Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

grifonul_alb

Membru activ
  • Content Count

    172
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 core_reputation_level_3

1 Follower

About grifonul_alb

  • Rank
    core_member_rank_2

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Multumesc. Are cineva furca pentru asemenea cuplaj si nu-i mai trebuie?
  2. Acum am masurat si verificat functionarea. Are 15 ohmi rezistenta interna si l-am alimentat la 24V si functioneaza. Intradevar partea care apare in ultima poza are un inel exterior. Eu nu am fost atent la rolul acelei parti negre de pe interiorul si exteriorul piesei din ultima poza. Mai am o intrebare: acest ambreiaj functioneaza alimentat la 24 V curent continuu sau curent alternativ? Eu l-am probat la 24V cc dar pe perioade scurte de 2-3 secunde.
  3. Multumesc pentru linkuri. Desi in anunt scrie ca este modelul 82052 14C1, in poze nu este cel care trebuie. Dar am gasit un filmulet din care am inteles unde este inelul colector. Am vazut unde sunt electrozii care apasa pe inelele colectoare. https://www.youtube.com/watch?v=0nrywIkenIA. Nu prea inteleg cum se face separarea electrica intre inelul colector si tot ambreiajul, dar voi masura cu multimetrul sa vad daca este o izolare electrica intre acestea.
  4. Multumesc. Poti sa-mi dai un link ca sa inteleg cum este legat si cum este actionat/folosit ? Unde este / care este inelul colector?
  5. Rog cunoscatorii sa-mi spuna ce lipseste si cum se alimenteaza piesa din pozele urmatoare. Precizez ca cele 3 suruburi din primele 2 poze le am si le-am montat inapoi. In primul rand ce este acest dispozitiv? Frana electromagnetica? Cum este alimentata / cum este comandata ea?
  6. Da, motorul a fost rebobinat, ca are mult lac pe interior. Am mai curata pe tablita si am gasit ca motorul are 2850 rpm. Deci mult pentru un strung. Totusi l-am curatat de rugina cu decarburol si WD40 si acum motorul se invarte foarte usor. Dar trebuiesc inlocuiti ambii rulmenti ca au joc. Am cautat pe acasa alt motor de turatie mai mica si am gasit unul de 2,2 KW la 1450 rpm si unul de 1,1 KW la 980 rpm. Eu cred ca cel de 2,2 KW la 1450 rpm este bun pentru strung. L-am desfacut si un rulment are joc, iar celalalt merge sacadat. Deci, trebuiesc schimbati ambii rulmenti.
  7. Aici o poza cu eticheta/ tablita de pe motor. Cateva poze cu statorul si rotorul. Oare merita sa le curat de rugina si apoi sa usuc statorul motorului? Aici sunt cateva poze cu picioarele strungului. Peste ele vine tava de span si strungul / batiul. Intre ele ar mai trebui sa fie ceva ca sa le consolideze impreuna? Sau este indeajuns doar batiul. Scuzati dimensiunea mare a pozelor, dar sunt pe tableta.
  8. Dupa pranz o sa incerc sa fac poza la eticheta. Daca motorul ar fi de 1400 - 1500 rpm , ar fi bine si m-as chinui sa-l usuc , altfel mai bine caut alt motor de turatie mica.
  9. Precizez ca nu este motorul original al strungului. Este unul adaptat pe strung. Mosul de la care am luat strungul avea multe utilaje pentru prelucrat lemn. Motorul poate fi luat de pe un utilaj de genul abrich sau freza pentru lemn? Motoarele de la aceste utilaje au turatii mari de genul 4428 rot/min?
  10. In cuptor se usuca atat rotorul cat si statorul? La ce temperatura?
  11. Salutare. Revin cu o intrebare pentru cei cunoscatori in ale motoarelor electrice. Am mai luat un strung. Seamana cu Sp400, dar are altfel masa. Aceasta este formata din 2 picioare identice din fonta. Pe cel din stanga vine montat motorul electric. Acest strung cumparat are un motor "care a luat apa". Am gasit rotorul blocat si cand l-am desfacut, am gasit rugina pe rotor si sloturile statorului si ceva umezeala. Pot sa-i fac ceva acestui motor inainte de a-l porni? Acest motor are ceva scris pe el: delta / star - 380V/220V 2,2Kw 4428 rot. Poate sa fie acest motor la 4428 rotatii? Exista acest tip/stas de rotatii la motoarele electrice? Acestea sunt picioarele strungului.
  12. Nici eu nu stiu care sunt pinioanele la care face referire acel tabel. Plus ca la al meu strung lipsesc pinioanele :)
  13. Eu iti recomand sa duci motorul la un bobinator si sa scoata si celelalte 3 fire afara. Daca firele sunt in aceeasi parte a motorului ( cum a fost la mine) operatiunea dureaza maxim 60 minute.
  14. M-am uitat acum iarasi la el. Canalul din dreapta nu are nici o urma de folosire, in sensul ca nici pe fundul canalului, nici pe lateralele canalului se vad doar "urme de rugina" si nu ca atunci cand ceva "freaca" / lucreaza in acel canal. Eu cred ca peste toata piesa din dreapta a fost o alta rola care era actionata de furca ambreiajului. In a 4-a poza se vede un rulment de presiune. Acele de rulment care se vad pe acolo, pe langa ambreiaj, sunt de la piesa care este iesita in dreapta din ambreiaj (poza 4). Ambreiajul l-al luat de la un remat din Focsani. Era langa o freza mare (chiar foarte mare fata de ce am vazut eu pana acum) , avea masa de vreo 250 cm lungime si 80 cm latime. Corpul frezeu fusese taiat cu autogenul pentrul a-l face bucati mai mici.
  15. Da. In partea stanga este o piulita prin care se poate regla ambreiaju. Si acel stift bloceaza piulita. Dar in canalul din partea dreapta a ambreiajului nu cred ca intra furca de actionare a ambreiajului, ca nu este uzura/ luciu in acel canal. Si asta ma incurca, ca nu stiu unde este si cum actioneaza furca ambreiajului.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.