Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

turcu_dan

Membru activ
  • Content Count

    1,614
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27 Se poate si mai bine

About turcu_dan

  • Rank
    Membru avansat

Profile Information

  • Locatie
    Mures

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. turcu_dan

    Bec led faza lunga

    Acesta este modelul la care m-am oprit dupa multe cautari. (https://www.xenon-store.ro/Set-2-leduri-HB3-9005-pentru-far-auto-2x35w-Chip-C) Are racire pasiva cu aripioare, ledurile sunt foarte mici si dispuse astfel incat sa imite filamentul becului. Deci nu ar trebui sa existe zone luminate neuniform sau cu umbre. Acum ramane de vazut in realitate cum se comporta, daca nu e ok le trimit inapoi. Mai verific inca o data sa vad daca exista destul spatiu in spatele farului pentru ansamblul aripioare/driver.
  2. turcu_dan

    Defecte becuri LED care pot fi evitate

    Lucrurile se intampla in practica cam asa: -un led cob de ex, de 25W alimentat la doar 25% din capacitate....., da, va degaja o cantitate de caldura mai mica si va avea un randament mai mare (poate la asta te referi) . Pe principiul acesta am realizat becoled-uri cu led smd. Mai multe in paralel, astfel curentul prin ele scade, caldura degajata este mai mica, randamentul creste.... Practic creste costul investitiei pt ca trebuie sa achizitionezi mai multe led-uri. Pt aplicatii personale unde consideri ca merita, poti aplica aceasta varianta fara nici un dubiu. Ca si ex, am facut cu ajutorul colegilor de pe site, niste becoleduri pentru stalpisorii din curte. Functioneaza la 20-30% din capacitatea ledurilor de 4 ani...... zi de zi la niste consumuri nesemnificative, daca stau bine sa ma gandesc cred ca au undeva la 9000 ore de functionare. In becoledurile din comert, ca cele din ex dat de tine nu cred ca o sa gasesti leduri care sa functioneze sub capacitatiile lor de catalog, pt ca asta ar insemna sa creasca pretul produsului, iar asta nu da bine..... dar asa cum am spus .... au aparut leduri de generatie noua care au performante bune, drept ovada acel Philips din clasa A+. Cu leduri de 140lm/W alimentate la 20% din capacitate am reusit sa ajung 190lm/W, valori orientative.... Sper ca ti-au fost de folos informatiile.
  3. turcu_dan

    Defecte becuri LED care pot fi evitate

    Nu are legatura cu caldura, sunt mai eficiente raport lumina/consum, deja au aparut alte modele de leduri. Cel din exemplu are undeva la 140lm/W iar cele comercializate de cativa ani chiar de la Philips au intre 80-90lm/W.
  4. turcu_dan

    Bec led faza lunga

    Osram NIGHT BREAKER LASER HB3 la care mă uitam pentru upgrade in locul becoledurilor costa 154 Ron și are următoarele specificații in foaia tehnica: 1700 lm +- 12%, 210 ore. Deci are o durata de viață destul de scurta. Având în vedere că achiziția este pt faza lunga s-ar putea sa țină 2-3 ani in regimul meu de mers pe noapte. Totuși e un plus de siguranță.....
  5. turcu_dan

    Bec led faza lunga

    Partea din spate a becului este in compartimentul motor daca pot spune asa, este exact ca in video : deci nu vor exista probleme prea mari cu racirea. Eu m-am uitat la urmatorul tip de becoled: https://xenon-tuning.ro/Set-2-leduri-HB3-9005-pentru-far-auto-2x35w-Chip-C Sper ca nu e considerata reclama, nu prea as avea incredere in becoledurile cu racire fortata. Ma gandesc ca ventilatorul va fi expus la umezeala/praf si s-ar strica rapid.
  6. turcu_dan

    Bec led faza lunga

    Ok, deci nu vreau sa mă apuc de bricolat la far. Voiam o soluție mai bună ca halogenul și care să poată fi aplicata rapid. Farul are 2 oglinzi separate pentru faza scurta/lunga. @Fan Elforumbecurile schimbate de la faza scurta sunt Osram nightbreaker, sunt cumpărate din comerț și sunt aplicabile pt toate modelele clasice de becuri cu care vin din fabrica automobilele. Nu primesc flash-uri de la colegii de trafic pe că nu-i deranjează, sticla farului este într-o stare perfecta, nu dispersează aiuria. Va mulțumesc pentru sfaturi și pt ideii tuturor, (@Dxxx-de data aceasta mă abțin de la bricolat ) . Vad că deja sunt 2 colegi care au încercat să monteze acest tip de becoled și care susțin că nu se "mulează" deloc pe faruri cu oglinda. (pete negre/ zone iluminate mai slab/puternic). Asta voiam să aflu fără să mai arunc banii pe ele, problema răcirii in cazul celor cu benzi/aripioare nu cred că era așa mare pt că partea din spate a becoledului este înafara carcasei farului, și în plus faza lunga se folosește pe perioade scurte, cel puțin în cazul meu. Probabil că o să aleg că înlocuitor pentru becurile originale tot Osram nightbreaker, daca găsesc.
  7. Salutare colegi, ce părere aveți......., se poate monta cu succes un bec led pentru faza lunga? Mașina în cauză este Honda Civic Sedan 2008. A montat cineva pe mașina un becoled pe faza lunga? Pe faza scurtă am montat de la Osram cele mai puternice becuri admise de legislație. E o schimbare in bine. Acolo nu am vrut sa pun hid/led pt că nu am lupe, și cu faza scurta se circulă mult, este periculos pentru ceilalți colegi din trafic. Poate cu faza lunga este alta poveste, în sensul că oricum nu se circulă cu ea aprinsă când de pe contrasens vin alte mașini. Am văzut că sunt 2 tipuri de becoled, cu radiator+ventilator și cu radiator + ceva aripioare din sarma de Al împletită. Daca mă hotărăsc să cumpăr parca as alege răcirea pasiva, fără ventilator. Aștept părerile voastre, poate și sugestii de la cei care au deja montate becoled.
  8. turcu_dan

    Merita sa cumperi Diesel?

    Chiar daca nu îmi place să o spun, poate nici colegilor de forum nu le place............ Un Logan/Duster, etc...... este mai fiabil decat cele enumerate de mine mai sus și mai ieftine la întreținere, acum nu pun la socoteala confortul, doar fiabilitate, consum, investiții în reparații.
  9. turcu_dan

    Merita sa cumperi Diesel?

    Salutare. Am o Honda Civic din 2008 1.8l cutie CVT cu 63000km la bord. Fac zilnic naveta cate 50km dar merg si in oras, cam 15% din totalul de km acumulat. De cand am schimbat uleiul cu 0W20 am 6.6l, inainte cat am avut ulei 5W30 in motor aveam un consum de 7.4l, binenteles un condus asa mai lent, fara prea multe franari si accelerari. Doar in oras am 11.5l. Detin un golf 6 1.4TSI cutie DSG 122cp - in exterior are 5.5-6l, doar in oras 9.5l, dar deja clipeste in bord ceva la cutia automata si dimineata mai merge intrerupt la rece, cate 10-20sec, plus ca mai suna si lantul de la distributie la pornire pana se amorseaza pistoanele care intind lantul. Consider ca golful benzinar nu este o masina prea reusita, cred ca mai bune sunt cele diesel. Honda este mai fiabila. dar cu un consum mai mare, generatia pe care o am eu toate au joc la caseta de directie, aftermarket nu se gasesc si una originala este 8300ron. Probabil ca un diesel Skoda era mai bun.....
  10. turcu_dan

    Circular de banc

    Ca si freze detin BOSCH POF 1200 AE si MAKITA 371. Nu sunt scule cu pretentii dar sper sa mearga.
×