Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

UDAR

Membru activ
  • Content Count

    5,174
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

503 core_reputation_level_5

3 Followers

About UDAR

  • Rank
    core_member_rank_7

core_pfieldgroups_2

  • core_pfield_6
    Cluj Napoca

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Se găsesc diode Zener de curent mic . De exemplu TME are MMSZ4717 de 43V la 50µA. Nu știu dacă merg bine și la 3µA dar nu cred că e necesar . Cu 8-9 bucăți în serie ai rezolvat problema . Sunt SMD , mici, deci pe o plăcuță ai montat ușor cele 8-9 diode . Prețul este foarte OK . PS Este doar o sugestie , n-am nicio siguranță că merge deși ar trebui.
  2. Algoritmul uzual ( aș zice chiar standard ) de încărcare ”inteligentă” a unei baterii cu plumb zice așa : 1. Curent constant( limitat ) relativ ridicat - C/10 sau chiar mai mult până când ating 14.4V ( pentru siguranță se ia uneori ceva mai jos ) . 2. Când ating această tensiune intră limitarea de tensiune . Curentul va scădea evident . Când curentul scade sub o anumită valoare comut tensiunea pe 13.3-13.5 si continui încărcarea la curent mic. 3. Când curentul scade sub o a doua limită - aproape de zero - declar bateria încărcată . Unele încărcătoare decuplează dar majoritatea nu . Deci încărcătorul pare să facă procedura corectă . Problema este că bateriile relativ uzate sau uneori chiar cele bune dar foarte descărcate ajung foarte repede la 14.4V fără să se fi încărcat ( rezistență internă mărită) . De aceea în aceste situații este necesar să dăm un curent limitat la maxim C/10 fără limită de tensiune timp de câteva ore . La o baterie clasică , cu capacele luate , se poate menține acest regim timp de 15-16 ore . La cele etanșe trebuie urmărită temperatura. Valoarea tensiunii poate atinge chiar 15-16V în aceste situații.
  3. Topicul - sau cel puțin partea asta cu HVDC - începe să semene cu unele emisiuni de la TV când vine cîte unul de la ”partid” și începe să împroaște cu noroi în stânga și dreapta bazându-se pe faptul că ceilalți au bun simț și nu vor reacționa . Nici eu nu voi mai reacționa cu excepția unui singur link : https://www.power-technology.com/features/featurethe-worlds-longest-power-transmission-lines-4167964/ În rest vă doresc să vă simțiți fericiți.
  4. Randamentul global al liniilor HVDC este mai mare decât al celor HVAC de la distanțe de peste - să zicem - 150-250km . Asta pentru liniile aeriene - OHL în engleză, LEA în românește . Când discutăm de cabluri subterane/ submarine avantajele DC sunt zdrobitoare . Sigur rămân discuții despre complexitate, costuri și fiabilitate . Dar - cel puțin privitor la costuri - să nu uităm că astăzi o sursă de 5V/2A în comutație este mai ieftină și mai mică decât una clasică. Nu am informații despre fiabilitate dar când pierderile sunt mult mai mici economiile rezultate pot fi parțial reinvestite în mentenanța sistemelor de DC. Există de altfel la ora actuală destule linii HVDC în exploatare ca să vorbim de o realitate nu de o ipoteză de viitor.
  5. Oare ? Și dacă cei 100Hz sunt semnal dreptunghiular - cum este semnalul de calibrare de la osciloscoape ?
  6. Vezi și aici . PS . Cred că rolul diodei Zener din sursă este tocmai de a proteja controlerul la arderea rezistenței ( punându-se în scurt ) dar se pare că nu i-a reușit.
  7. 1. Nu înțeleg cum se distruge ZD 2006 cu 0R33 în paralel cu ea . Poate schema nu e tocmai așa pentru că nici prea multă logică nu are combinația asta . 2. Dacă prima ipoteză e adevărată ( sau pe-aproape ) s-ar putea să ai componente defecte în circuitul snubber - de pildă D2008 întreruptă.
  8. 12V la intrare ? Credeam că vrei 5V comanda. R2 și BC-ul e normal să se încălzească la 12V . MOC-ul nu . Ce LED ai pus ( ce culoare ) ? Că dacă ai pus verde sau albastru sau alb e mare curentul prin R2-BC-MOC. Mărește R1 ca să ai 15-20mA prin colectorul BC-ului . Dacă ai pus chiar MOC3063 poți să cobori chiar mai mult . Dacă îmi spui exact ce ai pus - ce MOC, ce LED , etc. și pe ce interval de tensiuni vrei să lucreze comanda îți spun eu ce să pui.
  9. Bine, bine ! M-am prins, am și editat între timp . Ce nu m-am prins - ce-i cu prima poza , aia cu afișaj și microcontroler ?
  10. Cablajul de la ce ? Cred că m-ai pierdut, vorbeam de un SSR DIY , ce cablaj ne arăți în pozele alea ? EDIT Te referi probabil la cablajul din BMP . Hm, se putea și mai bine dar nu mă bag la proiectări de cablaje , fiecare face cum crede . Probabil că va trebui să fii atent să se respecte distanțele dintre trasee în zona triacului , mi se par cam la limită.
  11. 1. Da , acum schema pare OK. O să mai tatonezi eventual în timpul experimentelor. 2. Nu prea ajută un varistor aici dar dacă vrei să pui , pune unul zdravăn - > 20mm și pune în fața lui o siguranță corespunzătoare. 3. Nu comentez bloguri și video-uri de pe internet . Fiecare câștigă un ban cum crede. Dacă însă te referi la punerea de tiristori în paralel - nu e o idee bună , mai bine unul mai tare . Deși la 1300W ai tăi 40A este mai mult decât suficient.
  12. Păi da, acolo se folosește MOC3020 care nu e cu sincronizare la trecerea prin zero . Grupul ăla de care vorbeam eu pare-se că aia face ( desigur mai prost decât optocuplorul specializat ) . Nu uita totuși de problema cu tensiunea lui MOC3031. Edit . Rezistența dintre poartă și ”catod” nu trebuie eliminată . Deci - elimini R4, R7, C1. Pui R3 ceva mai mare 300-390Ω și pui R5 mai mică 330-470Ω cel mult 1kΩ .
  13. Dacă chiar vrei să faci schema aia poți folosi fără probleme BC-uri normale , diode 1N4148 și un Zener de 5.1V . Schema însă este ieftină doar dacă ai microampermetrele. Atenție ! În schemă există o eroare . Colectorul lui T3 se leagă doar cu emitorii lui T2 și T4 iar baza lui T1 se duce direct la dioda Zener.
  14. Păi nu prea e OK. Mai întâi MOC3031 nu e bun pentru rețea de 230VAC - are doar 250V tensiune de blocare. Trebuie MOC304x. Apoi rezistențele din comanda triacului . Nu știu de ce ai pus grupul R4-C1. Oricum R4 este mult prea mare - BTA41B vrea 50mA pentru aprindere sigură. R7 nu mi-e clar cât e - dacă e 2220Ω nu e ok din aceleași motive. Deasemenea R5 este prea mare - nu garantează blocarea în anumite condiții . Uzual ar trebui să ai acolo 330-390Ω de la ”anodul” triacului la ”anodul” optocuplorului și cam 330-680Ω în poartă. În fine rezistența din snubber-ul ăla e cam mare dar asta e altă discuție. După ce merge restul o tatonezi dar oricum pe la sute chiar zeci de Ω nu kΩ. Am văzut după aia că e 39Ω .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.