Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

ex.escu

Membru activ
  • Content Count

    826
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

129 Excellent

About ex.escu

  • Rank
    Membru

Recent Profile Visitors

631 profile views
  1. Daca unii useri si-au dat seama de pericolele la care se expun atunci cand nu respecta unele reguli, topicul si-a atins scopul.
  2. In PT C3-2012, in art.15 si 16 , buteliile se incarca doar cu gazul pentru care au fost proiectate, nu se incarca o butelie pentru aragaz cu gpl. In urma multor evenimente, ISCIR a emis un comunicat in 05.03.2019,mediatizat, sustinut de I.S.U., se gaseste pe net, prin care arata riscurile la care se expun cei care incurca gpl-ul lichefiat (auto) cu aragaz-ul lichefiat. Anexez PT C3-2012 si un fragment in word, poate va sunt de folos. In plus la evaporarea gpl-ului auto se consuma caldura ,scade temperatura mult mai mult decat in cazul aragazului, apare fenomenul de fragilitate la rece, rezistenta sudurilor scade.In ww2 aliatii au pierdut destule nave de transport clasa liberty in oceanul artic din cauza acestui fenomen. Din punct de vedere al buteliei.doc PT C3-2012.pdf
  3. Datele se gasesc in fisele tehnice, difera (cu putin) de la producator la producator, umplerea buteliilor dedicate aragaz cu gpl a cauzat destule nenorociri; cautati pe net sau intrebati un inspector CNCIR/ISCIR sau un RSVTI (serios), 'dorel' gasiti destui.
  4. Presiunea "de lucru',normala , la o butelie de aragaz e de cca.2,4 bar, presiunea la care se face proiectarea e de cca.15 bar, in timp ce buteliile dedicate gpl au presiunea de lucru de cca.7,5 bar si cea de proiectare de cca.30bar, au tabla mai groasa, si unele au o supapa de suprapresiune. Temperatura de transformare faza lichida /gazoasa e cu cca.30 grade mai scazuta la gpl si apare riscul de fragilitate la rece la suduri in special. Combinatia butelie aragaz umpluta cu gpl ,chiar la 80% umplere, poate fi exploziva.
  5. Lohner-Porsche pe la 1900 a fost primul automobil hibrid,all drive, 40 de ani mai tarziu a aparut (de acelasi autor) primul blindat greu cu propulsie mixta generator - motor electric.
  6. E recomandat sa nu incarcati buteliile de aragaz cu gpl (desi e mai ieftin, gazele comprimate sunt diferite), deoarece transformarea de faza lichid-gaz se face in conditii diferite comparativ cu cele cumparate de la statiile peco si e risc de fisurare /explozie.
  7. Am avut ocazia sa comand de la parts-..., din seriile normale, q4 ; si acum un capacitor audyn mkp q4, 4,7uf/400v e 2,8$ (+tva-ul lor, cam 3$).Acolo preturile sunt mai mici si apropo de ess-uri, unul mediu costa acolo 160$ iar in europa cel putin dublu. Onorabil se comporta si dayton mkp.
  8. Ati incercat condensatorii " audyn" de la Intertechnick ?, au un pret decent.
  9. De la gradinita copii invatau si inca invata "Catelus cu parul cret,fura..., la adolescenta "miorita...", erau "pregatiti' pentru viitor...
  10. Diferentele constructive /principiul de functionare influenteaza timbrul, daca in transformarea semnalului audio in semnal acustic intervin mai putine elemente ,e mai bine , influentele sunt mai mici.La amt-uri membrana e libera in campul magnetic, "pompeaza " semnalul audio cu o viteza de 5 ori mai mare (comparativ cu cele normale), cu spl mare . Pretul difera, de la firma la firma, cele clasice (de la ess) par a fi mai "de incredere" ( constructie, performante , greutate). Un fenomen uneori ignorat e cel de "imbatranire"a difuzorului.
  11. Erata : Articolul la care m-am referit a aparut in Funkschau 6/1978 si a fost reluat in Radio 10/1978, e si o poza acolo,a mai fost postata. La Dali - Mentor ,subwoofer de 10" , cu o deplasare lineara a membranei (combinatie reusita rigiditate/masa) de aproape 1", se folosesc 2 magneti lipiti + un magnet suplimentar peste piesa polara. Eu le-am testat ,rezultatele confirma teoria (fisher ste c5, fisher ste1110, medii +inalte, gd-01-25 -joase(rusesc),etc). Nu va obliga nimeni sa le testati, cititi totusi patentul sau /si bibliografia de la patent, e interesanta.
  12. Parametrul Qes se va modifica (masurabil, inclusiv cu scule gen dats v2 ) ,in urma cresterii campului magnetic,crestere obtinuta prin reorientarea liniilor de camp ; creste (cca.2db) spl-ul, scad distorsiunile. Procedeul e folosit de mult timp,bibliografia e bogata ,inclusiv la televizoarele color cu tub (+ o piesa din otel gen clopot), in est a fost preluat din Funkschau in Radio prin "81. US5070530.pdf
  13. Amt-urile au fost inventate de Dl.Dr. Oskar Heil, care a inventat printre altele transistorul cu efect de camp si , cu mult timp inainte de descoperirea "oficiala" tweeterul cu calota , folosind o bucata de tesatura de matase, o ciuperca ,albus de ou ,o bobina si un circuit magnetic. Prin anii "80 o incinta buna (ESS-AMT-1B) avea un difuzor de joase de 12 inch+ o membrana pasiva de 12 inch si un amt pentru medii-inalte. Un tweeter cu un raport performanta bun (ribbon) e fountek neo cd3,5h, la cca.70usd.
  14. La carburatorul de la Dacia 1310 dupa cativa ani era necesara realizarea planeitatii flansei de prindere pe galeria de admisie si ,daca era cazul,a celor 2 semicarcase ,pentru a nu prinde aer fals. Se curata carburatorul, se regla nivelul in camera de amestec, se regla "aerul" ; eu il reglam pe maxim de turatie la relanti, nu era 100 % corect (consumul era mai mic,dar nivelul de oxizi de azot era mai mare,reglajul corect era cam 1/2-3/4 ture insurubat surubul de reglaj aer dupa obtinerea turatiei maxime ),turatie masurata cu un adaptor artizanal la un aparat T20, urmat de reglajul avansului. Am folosit si un adaptor(difuzor) facut din tabla de cupru perforata ( 2 conuri ) fixat la "concentrator' + flansa din alama, se uniformiza mai bine amestecul dar se reducea coeficientul de umplere al cilindrilor si puterea motorului. Ca aprindere rezultate bune dadea o varianta electronica ruseasca gen comutator electronic,care permitea si reglajul avansului cu ajutorul unui potentiometru fixat in bord.Am folosit o aprindere gen comutator electronic cu un circuit suplimentar ,dioda zenner+capacitor 180-220 pf pentru aprindere multiscinteie, variantele cu descarcare capacitor ardeau frecvent capacul de la delcou. Ca aditiv la ulei era buna bisulfura de molibden ,care asigura o pornire mai usoara la rece ,reducea frecarile, inclusiv produsele de ardere aveau proprietati antifrictiune. La ultima RK, am pus arbore cotit ,realizat la prems din fonta cu grafit nodular, "reteta' originala ,biele echilibrate static la max.2grame si set segmenti Goetze, masina s-a comportat bine.Vasul de expansiune nu avea cea mai buna pozitionare .
  15. Valoarea capacitorilor incriminati e cam mare,pentru un amplificator low tim, in special la cei de 68nf; la filtraj 2x6800 uf sunt suficienti pentru 100w/8ohm/canal(daca se poate verificati preventiv capacitatea lor ,cu ei descarcati). Cu costuri reduse se poate modifica modifica finalul la nivelul amplificatorului Leach ,prima varianta. Verificati provenienta/fabricantul tranzistorilor, in special la cei finali. Succes.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.