Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

ndc74

Membru activ
  • Content Count

    331
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Se poate si mai bine

About ndc74

  • Rank
    Membru

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Daca tot s-a discutat despre oteluri rapide, are cineva si caracteristicile cutitelor vechi cu pastila lipita in functie de numele marcat pe coada (ex: P30. YT40, K10) si eventual culoarea lor (asta cand se mai vede si nu sunt ruginite). Multumesc
  2. Raza respectiva ar putea proveni si din uzura. Eu am vazut un filet patrat care parea ACME, dar la origini el fusese patrat.
  3. Freze gasesti prin targuri sau in Bucuresti la obor, dar la turatia aia le faci praf instantaneu in metal. Poate iti mai zboara si bucati in cap. Aia e o freza pt lemn/plastic, nu metal.
  4. Matematic 6/4 reprezinta 1 1/2 ". Trebuie masurat si vazut daca el corespunde cu un tol si jumatate atat la diametru cat si la pas.
  5. Cea a carei poza am pus-o eu este de pe e-bay si costa n jur de 6-7 lire, dar se vede ca suportul e din tabla ambutisata. Pare destul de firava. Cealalta pare mai robusta si posibil ca suportul sa fie turnat. La cele mai profi corpul este turnat din fonta. Eu folosesc ceva asemenator cu asta de mai jos si-si face f bine treaba. Pretul e derizoriu.
  6. Carborundul face mult praf (practic praful rezultat din rectificarea pietrei+cel din bara de carborund). Poti folosi in loc de carborund si o piatra de polizor sparta. Eu am avut o piatra diamantata pt sticla facuta din pulbere de diamant pe support gros de bronz. Am taiat o bucata din ea si indrept piatra. Seamana destul de mult cu scula diamantata speciala pt asa ceva: https://www.ebay.co.uk/itm/Diamond-Grinding-Disc-Wheel-Stone-Dresser-Tool-Dressing-Bench-Grinder-UK/292629695202?hash=item442216cae2:m:mFSNHTX-OafBB9vwGbSGYhw:rk:19:pf:0 Cred ca tu vrei asa ceva, dar nu stiu de unde poti lua din tara.
  7. Dupa culori pare China, dar daca merge bine ce mai conteaza. Sa fim realisti, nici alea ceusiste nu cred ca erau calitativ peste chinezestile de azi. mai ales in ultimii ani cand se facea economie la sange de materiale scumpe gen bronz/alama etc. S-o folosesti sanatos!
  8. Eu prefer carcasa de aluminiu. In primul rand e mai usor motorul. Atentie la cele chinezesti caci majoritatea sunt bobinate cu sarma de aluminiu.
  9. Vin acum si eu la final si intreb: Cum s-a rupt vechea bucata (in ce zona?)? Nu era mai simplu si mai ieftin s-o carpesti pe aia rupta? Ii puneai intaritura o teava groasa pe interior, niste gauri de 12-14 din loc in loc in patratul initial prin care sudai intaritura interioara de teava patrata, cordon unde bucatile rosii fusesera rupte, luata cu flexul la ext sudurile ca sa nu aibe proeminente si era ca noua. Si daca vruiai s-o intaresti pe toata ii bagai teava aia pe interior de la un cap la atul. Doar ca trebuia sa gasesti teava aia ca sa intre cat mai fest pe patratul rosu.
  10. Ma gandesc ca in loc de cornier, ai putea sa sudezi pe colturile alea 4 si un fier beton mai gros, ceva gen 12-14mm ca sa inalti cumva coltul, desi nu mi se pare normal. Daca ai comandat patrat in sectiune trebuia sa primesti patrat si nu octogon. Daca tot ti-a dublat nr de laturi trebuia sa-ti injumatateasca si pretul.
  11. Putem spune ca aia noua nu e patrata. E mai mult un soi de octogon.
  12. Cum 15lei 4m de fi 5mm? Mi se pare putin. La fier vechi e 4lei kg de inox, E adevarat alimentar care nu e atras de magnet. Poate ala de la brick are mai putin Ni.
  13. Daca vasilina o scuipa, uleiul il arunca instant. Poate solutia finala in afara de usurarea ansablului sugerarata deja, ar fi cea propusa mai sus cu o frana pt rulment ca sa-l tina pe loc. Ceva cu cauciuc gen frana de mana fata de la biciclata tohan care sa fie impinsa direct pe rulement, pe partea opusa celei unde sta piesa de copiat, de catre un arc . Probabil ca se va uza si incinge acel cauciuc dar in felul asta camasa ext sta pe loc. Doar sa nu fumege cauciucul la un moment dat. Frana asta poate veni si de jos de sub masa si apasata de o tabla otelita pe post de arc lamellar sau poate actiona direct sub masa pe o prelungire in jos a bucsei care sa coboare sub masa, In felul asta nu te incurca cu nimic sus la masa de lucru. Sau un soi de cleste cum era ala de lemn de la vechile masini de spalat cu care luai rufele din cuva si la care sa-i pui un surub care sa regleze tensiunea cu care strange rulmentul intre bratele clestelui. Cand se mai toceste lemnul si vezi ca incepe sa "fure" rotatie, mai strangi surubul si creste frecarea.
  14. Nu ai spus nimic de grosimea tablei si de dimensiunea gratarului. Eu am doua gratare, unul micut facut dintr-o singura bucata de tabla mai subtire, indoita si sudata la cele 4 coltturi, si unul mediu din tabla de 4mm si sudata pe toate laturile. Parca cel din tabla mai groasa sta mai fix, celalalt se incovoaie destul de mult. As vrea sa-mi fac altul din butelie pe tor de GPL auto. Am taiat-o la exterior, dar in mijlocul torului nu am reusit caci nu intra flexul acolo si autogen nu am. Inca mai caut solutii pt taiat si mijlocul in vederea separarii celor 2 bucati. Am vazut pe net cuva de gratar facuta din butelie GPL auto cilindrica, taiata in doua, puse balamale si facuta asa cu capac.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.