Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

iuli10

Membru activ
  • Content count

    138
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Se poate si mai bine

About iuli10

  • Rank
    Tehnician

Profile Information

  • Locatie
    Făgăraș

Recent Profile Visitors

477 profile views
  1. iuli10

    Poze haioase

    Cel mai tare meșter:
  2. iuli10

    Poze haioase

    Când nu ești hotărât de unde-s clementinele:
  3. iuli10

    Grunding HIFi Receiver 20

    La tv AN acordul era cu diode varicap și TAA550. CI-ul din radio dă și U CAF din câte știu. Dacă există o diodă varicap separată în radio pentru UUS se poate încerca un montaj cu ZTC33 si potențiometru. Cel mai bine e sa cauti un IC în locul celui ce lipsește.
  4. Știam și noi de așa ceva, prin `75, dar nu în tv-uri, ci în blocuri funcționale de radio... În schimb, străinii făceau cam așa ceva:
  5. iuli10

    Poze haioase

    Din aceeași serie: Cel mai bun loc pt. instalarea detectorului de fum:
  6. iuli10

    Poze haioase

  7. Da... La 548 t și 130 km/h trebuia să aibă un mecanism de frânare serios
  8. Ați lucrat pe la CFR, sau e doar o pasiune de-a dvs. ? Am avut un coleg la facultate care era tare interesat de trenuri... Ar fi vrut să facă și școala de mecanici, în caz că nu-i va ieși treaba cu managementul....
  9. Dacă nici Transelectrica n-ar avea aparataj nou, asta ar fi o problemă destul de gravă... Pe la noi prin zonă abia acum se mai schimbă din stâlpi. În schimb, ce e prin posturile de transformare "de cartier" a rămas același de mult timp.... și se pare că va mai rămâne, din ce zice lumea...
  10. Unde am făcut eu practică existau. Am niște poze de acolo, cu câteva module făcute de ei. Am găsit și o parte din schemele instalației, și sunt de prin a doua jumătate a anilor '80. Ba chiar am încercat să adaptez un modul din acela la centrala de apartament, dar era oxidat senzorul de temperatură, și am abandonat. Țin minte că blocurile alea funcționale aveau prins câte un tranzistor BC107 în carcasă într-un locaș, că rezervă în caz că cel din montaj ceda Nu regret nimic din ce am învățat de-a lungul timpului. Lucrurile alea, chiar dacă și-au limitat ariile de aplicație în timp, mi-au permis să înțeleg alte povești mai complicate, care chiar se aplică pe scară largă azi. Sunt fan pentru transformatoarele de IT tip "resin-cast", chiar dacă s-ar putea să nu le vedem pe la noi prea curând. Tot așa și cu bateriile staționare "sealed" ,care sunt mai bune decât alea cu acidul în bac deschis ce sticlă, care-ți făceau hainele portocalii dacă stăteai. prea mult lîngă ele în timp ce fierbeau la încărcat Până la urmă, cine nu și-ar dori și pe la noi instalații cum au, de exemplu, cei de la SES-Techcom?
  11. Desigur că „fabulez”, nu eu sunt cel care mi-am făcut de lucru destul de mult timp cu așa ceva: Astea sunt poze făcute de mine. Așa că știu prea bine ce vorbesc... Apropo, eu din „ruinele” alea am învățat de menținerea echilibrului în SEN, de generatoare cu poli aparenți și poli înecați, cu sau fără RAT, de sisteme DAS, de instalații de climatizare controlate electronic (Landis-Staefa, nu vă sună niciunuia cunoscut, nu-i așa?), și multe altele... Apropo, când i-am arătat unuia dintre inginerii de acolo o poză dintre cele care vă fac vouă greață, am ajuns cu discuțiile la mașini de calcul Eliott 100 și contribuția lor în construcția hidrocentralelor românești, și nu la politica lu pește. Da, în ultimii 10 ani de comunism s-a trăit foarte rău, dar cotitura cizmarului n-ar trebui să-l facă pe niciun om sănătos la cap să nege lucruri care încă mai există, și, mai mult de atât, le permit unora azi să-și cumpere mașini scumpe, și să râdă de alții care muncesc cinstit... Vă place sau nu, industria aia grea pe care o urâți așa de mult producea și stâlpi pentru LEA, din metal sau beton, armați cu benzi de oțel, vibrați sau centrifugați, materiale plastice pentru aparate de comutație, trafuri și intreruptoare de IT. Dacă nu era așa ceva, probabil că astăzi singurul furnizor de lumină al țării ar fi fost IPS Daniel Că vă place sau nu, curentul electric pe care îl folosiți atât de mult azi, tot prin aparate produse de FAEIT Craiova trece! Abia aștept să văd cum o să mai reușiți să aruncați cu mocirlă în munca atâtor tehnicieni și proiectanți care au trăit atunci, și cărora, voi ăștia atotștiutorii într-ale politicii, se pare că nu le datorați nimic...
  12. Foarte frumoase pozele cu automotoare... Țin minte că la Podu Olt a fost folosit mult timp un automotor care semăna mult cu cel pus de Alcon, n-am avut inspiratia de a-l poza atunci... Cei de acolo îi ziceau „scorpionul roșu” din cauza culorii Mi se pare că avea cabina ceva mai rotunjită decât 77-le, dar tot cu un singur far în față... De la automotor, la mini-motor: Cum zice și dl. Sorin, în România se mai și restaurează câte ceva, uitați aici: Se pare că nu-s chiar toți loviți de creații lirico-pornografice fără sens, sau de jegul caracteristic din industrie așa ca cele 2 specimene poluante de pe celelalte pagini ale ac. topic.
  13. De prin unele din posturile de mai sus ar reieși că eu aș deforma realitatea Ori eu am zis în topicul cu TV-urile: Și aici: Din ambele se pare că s-a înțeles 0..... Mai reiau, încă odată și pentru „dușmanii inamici” cum zicea Mugur... Nu mă interesează că aparatele respective au fost făcute de comuniști, din partea mea puteau fi și khmerii roșii din Cambodgia, sau un trib de eschimoși, ori călugări din Tibet... Cei care au stat acolo, în fabrici la începutul lor, luni sau poate chiar ani întregi ca să monteze țevile, cazanele și tablourile electrice respective MERITĂ SĂ LI SE RECUNOASCĂ MUNCA. N-am nicio problemă cu privatizările sau cu intreprinderile mici (cu toate că într-o hală mai mare te miști mai ușor). Tonele de grâu care au plecat din zona mea pe timpul ăla, și care au fost lucrate intens de bunici pe 18 lei cum zice și Marele_Savant au luat la noi drumul S.U.A, ca să aibă chimiștii din fabrică apratură Fluke și multe altele... Pozele astea sunt utile pt. că altfel am sări prea brusc de la iobagi, la drogați, facebuciști și cum o mai fi zis prietenu` meu Minitehnicus.... Știu, multe din ele sunt cosmetizate, ce să-i faci, ăsta-i riscul, dar tot nu puteau schimba prea mult realitatea, că n-aveau Photoshop... Țin să-mi anunț prietenii că voi continua și cu televizoarele, doar că e frig și-mi îngheață mâna pe șurubelniță desfăcând diverse chestii... Până atunci, contribuția on-topic a oricui acolo e binevenită... M. Adrian are dreptate, parțial. O privatizare a oricărei intreprinderi e bună dacă investitorul e serios și procedează „by the book”, și nu caută doar potențiali sclavi într-un paradis fiscal. La urma urmei nu contează cine, sau de ce deține fabrica, rădăcina capitalismului se află -culmea- în „vocație” sau „chemare”, cum îi zicea Max Weber (comuniștii n-o să știe cine-i ăla). Dacă cineva practică o activitate având o înțelegere intrinsecă asupra acesteia, și o pasiune pt. activitatea respectivă, din care eventual mai scoate și ceva bani, pe care să-i reinvestească tot în activitatea respectivă, atunci putem vorbi de un capitalist adevărat. Dar asta e departe de România noastră, și o să fie și mai departe dacă nu învățăm să ne acceptăm trecutul, și să încercăm să construim ceva mai bun decât a fost. Să revenim, privind cele două poze de mai jos se vede că lucrurile nu s-au schimbat prea mult. E aceeași instalație, însă mai mare, și mai ruginită:
  14. Subscriu la părerea dvs. Apropo de rectificări : Păcat că n-a păstrat nimeni poze de la I.I.S Electronica... Aș fi fost curios...
  15. Locomotive ca acelea din poze, mai sunt vreo câteva în Depoul de la Sibiu
×