Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Ionut Remus

Membru activ
  • Content count

    741
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27 Se poate si mai bine

About Ionut Remus

  • Rank
    Membru
  • Birthday 10/20/1984

Profile Information

  • Locatie
    Cluj - Napoca - Floresti

Recent Profile Visitors

419 profile views
  1. Ionut Remus

    AMD vs. INTEL

    Dea lungul timpului m-am jucat mult cu platformele intel! De 2-3 ori am avut ocazia sa ma joc cu AMD si/sau ATI si mi-a venit sa le arunc pe geam deoarece lucrau fierbine, alias siletiozitate 0, procesare video slaba, procesare audio ok, dar aveam freez-uri si efectiv la un simplu film aveau mici prbleme de sacadare... Am ramas pe Intel unde sunt si acolo probleme dar mult mai putine decat AMD deoarece dupa cum sa mai spus pe aici... Sunt mai stabile. Acum lucrez pentru o firma Olandeza ca inginer suport tehnic IT si.... La retaua lor de servere intinsa pe toate continentele cu domeniu global nu am vazut AMD.... Intel all the way!
  2. Ionut Remus

    Mosfet400 full simetric => Proiect public

    Salut Daca te ajuta am smd de 2k7 5%, 4,k7 5% si 390R 5% smd 805 0,3W din pacate doar astea 3 valori am pe stoc, si daca iti trebuie din ele iti pot trimite 50 bucati din fiecare. BC846CW - DIO SOT323 dar nu am decat 10 buc 1n4148 tot smd 805 tot 10 bucati 22R - 0,4W 1% rezistenta THT 1,9 x 3,7mm metal film - iti pot da undeva la 15-20 bucati - daca le poti adapta pentru teste 18k - 0,4W 1% rezistenta THT 1,9 x 3,7mm metal film - iti pot da undeva la 15-20 bucati - daca le poti adapta pentru teste Sa ma anunti daca ai nevoie de ele si te ajuta!
  3. Ionut Remus

    Fast Charge Vs. Normal Charge

    Si eu am p10 si desigur incarcator fast, care desigur in 2 ore este la 100%. de mai bine de 8 luni si bateria imi tine la el undeva la 3-4 zile dar pe la 2 zile il incarc. Practic cand am sub 50% acumulatorul si pana acum nu am avut nici o problema cu el, din cauza ca am folosit fast charge, practic este ca si nou din punct de vedere al acumulatorului!
  4. Ionut Remus

    Orgă midi cu Arduino

    Salut! Ce doresti tu sa faci nu este imposibil dar sunt multe variabile de care trebuie sa tii cont si Arduino nu cred ca e o solutie ok! Adica poate ca va iesi ceva dar am impresia ca ai nevoie de o putere de procesare ceva mai mare decat ofera Arduino! Sa explic de ce....dar am sa presupun ca nu stii nimic despre claviaturile midi 1. Trebuie tinut cont foarte mult de latenta - latenta este viteza de transmitere(ceva de genul). Practic cand apesi o clapa si cand se aude....este acea intarziere din momentul apasarii pana se aude in boxe sunetul! 2. Placa de sunet sau "instrumentul" care va recepta informatia transmisa prin midi cum functioneaza? - sunt multe variante si artrebui sa cunosti regula generala, iar pentru placa de sunet ar trebui sa ai intrare midi si/sau sa faci o adaptare prin USBdar si aici pierzi putin din latenta! 3. Cand vorbim de claviatura vorbim si de "velocity" - e exact cum e la pian si/sau chitara, daca apasei incet se va auzi sunetul in boxe incet, daca apesi tare, se va auzi tare etc. 4. Cunosti conceptul midi? - practic midi inseamna ca transmite o anumita informatie , mai exact note muzicale (in cazul asta) si parametrii acestor note(cum spuneam mai sus de "velocity")....deci nu ai concret un sunet ci doar instrumentul folosit (PC sau alt tip de controller) care accepta informatia midi si o transforma in sunet in functie de setarile care le faci in prealabil din PC/controller. 5. Multiplexarea - trebuie tinut cont si sa multiplexezi anumit set de "taste"/clape din cauza ca pe un microcontroler precum "Arduino" esti limitat la numarul de ADC-uri (da, trebuie sa folosesti adc-urile) si pana acum eu nu am vazut pana acum MCU care sa aiba 49 (ca si exemplu) de adc-uri. Deci multiplexarea este esentiala si cum o folosesti. Astea mi-au trecut acum prin cap in momentul de fata, dar cu siguranta sunt mai multe puncte doar ca nu am timp sa ma apuc sa le "descurc" pe toate, dar avand in vedere ca m-am "jucat" in trecut cativa ani cu controllere si claviaturi midi de la m-audio nu am putut sa nu spun ceva! Ce vrei sa faci e complicat, in special daca nu ai experienta, si va mai fi necesara multa documentare despre asa ceva! Concluzia proprie finala este ca Arduino e ok pentru asa ceva dar mai mult pentru "joaca" si pentru ....sa zic 20-30 de clape....si cu "consecinte" de mai sus! Cred ca cel mai bine, daca esti pasionat de claviaturi si sa "canti la ele", ar trebui sa te orietezi cate ceva magazin specializat cu astfel de instrumente ca sunt relativ ieftine (adica mai ieftin iesi decat sa construiesti una, doar pentru a "canta" cateva note), si iti recomand m-audio deoarece si acum am un oxygen49 in casa care inca functioneaza cu un PC desi timpul si-a spus cuvantul (sau ingalbenit clapele).
  5. Ionut Remus

    Termometru cu DS18B20 si Digiti LED

    http://www.qsl.net/yo6pir/rtc.html Vezi in link cei 4 tranzistori pentru fiecare digit in parte si fa o adaptare pt ce ai nevoie, in principiu ar trebui sa ajute dar nu stiu cat!
  6. Ionut Remus

    Termometru cu DS18B20 si Digiti LED

    Ciao In principiu acel licarit vine de la frecventa de afisare! In trecut am studiat in Bascom AVR problema asta si mi-am dat seama ca acest licarit vine de la frecventa de afisare! Nu intru in detalii ca presupun ca sa studiat cum se face multiplexarea, dar trebuie cautat in rutine cat timp ii ia sa se mute de pe digit-ul 1 la digit 2 si respectiv 3! Daca acolo este frecventa mare atunci e clarca este de la rutina DS-ului care, cum spune cineva mai sus, poate dura conversia si atunci blocheaza mcu-ul respectiv apare acel licarit! Nu cunosc codul Arduino, ca m-am jucat/ma joc in Bascom avr dar poti sa incerci sa verifice 1 data la 30 de secunde, temperatura si atunci acel licarit va avea loc doar la 30 sec. dar am eu impresia ca nici nu-l vei observa! O alta idee ar mai putea fi sa tatonezi un condesator de cativa nano in baza tranzistorilor multiplexori dupa rezistorul limitator! O alta problema poate fi insusi tranzistorii, care pot fi o idee mai lenti si sa comute mai greoi, si spun asta deoarece am folosit in trecut pentru anod comun (sau catod...ca astea le tot incurc fara datasheet) ceva pnp-uri si nu imi licarea dar in schimb unii digiti imi luminau mai tare, altii mai incet si treaba era random , se tot muta de la un digit la altul, pana cand am schimbat pnp-urile cu bc516 si ceasul a finctionat foarte ok! Tot de aici trebuie verificat daca acesti tranzistori furnizeaza curentul necesar ledurilor cand sunt toate aprinse! O zi faina!
  7. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Si eu sunt interesat, mai ales in Cluj... la o aruncatura de bat pentru mine! Nu se stie niciodata cand voi avea nevoie.
  8. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Uite inca o idee viabila! Ce-ar fi sa vopseasca electrostatic cristinel, cum ti-a recomandat, dar fara gravat text sau forme si sa iei legatura cu o firma care face serigrafie? nu cred ca te-ar costa mai mult de 150 lei sa iti serigrafieze panoul frontal cu argintiu, iar vopseaua serigrafica sa stii ca este destul de rezistenta in timp!
  9. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Da! Se poate pune o intrebare, dar cred ca vopsirea electrostatica in cazul rotilor e valabila doar la metale feroase, iar cum aluminiul este metal neferos cred ca ar primi un raspuns negative, dar nu strica sa intrebe... @cristinel_bm face tot felul de carcase chiar faine cu taiere laser si la cerere face si vopsire electrostatica, dar iarasi, cred ca la aluminiu nu se baga! Eventual facut machete cu taierile si gaurile si va face el o fata din table de 1 sau 1,5 taiata in laser unde marja de eroare este de 0,0....... si va puneti de accord sa o vopseasca si electrostatic...
  10. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Ok! Eu nu insist ca fiecare stie ce vrea
  11. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Capacul de sus si cel de jos este din tabla de 1,5 iar fata, lateralele si spatele sunt din komatex de 5 mm si prinse cu, cornier de aluminiu de capacele de tabla. Inafara de tabla care a fost taiata in laser, totul e taiat nanual la cutter si gaurile cu bormasina, cu foarte multa migala si infoliat cu autocolant.... Cu si mai multa migala ca dungile alea colorate sa fie cat mai drepre si/sau cat mai pe mijloc.
  12. Ionut Remus

    Anodizare panou de aluminiu

    Placa de aluminiu e perfect plana? Daca da atunci iti pot oferi eu autocolant negru mat si nu te costa nimic! Trebuie doar sa iti pregatesti placa cu gauri, taieri etc iar la final lipesti autocolantul...
  13. Ionut Remus

    Recuperare date de pe platane HDD

    Nu este de la asta sigur deoarece de aproape 1 an functiona intr-o noua locatie si pc-ul avea atunci 4 hdd-uri unul peste altul! Pur si simplu la un restart nu a mai vdut sa functioneze. Eu am banuit atunci placa de la el deoarece in acea vreme avea penede curent destul de dese... Cam de 2 ori pe saptamana se lua curentul si revenea in maxim 20 - 50 de secunde, iar hdd-ul asta cum cica ii "green" care de fapt e "cod" pentru low cost.............. Saptamana viitoare il aduc acasa si sper ca pana la finalul lunii sa incerc tot ce sa zis in topic...chiar si daca nu cred ca unele idei nu poate fi de la ele, ca nu sunnnt expert si cum e prima oara cand voi tenta asa ceva, nu se stie niciodata. Am sa va tin la curent cu progresul... Multumesc tuturor
  14. Ionut Remus

    SARA-amplificator de inalta performanta

    Sunt de acord cu ce spune @Shambala dar trebuie tinut cont destul de mult si de conexiunea stea pentru toate masele, cat si impamantarea, ca altfel vor exista bucle de masa si/sau diverse oscilatii nedorite! Eu am experimentat in trecut cu mai multe transformatoare, pentru alimentarea a mai multe module, si tot timpul am avut probleme cu buclele de masa, in special cand am avut alimentari separate. Concluzia: trebuie avut grija la legaturi si pe unde sunt trecute! O alta problema mai poate fi chiar carcasa in sine, de aceea as spune sa existe totul "montat" in carcasa si pe urma experimentat fara a da gauri inca si prinse la fix!
  15. Ionut Remus

    Recuperare date de pe platane HDD

    Wd5000aaks am avut si eu, sigur nu este la fel deoarece aaks-ul este blue iar aads-ul de care zic este green. Am sa caut unul la fel si sa ma apuc de operatii la el! Momentan nu pot pune foto cu el ca nu-l am inca acasa(trebuie sa il aduc din alta locatie) dar nu se vede nimic diferit fata de fotografiile care se gasesc pe gogu! Am vazut pe youtube diverse filmulete unele cu "dezastre naturale de proportii", dar si pe cel cu lipirea benzii scoci ca sa schimbi platanele.... Chestie care mi sa parut cumva logica! Desigur cine a manuit platanele respective se vedea ca are mana forte stabila si cu siguranta are experienta dupa felul cum se misca! Benzi adezive care sa mentina platanele foarte fixe, nu duc lipsa, ba chiar la lucru am benzi adezive care imi lipesc foarte puternic diverse materiale...dar sunt si scumpe... Indiferent cativa cm patrati pot sa iau si eu daca e cazul... Am sa caut cateva hdd-uri pe la lucru (sunt 3 parca) care faceau tot felul de probleme si sa "operez" pe ele sa vad cum merge, cam unde-s probleme si ce greseli fac si unde, in caz ca ajung la schimbat platane! In felul asta imi formez putin si mana pentru "marea operatie".
×