Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

diaconuliviu

Membru activ
  • Content Count

    228
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About diaconuliviu

  • Rank
    Membru
  • Birthday 11/28/1964

Profile Information

  • Locatie
    Valcea

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pina una alta am luat un "Wainer profesional" din comert. Scria ca are si antistick (dar se lipeste electrodul de tragi de el mai ceva ca la transformatoare), ca are si ArcForce, ca are si HotStart...nu are de niciunele. Recomandarile pentru curenti: 2,5=>70-140A 3,25=>140-170A 4mm=>200-400A!!!! Ca atare, dupa recomandari, e clar ca este supracotat pentru a lua ochii. Link cu pozele: https://mega.nz/#!QdRi3IyZ!eAdpiyhXpQNgyq_DPEiR_7GCL2laNqgoy2_2aUDFfWw Intrebari: Acel semireglabil dintre mufele potentiometrului si afisorului POATE fi de reglaj al indicatiilor afisor? Cum se poate masura mai simplu curentul real? din poze daca isi da cineva seama, din cei experimentati se poate adapta HotStart, AntiStick, ArcForce?
  2. Multumesc. Alea sint despre cum transformi un USB ASP in "Fischl.de". Eu voiam tocmai invers. O sa citesc mai atent, poate vad vreo solutie.. Inca o data multumesc
  3. Am cumparat 5 buc Atmega 88 P de la TME. Capsula aia QFP, exact ca Atmega 8 de pe programatoare. Pe cel original, recunoscut ca si HID este Atmega 88PA dar cu capsula mai mica, MLF 32 cred (ca a FT232RQ). 1. Am citit programatoarele (continutul). Nefiind familiarizat cu AVR Dudess am dat citire dar raminind bifata stergerea..asa ca am sters unul dintre programatoarele HID. Am vazut gafa, am citit pe celalalt cu fuse cu tot, cu eeprom (care e FF) si am rescris pe primul. recuperat. 2. verificat schemele..sint la fel. 3. Inlocuit primul A88, scris..ei, aici ori am facut gafa ori altceva..l-am blocat..Nu mai puteam sa citesc din el... Inlocuit cu altul, scris, se aprinde LED dar..UNKNOWN DEVICE cind pun la USB. Pe al meu scrie Atmega88P ,pe cel OEM PA Interesant este ca la cel OEM il citesc si scriu ca Atmega 88 (1E 93 0A) fara mesaj de eroare. Pe cel cumparat TME (1E 93 0F) nu-l pot scrie decit alegind Atmega 88 P sau PA, altfel primesc avertisment. De unde diferenta de cod, din moment ce pe ambele scrie 88 Pxxx? Presupunind ca chinezii au marcat aiurea, intre cele doua 88 (1E 93 0A si 1E 93 0F) este asa mare diferenta? Apoi, m-am uitat pe DS, la A8 si A88 pinout-ul pare identic. Este vreo diferenta neobservata de mine? Puno poza la cele doua Multumesc.
  4. FF DD F9 FF, asta e configuratia fuse/lock. Ca atare, vezi si tu, Lock=FF. In ce priveste ideea, multumesc. Fac o comanda la tme si gata. NU pretul USB ASP e prohibitiv ci timpul de sosire de la chinezi, asta daca nu vrei sa-l faci "de 10 ori pretul" cu transportator mai scump. Asa ca o sa cumpar A88. Multumesc inca o data.
  5. Am avut o problema cu acele clone Fischl de. Desi am rescris Fw cu 28.11.2011, desi an reinstalat driverele cu driverele "K", pe alte sisteme decit XP SP2/3 da rateuri. ca atare am achizitionat ceva de genul: https://www.aliexpress.com/item/1pcs-Free-shipping-USB-ISP-USBasp-USBisp-Programmer-for-51-ATMEL-AVR-download-support-Win-7/32702960733.html DACA pare reclama..sa stearga cineva link. In device manager apare VID_03EB&PID_C8B4 si e recunoscut ca HID. Trecind peste faptul ca eXtreme Burner, AVR Dudess NU il recunosc, am ramas la varianta ProgISP 1.72. E unicul care il recunoaste ca "ZF-008". Lucreaza bine, e OK. S-a rezolvat problema cu drivere, comunicari.. Am reusit sa citesc continutul, am urmarit schema lui si a unuia "Lc tECHNOLOGY".. SINT LA FEL. Singura diferenta majora: asta e cu Atmega88, LC Technology e cu Atmega8. Ce vreau este sa imi reprogramez citeva "LC Techology" cu firmwareul din ZF-008. Posibilitatile: 1. cumpar 1-2-3..Atmega 88, inlocuiesc A8 cu A88, rescriu cu fusebitii dedicati. 2. adaptare Fw A88 la Fw A8. Asta ar fi fara a mai inlocui uC. Dar intrebarea este daca se poate simplu asa ceva sau mai bine inlocuiesc A8. Multumesc.
  6. Multumesc, par perfecte. Uite la ce ma refeream eu: https://www.ebay.com/itm/4PCS-Toggle-Switch-Boot-Plastic-Safety-Flip-Cover-Cap-12mm-Clear-Red/273098193712 Deci nici astea nu sint o avere.. Numai ca astea am sesizat ca sint numai pentru switch. Deci nici gind sa poti monta pentru potentiometru.. Cu ce dai tu e mai simplu. Cu ce am gasit eu pina la urma, ar trebui DOUA (mai putin de 2 dolari) montate pe carcasa unul de-a dreapta altul de-a stinga butonului. Peste capacele din plastic montata o placa din tabla sau plastic incit sa formeze un tot. Placa practic acopera "knob"-ul, iar cele doua plus placa creaza mecanismul de deprotejare/protejare. dar acum vad ca e mai ieftin ce propui tu. Multumesc.
  7. Am un amic mai neglijent. Ori "agata" invertorul cu o sirma mai la inaltime mai aproape de locul sudurii iar cind il dezleaga il scapa peste ceva tocmai cu butonul potentiometrului, ori scapa cite ceva pe butonul potentiometrului de reglaj, ori il imprumuta vreunuia care loveste acel buton...cert este ca a reusit sa faca asta de vreo doua-trei ori. Din fericire clemele care asambleaza potentiometrul au cedat si partea cu tija a iesit din potentiometru fara alte distrugeri. Am reusit sa-l reasamblez de fiecare data dar..pina cind?.. As dori sa-i montez peste acel buton o protectie asemanatoare cu cele pe care le vedem prin filme atunci cind se actioneaza NOS sau rachetele sau alte dispozitive sensibile; adica intii se ridica un capac care expune butonul in sine, abia dupa se poate actiona butonul. As vrea sa-i montez ceva asemanator, de preferat gata facut. Incit sa nu poata modifica "amperajul" decit daca deschide acel capac. Am cautat prin magazinele online de pe la noi dar...nimic. O denumire a acelei carcase de protectie? sau un link cu ceva pe ebay sau alte site-uri?
  8. OK, multam. Avind oarecari banuieli ca poate "doctorul" meu ar putea da ceva erori de recuperare, am mai luat unul gata facut de prin RO. Pret decent. Alui meu pe linga piesele de pe site-ul "mama" i-am atasat pe placa si un conector mama de alimentare si un 7812. Cel nou are placa "la fix" , nu prea am pe unde atasa un 7812. Solutia ar fi sa aleg un alimentator de 12V. Si ma interesa plaja de eroare in care sa masor tensiunea. Desi, mai sigur as atasa o placuta suplimentara cu un 7812.
  9. Nu la asta m-am referit. Ei vorbesc destul de bine engleza. Problema ramine un "conglomerat" de factori: -raspund lent -cam fara interes -la soft a lucrat azi unul, miine altul si tot asa - nu mai sint actualizari de prin 2013. O sa incerc sa le mai scriu o data, desi ultimul mail a ramas fara raspuns. Incerc si spun. Intrebare "tangenta": Vpp = 12 V in ce limite poate fi la A162? 11.5-12.5? 11-13?
  10. O sa desfac carcasa si o sa am acces la pini si alte puncte. Gindirea mea: La G540 DIP 40 pin 1 = pin 1ZIF, Pin 20-Pin20ZIF..etc. Ei bine, la capsulele DIP cu mai putini pini, "akinierea" NU se face la pin 1 sau la "cheie", cum ar fi de asteptat. Culmea, alinierea se face la pinii 20-21. Adica DIP 32 sa spunem se aliniaza asa incit pin 16-17 ai CI sa fie pe pinii 20-21 ai ZIF. Asa cum am zis, cum la ATMEGA8, care e un DIP32 sau 28, dar nu conteaza acum.. aceiasi pini NU dau eroare. Nici 20, nici 29-30 ai ZIF. De unde as deduce ca eroarea nu ar fi in placa ci mai degraba in soft sau..in firmware? Iar de aici..se rupe filmul. Cu cei de la stg cam greu de comunicat. In plus, pe parcurs, dintr-o veche discutie cu ei, de program s-au ocupat mai multi "din mers"...
  11. @nico_2010 Offtopic: "Acum imi vine sa te pup". (Daca nu ai vazut "Buletin de Bucuresti" - de unde este replica, ruleaza in seara asta pe PrimaTV la 20.30) Ontopic: Multumiri nenumarate. Ai cam avut dreptate: 1. Trebuia sa leg TOTI pinii + si - din "44" in "40". Acum programeaza foarte bine pe adaptor. 2. Intrucit in circuit folosesc alimentarea montajului in cablul ISP (putin modificat pt a lucra pe niste pini "inline") am eliminat +5V, ca atare USB-AVR nu alimenteaza A162 pe adaptor prin pinii ISP. O sa pun si alimentarea si o sa testez. 3. Inceputul a fost cu A162 DIP-40 pe care l-am ridicat azi de la curier. L-am montat in G540 si..surpriza: Pinii 20, 29,30 apar in continuare ca eronati, fara contact sau mai stiu eu ce vrea sa spuna Genius G540. Ca atare va trebui sa vad de ce raporteaza asta. Pe un Atmega 8 (DIP sau TQFP cu adaptor) nu raporteaza erori. Deci, pe pinii aia e ceva ori din soft ori din hard. Nu gasesc schema niciunde. Nici nu il foloseam la altceva pina acum, decit la programare PALCE GAL, unde a mers bine. Ca atare, am pus A162 DIP pe TL866. A citit bine ID, a programat, inclusiv cu fusebit/lockbit ca in situatiile anterioare. Am prins curaj si am montat un A162 QFP in adaptor. Unul din cele 5 care nu mai functionau. A mers brici! Am recuperat tot ce devenise "bugs". Unul singur, gasit ulterior si declarat defect mai demult a ramas "bug". Il citeste FF FF FF ca ID si FF ca si calibrare. L-am pus la cos. Culmea este ca pe niciunde in datasheet nu am gasit referiri la Vcc diferite (pe unele chip-uri apar Vcc power, Vcc registry, Vcc...etc, functie de "modulul" alimentat din ansamblu. Aici NU.) Concluzii: G540 ciudat, TL866 OK. Inca o data, multumesc mult Nico_2010!!! Uite si poza cu erorile de pini pe care G540 le raporteaza inclusiv pe DIP40.
×
×
  • Create New...