Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

turcu_dan

Membru activ
  • Content Count

    1,729
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

28 Se poate si mai bine

About turcu_dan

  • Rank
    Membru avansat

Profile Information

  • Locatie
    Mures

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mai am 2 bucăți care au fost amplasate tot în exterior însă în locuri ferite de precipitații, acestea merg bine mersi de vre-o 4 ani. Explicația colegului @BRANCA cu apa care pătrunde pe lângă piciorusele ledului pare plauzibilă. Deci pentru zonele unde ploua/ninge sa apelam la soluții profesionale, deși pe cutii scria și exterior. Am văzut că pe unele site-uri au apărut benzi rgb pt împodobit.
  2. După cum se vede rugina a pătruns în interiorul ledului.
  3. Va salut. Am rămas din iarna cu 3 instalații de pom parțial functionale. Aceste instalații au fost cumpărate din kauf..nd, au 200 leduri, alb cald, alimentate dintr-un transformator de 31V și 175mA. Instalațiile au fost amplasate în exterior, unele din leduri au căpătat o culoare puțin ruginie, e clar că a pătruns apa la piciorușele acestora. Au acumulat 2 sezoane de iarna ca și funcționare, putin, având în vedere că sunt leduri. Am fost surprins de modul de conectare al acestora. Sunt șiruri de 20 leduri conectate în paralel, iar acestea sunt înseriate la rândul lor cu următoarele 20 de bucăți. Practic sunt 10 șiruri serie, iar fiecare sir conține 20 leduri în paralel. Tensiunea pe sir este undeva la 2.9V, menționez că încă de la prima ora de funcționare am înseriat cu alimentarea acestora o rezistenta care a scăzut curentul de la 175mA la 100mA, și așa au funcționat 2 sezoane. Defectul este următorul: exista o catena de 20 bucăți care nu funcționează. Am scos protectia unde este conexiunea la fiecare led, și am constatat că în general ledurile care au căpătat culoarea ruginie sunt in scurt. Astfel un asemenea led pune in scurt alimentarea celorlalte 19 buc, fiind toate conectate în paralel. Am schimbat lerul și tot a funcționat ok. Însă după o oră am mai făcut o probă și am constatat că acel sir mergea puțin întrerupt, ca atunci când nu făcea contact bine. Am identificat alt led de culoare ruginie pe care l-am înlocuit, acum totul funcționează ok. Ce părere aveti, care ar fi cauza defectelor? Apa care a pătruns la piciorusele ledurilor, sau chiar și în interior sau Calitatea slabă a ledurilor?
  4. Da, ar merge și ideea asta. Sa vedem daca se încumeta persoana care l-a proiectat sa schimbe programarea am scăpat de grija. Mulțumesc.
  5. Interesant Bandi, solutia cu temporizarea pare a fi cea care se potriveste cel mai bine pentru situatia mea. Daca nu interveneai, aveam de gand sa fac cum a spus @validae, adica sa fie alimentat modulul prin intermediul unui releu care sa cupleze cand pui contactul, insa in acest caz solicitam iarna bateria, adica se aprindeau becurile in timp ce dadeam la demaror. O sa vorbesc cu persoana care a facut modulul sa vad daca poate face sa functioneze modulul cum ai spus. Initial vorbisem cu dansul sa-l faca fara detectie la tensiune si sa-i puna o intarziere la pornire de 5-7 sec. In cazul acesta, as dori sa-l fac cam asa: -pornire la detectie tensiune de 13.2V sau cat a fost si inainte -la scaderea tensiunii sub 13.2 spre 12 V sa amane oprirea cu 10 min (daca se poate) -in cazul in care tensiunea creste iar, sa ramana in functiune, iar daca tensiunea scade iar spre 12V sa amane iar oprirea cu 10 min si tot asa..... -tot circuitu sa fie alimentat printr-un releu care sa cupleze-decupleze la pozitia 2 a cheii, o data cu radioul, asa cum a fost cuplat initial - deja releul este montat in aceasta configuratie Daca mai aveti ceva idei, va rog sa le expuneti. Mai jos postez si schema electrica a masinii si locul unde m-am coonectat cu modulul DRL. Dupa cum se vede, conexiunea (+) de la DRL am facut-o in cele 2 puncte rosii. Credeti ca in functionare va afecta negativ instalatia masinii? Dupa cum se vede, practic dupa sigurantele de 10A de pe fiecare faza lunga, partea stanga respectiv partea dreapta, practic eu fac un strap si cu conductorul + de la DRL, si unesc partea stanga cu dreapta. Este ok aceasta conexiune? Parca ma cam pune pe ganduri ... nu stiu daca in realitate exista acel releu al masinii pe faza lunga. La pornirea pozitiei se aude un clik - deci exista releu ca in schita La pornirea fazei scurte se aude un clik - deci exista releu ca in schita La pornirea fazei lungi nu se aude nimic, pur si simpu porneste, desi in schita apare un releu acesta nu se aude cupland in realitate.
  6. In mare parte cred ca ai dreptate @Sharky. Am trecut alimentarea modulului prin panoul de sigurante, astfel consumul sa fie vazut de senzor, am curatat bornele "bec" si tot as asa face. Dupa mai multe investigatii pe internet m-am resemnat cu ideea ca modulul nu poate functiona pe aceasta masina. Am gasit multe cazuri similare cu persoane care au montat sisteme de amplificatoare aftermarket pe Honda si se confrunta cu aceeasi problema. Din cate inteleg eu, acest sistem ELD implementat de Honda asta face, creste voltajul in functie de consumatori, uneori tensiunea poate ajunge in anumite conditii chiar si la tensiuni de 12.2-12.3V pentru emisii scazute si economie. Daca sistemul de incarcare chiar are o problema probabil ca o sa pice bateria pana in iarna sau mai repede, ramane de vazut..... Totusi ma gandesc ca nu e nici o problema, trebuia sa am indicatori aprinsi in bord. Am gasit cateva conditii in functie de care actioneza acest sistem ELD: When the circuit C voltage is pulled low by the ECM: the charging voltage at the battery will range from 12.4-12.9V. The ECM uses the low output mode when the engine is starting or if all of the following parameters are met: -electrical Load below 15 Amps (varies with vehicle) -vehicle speed between 10-45 mph or at idle while in drive -engine speed below 3,000 rpm -coolant temperature above 167°F (75°C) -A/C Switch Off -intake air temperature above 68°F (20°C) Outside of these parameters, the ECM will hold the voltage on the C circuit, which will place the charging system in the high output mode. In this mode, the charging voltage at the battery will range from 14.4-14.9V. Regasesc aceste conditii reale in functionare si pe masina mea. Se intampla dupa ce se incalzeste motorul, cand conduc in oras cu viteza mica, numai in mers-la relanti nu...... Adauga fisier Fisierele acceptate sunt: jpg, jpeg, png, doc, pdf, gif, zip, rar, tar, txt, xls, docx, xlsx, odt
  7. Nu este un produs special conceput pentru Honda. Este cumpărat de pe olx, nu este OEM. Pe săptămâna viitoare o sa incerc varianta alimentării prin panoul de siguranțe, poate chiar de la bricheta, oricum nu am folosit bricheta. Înainte de a face modificarea o sa postez o poza cu schita electrica a mașinii în zona de interes.
  8. Așa mă gândeam și eu că nu prea este in regula, interesant că nu am in bord nici o eroare. Iarăși interesant, la pornire nu scade timp de 10-15min. Am gasit ceva pe net este in engleza: Honda's Electrical Load Detector (ELD for short). The ELD has high and low output modes and generally only reads current draw through the fusebox while things connected to the battery are not seen by it. In high output mode, life is great, and one will get charging voltages in the 14.x range. In low output mode, life is horrible and the ECU will reduce the alternator's charging voltage to some point between 12.5 and 12.7 volts Din câte înțeleg, exista un sistem ELD care monitorizeaza consumul mașinii ce trece prin panoul de siguranțe și acesta ajustează tensiunea de încărcare. Daca eu am conectat modulul DRL direct la bornele acumulatorului, acesta nu este văzut de ELD și apare această situație pt că nu știe că există un consum (al drl-ului)?
  9. Va salut. Recent am instalat pe mașină un modul DRL pentru faza lunga. Acesta sesizează creșterea tensiunii peste 13.6V la pornirea motorului și aprinde faza lunga la o intensitate de 40%. La oprirea motorului când U scade sub pragul de 13.6V modulul oprește luminile. Mașina este o Honda Civic Sedan 2008. Am observat că la vre-o 10 min de la pornire, din când în când modulul oprește becurile, așa că am măsurat U și am gasit valori de 12.3-12.7V in mers. Este normal acest comportament? Spre ex, când apare acest fenomen daca pornesc dezaburirea spate, sau ventilația, ori alt consumator mai măricel U sare la 14.3V și modulul DRL pornește becurile. Menționez că in bord nu se aprinde nici un martor care sa indice o încărcare defectuoasă a acumulatorului. Se poate sa fie gândit sistemul în așa fel? Menționez că nu am avut nici o problemă de pornire sau electrica de când am masina.
  10. Este facut in regim diy de o persoana. L-am luat de pe olx.
  11. Am inteles. Deci ar fi ok sa rămână siguranță de 15A? Ideal ar fi fost cea de 10A dar parca stau mai liniștit daca soclul acesteia este rece.
  12. Conductorii folosiți de mine sunt de 1.5mm2. Cei ai masinii par a fi de 1mm2. Siguranțele dimensionate de fabricant sunt după cum urmează: 10A - faza scurta stânga 10A - faza scurta dreapta 10A - faza lunga stânga 10A - faza lunga dreapta. Multimetrul din câte știu este true RMS. @sesebe-am făcut testul. După 6 min de funcționare a fazei scurte și sigurantele aferente acesteia sunt caldute - ai dreptate. Mașina este din 2008, nu am meniu de activare/dezactivare opțiuni. Totuși eu cred că acest tip de funcționare - PWM afectează altfel instalatiile, de ce ce spun asta? - nu se pune problema de rezistenta la contacte, sau contacte slabe. Așa cum am spus mai sus am făcut un test in care am cositorit conductorii direct pe picioarele siguranței și tot se incalzea; - in funcționare becurile fac un zgomot, un bâzâit, se aude daca e liniste- cred că e din cauza frecventei PVM - daca m-am exprimat bine.
  13. Care valoare pentru siguranta ar fi ok pentru circuit ? Daca consumul este de 4.8A, ar merge o siguranță de 10A? Văd că proiectantul mașinii a pus 10A pentru fiecare faza lunga, stânga/dreapta.
  14. Cam asa arata conexiunile facute: 1. Am pus siguranta pentru ca dupa cum se vede modulul e alimentat direct de pe bornele acumulatorului, de la iesirea lui pana la bec nu exista sigurante. Sigurantele masinii erau inainte si acolo nu am acces, e un modul care controleaza masina capsat cu tot cu sigurante 2. Variantele de Honda Civic pentru SUA si Canada au exact la fel luminile de zi din fabrica - adica pe faza lunga la o luminozitate mai mica. Acolo era deja legea in vigoare inaintea modelelor facute pentru Europa. Deci acolo asa au fost gandite din fabrica. 3. Chiar daca becurile de pe faza lunga se vor arde mai repede, nu ma intereseaza pentru ca: - accesul sa le schimb e mai facil fata de cele pe faza scurta unde trebuie desfacuta protectia aripii la noroi .... - important e ca becurile pe faza scurta sa tina cat mai mult, circul mult noaptea, am becuri de la Osram laser care costa cu tot cu transport aproape 160ron. Deci sunt mai multe motive pentru care pot sacrifica becurile de pe faza lunga : costuri si acces facil la inlocuire.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.