Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

grifonul_alb

Membru activ
  • Content Count

    195
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

1 Follower

About grifonul_alb

  • Rank
    Membru

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Si eu vreau o papusa mobila si un port-cutit. Port-cutitul a fost facut dar nu cum trebuie si din aceasta cauza varful cutitelor nu se "aseaza" pe axa longitudinala. Este cu 8 mm mai sus.
  2. Ai doua variante: 1. apesi FWD si apoi maresti turatia motorului pana la cat ai nevoie si cand vrei sa-l opresti - intai reduci turatia si apoi STOP. 2. - cea folosita de mine. Setez intai turatia si apoi FWD (inainte) . Se poate schimba sensul direct din panoul VDFului apasand RWD si motorul se opreste apoi porneste in sens invers. Operatia de oprire (indiferent de sensul de rotatie a motorului) dureaza cateva secunde. Deoarece nu am rezistenta de franare montata si nu am umblat inca in setarile VDFului ca sa-i schimb timpii de pornire pana la turatia stabilita , respectiv franare.
  3. Ieri seara am pornit cu VFD-ul motorul strungului, am masurat tensiunea pe fiecare faza si am gasit: - 1 -- 383V - 2 -- 378V - 3 -- 387V Tensiunile variau un pic , in zona 370-390V.
  4. Data viitoare cand pornesc motorul strungului meu, o sa masor tensiunile pe toate fazele atunci cand frecventa = 50Hz si o sa scriu aici valorile.
  5. Ba poate functiona, dar eu cred ca este consum inutil de energie electrica.
  6. Pai omul a cumparat deja VFD-ul. Eu zic ca merge, dar trebuie sa modifice ceva parametri pe acolo. Inca nu stiu care - eu inca mai citesc documentatia si vad videoclipuri pe youtube.
  7. Daca vrei sa alimentezi toata electronica (electrica) masinei, ar trebui sa folosesti o frecventa apropiata de cea a retelei electrice deoarece , din ce am citit/observat eu, sunt folosite transformatoare pentru coborarea tensiunii de comanda si pentru releele electrice. Pentru a fi sigur, ar trebui citite cu atentie schemele electrice ale masinilor si verificate pas cu pas prin folosirea/testarea lor pe masina (strung, freza). @bcristian sa stii ca am lasat strungul funtionand (in gol) 30 minute alimentat prin VFD si motorul acestuia nu s-a incalzit deloc. Precizez ca nu are nici elicea/ventilatorul si nici capacul acestuia pus pe motor. Trebuie sa-i implementez un ventilator permanent prin 230V pus in locul ventilatorului motorului pentru a fi sigur ca nu am probleme cand va lucra motorul strungului in sarcina.
  8. Eu am modelul VFD 9100 de 2,2 KW. Intrare 230V. Iesire 380V Deci scoate 380 V. Problema este ca tensiunea o genereaza crescendo in 1-2 secunde. Si cred ca poate fi folosit atat pentru strung cat si pentru freza. Dar nu ambele in acelasi timp. Ai montat rezistenta de franare? Daca DA, ce valoare/ putere si din ce ai facut rezistenta?
  9. Este cineva prin zona Focsani sau Galati (sau alta localitate) care are rigla de precizie? Si este dispus sa o imprumute ca sa-mi corectez ghidajele strungului meu?
  10. Am terminat de montat motorul. Acesta porneste foarte usor cu un invertor VFD (in=230V, Out=380V, 2.2KW). Am montat universalul si am luat primul span. Dar cum nu pot fi toate bune si frumoase, am decoperit ca am probleme cu cremalierele de pe batiu. Am mai povestit intr-un mesaj anterior si credeam ca am rezolvat aceasta problema. Sunt 3 segmente: - Primul segment , de langa papusa fixa, nu este uzat, - Al doilea este foarte uzat incepand din zona de mijloc si la capatul spre segmentul trei, - Al treilea este foarte uzat incepand de la capatul spre segmentul doi si cam pana in zona de mijloc a lui. Deci imi trebuie alt set de cremaliere.
  11. Mi-a facut roata dintata necesara, de fapt mi-a facut 2 bucati. Am terminat de montat tot caruciorul cu ambele sanii si cu portcutitul. Se misca usor stanga-dreapta. La papusa mobila cred ca va trebui sa-i fac alt surub de strangere dedesubt , pentru ca "scapa" filetul cand apas maneta de fixare a papusii mobile. Am trecut la papusa fixa. Aici trebuie sa fac un suport pentru motor, care are pe el o fulie cu 3 canale , mic, mijlociu si mare. Cureaua am cumparat-o cam mica -- 1670 mm, trebuia de 1720 mm. trapez de 17x11. Nu mai am mult de lucru la strung, dar stau din ce in ce mai prost cu timpul liber. Sper sa termin pana la mijlocul lunii martie.
  12. Daniel_sv, dupa ce termin de asamblat si verific calitatea strunjirii, o sa apelez la tine pentru reconditionarea ghidajelor la strungul meu. Vad ca iese ceva bun la strungul tau.
  13. Problema la strungul meu. Roata dintata intermediara dintre carucior si axul care actioneaza sania este uzata. Diametrul exterior = 38,5 mm desi din calcule rezulta 40 mm (modul = 1,25 ; nr dinti = 30). Sper sa reusesc sa o fac saptamana viitoare la un atelier specializat din oras.
  14. Da, asa am calculat si eu rotile dintate.
  15. Piesa din bronz nu are filet interior? Surubul nu l-ai cumparat cu 1-2 piulite?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.