Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

mihaicozac

Membru activ
  • Content Count

    542
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26 Se poate si mai bine

About mihaicozac

  • Rank
    Membru
  • Birthday 04/11/1965

Profile Information

  • Locatie
    Luftenberg, Austria

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dacă vrei precizie şi execuţie în timp real, e cam dificil. Dacă însă se permite să poţi pierde paşi, merge şi cu Arduino. Ideea e să aloci sloturi de timp separate pt. motor şi servo, ca să ai garanţia că se va executa codul indiferent de situaţie. Se pierde din viteză dar câştigi în stabilitate.
  2. Da, dacă nu e funcţie din librărie trebuia definită separat.
  3. Nu e mare scofală... În condiţia if() scrii funcţia wigwag() cu parametrii care doreşti, funcţia custom descrisă la subsol. iar la else() scrii ClearLights() şi ar trebui să meargă.
  4. Dacă studiezi puţin teoria reglării o să afli că un regulator PID are nevoie de o eroare la intrare ca să poată regla, şi mai ai şi viteza de variaţie a erorii. Dacă turaţia se modifică prea repede procesorul e prea lent să reacţioneze prompt iar întârzierea aceasta măreşte eroarea şi astfel intri în oscilaţie, problema cea mai frecventă la acordarea corectă a parametrilor. Şi mai ai şi întârzierea mecanismului servo pe traseu.
  5. Dacă intri cu RPM în PID limitele sunt tot RPM. Ieşirea PID îţi arată ce ar trebui să fie faţă de ce e de fapt, deci tot acelaşi tip de mărime se foloseşte. Desigur că ulterior se foloseşte conversia domeniului de ieşire din PID în mărimea de reglaj, în cazul ăsta SERVO PULSE.
  6. Limitele de ieşire trebuie să fie turaţia minimă şi maximă, depinde în ce variabile le exprimi în bucla PID.
  7. Nu e mai simplu să muţi cuarţul? Sau îl scoţi pe cel cu probleme şi legi un fir de la ieşirea XTAL2 de la cuarţul din modulul bun la pinul XTAL1 de la la cel defect, firul să fie cât mai scurt posibil.
  8. Daca nu e bootloaderul paradit probabil e defect microcontrollerul. Clonele chinezeşti vin de obicei preprogramate cu un Blink în ele, să le poţi verifica rapid dacă funcţionează.
  9. Cred că mai logic ar fi să ţii cont de umiditatea minimă, nu? ceva gen if( M1 < 45 || M2 < 45) {porneste pompa}. Că poţi avea şi diferenţe mai mari între ele.
  10. mihaicozac

    Tahometru

    Eu am înlocuit doar cuarţul, condensatoarele au rămas. M-am uitat cu osciloscopul şi semnalul e la fel de puternic. Există şi o opţiune în regiştri pt. puterea oscilatorului, ceva cu STRONG DRIVE, dacă se doreşte frecvenţă mai mare. Acuma ce trebuie să facă ECU-ul ăla? trebuie să proceseze toate informaţiile necesare gen turaţie, temperatura motorului, sarcină, debit de aer, etc. şi să comande unghiul de avans şi deschiderea injectoarelor sau e carburator şi se calculează doar avansul aprinderii?
  11. mihaicozac

    Tahometru

    Păi atunci scrie-i codul în Assembler să fie rapid şi ăla îşi prezintă separat schiţa de Arduino la proiect. Stă cineva să verifice hexul din mircocontroller dacă se potriveşte?
  12. mihaicozac

    Tahometru

    Arduino 328 se mai poate iuţi puţin, există bootloadere pt. 20 şi 24MHz, raportările sunt pozitive, procesorul lucrează stabil. Şi eu am folosit la o aplicaţie varianta de 20MHz că la 16 eram cam la limită, şi merge perfect.
  13. La Mini Pro am conectorul de margine pe care leg adaptorul USB, acolo cel puţin e clar că se foloseşte UART-ul nu SPI. Ca şi aici: https://mikroelectron.com/Product/ARDUINO-PRO-MINI-ATMEGA328-5V-16MHz/ Cred că şi la Uno convertorul USB tot la Rx/Tx e conectat.
  14. Păi headerul de programare ISP nu pe Rx/Tx e legat? dacă te conectezi acolo ar trebui să meargă, după un reset manual. Doar să-ţi scrii programul în Arduino-ul master.
  15. Nu e mare scofală, în principiu e nevoie de un transformator de curent şi unul de tensiune, iar cele 2 ieşiri se adună aritmetic. În cazul în care consumi din reţea suma ieşirilor transformatoarelor sunt în fază şi tensiunea rezultantă creşte, în celălalt caz sunt în antifază şi tensiunea de ieşire scade. Comanda poţi s-o faci cu Arduino sau un detector/comparator şi un etaj PWM. Sarcina ar fi mai bine să o legi direct pe panoul solar, după părerea mea, e mai simplu şi mai eficient aşa.
×
×
  • Create New...