Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

riderinblack_tm

Membru activ
  • Content Count

    1,917
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

76 core_reputation_level_4

About riderinblack_tm

  • Rank
    Incepator

core_pfieldgroups_2

  • core_pfield_6
    Kassel-DE

Recent Profile Visitors

807 profile views
  1. Passat-ul merge scanat cu delphi-ul (testat pe B5 si B5.5), am scanat si altele dar prea multe nu poti face cu el asa cum poti face cu un VCDS la grupul vag sau un OP-COM la opeluri si altele dedicate. Softul folosit la testare a fost Delphi 2015.1 (sau ceva de genul asta).
  2. Eu as pune intrebarea: ce vrei sa faci cu ea? Daca vrei sa o cumperi numai sa faci diagnoza la masina (masinile) detinute de tine ar fi o treaba dar trebuie sa sti ca interfata nu te va ajuta prea mult in cazul unor anumitor marci. De ex. pentru grupul vag mai bine cumperi un vagcom, pentru opeluri un opcom si tot asa. Cu delphi poti citi doar anumite componente (ecu, airbag, abs etc) la majoritatea masinilor de minim 3 ani vechime (pana intr-un an de fabricatie, e logic ca nu vei putea face diagnoza la un auto din 2018 cu soft de 2015....), poti vedea unele coduri de eroare, le poti sterge si cam atat, alte optiuni nu prea mai sunt.
  3. Piesele auto se cumpara la recomandarea mecanicului.... Iar cei de la dezembrari e logic sa zica (virgula) ca ar merge pentru a-si vinde marfurile.
  4. Can clip-ul este pentru masinile din gama Dacia/Renault, pentru grupul VAG ai nevoie de VCDS.La masina ta iti faci treaba cu un VCDS de la 12.xx in sus, interfata care costa undeva la 150 de lei (cam o masa la restaurant). ECU-ul de GPL nu cloneaza absolut nimic de la masina ta. Iar pana a te apuca de diagnosticarea gazului urmeaza sfatul colegului Sharky si asigura-te ca motorul functioneaza in parametrii corecti doar pe benzina.
  5. Nu trebuia sa cumperi senzori daca nu esti 100% sigur ca cei de pe masina sunt defecti/decalibrati. Dar acum daca ai facut-o... asta e, tii vechiul MAF pentru zile negre. Pana la gaz eu zic sa intri cu diagnoza (banuiesc ca vorbim despre un VCDS in acest caz) pe masina, te bagi la ecu si intri la "measuring blocks" (daca nu ma insel). Acolo vei putea citi toti parametrii senzorilor. Tot acolo se afiseaza si ce valori asteapta ECU-ul masinii de la acei senzori la o functionare corecta. Vezi ce parametri primesti de la senzorul de temperatura a motorului, de la senzorii lambda (ar trebui sa fie 2 pe masina). Eventual da-ne si codul de motor sa ne mai dam cu parerea....
  6. Eu as lua o masina de afara, de bine de rau acolo se intretin masinile in mod corect (nu e sigur 100% dar in mare parte cam asa e), nu se fac magarii la km (nu ca ar fi asta ceva important) etc. Iar ca marca nu te-ai gandit si la ceva coreene? Hyundai sau Kia clasa compacta, te incadrezi in buget la o masina destul de noua. Anul trecut am luat pentru unchiul meu un Hyundai I30 motor 1.4 din 2011 (daca nu ma insel) cu 130k km la bord la pretul de 4800 euro din Germania. Pana acum nu are nici cea mai mica problema cu ea.
  7. Cati km are motorul (ideal ar fi sa zici si un cod motor)? Ai umblat cumva recent pe la distributie?
  8. Senzorul MAF e in mintile lui? Incearca sa-i scoti mufa sa vezi cum se comporta.
  9. E adevarat ca o masina e necesara in zilele noastre dar mai trebuie sa-ti permiti sa o si intretii. Degeaba te imprumuti pe la prieteni, neamuri, banci etc sa-ti iei o masina de 3-5 mii de euro daca ulterior nu mai ai bani nici sa-i pui un set nou de placute de frana. Ca de anvelope noi sau alte chestii scumpe nu mai aduc vorba.....
  10. Conteaza si unde sunt facuti acei km. De exemplu o masina cu 300k km rulati preponderent pe autostrada are mai putina uzura decat una de 70k km rulata numai in Bucuresti. Un alt aspect este intretinerea, o masina intretinuta corect (revizii la timp) tine mult si bine dar o masina la care proprietarul nu repara nimic decat atunci cand pica, schimbul uleiului si filtrului numai cand isi aduce aminte de el iar consumabilele le inlocuieste "doar cu originale la mana a doua" e o masina care nu merita luata nici pe degeaba.
  11. Bujiile sunt in stare buna? Ca eu pe alea le-as schimba primele....
  12. Dezavantaje majore waze: -te rupe la trafic de net (daca esti in alte tari deja vorbesti singur); -nu prea poti face singur un traseu, te duce numai pe unde vrea el; -nu poti adauga opriri intermediare etc Personal consider ca google maps e peste waze dar nu se ridica la nivelul unui igo primo (soft de navigatie dedicat). Nu veniti cu argumente de genul "iti arata unde e radar/politie" deoarece un conducator auto care respecta legea nu are nevoie de astfel de informatii (nu ma intereseaza unde e radarul deoarece conduc legal si nu ma intereseaza unde e politie pentru ca am totul in regula la masina).
  13. @blazeu, 1,5 sau 2 giga de rami sunt ok, eu tot as zice sa incerci cu un ssd, mai ales ca a ajuns la un pret derizoriu, o suta si ceva de lei nou-nout pe emag. Iar distributia sa fie cat mai light, in genul xfce (o distributie care sa consume cat mai putine resurse). Bafta.
  14. Pentru ca inca nu exista un topic unde sa fie solicitate diferite bios-uri deschid eu un topic nou. Dar nu strica nici discutiile despre bios-uri....Iar pentru inceput solicit si eu un bios pentru Acer Aspire 7720G. La acer pe site si pe net nu am gasit decat cu extensia .fd iar pe programator nu le recunoaste ca fiind valabile.Eventual un sfat cum sa convertesc fisierul .fd in fisier .bin.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.