Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

kit

Membru activ
  • Content Count

    275
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About kit

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Radauti, Suceava

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ADCON1 = 0b01001110; // right justified, Fosc/64, AN0 analog, restul digital, inclusiv RA2 si RA3 ADCON0 = 0b10000000; //Fosc/64, Channel 0 (AN0) Mai este initializarea TMR0, care afecteaza RA4: OPTION_REG = 0b10000000; // !RBPU dezactivat, INTEDG nu ma intereseaza, T0CS -> TMR0 are ca sursa clockul intern, PSA: prescaler alocat la TMR0, prescaler 1:1 TRISA = 0x11; //RA0 input, RA4 input Ar trebui sa mearga cu astea... Ca iesire pentru RA4 trebuie tinut cont ca pinul asta e open-drain, trebuie legat la VDD cu vreo 10k, depinde de sarcina. Ca intrare, legat la VDD cu 10k, iar butonul la masa. Sigur partea hard e ok? (asta intra la categoria intrebari tampite, dar, in montajele mele cand picul refuza sa mearga, ma mai uit inca o data acolo...) Intreb totusi pentru ca initializarea pare facuta ca-n datasheet... ar fi trebuit sa mearga. Spor!
  2. Cf datasheet, asa se trec toti pinii pe digital, inclusiv RA0. Pentru ca doar RA0 sa fie analogic, pt TMP35, trebuie in ANCON1 1110. Mai trebuie verificat daca comparatorul este off, CMCON:CM2:CM0 = 111. In mod normal la POR comparatorul este off. La pag. 41 este un exemplu de initializare pentru toti pinii pe digital. La pag. 43 sunt tablele 4-1 si 4-2 care arata care sunt functiunile pinilor PORTA si registrii care ii influenteaza. N-am lucrat cu picul asta, dar daca este suportat de MCC din MPLABX atunci este mult mai usor de initializat un pic folosind aceasta unealta. Ar fi ajutat daca ai fi postat codul de initializare... Cu unealta ce lucrezi pentru a face programarea? MPLAB, altceva... Ca mi se pare ciudata folosirea PORTA.Fx, nu de alta... Spor!
  3. Vezi registrul ADCON1, probabil setarea este 0b??001110, ?? = cum vrei sa citesti si ca de repede sa faca conversia. Ultimul bit (la mine pus pe zero) indica referinta de tensiune. Mai multe in datasheet. Apoi, bineinteles, TRISA, LATA, PORTA. Spor!
  4. Yep, asta era. Am schimbat-o, 25 RON piesa (pentru un NTC de 10k, m-a cam umflat rasul). Sonda veche avea o rezistenta la temperatura camerei +/- 10 grade, de vreo 6K; apoi s-a sucit si mi-a dat o valoare de 12k => flit! Centrala merge acum cum trebuie. Multumesc.
  5. De fapt si-au pierdut destui pe aici timpul cu asa ceva. O sursa de informare ar fi Ceva linkuri: http://www.enide.net/webcms/index.php?page=light-dimmer-sirc https://www.elektronika.ba/865/ir-light-dimmer-v2/ https://pic-microcontroller.com/ir-light-dimmer-v-1-adjusting-lights-with-remote-controller-using-pic12f629/ Am facut si eu o jucarie din asta, dar nu mai am schema folosita, iar de cod nu sunt sigur ca-i functional, au trecut vreo 10 ani de atunci. Se aprindea din telecomanda folosind protocolul RC5, cu un 12F629. Discutand pe schema din ultimul link, GP4 primeste comanda de la TSOP, GP2 citeste trecerea prin zero a tesiunii retelei, GP5 da comanda triacului. Variatia luminozitatii se face prin intarzierea comenzii GP5 fata de trecerea prin zero a 230V, (GP2). in schema ta, banuiesc ca pinul 6 face detectia trecerii prin zero, iar pentru ca acolo sunt tiristoare, comanda se da prin pinii 7 si 5, pentru fiecare alternanta. Puntile alea redresoare ajuta la separarea fiecarei alternante si mai asigura si masa picului. Pinul 6 are niste diode de protectie build-in, asa ca nu-i bai daca pe el se aplica 230V, toata treaba consta in limitarea curentului, cu rezistenta de 37k in schema ta, 1M in altele. Partea cea mai grea este scrierea codului de citire a comenzii primite prin TSOP. Cu toate astea, geme netul de exemple. Sper ca pentru a incepe sunt ceva informatii. Spor!
  6. Centrala are vreo 12 ani, este montata intr-un apartament. Conditii de functionare Modul de vara activat temperatura termo 30 grdC temperatura ACM 40 grdC Simptome Cand se da drumul la apa de la robinet centrala (pe display) se incalzeste pana la vreo 74 grdC. Nici vorba sa limiteze temperatura la robinet, o incinge pana nu mai poti tine mana sub jet. Pe la 72 grdC incepe sa se incalzeasca turul de la termoficare. Nu indica nici o eroare. Nu cred ca a fost curatata vreodata. Ma poate ajuta cineva de unde sa o incep? Eu banuiesc o hiba la senzorii de temperatura... Initial banuiam vana cu trei cai, dar baga caldura in termo abia dupa ce se incinge in draci. Multumesc anticipat.
  7. Ceva informatii despre echiparea unui BMP se pot gasi la https://www.electrica.ro/wp-content/uploads/2015/10/ST3-BMPM.pdf
  8. Am gasit linkul asta: https://www.instructables.com/id/Solder-Electronic-Components-on-Aluminum/ Dupa ceva probe am reusit si eu. Poate trebuie cuiva. Spor!
  9. Strict la intrebare, voi fi un pic off-topic. Pregatire: inginer electrotehnist. Calificare: un pic electrician, ceva electronica+embedded, ceva programare, ceva automatizari, ceva desen tehnic, ceva cunostinte CNC, plus inca ceva. Job: momentan n-am, inca mai caut (de fapt asta era raspunsul corect, restu-i gunoi).
  10. Exista si varianta C: RCCB 16A / 30 mA - prize RCCB 10A / 30 mA - iluminat Despre varianta D, nici nu mai spun: renovarea apartamentului, cu circuite noi.
  11. Dupa parerea mea, dupa cum a spus si @alex.cselenyi mai sus, variantele propuse de tine sunt putin gresite. Orice protectie (disjunctor, diferentiala) se alimenteaza prin partea de sus. Exista totusi si exceptii, dar acestea sunt indicate de producator direct pe dispozitiv. Mai departe, trebuie sa stii sigur ce protejezi, ce sectiuni ai la circuite si cum sunt distribuiti consumatorii. Este bine ca pentru consumatorii critici (frigider, masina de spalat, centrala termica) si consumatori mari (gen plite electrice) sa se traga circuite separate. Pentru circuitele la care conectarea se face prin stecher (prize), sigurantele nu pot sa depaseasca 16A. Ar fi si mai bine sigurante de 10A, pentru a satisface cerinta din I7 cu privire la limitarea de 2kW pe circuit. Pe circuitele unde legatura se face prin conexiune directa, valoarea sigurantei este data de sectiunea sarmei din circuit. Nu conteaza consumatorul, o siguranta protejeaza circuitul, nu consumatorul! Orice circuit (sau grupa de circuite) se protejeaza cu o diferentiala. Totusi, de exemplu, un sensor de gaz/electrovana ar fi indicat sa se alimenteze prin disjunctor si nu prin diferentiala. O singura diferentiala "generala" de 30mA pe toata casa e contraproductiva in utilizare: un defect undeva lasa toata casa fara curent. O protectie generala la incendiu se realizeaza cu un RCCB de 500mA (sau 300mA) tip S, cu intarziere. De regula este indicat ca iluminatul sa fie distribuit pe macar doua circuite. Astfel un defect pe o ramura nu lasa toata casa in bezna. Ca sa nu existe confuzii, prin "siguranta" m-am referit la disjunctor sau diferential. Un model de baza pentru tablou este atasat. Toate consideratiile de mai sus se aplica, dupa cum a spus si @validae unei instalatii noi. La cele vechi, Dumnezeu cu mila, faci ce se mai poate face. model tablou elforum.pdf
  12. @stefan: mda, cam la asta ma refeream. Daca ceva merge insa stramb, trebuie sa citesti bine de tot codul generat, sa vezi daca-l folosesti corect. Eventual daca nu mai trebuie sa adaugi si tu cate ceva. Mare atentie insa, adaugirile/modificarile nu se fac in fisierele generate, ca se pierd! Spor!
  13. Fara a oferi o rezolvare punctuala, voi sugera mai mult o directie. Pentru picurile astea mai noi eu folosesc MPLABX. Suporta doar programatoarele mai noi (Pickit4 in cazul meu), dar are un utilitar MPLAB Code Configurator. Utilitarul asta iti configureaza picul si creeaza toate functiile corespunzatoare. Dupa care nu mai ramane decat sa le introduci in main.c si gata. Oarecum, uneori mai trebuie sa modifici cate ceva. Cand nu imi place ce a facut, preiau partea de initializare si mai departe scriu eu functiile. In orice caz, ma ajuta sa trec mai usor peste partea de initializare. In plus, utilitarul asta te scuteste uneori sa mai sapi in datasheet (in cazul meu era gresit, foloseam 16F18855; dupa o zi de cautari absurde, m-am scos cu MCC). Spor!
  14. In mod cert, pentru a folosi un PIC trebuie sa pui osul sa inveti la inceput ce este un PIC. Apoi, mai trebuie sa investesti intr-un programator bun, care costa ceva banuti. Apoi trebuie iar sa inveti, pentru a sti cum sa alegi un PIC, sa inveti sa folosesti PIC-ul, sa scrii programul.... Hi hi, uneori e mai simplu sa scrii programul in ASM... Alta tura de invatat... Ah, mai este si PCB-ul, care nu vine din cer. Basca, toate bulendrele din jurul PIC-ului, un pumn de piese. Cu Arduino, instalezi IDE-ul, infingi cablul USB in modul, compilezi sketch-ul descarcat de pe net (100% gasesti unul gata facut pe net), programezi si gata treaba. Astea fiind spuse, eu folosesc PIC-uri. Nu-i vina mea, ci a unui domn Vasile Surducan, daca il mai tineti minte. Din pacate intrebarea e pusa prea general. Sunt aplicatii in care merita sa folosesti un Arduino stock, altele nu. Pentru ca daca vrei sa faci chestii de finete cu un Arduino trebuie sa inveti ce face un AVR. Arduino ofera chestii generale, fiind o platforma de dezvoltare. Un PIC este un microcontroler si de aceea ai totul la vedere. Pentru O SINGURA aplicatie, relativ simpla, Arduino ar fi alegerea. Pentru un bobbyst inrait, care nu doarme daca nu a facut in seara un montaj, PIC-urile devin interesante. Macar pentru ca-s mai ieftine. O alternativa interesanta la Arduino ar fi chiar controlerele AVR. Iar asta duce la un flame etern: PIC vs AVR. Nu ma bag.
  15. Mi se pare ca senzorul asta de umiditate este de fapt o punte divizoare de tensiune. Pentru a elimina problemele legate de coroziune, poate ca ar fi bine ca senzorul sa nu fie alimentat tot timpul, ci doar cand se face citirea, prin intermediul unui pin digital si a unui BC547. Despre constantele alea, se determina experimental, cum spunea si colegul @digix, dar daca nu doresti sa stii exact umiditatea din sol poti stabili singur valoarea prag de la care se considera solul uscat, prin incercari. Carbonul grafitat (o mina de creion, la indemana) iti baga niste rezistente in plus pe senzor (am masurat la 9 cm vreo 10 Ohmi), nu mare lucru, dar este cam fragil...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines