Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

CV-03-BTF

Membru
  • Posts

    122
  • Joined

  • Last visited

Profile Fields

  • Location
    Covasna

Recent Profile Visitors

442 profile views

CV-03-BTF's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

  1. Multumesc domnule ION pentru atentionare. 1. Este un aspect care putea sa-mi scape. Este clar acum ca la legarea in paralel este potrivit ca, comunul infasurarilor sa fie legat la masa iar la legarea in serie sa fie separat de aceasta. Ce implicatii nedorite ar fi aparut daca infasurarile comune ramaneau conectate la masa iar iesirile din puntile de diode le legam in serie..? Inca nu am verificat nici informativ nici fizic daca infasurarile alternatoarelor sunt in configuratie stea ( asa cum precizati dvs ) sau delta. Ce beneficii as avea daca le-ar repozitiona in delta..? Imi aduc aminte ca am observat aceasta solutie intr-un material pe Yt. 2. Din discutiile purtate cu un dom care repara alternatoare intr-un atelier ,, de 2 generatii,, reiese ca la turatie mare voltajul unui alternator ( fara regulator dar excitat rotorul) ar putea atinge usor 30 volti. Acesta este si motivul pentru care voi incerca prima data configuratia in paralel. Imi aduc aminte precizarea unui domn care spunea ca a sudat cu 2 baterii de 12v si 100 A , legate in serie si un alternator auto de 40 A ( probabil 24v) conectat la motorul unui generator. In aceasta configuratie s-ar putea obtine usor 29 volti la un amperaj sporit. Anexez aceasta idee de a suda doar din 2 baterii de 12v. Inca nu am gasit informatii si despre amperajul bateriilor. Iar cer iertare celor care sunt de parere ca ma complic inutil dar nu am alta solutie financiara. Bateriile le am de la un sistem fotovoltaic ce urmeaza a fi instalat. Pe utilajul de care va povesteam am in vedere montarea a 2 baterii de camion ( pe care ma astept sa le gasesc la schimb la un magazin de piese auto... dupa prima zi geroasa de iarna. O incarcare adecvata cu o desulfatoare repetata pot ,, invia,, anumite baterii),. Bateriile imi sunt necesare odata pentru partea electrica a utilajului 12v cat si pentru a actiona alte dispozitive electrice 24v si nu in ultimul rand pentru sistemul fotovoltaic. Zi frumoasa, spor in proiectele dvs.
  2. Da,, .Am ,,periat,, si eu cateva nopti internetul in cautarea unor solutii. In nici un caz nu voi opta pentru achizitionarea unui ,,utilaj,, specializat. Asa cum spuneam lucrez in regim hobby si am extrem de multe alte prioritati unde sa aloc suma aferenta unui generator profesional. In opinia mea investitia trebuie sa-si scoata banii si sunt departe de a avea un plan in aceasta directie. Deci exclus! Apoi chestia cu imprumutatul este doar o solutie de moment la construirea structurii unui container metalic. Am pe ,, pod ,, 2 generatoare functionale din care unul de 2500w, dar am evitat conectarea aparatului de sudura. Din cate am inteles cel mai mare risc il prezinta la intreruperea arcului electric cand generatorul nu revine suficient de repede in parametri. In timp am mai trecut pe langa oferte acceptabile a unor generatoare ,, competente,, o sa urmaresc si acest aspect. Mai am un generator de 5000W care insa este o clona a unui generator Honda si nu porneste. De fapt porneste cateva secunde dar apoi se opreste desi i-am inlocuit carburatorul. Evident folosirea unui alternator de 24 volti simplifica mult proiectul dar intrucat detin cele 2 alternatoare ( cu sistem de racire... lucru important avand in vedere recomandarile de a monitoriza permanent temperatura alternatorului) as incerca prima data cu acestea. Voi avea in vedere montarea rolei intinzatoare exact intre fuliile alternatoarelor pentru a mari suprafata de contact a curelei. Vedeti si un impediment electric la conectarea in serie ( sau paralel ) in afara de cel mecanic...? Puntile de 1000v 200A , destul de generoaroase ca format, le am. Ma gandesc ca marja de 50 amperi ar acoperi valoarea reala a componentei ,,Chinezesti,,. Regret ca nu am vazut mai devreme o solutie prin care era indicata montarea a 2 punti in paralel, as fi comandat 4. Acum marea intrebare este daca din turiatia motorului corelata cu excitatia as putea obtine mai mult de cca 18 volti asa cum preciza un coleg mai sus. Imi amintesc de patania unui prieten care a vrut sa schimbe intre ele 2 baterii cu motorul pornit. Cineva ( cu ceva experienta in domeniu ) estima o valoare de 60 volti la bornele alternatorului in cazul in care motorul era turat si deconectata bateria. Asta ar fi pentru mine un semn de intrebare. Pana la urma legarea alternatoarelor in configuratie serie sau paralel ( care m-ar avantaja din punct de vedere al amperajului si al functionarii lejere a puntilor de diode) o voi testa dupa montarea lor. Investitia in acest proiect ar fi in acest moment doar legata de timp. Neaparat trebuie sa reiau alt proiect ,, ramas in parasire,, cu un tractor home made unde am montat un motor B&S, nou de 22 caluti dar care nu a fost pornit niciodata. Ma gandesc la o platforma pe care sa o atasez in suruburi de sasiul tractorului ( demontabila sau nu) si montarea a 2 bateri auto permanent pe sasiu pentru a spori greutatea si alte aplicatii electrice ( pentru care voi cere alte pareri la momentul oportun ) Legat de partea de excitatie ,ma gandesc sa folosesc un step down sau un step up ( si de vazut cu cat se poate supravolta bobina ) In cazul in care cele 2 alternatoare isi fac treaba ce ,, automatizare credeti ca s-ar potrivi pentru functia antilipire eventual ceva ajustari ale puterii in mod automat. Multumesc tuturor!
  3. Sunt nevoit sa gasesc o solutie pentru a suda intr-o zona unde nu am curent electric. Evident ar trebui sa merg pe ,, cararile deja batute,, sa achizitionez o triodina , un generator electric peste 5kw, sau un invertor la o valoare apropiata. Din pacate aceste dispozitive sunt destul de scumpe iar eu urmeaza sa ma folosesc de sudura doar in program hobby ( chiar daca implica uneori sudura unor componenete masive si intens solicitate chiar la fata locului ). Exista si variante ,, imprumutului,, sau a inchirierii dar parca totusi mi-ar place o solutie disponibila oricand pe loc. Apreciez si iau in considerare toate sfaturile dvs. Nu mai retin daca tot pe acest forum sau altul, am citit despre o alta solutie in care erau folositi 2 acumulatori de 12 volti ,, inseriati,, cu un aparat de sudura ( alimentat separat din invertor sau generator ) setat pe un amperaj mic. Deocamdata strang date despre solutia care este cel mai probabil sa dea randament. Multumesc tuturor pentru sfaturi. Astept incontinuare precizari de la cei care au testat aceasta solutie. Spor in proiectele dvs!
  4. Nu s-a mai scris demult aici... O discutie ( solutie ) atat de captivanta lasata ,, in parasire,, Sunt in posesia a 2 alternatoare de Renault Espace, avand puntile de diode arse. Din cate stiu eu alternatoarele au o putere de 150 amperi si au un sistem de racire cu apa. Am comandat de pe Aliexpress 2 punti de diode trifazice de 1000v si 200 A fiecare. Ma intrebam cum ar fi mai nimerit sa le montez... in serie sau paralel. Pana in acest moment eram hotarat sa le montez in serie. Acum sunt nehotarat.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines