Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ticu

Membru activ
  • Content Count

    2,163
  • Joined

  • Last visited

About Ticu

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

904 profile views
  1. Mai pe scurt: - cand apare tensiune 230V (sau 5V) pe 2 pini de intrare, simuleaza comanda ON a telecomenzii pt. aparat de aer conditionat. - cand dispare tensiunea, simuleaza comanda OFF. Executia ambelor comenzi este verificata prin curentul de la un led care confirma functionarea (prin aprindere). Daca nu e confirmata, comanda se repeta de cel mult doua ori. --------------- Sau si mai scurt: cand "aprind lumina" porneste AC-ul; cand sting lumina - se opreste si AC-ul. -------------- Simularea telecomenzii inseamna trimiterea trenurilor de impulsuri (infrarosii) spre
  2. Ma bucur ca ti-a iesit jucaria si bafta in continuare cu experimentele. Inca o data scuze pentru eroarea mea. Asa-i cand ai trecut de 70 de toamne ! Intr-un fel si "depanarea" a folosit la ceva, ca principiu de urmarire a semnalului de la un "bloc functional" la altul. Daca o sa mai ai nevoie de monostabile nu ezita sa folosesti si 4098. O capsula contine doua circuite monostabile independente, consumul propriu este mult redus fata de cei aprox. 10 mA ai lui 555 si in plus, poti sa alegi usor (prin conexiuni la pini): - modul de declansare (triggerare) pe frontul crescator (pozitiv) sa
  3. Ai in vedere ceva concret sau cauti documentatie despre domeniul asta in general?
  4. Lipseste o rezistenta de aprox. 100k de la pin 2 spre +12V. Scuze, e greseala mea: ultima data am adaugat dioda spre pin 2 (ca protectie contra pulsurilor pozitive care apar la descarcare) si am uitat sa adaug o noua rezistenta pentru mentinerea polarizarii pinului 2. Am postat schema din nou aici https://postimg.cc/fJMW7xvr Verificarea urmatoare ar fi scoaterea optocuplorului si simularea fototranzistorului prin contact scurt intre locul unde era colectorul si masa.
  5. Verifica daca masele de la cifru si montaj sunt legate intre ele (comune). Verifica si contactele integratului in breadboard; uneori este impins in sus de lamelele placii. Depanarea o faci de la coada spre cap. 1. Deconectezi dioda din baza tranzistorului spre 555 si verifici daca functioneaza releul comandat doar de "cifru". La iesirea cifrului trebuie sa ai aprox. 12V cand releul trebuie anclansat. 2. Daca merge, pui la loc dioda si verifici daca functioneaza releul comandat de 555 (cand tesirea cifrului este zero). Pe pinul de iesire 3 trebuie sa apara 10,5V masurati cu voltmetrul f
  6. Inteleg ca, controlerul are iesiri pentru 3 canale, toate folosite de 1 segment (portiune) de banda care are led(uri) cu cele 3 culori , fiecare alimentate la 12V. Alte segmente care existau in continuare pe lungimea initiala a benzii au fost deconectate (taiate). Aceasta banda scurtata va fi folosita pentru o fantana arteziana cu un motoras de cca. 5W/12V care trebuie pornita/oprita odata cu lumina. @Ady13 PWM inseamna "modularea latimii (duratei) pulsurilor" adica intreruperi periodice ale curentului, care se traduc prin lumina intrerupta periodic, pe care ochiul o percepe ca o medi
  7. Sigur il legi la 230V? Nu cumva ai trifazic la cutia cu legaturi? Legat la locul lui in cofret, dar avand ca sarcina doar un bec obisnuit legat acolo provizoriu (fara leduri), functioneaza? Asta ar elimina banuiala ca primeste nu stiu ce varfuri de tensiune de la leduri. ---------------------- Oricum comportarea e plina de contradictii. Inteleg ca la inceput exista un senzor de lumina (instalat de altcineva) si la un moment dat luminile au ramas aprinse permanent (acesta a fost primul post). Ala de ce a functionat? Era alt tip (fabricant)? Acum ledurile pot fi aprinse "manual" si
  8. Poate ajuta un desen si o recapitulare. https://postimg.cc/Y4p5FJbx Fig.1 este circuitul de testare pe care-l faci pe masa si trebuie sa aprinda becul la intuneric. Daca nu merge, poti sa banuiesti gresite culorile firelor din prospect si sa inversezi firele de intrare. Fig.2 este instalatia care exista pe teren. Acolo trebuie sa ai un intrerupator cu care aprinzi/stingi lampile la nevoie. Identifica si eticheteaza firele de la retea, intrerupator si lampi. Pana nu ai trecut de aceste doua etape nu are rost sa mergi mai departe. Fig.3 este instalatia finala, unde intrerupat
  9. Un exemplu de temporizari (dupa minutul 1) este dat aici; are vreo 10 secunde la stingere si tot atat la aprindere: . ------------- Un test suplimentar poti face prin masurarea capacitatii (cu multimetrul) intre firele de intrare ale senzorului (deconectat din circuit). Ar trebui sa indice capacitatea condensatorului din interior (cateva sute de nF) ------------- O schema clasica cu 2 trz este atasata. Si asezarea pieselor mi se pare asemanatoere cu a noastra. Bascularea brusca si histerezisul se fac cu o reactie pozitiva (R5). Nu m-ar mira daca C3 de o valoare
  10. Eu as insista pe conectarea celor 3 fire ale senzorului la cutia cu legaturi. O poza se poate? Stii care este "faza" si care este "nulul" care intra in cutie? Ai identificat in cutie cele 2 fire care, deconectate pe rand - cate unul, produc stingerea ledurilor? Deocamdata, din pozele senzorului, am retinut ca N = neutru = firul verde; L = faza = firul negru iar iesirea este firul rosu (probabil faza prin contactul NO al releului). ----------------------- Cand testezi montajul, atentie sa-i faci intuneric suficient de bun (acoperit cu o cana de culoare inchisa de exemplu).
  11. Nu e in regula legarea impreuna a fazei de pe doua circuite. Sigurantele circuitelor apar in paralel, nu-si mai indeplinesc rolul de protectie pentru care au fost gandite. O rezolvare ar fi tot cu releu. Am simplificat aici schema de mai sus; foloseste doar un contact NO. https://postimg.cc/mzV35ccW
  12. https://postimg.cc/rzvsXC6V Am desenat aici si propunerea colegului @d2134, care ar fi cea mai economica, dar becul Y este comandat si de intrerupatorul X. Asta mi se pare ca nu doreste autorul topicului (doar de senzor si intrerupatorul Y).
  13. Am desenat aici schema propusa de @franzm https://postimg.cc/bsGfHKdL
  14. Daca topicul de fata a fost inspirat din topicul elforum.info/topic/144640-schema-activare-releu-prin-ton-audio/ unde s-a pus la un moment dat problema de a comanda un optocuplor de la ledul rosu (de semnalizare optica) al unei sonerii telecomandate de 4,5V: Am testat practic solutia pe care o recomandasem acolo, dar a ramas "in aer": pur si simplu se conecteaza ledul (infrarosu) al cuplorului in paralel cu ledul rosu al soneriei. https://postimg.cc/8FPJ9pVP Nu este nevoie de interventii pe placa, nici macar dezlipirea vechiului led rosu. Pentru ca ledul IR (cu deschidere la 1,4V)
  15. Au clasa de precizie indicata in prospect? Ca sa nu zic de verificare metrologica.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines