Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

ola_nicolas

Membru activ
  • Content Count

    3,622
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

95 Se poate si mai bine

2 Followers

About ola_nicolas

  • Rank
    Observator
  • Birthday 11/28/1955

Profile Information

  • Locatie
    Olt County

Recent Profile Visitors

1,214 profile views
  1. http://tdsl.duncanamps.com/pdf/vm408.pdf http://www.tubezone.net/pdf/5v4.pdf - 5v4ga este identic din punct de vedere al caracteristicilor, chiar daca arata diferit ca aspect. http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/093/5/5V4GA.pdf - 5v4ga este identic din punct de vedere al caracteristicilor, chiar daca arata diferit ca aspect. http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/049/5/5V4G.pdf http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/137/5/5V4G.pdf http://www.r-type.org/pdfs/5v4g.pdf http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/030/g/GZ32.pdf - gz32 este identic din punct de vedere al caracteristicilor, chiar daca arata diferit ca aspect. 
  2. @Dan85: Mai omule, eu nu sunt inginer constructor. Nu ai vrea tu sa-ti vezi mai bine de treaba?! Ai lucrat 20 de ani in constructii, dar nu stii ce este un aditiv.
  3. Se lasa intr-un spatiu de depozitare, cel putin 6 luni. Exact in acelasi fel se detensioneaza si betonul. Ma bucur ca in sfarsit ai realizat. Mai bine mai tarziu decat niciodata.
  4. @AFCtin: Eu cred ca ar fi bine de scanat si uploadat
  5. Informatia utila, pe care am vrut sa o evidentiez eu este in legatura cu documentatia recomandata. In rest, sunt abordari mai mult sau mai putin asemenatoare. Cel interesat, poate discerne care interventie il ajuta mai bine.
  6. Au doar denumiri specifice, in realitate fenomenele sunt aceleasi ca la turnarea fontelor. Pe vremea impuscatului, existau niste buletine volante cu noutati in industria producatoare de masini unelte intocmite de institute de cercetare in domeniu. Intr-una dintre ele, am citit efectiv cum se face depozitarea in vederea detensionarii in timp a batiurilor turnate din beton cu adaos de rasini. Cei care sunt de profesie constructori, s-ar putea sa numeasca aceste tensiuni interne cu denumiri specifice domeniului. Eu fac referiri care apeleaza la cunostintele generale ale cititorilor, asaincat prelucrati informatia in functie de profesia si experienta fiecaruia in domeniu.
  7. Daca ai facut o casa si dupa ce ai ridicat-o, constati ca ti-a crapat temelia, de ce crezi ca s-a intamplat acest lucru?! De regula fundatia se lasa catva timp inainte de a se aseza prima caramida, tocmai in scopul detensionarii. Tensiunile interne sunt la ordinea zilei, atunci cand vorbim despre orice procedeu de turnare, fie ca se face la rece, fie ca se face la cald precum la fonta.
  8. Batiul din Beton (beton special cu adaos de rasini) trebuie sa fie armat cu o retea de rezistenta din otel, iar sistemul de fixare trebuie rigidizat prin fixare de aceasta retea. O placa de tabla din otel fixata altfel decat prin fixare de reteaua armaturii, nu va rezista in timp si mai devreme sau mai tarziu va incepe sa vibreze pe batiul din beton. O alta chestiune obligatorie, este aceea a detensionarii naturale a masei de beton armat. O detensionare de buna calitate, inseamna pastrarea in conditii adecvate (in pozitia de lucru) intr-un spatiu adecvat un timp cuprins intre 6 luni si doi ani. Cu cat timpul este mai lung, cu atat tensiunile acumulate la turnare se vor "imprastia" mai bine in masa betonului. Solutia pare ieftina doar la prima vedere. S-au facut nenumarate studii in legatura cu utilizarea betonului la batiurilor masinilor unelte, insa eu nu am intalnit in practica o asemenea masina unealta. Aceasta inseamna ca problemele care apar nu sunt tocmai de neglijat.
  9. Daca se impune rezistenta de sarcina, atunci in mod normal trebuie facut un studiu. Se poate utiliza pentru aceasta cartea Generatoare de Semnale Sinusoidale de G.Bajeu & Gh. Stanciu - Ed. Tehnica Bucuresti 1979, Seria Electronica Aplicala. In carte sunt descrise mai multe tipuri de oscilatoare de audiofrecventa: cu retea de defazare; cu punte Wien; cu retea dublu T si in cuadratura. Se pot compara avantajele fiecarui tip de schema si in functie de frecventa si / sau de alti parametri impusi se poate alege tipul de schema adecvat. Este recomandabil sa se faca si un studiu pe un simulator.
  10. Las-o balta. Nu cred ca te voi mai cita vre-odata, indiferent de tema.
  11. Mai citeste si documentatie in limba romana si vei vedea ca tragi concluzii false. Romanii au avut meseriasi de top, atat "palmasi" practicieni ai sudurii, cat si teoreticieni. Ia de exemplu la citit materialul pe care l-am linkat si mai sus - http://invetisacastigi.ro/wp-content/uploads/suport-curs-sudor.pdf Pe la pagina 18, sunt cateva randuri despre sudarea fontei. Fa efortul de a le citi, chiar daca esti AS.
  12. Informatia este publica, si circula chiar acum pe principalele canale Tv. Ma mir insa ca mi-am putut face iluzia, ca am cu cine discuta o chestiune tehnica. Apartii acelei categorii de oameni, care daca a insultat in orice mod pe altcineva, se simte superior.
  13. Ok. Iti urez succes. Va trebui insa sa ai mare grija in special la consecintele de ordin financiar, atunci cand ai sa desfasori o asemenea activitate. De curand un tip s-a considerat pacalit de un altul ca i-a vandut o masina rablagita (probabil in valoare de cateva sute de lei) si i-a luat gatul cu drujba. Va atrebui sa te gandesti de foarte multe ori, inainte de a da drumul unei afaceri, si de a invita un client care cheltuieste cateva mii de lei inainte de a i se face orice reparatie. Daca te crezi AS, dai inainte.
  14. Nu stiu, de ce nu faceti distinctie intre a suda un bloc motor, unde trebuie facuta la final proba de etanseitate cu motorul in functiune? Apoi trebuie facut un soi de rodaj, pentru a face o minima proba la anduranta in conditii normale de lucru. Coca navelor, este cu totul altceva. Acolo se utilizeaza tabla groasa de otel din grupa a 1-a de sudabilitate. Orice alta piesa din fonta, este total diferita de un bloc motor. Asta doar ca sa enumeram cateva diferente notabile. nu poti compara un batiu de strung, sau o galerie de evacuare, cu un bloc motor. Pe de alta parte, sudura fontei se face intotdeauna in pozitie orizontala, deoarece cordonul de sudare devine instantaneu lichid, spre deosebire de cordonul de sudare la otel. Apoi, cordonul trebuie sa fie continuu, ceea ce inseamna ca la o operatie de sudare manuala de calitate minima, trebuie sa participe obligatoriu doi sudori. Al doilea trebuie sa aiba deja arcul amorsat in momentul in care primul intrerupe sudura din motive diverse (schimbarea electrodului, etc). Orice abatere de la aceste reguli, introduc pori, sau portiuni cu cordon de sudura intrerupte. De fapt sunt atat de multe reguli de avut in vedere la sudarea manuala a fontelor, incat este aproape imposibil sa creezi conditiile de repetabilitate si deci garantia ca oricare bloc motor va iesi exact in aceleasi conditii de calitate minimala admise.
  15. De cate ori ai facut aceasta operatie?! Hai sa o lamurim, inclusiv cu ISIM ( Institutul National de Sudura si Incercarea Metalelor ). Ceausescu era suficient sa dea ordin acestui institut, pentru ca el sa faca o anumita interventie. Eu am lucrat in domeniu, dar nu cunosc cazuri in care acest institut sa fi intervenit intr-o problema de acest gen. Un motor diesel de la generatoarele electrice de pe navele comerciale, avea valori de inlocuire care le facea obiective de forta majora. Cu toate acestea, nici-odata nu s-a incercat macar sudarea blocurilor motor. Ca sa nu mai vorbim despre motorul principal de propulsie al unei nave maritime, avand puteri de peste 10.000 CP. Pentru tractoare se faceau astfel de reparatii, dar asa dupa cum spuneam, cu rezultate incerte. Cu sprijinul ISIM (sau cum se numea pe atunci) o serie de mari unitati SMA, au fost dotate cu tehnologii de sudare, in scopul repararii tractoarelor si al masinilor agricole. Sunt binecunoscute unitatile SMA Maracineni (jud Arges) si Otopeni - jud Ilfov. Or mai fi fost poate si altele, insa asa dupa cum spuneam, rezultatele au fost incerte.
×
×
  • Create New...