Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

nomikos

Moderatori
  • Content Count

    2,546
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

320 Excellent

3 Followers

About nomikos

  • Rank
    Viking

Profile Information

  • Locatie
    Norvegia

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ai ocazia sa-mi dovedesti ca n-am dreptate... cu ocazia asta iti poti controla punctuatia si gramatica. Daca vrei ti le editez eu. Si nu ma jigni, ca nu vreau sa iesim din spectrul unei discutii de forum.
  2. @GEO 53 BN; Te intreb pentru ca ar fi prima data cand aud frigotehnist care se prezinta cu necesarul complet de scule cu care sa faca si operatiunea de decontaminare. Care sa faca de principiu decontaminare. Omul chiar merita aplauze. Si chiar de stateai la spatele lui, era irelevant. Nu e nimic care sa fie inteles in mod direct si intuitiv. Este o enigma totala... cum si electronica pentru altii. @manolo; Am spus ca nu practic meseria, in sensul in care nu practic pe bani. Stiu ca pentru tine e totuna, probabil tu cu scoala aveti un maxim conflict, dar vezi ca am doua diplome in domeniu. Luate pe bune, nu cumparate... daca te tin balamalele, ia-ma la teste, sa vedem daca scapi. Ai un forum intreg martor la ce-ti poate capul. Nu, mai bine hai sa discutam despre pompele alea de caldura despre care ai facut crize si tamtam cum un an in urma. Nu ma lua cu vrajeli, cu frigidere si rahat, hai sa discutam turnuri de racire industriale, de instalatii frigorifice in trepte pentru frig adanc, d-astea... Dar, hai repede, asa, sa nu ai timp sa googalesti... sa vezi ce ne distram. Si nu, nu se incarca nici cu 200g, nici cu 100g. Mai incearca. Daca dai cu zarul, mai ai niste sanse... Si hai sa-ti mai repet odata secretul, ca vad ca nu te-ai prins din postul anterior, el nu se incarca in grame. Asta este data ca recomandare finala, si pentru usurinta incarcarii, dat fiind faptul ca nu toti frigotehnistii sunt frigotehnisti. Masina frigorifica nu se incarca in grame, se incarca interpretand datele pe care ti le ofera bateria de manometre, pentru ca daca ai ratat-o cu cateva grame, si mi-ai crescut presiunea in vaporizare, ti se impute pestele. Eu zic s-o lasam moarta. Precum pestele...
  3. Ai reținut cum a "curățat"? Cu ce a venit omul, nu e compresor. Ai avut noroc că a localizat porul. Dacă a schimbat filtrul, merită un shake hand. @manolo; Îți garantez că dacă bagi 900g într-un frigider de casă, sare pe pereți. Dacă bagi termometrul in frigider și aștepți, o să aștepți mult și bine. Funcționarea mașinii frigorifice, nu are nici o legătură cu orice temperatura vei citi tu in mediul lui interior, cel puțin poate ca o consecință îndepărtată, relativ tangențială și nicidecum absolută. Pe specificațiile producătorului, cu sculele potrivite, per se încărcarea durează 2 minute cel mult. Nu mă voi obosi să răspund de ce poate dura mai mult. Doar un frigotehnist poate înțelege fenomenele, și evident un cunoscător de fizică. De departe aprecierea cea mai corectă este dată de bateria de manometre, din păcate pentru un rezultat ca ăsta trebuie să aștepți să intre mașina în parametri. La buleală folosești recomandarea de la producător, ai luat banii și ai plecat.
  4. Nu spun că articolul nu conține adevăruri, dar, rh-ul negativ și cuprul? Eu am rh negativ, si, cel puțin din câte am citit de-a lungul timpului, nu are nici o legătură cu cuprul din sânge, ci e mult mai complicat. In orice caz, un lucru bun este să ne punem întrebări și să cercetăm înainte de a crede toate inepțiile.
  5. Intr-o masura anume se raceste cu refrigerantul. Cum am scris si mai sus, verificat de mine, chinezariile au bobinaj aluminiu emailat. Termostatul este localizat pe o sectiune a traseului frigorific, si in absenta refrigerantului nu se intrunesc conditiile de oprire, motorul/compresorul merge non-stop, pana in punctul in care il scoate termicul din motive de exces de temperatura, si asta daca il scoate. Daca nu se intampla asta, merge si merge si merge... si ansamblul motor + compresor, fiind relativ detasat de carcasa, atinge temperaturi mult mai mari, fata de ce se poate masura in mod evident pe carcasa. Ca sa intelegeti cat de mari, cand am sectiunat motoare distruse astfel, ansamblul compresor era negru tuci... a ars pelicula de ulei. Imaginati-va temperaturi... Puse cap la cap, nu dau bine. Cum spuneam, daca a fost strict problema de bobinaj, detasat, este foarte bine. In cazul asta poate considera problema rezolvata.
  6. Pune sforile în furtun de nivel sau nivela laser. Pune imediat capace la țevi, intră apă în ele, îngheață iarna și face ravagii. Poate inclusiv să spargă betonul de fundare.
  7. R410A in AC, într-o zi nu foarte caniculară, are 25bar in condensare... În pompă nici nu mai discutăm. Lipiturile sunt localizate in aspirație, pe AC. Are mai multe speranțe. Dacă îl comută în pompă într-o zi rece, că vrea cald în casă, valva va relocaliza lipiturile în condensare. Este bombă cu ceas.
  8. Lipitura facuta acolo nu a fost facuta de un instalator, ala numai instalator nu e. Se numesc lipituri (soldering). Lipituri tari sau moi, functie de tipul aliajului de lipire. De plictiseala, fara sa curat corect, fara sa pierd timpul, i-am facut o lipitura MAPP cu cupru fosforos, in 20 secunde, pe doua cotoare de teava de 18mm; Retineti, desi am studii de specialitate si diplome in frigotehnie si manipularea refrigerantilor, nu practic meseria fizic. Deci, asta e o lipitura facuta de un novice, fara statie, fara materiale si conditii speciale. Nu-mi sariti in cap. @WINNER 777Atentie, este o afirmatie relativ incorecta, aceea ca vacuumarea elimina umiditatea. Este fals. Da, in anumite conditii de temperatura, apa fierbe in vacuum mult mai jos, si exista sansa sa... dar, daca apa este localizata in forma lichida, n-ai nici o sansa. Decontaminarea in cazul apei, umiditatii de forma expusa, precum si de alte reziduuri, se face in alt mod si eu personal n-am vazut in viata mea pe cineva sa faca asta la frigidere/aere. Nu in Romania. Exista compusi care vaporizeaza in vacuum, adevarat. Vacuumarea se face minim 45 minute la aere conditionate, caz in care se elimina si apa, in masura in care se regaseste in forma de vapori. In rest, pompa elimina elemente din compozitia atmosferei, care se regasesc in stare de vapori, in conditiile respective de temperatura. @dany_ctaAre dreptate, vei asa-zis purja, folosindu-te de presiunea refrigerantului din aparat, dar este o solutie de maxim compromis. Nu uitati ca lungimea totala a ansamblului de conducte de vacuumat, este de ordinul zecilor de m, la o sectiune corespunzatoare unei conducte de 6/8mm diametru exterior. Vorbim de volume de ordinul a mii de cc. Astea se incadreaza la aberatii de internet. Putem deschide un topic comprehensive ref. la cum se instaleaza un aer, corect. Topicul asta nu se incadreaza acolo. As vrea sa mentionez ca refrigerantii, intr-o masura despre care nu dezvolt, se incadreaza in gaze care produc efect de sera si distrug stratul de ozon. Legea spune ca la astfel de interventii se impune recuperarea pana la ultimul gram, distrugerea de catre companii echipate, si utilizarea de refrigeranti noi. Sa va tineti bine cand se vor taxa refrigerantii cu 100% din valoarea acestora la achizitie, bani pe care ii veti primi inapoi cand va veti prezenta la firma cu buteliile cu refrigeranti uzati. Deocamdata in Romania e anarhie.
  9. Nu te chinui deloc, improvizezi o masa/capra ceva, din 2 paleti sau 3 lemne. Bati foarte putin, cat sa stea stalpul aliniat pe sfoara, in interax si in vertical cat de cat. Cand ii aliniezi/bati pe toti, e mitraliera. Nu folosesti furtunul mai mult decat pe stalpii pe care se sustine sfoara, vei trasa astfel incat sa stea sfoara in plan orizontal. Probabil ca sfoara va face sageata, dar vorbim de milimetri. Trasajul final si taierea la partea superioara, dupa caz, le faci dupa intarirea betonului. Nu pot lua fiecare stalp in parte sa le faci proptele, asta inseamna material in plus, timp, ceasornicarie... daca faci o poarta de acces auto/pietonal, 3 stalpi mai mari, etc, da, merita cu proptele, altfel eu nu vad. Va pierdeti mult in detalii, asta este treaba care trebuie sa fie gata in 2 ore, la un plan de gard cu 10 stalpi.
  10. Nu au senzor la refrigerant. In nici un caz. Sunt niste gunoaie infecte cu compresoare Jiaxipera bobinate cu aluminiu emailat. La ultimul full no frost de 2400ron, până și capilarul e aluminiu. Niște mizerii. E una sau alta. Scurt sau distrus termic, din cauze știute...
  11. Trebuie vacuumat sau purjat secțiunea conducte și unitate interioară. Cf. dorinței, te va ajuta colegul @catalin85
  12. Le-au scos. Se spune ca au facut cei de la autoritatea in cauza control metrologic, si au gasit nu stiu ce. Intre timp, furnizorul de Stanley face gusa... Dar, nu conteaza, exista internet.
  13. Am condus iarna care tocmai a trecut Toyota 4x4 cu crampoane, si am intrat bine de tot in primavara, cu asfalt curat. Unde am condus eu, nu exista masina fara asa ceva, mai ales iarna. Avem si la dube. Unde se transporta greutati. Nu au zgomot de rulare atat de deranjant cum se spune. Se pun si pe Tesla, bineinteles, si, si cu ele si fara ele, mi se pare tot un drac mai mult sau mai putin. Sunt foarte sigure, si efectiv nu vad motivul pentru care le-ar interzice. Chiar si statistic, luand exemplul altor state, nu vad motivul. La noi sunt interzise... interesant. Se pare ca inca odata legea din Romania "face legea", recent am aflat ca s-au interzis in Romania (cel putin in anumite magazine), vanzarea ruletelor Stabila Germania. Se pare ca neamtul e mai prost decat rumanasul, si a trecut cu vederea o aparenta problema cu ele, desi sunt exceptionale din punctul meu de vedere. In categoria excesului de zel cu care RAR testeaza modele de automobile din Japonia si Germania, de parca ar fi cine stie ce rable. Vai de capul nostru.
×
×
  • Create New...