Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

c_anicai

Membru cunoscut
  • Posts

    1,286
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

Profile Fields

  • Location
    Radaseni-Suceava

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

c_anicai's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated

Recent Badges

  1. Manualul de service e posibil sa-l am, schema nici eu nu am gasit-o. Pe moment nu mai am timp de electronica, ramane pt altadata. Folosesc rareori doua invertoare semipunte facute dupa o schema simpla si pt sudat pe langa casa imi ajung.
  2. De cand am deschis topicul nu m-am mai uitat pe placi, am uitat, imi amintesc parca unul era intrerupt sau in scurt. Acum transformatorul e dezlipit, am avut la un moment dat intentia sa-mi fac un invertor cu el dar n-am avut timp si nici curaj sa incep.
  3. alea din link sunt diodele, modulul igbt e sub celalalt radiator
  4. n-am demontat radiatorul si nu stiu exact dar sigur nu-s igbt-uri ci un modul, ceva asemanator cu cel din poza, nu cred ca arata la fel, am pus poza doar ca exemplu.
  5. Am crezut ca sarma care am folosit la bobina de iesire este de 0,7 insa era de 0,75, nu cred ca e bai, sper ca nu va mai fi nevoie de alte interventii la acest invertor.
  6. Mica modificare la invertorul cu mosfet sic, alta bobina de iesire cu 10 spire din 36 fire x 0,7mm pe 2 tor-uri galbene de diametru 47mm tip T184-26 si se pare ca sudeaza un pic mai bine cu bazici de 2,5.
  7. E420RC par ok, folosesc din astia fiindca sunt cei mai ieftini la un magazin din localitate la mine.
  8. Gata treaba cu remorcuta pe anul asta, urmeaza o mica revizie de curatare apoi va astepta pana la primavara. Principalul neajuns este terenul pe care pot intra, alaltaieri a plouat si astazi n-am putut intra pe terenul unde a fost cartofi, am intrat doar o data ca s-au prins ditamai bucatile de pamant lipicios pe roti care a ajuns si pe lanturi si pinioane, si mi-a sarit un lant de doua ori. Am avut de taiat/carat 2 plopi si la intoarcere am urcat fara nici un fel de probleme panta din drum, desigur ca nu ambii o data ci impartit in 4 transporturi a maxim 2-3 sute kg si din punctul asta de vedere sunt foarte multumit fiindca fara tractiune pe remorca n-aveam nici o sansa fara ajutor. Ma gandesc la ceva modificari de aceea as avea o intrebare: Rezista la incovoiere o bara de fier striat de 25 mm si lungime cca 1 metru pt a putea fi folosita ca punte? Ma manca undeva de ceva modificari, vreau sa schimb axul puntii in loc de teava deoarece as simplifica schema de tractiune cu doar un lant de atv si un pinion pe punte chiar in mijloc, astfel elimin acel ax cu pinioane intermediar din cauza ca un singur lant si doua pinioane e mai usor de protejat la pamant si resturile de plante care se prind si uneori fac sa sara lanturile in mers. Alta problema a aparut in configuratia actuala, stropii de ulei sau vaselina de la lanturi pot ajunge pe ferodourile de la frane fiind la distanta prea mica intre ele, M-am gandit si la o schema dupa care sa incep modificarile.
  9. Cred ca lanturile de bicicleta s-au intins, zic asta fiindca toate intinzatoarele sunt in alta pozitie iar pe pinioanele mari spre sensul de rotatie la sfarsit zalele calca mai in fata, se pare ca nu calca cum trebuie intre dinti. Asta am observat aseara cand le-am curatat de pamant/buruieni si sper sa nu apara probleme fiindca mai am de carat de la gradina ceva lemne, maxim 5-10 km in total apoi pana la primavare nu-mi mai este de folos timp in care ma voi gandi ce modificari mai fac, Lanturile si pinioanele aduna mizerii la greu si e o problema cu curatatul de la sfarsit de zi fiindca pierd timp.
  10. Pe rotile remorcutei am pus presiune 2 iar pe rotile motosapei 1,5. Cauciucurile nu se mai invart pe jante nici la presiunea de 1 daca intre janta si cauciuc se pune banda dublu adeziva, La vechile roti a rezistat 4 ani pana s-au tocit, am folosit modelul asta si ni-a mai ramas sa pun si la rotile noi. Nu are rost de exagerat cu presiunea din acest motiv. O roata veche o voi desface zilele astea sa pun un petec ca am intentie sa le folosesc la altceva si voi vedea daca se desface greu cauciucul de pe janta din cauza acelei benzi dar sper ca nu. Ieri am facut si montat un ambreiaj limitator de forta pe cardan iar azi am carat de la gradina ceva lemne adica 3 transporturi a maxim 300 kg. N-a mai fost necesar om suplimentar sa impinga cand am urcat panta si nici eu sa ma dau jos sa imping, inainte doar cu tractiune pe motosapa cu aceiasi incarcatura era dificil si periculos fiindca uneori am mai cazut impingand si tinand de coarne, trebuia sa si fortez panta cu demaraj cu a doua insa acum urc lejer cu prima viteza stand pe scaunul de pe remorcuta. Chiar acum imi zicea sotia ca nu putea porni nici de pe loc drept de pe iarba nicidecum sa ies incarcat de pe campul agricol unde au fost cartofi. Ambreiajul ma ajuta si la pornire de pe loc pe teren dificil cand sunt incarcat, o ia mai usor fara sa moara motorul, Referitor la saritul lanturilor am rezolvat pe moment, foile de 46dinti de bicicleta folosite sunt slabe, se deformeaza in forta si aveau si inclinatia dintilor pe o parte, am stat sa stramb dintii unul cate unul si sa-i aliniez. Am sa pun lanturi si roti de atv tip 428 cand gasesc si cand imi voi permite inlocuirea, trebuie si ceva aparatori la lant sa nu-mi toace acolo tot felul de plante si mizerii.
  11. Cu remorca goala urc cam orice drum cu panta si prundis, e ok insa incarcata cca 250-300kg am belea fiindca tot sar lanturile de pe pinioanele mari de la roti. Alta problema am la pornirea de pe loc in panta cu remorca incarcata, se simte ca n-are putere sa duca motosapa si da sa moara motorul daca nu-l accelerez suficient. Am mai pus niste protectii pt picioare in caz de se rupe improvizatia de cardan care l-am facut din fier striat de 12. Si un rulment suplimentar dupa priza de putere motosapa sa nu transmita asa tare in cutia de viteze vibratiile cardanului ce nu mi-a iesit perfect centrat
  12. Franele sunt ok, n-am avut asa franare inainte cand foloseam saboti direct pe roata nici la remorcuta veche unde functiona si acel sistem simplu cat de cat. N-am facut inca sistem de reglaj independent pe suruburi dar am in vedere si acest lucru pe viitor. Zilele astea tot am avut probleme cu saritul lanturilor dar am schimbat un pinion si s-a rezolvat, am si ascutit dintii la acel pinion ca nu prea avea toleranta si am mai intarit si arcurile de la intinzatoare. Dupa ultimele modificari am mers vre-o 3km cu gol pe cele mai nasoale pante din zona la mine, drumuri cu prundis si n-a avut nici o tendinta de patinare urcand foarte lejer, Daca am noroc sa nu cedeze angrenajele din capul de flex pe viitor voi schimba lanturile si pinioanele de bicicleta cu unele de atv insa e greu de gasit sau sunt prea scumpe cele 46 dinti cat imi trebuie la roata, mi-are trebui perechi de 46, 10, 22 si 19 dinti si nu fac investitia pana nu-s sigur cum duce capul de flex. Pinioanele conice din capul de flex ce lle folosesc au 41 si 15 dinti, ma voi mai uita la centrele de fier vechi sa am de rezerva ca daca cedeaza trebuie sa recalculez tot sistemul sa am tot 16,88 report final de demultiplicare de la priza de putere pana la roti. Am avut o probleme cu o roata la care incepuse sa se invarta anvelopa pe janta dar am observat la timp repozitionand camera dupa dezumflare si cand m-am intors acasa am pus si la astea doua banda cu dublu adeziv intre jante si anvelopa, problema asta am mai avut si in trecut si tot la fel am rezolvat. Sunt doua tipuri de jante la rotile 400:8, unele au un guler unde se aseaza mai bine iar altele n-au acel guler existand un spatiu de cca 1 cm intre janta si cauciuc, alea fac tot timpul astfel de probleme, Am cumparat 4 bucati dintr-un singur loc sa am la fel pe remorca si motosapa dar n-am fost atent si doua s-au nimerit cu jante din alea proaste, maine voi face o poza sa se vada despre ce zic. Presiunea eu o pun 1,5, nu stiu cat e normal la astfele de roti mici, mii frica sa dau mai mult sa nu crape. Luni am de carat cca 50 saculeti de 20-25 kg cartofi la cineva la beci pt iarna fiindca eu stau la bloc si n-am beci, aproximativ 1,5 km , o sa pun doar cate 12-13 in vre-o 4 ture si asta fa fi proba decisiva daca rezista sau nu sistemul meu de tractiune. Am si o problema cu angrenajul de flex fiindca n-am nimerit perfect centrarea la axul la pinionul mic ce trebuia de 10mm in interior si 12 la rulment, am rectificat prin polizare sa aduc o tija de otel de telescop de 12mm la 10mm dar cat m-am chinuit tot are o mica descentrare si sper sa nu cedeze din cauza asta, ar trebui sa fac alt ax la strung dar strungarii din zona mea nu vor pe tijele de otel provenite din telescoape auto.
  13. Ar trebui sa fac un ambreiaj limitator de forta de soc cuplat undeva pe traseul axului cardanic, Mi-a sarit un lant care s-a incalcit in fieratanii blocand sistemul si mi-a forfecat pana de pe pinionul de la axul secundar iar la axul de capul de flex s-a deformat saiba de blocare(a ramas cea originala si doar am sudat pe ea acel pinion care antreneaza primul lant. Axul intermediar cu 3 pinioane din surub de 12 deja l-am schimbat cu un ax din otel calit de 13mm care sper sa reziste.
  14. Stiu ca a iesit prea mare dar e din cauza placutelor de ferodou rigide care le-am avut ramase de la tambur de dacie nova. N-am a merge prin ploaie si noroi, doar prund si ceva iarba si dupa ce voi reusi sa le rezolv incerc sa fac o aparatoare sa nu agate buruieni.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines