Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

ex.escu

Membru activ
  • Content count

    703
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

77 Se poate si mai bine

About ex.escu

  • Rank
    Membru

Recent Profile Visitors

282 profile views
  1. ex.escu

    Ne-am ales bine "partenerul strategic" ?

    Teoria,ca teoria,dar practica ne "omoara",la propriu sau la figurat...o metoda simpla,eleganta de detensionare, ar fi fost cea a la Eduard al III lea,"honi soit qui mal i pense", postata la un alt topic, stearsa de moderator...
  2. ex.escu

    Inca unul ... partea a doua

    Avem traditie in a cumpara second hand,in ww2 majoritatea avioanelor livrate erau la fel,cu motoarele uzate,dupa ww2 mig-urile erau cam la fel,unele fusesera testate in lupta(koreea),la f16 nu se spune cat de "imbatranita" e structura,care e uzura motoarelor...mai bine se "riscau" cu f15,alea cel putin pot sa zboare cu o singura aripa,piloti buni sa ai...
  3. Va salut. Am o rugaminte la dvs.,  daca aveti timp si poate ma ajutati si pe mine  cu o problema la acest amplificator NAD 319. Problema este la releul RL 609 (pag.14 pe mijloc,sus) ,  care nu cupleaza.  Nu stiu de unde vine exact comanda. Adica din baza lui Q655 si MUTE A duce la pag.18 , la IC 803, un MC14094 . Nu stiu ce as mai putea face sau ce masuratori. Va multumesc. https://elektrotanya.com/nad_319_sm.pdf/download.html

    1. ex.escu

      ex.escu

      Verificati existenta tensiunii de 24v in emitorul lui q651;daca nu e ,verificati tensiunea in baza lui q651-daca e 24v ,e defect transistorul.Daca nu e ,poate fi intrerupt r651,poate fi defecta d651,sau jonctiunea b-c la q651.Verificati si lipiturile in zona,tensiunile de 60 si 67 v.

      Daca tensiunile sunt bune poate fi defect q655,dioda d655-in scurt,sau q 655 nu e comandat

    2. alex26

      alex26

      tensiunile le-am masurat in zona aceea si mi se pareau bune . 

      Q651 - E=22 , C=40, B=22

      Q655 - E=0 ,  C=21 , B=0,2

      Dioda am scos-o , verificata si e ok..

      Mufa de casti nu e in scurt. Eu banuiam problema in zona integratelor IC 803, IC 802 sau IC 801. Cele 2 integrate MC 14094, le-am inlocuit , facand o comanda in China, dar problema a ramas. Acolo nu stiu ce ar trebui sa masor.

       

      Tensiuni IC 803 

      pin 1=0,02

      pin 2=5

      pin 3=5

      pin 14=2,27

      pin 15=1,68

      pin 16=5

      La IC 802 am observat o chestie la pinul 2: Are 0V, dar cand apas doar SW801( switchul de CD) se face 5V.

  4. ex.escu

    Inca unul ... partea a doua

    In 2006 am avut ocazia (si norocul,once in a lifetime) sa vizitez muzeul uss.intrepid ....sunt avioane care au facut istorie, poti sa admiri de aproape un SR71(A12),vopseaua speciala,rosturile de dilatare ,poti intra in cabina unui Concorde, elicoptere...etc. Peste cativa ani,tot cu putin noroc ,de pe o autostrada din sud, am avut ocazia sa vad un exercitiu (real,cred) unde pilotii nu menajau avioanele ,urcau pe verticala fara probleme ,oricum,diferit de "top gun" ....pilotii nu cred ca aveau probleme cu consumul de combustibil sau cu teama ca piloteaza un avion vechi cu (posibile) probleme structurale.
  5. ex.escu

    kenwood KA92b

    Masurati cu atentie tensiunile pe terminalele :1,3,4,14,22 ale TA2040 cu J6,J7 conectate, pe ambele canale. Verificati si Q9,Q10,C49,50,22uf/10v,cu atentie,cu electroliticii de filtraj descarcati.La masurarea jonctiunilor rezultate bune dau aparatele analogice cu r interna mica,gen Tz 20 (rusesc). Verificati daca apar diferente la tensiunile masurate la TA2040 in functie de pozitia comutatorului de ton on/off. Comutati selectorul de tensiune pe 240v daca aparatul are aceasta optiune. Succes.
  6. ex.escu

    kenwood KA92b

    1.Componentele inlocuite au fost defecte? 2.Q7,8 au fost masurati? 3.Care e tensiunea in colectorul q9,10? De obicei se defecteaza TA2040 care poate "trage dupa el" pe TA2030. Verificati si starea comutatorului de ton on/off-contacte oxidate,lipituri reci, resistori defecti,poate aveti noroc si integratele au scapat;ar fi utila descrierea modului in care a aparut defectiunea. Succes.
  7. Cunoasterea limbii romane de catre ambasadorul japonez era o chestiune de politete fata de interlocutor...folosirea de catre acesta a unui translator poate fi inscrisa pe aceeasi linie cu modul in care a fost tratat Primul Ministru al Japoniei in primavara acestui an cand a incercat sa faca o vizita istorica in Romania impreuna cu un "747" plin cu investitori...cat a pierdut tara noastra e greu de cuantificat,mai ales prin prisma acordului UE-Japonia incheiat recent...asa am ramas cu mandria ca suntem romani. P.S. nici unii primari din har-cov nu sunt mai breji.
  8. ex.escu

    Probleme juridice..........

    Pentru respectarea adevarului istoric e nevoie de unele precizari;in perioada antebelica in baza unor tratate secrete au fost facute exercitii comune militare,schimburi de armament,avioane,nave,materii prime,etc. Fabricile de tractoare de la Leningrad,Stalingrad ,Harkov (construite si cu sprijin german) au asigurat pana in iunie 1941 o productie de cca 23.000 tancuri de toate tipurile inclusiv cca.1300 de T34 si cca.700 de KV1 si KV2,care nu aveau echivalent in cealalta tabara; nu intamplator primii asi in domeniu au fost sovietici. In 1941,de partea germana, singurele tunuri disponibile cu performante antitanc acceptabile erau cele cehoslovace 47mm si cele de 88mm germane;celelalte de 47mm,aflate inclusiv in dotarea armatei romane erau mediocre. Tunul sovietic de 76,2 mm era destul de bun,dar cel german kwk40/L43(48) aparut pe scara larga in 1942 era superior;la fel tunul romanesc Resita 75mm (1943/1944) era mai bun. Pentru a realiza un blindaj bun e nevoie de otel aliat (crom ,vanadiu,molibden) de calitate,de care germanii nu dispuneau in cantitati suficiente si au facut inovatii (maraging steel) de care au beneficiat altii. Pentru a realiza un proiectil perforant bun era nevoie de wolfram (material deficitar, necesar si pentru industrie,scule aschietoare-widia),etc. In 1942 T4 german era echivalent cu T34 ,avand avantajul unui tun mai bun-kwk40/l43,optica mai buna,statie radio,dar era inferior numeric;chiar t4 cu tun scurt 75mm/l24 livrat si trupelor romane era competitiv daca avea suficiente proiectile cumulative(penetrare 90mm blindaj) dar si acelea erau deficitare. Pentru a realiza motoare performante ,inclusiv de aviatie, e nevoie de metale speciale;un motor Jumo 004 avea o durata de viata de cca.10 ore,s.a.m.d. Pentru a produce tehnica de lupta e nevoie de materiale,dotare corespunzatoare,forta de munca pregatita;pentru ca acea tehnica de lupta sa functioneze e nevoie de combustibil.
  9. Atasez o poza cu ambalajul rulmentilor incriminati; dupa schimbarea lor nu au mai fost probleme. New Doc 2018-06-18.pdf
  10. ex.escu

    dek Akai cs-m02

    Circuitul se defecteaza destul de rar;e bine sa verificati comparativ tensiunile la terminale canal bun/canal defect, lipiturile, condensatorii de cuplaj- daca aveti ascultati cu o casca de 1-2kohm in serie cu un condensator de 0,1uf semnalul in circuit. Integratul se poate inlocui cu ne646(lm1011) ,modificarile sunt minore (puneti fata in fata schemele de aplicatie si se vad imediat). Succes.
  11. ex.escu

    Teroristii de ieri, aliatii de maine

    De gustibus non est disputandum...
  12. Cand e vorba de sistemul de franare nu se admit "povesti pescaresti" -ceea ce am relatat e strict autentic,am recuperat ambalajul de la rulmentii in cauza,daca moderatorii permit (sa nu fie considerat antireclama) il voi scana si posta in zilele urmatoare.
  13. ex.escu

    Teroristii de ieri, aliatii de maine

    Referitor la unele afirmatii anterioare,coreenii ,isi iubesc tara;prin 1997,in timpul crizei economice care a lovit statele din zona la apelul sefului statului ,in Coreea de Sud s-au format cozi la banci unde cetatenii au donat bani,bijuterii pentru a-si salva tara...si au reusit-oare la noi ,in o situatie asemanatoare,ipotetica, (nedorita,evident...) cum s-ar fi comportat cetatenii si personajele ironizate in Catavencu?...
  14. Logic ar fi cam 3 posibilitati: - rulment "fake". - rulment cu nr.diferit de "magneti-pini" ,sunt 2 tipuri. - rulment bun dar deteriorat la montaj. Nu e recomandabil sa testati masina in aceste conditii la viteza mare.
×