se roteste in functie de unde vrei sa apara scanteia: 1mm, 2 mm, 3mm. PMS se află cu un ceas comparator. Se introduce in locul bujiei si iti arata pe cadran pozitia pistonului. Apoi rotești platoul. La cea de scuter nu am repere. Platourile au gauri fixe, a fost totul stabilit din fabrica. Scanteia apare cand senzorul (trigger sau pick-up coil) se incarca cu o anumita tensiune (0,3-0,4v). Dar pentru asta este nevoie de rotit motorul. Cei care verifica la scutere daca senzorul e bun, dau la automat si stau cu un voltmetru pe senzor. Daca nu misca nimic sau scoate tensiune mica, e stricat. Cum determin rotind cu mana ca magnetul a ajuns la pozitia in care senzorul da comanda pentru scanteie? Se modifica rezistenta bobinei cumva? Adica de la 140 ohmi cat are tipic cand e in aer, se intampla ceva fix cand magnetul ajunge cu polul care trebuie in dreptul senzorului? PE verde ilustrat cand apare comanda pentru scanteie: O alta schema... Clipul este aici. Din pacate nu am cum sa vad succesiunea N-S a magnetilor si sa stiu cand va declansa.... https://www.youtube.com/watch?v=0yK3Opq_i0M Drujbele Druja4 aveau un platou cu gauri ovale, la care puteai regla avansul. Nici la alea nu imi dau seama cum determinai coret: 0,8mm, 1mm. Sau poate oamenii le faceau la ochi sa aiba mai multa forta la turatie sau sa porneasca mai usor. L1 - alimentare L2 - trigger (control cum zic rusii) T1 - bobina de inducție.
  5. dacos

    Colectia revistei "Sport si Tehnica"

    Mai are cineva colectia? O mai poate pune la dispozitie? Înțelesesem că într-unul din numere era prezentata rebobinarea unui magnetou de Mobra pentru 12v...
  6. dacos

    baterie chiuveta

    Am rezolvat astupând găurile cu Poxilina. Repet. Găurile prin care se vede lumină sunt inutile. Probabil au fost făcute pentru a observa o scurgere în cazul în care cartușul nu eranșează bine. De ce ai pune un martor al scurgerii sub chiuvetă nu înețeleg. Sub orificiile pentru știfturile de centrare (roșu) sunt prinderile bateriei de chiuvetă (șuruburi M10 lungi). Deocamdată nu curge nimic. Dacă va fi ceva supurare, voi vedea prin față, pe la maneta de comandă. Dacă e o scurgere fină, se astupă singură în câteva săptămâni de la calcarul din apă.
  7. dacos

    baterie chiuveta

    Păi dvs cum vi se pare? Ați văzut des așa ceva? Că eu nu chiar m-am uitat în Dedeman și n-am mai văzut la altele. Dacă nu etanseaza bine cele 3 garnituri ale cartușului, dacă nu calcă bine pe scaunul respectiv, tot ce supureaza, curge în mască. Dacă nu erau gaurile și aveam o problema de etanșeitate, curgea prin fața, pe la maneta de comandă și îmi dădeam seama oricum și chiar mai repede (în mască nu ma uit tot timpul)...
  8. dacos

    baterie chiuveta

    Buna seara, Recent am constatat că bateria de la chiuveta nu mai închide, indiferent de poziție. Așadar, am cumpărat un cartuș ceramic. S-a potrivit bine, dupa pilirea un pic a știfturilor de centrare, doar că am observat că bateria are două găuri prin care curge apa. E normal așa ceva? Personal mi se pare o idioțenie. Probabil scopul acelor găuri este tocmai de a verifica dacă un cartuș stă etans, dar chiar dacă ar fi picurat pe lângă cartuș, nu era așa mare problemă din moment ce apa ramanea pe langă garnituri și nu avea unde se duce...
  9. dacos

    Technica sudurii

    Electrozii Cemont sunt buni? La Dedeman au multe feluri de la Cemont. Cautasem Lincoln 6013,dar găsesc doar la 4,5kg. Prea mult. Nu folosesc atât și trag umiditate. Deocamdată suedez fiare aiurea cu unii de la Lidl foarte buni în comparație cu unii chinezești no name.
  10. dacos

    Technica sudurii

    Bună ideea cu cotul. Mersi...
  11. dacos

    Technica sudurii

    Păi mâna mea, da. Acum am îngreunat și cleștele cu cablu de 25mmp. Cleștele lui original era firav și ușor. Cablul de aluminiu cuprat....
  12. dacos

    Technica sudurii

    Am înțeles, bănuiam ceva cu densitatea de curent,doar credeam că el se va topi mai repede fiind mai subțire... Nu e musai, experimentam să văd cum se comportă. Deși nu mi se pare că tremură, cu el scurt am control mult mai bun....
  13. dacos

    Technica sudurii

    Am o intrebare. Pentru exercițiu și pentru a prinde mai multă îndemânare am sudat câteva cordoane pe țeavă rectangulară de 1,5mm grosime. Inițial cu supertit 2,5mm, toate bune. Am lăsat amperajul nemișcat și am pus supertit de 2mm. Folosind aceleași mișcări, a găurit țeava. Care este explicația? Părea ca și cum aș fi mărit amperajul. Eu credeam că o să se topească doar electrodul mai repede, nu că va intra în profunzime mai mult...
  14. dacos

    Corector Ton ECC83 + EL84SE

    Detalii suplimentare, dupa ureche (adică empiric, fără osciloscop): 1. Cu 6N1P am mai multe joase comparativ cu E88CC (citisem că era o lampa concepută pentru telefonie); 2. Singura diferență cu ECC82 în loc de ECC83 în corectorul de ton este de acel hiss. ECC83 are un fâșâit un pic mai puternic și o amplificare mai crescută. Restul tonurilor sunt la fel (încă o dată: par la fel după ureche)....
  15. dacos

    Cutii / sasiuri amplificatoare (oferta in ultimul post)

    Apar și eu cu un testimonial. „O fotografie face mai mult decât o mie de cuvinte” (cu toții știm această banalitate). În completare: profesionist, cu multa rabdare și atenție la tot felul de detalii, inclusiv cele tâmpite; cu darul de a corecta greșelile la milimetru ale celui care care gandește o carcasă (eu nu aș putea anticipa ce dorește omul să facă). Poze aici (link-ul duce direct unde trebuie, la sfarsit: pagina 8):
×