Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

bolek

Membru cunoscut
  • Posts

    1,314
  • Joined

  • Last visited

Profile Fields

  • Location
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bolek's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Collaborator

Recent Badges

  1. La serviceuri au un manometru cu un teu cu 2 shtutze si se intercaleaza pe traseul de benzina, si cand dai la automat ala indica presiunea...
  2. Cuiul era infipt in paletul de lemn pe care au fost cutiile... cand se termina paletii buni se mai refolosesc si cei din gramada...aceea...stit voi...din spate. Scoabe nu are nimeni in depozit dar se mai gasesc niste cuie si un ciocan .
  3. Asta a fost prima poza care semana cu ce am vazut eu deci nu e neaparat relevant. Insa abordarea are o baza economica solida : suburbiile si fermele sunt intinse pe zeci de mile si transportul pe JT ar fi imposibil, deci solutia e MT peste tot si PT locale mici...ok nu sunt neaparat mici, dar usor de upgradat. Asta rezolva oarecum si problema prosumerilor pentru ca nici la injectare , imaginati-va o ferma micuta cu vreo suta de panouri, nu se mai bazeaza pe linia noastra aeriana de aluminiu de pe vremea lu pazvante lunga cat satul si innadita in zeci de locuri cu fire rasucite cu clestele... in plus daca se cere spor de putere se lucreaza repede si direct la locatie cu cheltuieli previzibile si transparente...la noi sunt dezvoltatori care si-au intarziat proiectul ani de zile din lipsa bransament, desi linia de medie era la cateva zeci de metri. Nu se poate, dom-le nu mai tine...e reteaua veche ce sa-i facem... Iar solutia cu bateriile doar amana inevitabilul, prosumatorii mici si multi care tot se vor lupta pentru cei cativa kW injectati ziua.
  4. Ca blocatar, sigur ca da. Dormi fara griji ca orice s-ar arde prin casa, te prezinti cu rogojina-n cap si cu jalba-n protap la distribuitor sa-ti repare jaful de tv Vorsex sau SiPhilips ca a venit curentul cu cocoloase si a facut plici. Si acestia sunt clientii majoritari in RO. Ca numar desigur , nicidecum ca valoare a facturilor ... de aceea politica nationala e sa nu si-i puna in cap si nici sa nu se cheltuie bani cu upgradarea retelei de distributie... Cum ii explici tu lu baba Leana ca visavis de ea e s-a facut unu mare prosumator si a urcat un pic tensiunea retelei pana pe la 264V si nu e vina Enel ca ea nu se mai poate uita la telenovele ? Peste ocean, o filiala a firmei a cerut upgrade de putere pt o hala noua. S-au prezentat Linemen-ii cu un butoi nou (trafurile lor asa arata) l-au pus pe platforma existenta , l-au legat la linia de inalta si l-au bransat jos la panoul proaspat instalat de contractorii de joasa.... Gata. Pentru cine a fost pe acolo e usor sa vezi "butoaiele" din epoci diferite puse laolalta pe platforme vecine pe stalpi vecini, unele din lemn impregnat acum zeci de ani, altele noi cu structura metalica, important e sa se faca repede si bine lucrarea si sa nu vina avocatii cu experti si sa le ia banii ca nu e curentul cat si cum trebuie. Gen, asa...
  5. Si pompierii ce zic cand or sa aiba de stins zeci de incendii la baterii cu litiu? Pana acum stiau ca focul electric se stinge cu spuma si CO2 , nu cred ca au aflat cum se stinge (daca se stinge !) focul chimic de la litiu? Vor primi si camere termice sa vada cum arata temperatura la conexiunile spre baterii? Pana acum fiind sute de volti la amperaj mic, un contact prost se cam autosuda . Acum fiind sute de amperi "doar" se inroseste un pic si nu cred ca vin cei de la O&M mentenanta site cu cheia bandajata cu banda izolatoare sa mai stranga suruburile la barele de 48V cum se facea la siturile gsm...sau sa remarce ca unele baterii sunt inca paralelipipedice, altele sunt ca o "perna" ? Iar bateriile vor fi instalate desigur in locuri absolut potrivite, gen: -in mansarde din lemn sa nu inghete, -in camera tehnica unde e o centrala cu gaz ca tot acolo e si invertorul -in magazia de lemne unde e loc destul si e ferit de intemperii -pe un perete de lemn la o casa de vacanta de lemn -afara dar cu cativa saci de peleti lasati alaturi ca oricum e cald vara si sa nu traga umezeala in beci... Eu zic ca totusi cineva a decis ca 15milioane suntem prea multi?
  6. Poate ceva lipsa etanseitate sau aer fals pe traseul de alimentare cu benzina, de la pori in furtune sau stutze sau cleme sau filtru sau pompa? Am patit asta demult la un 1.4mpi dupa ce s-a umblat la filtrul de benzina. Presiunea in rampa s-a verificat ? Iar cu consumul de curent, nu mai insistati...masinile cu ECU pot face multe chestii dupa ce se opreste masina, chiar si dupa ce se scoate cheia, chiar si dupa ce se incuie usa. Uneori consumul scade si dupa minute bune. La mine de ex dupa cateva minute se apuca sa rearanjeze voletii de la clima...si fac servourile alea prin bord bzz, bzzz, bzzzzzz...
  7. Felicitari pt achizitie, ati intrat in randul celor care uneori vor incearca sa isi dea seama daca problema e de la scule sau de la montaj... Algoritmul de interpolare din DSP imprastie zgomotul de comutatie pe mai multe samples, de aia in loc de un spike mic de ringing imediat dupa frontul de comutatie, cum se vede in poza de jos de la Tek, cel digital prezinta un ringing kilometric care nu mai e acolo de mult, insa ceva gunoi a ramas si procesorul il tot "recicleaza". Ceva similar dar mai putin grav e al doilea ringing cel de pe palierul orizontal, la Tek nu se vede aparent nimic doar linia e mai groasa si mai luminoasa , iar aici de la rezolutia limitata a digitalului trasa sare cand in sus cand in jos. Incercati cu Average din meniul de Sample sau Aquire, vedeti daca se mai curata gunoaiele... DSO-urile ieftine nu sunt pt lucru cu surse in comutatie, dar merg in audio, automatizari, etc. Fabricantul a pornit de la niste sarcini clare in algoritmul de procesare digitala, si alea nu includ semnale foarte imprevizibile si fronturi foarte rapide.
  8. Cand ziceti orice asincron ... adica si cele monofazice cu faza a doua prin condensator ? Omului ii trebuie pt AC, unde parca stiam ca sta in presiune compresorul oprit, stiu prost?
  9. Eu am ramas nedumerit din momentul in care s-a decis sa faca push pull in loc de H bridge, cum anume o sa mai faca sinus pwm, si cum o sa faca filtrarea LC ? @moshulik E important de retinut ca cele doua jumatati de primar functioneaza ca un transformator, deci cand comanzi un tranzistor, se va induce acelasi lucru si in cealalta jumatate de primar ... adica daca conduce un MOS ca sa aplici 40V pe o jumatate, o sa ai inca 40V pe a doua jumatate, deci 80V care se duc in drena celuilalt MOS. Daca acesta conduce (intentionat sau neintentionat) o sa faca scurt pe capetele primarului si probabil... poc. Chiar daca te asiguri ca semnalele de comanda sunt perfect decalate, o sa ai totusi o disipare termica destul de mare pe tranzistori pentru ca miezul nu se demagnetizeaza complet dupa doua impulsuri contrare daca ele nu sunt perfect egale. Aici te-ar fi salvat protectia la supracurent cu shunt, pe care nu ai implementat-o la placa cu EGS si s-a ars si placa de comanda si mosurile. Bine, nu e greu sa o implementezi in MCU cu un ADC dedicat, dar cu osciloscopul ala de jucarie si fara sonda de curent o sa fie cam greu de verificat ca merge inainte sa mai arzi ceva. Posibil sa te salveze faptul ca nu ai o sursa de alimentare suficient de puternica...se poate totusi incerca cu mai multe mosuri in paralel, sunt destul de ieftine.
  10. Ionut, inca nu inteleg de ce ai mai adaugat etajul cu tranzistoare in fata lui 494? Are deja 2 EA interne si a doua intrare ai oprit-o in schimb tragi de pinul de comp . Si nu vad sa fi adaugat vreo limitare de curent ca sa iti trebuie 3 bucle . Schema veche de mpp park merge destul de ok daca faci gainul ceva mai mare si pui trimer multitura.
  11. Corect am uitat sa mentionez ca irf3205 e recomandat pentru alimentare de 24V cum foloseam eu deci la tine ar fi cam la limita, poti pune mai multi irf540 in paralel fiindca e un tranzistor foarte robust doar ca nu ajunge doar 1buc. Curentii de care vorbesti sunt de fapt mult mai mari fiindca tu vezi din afara doar media lor nu si varfurile, sarcina puntii H nu e rezistiva ci un transformator deci puternic reactiv. Daca te uiti pe shunt cu osciloscopul o sa intelegi mai bine. Shuntul tau are abia cativa miliohmi deci vor pocni mosii inainte sa intre protectia. Shuntul se duce la pinul 1 al modulului de unde intra in 3 chestii -pinul 14 al uC marcat IFB ca sa poata afisa consumul pe display daca are -pinul 6 al comparatorului 393 care apoi duce la pinu 6 al microcontrolerului marcat SPWMEN ca sa opreasca pwm -pinul 3 al comparatorului 393 care apoi duce la pinii 13 de shutdown ai gate driverelor. Daca vrei sa intervina mai lent protectia, DUPA ce te asiguri ca totusi nu bubuie tranzistorii, maresti C21 , asa o sa permita varfuri mai mari de curent sa pornesti motorul. La suprasarcina palpaie LEDul rosu de pe modul si se opreste. Daca nu ai display macar uite-te pe lista de mesaje de eroare date de LED blinking.
  12. In afara ca probabil asta era la indemana prin cutii, de ce ai ales tranzistorii astia de acum 20 de ani? Fabricantul recomanda uzual cate 2 irf3205 in paralel , placa de forta din kit chiar are cele 8 locuri disponibile, eu asa le-am folosit cand am facut un invertor de genul asta. Apropos, cati miliohmi e shuntul de citire curent? ...sper ca exista...
  13. traful tau e bobinat cu aprox 1 spira pe volt nu 2. convertorul de la 55V nu are destula putere. panoul scoate cat scrie doar la soarele din Africa la ora pranzului.
  14. Din ce e placa aia neagra de dedesubt? Se poate ea scoate si vedea ditamai gauroiul unde a fost panoul vechi, probabil din marmura cu 4 socluri ceramice, in care venea curent de la contor, pe vremea cand acesta era in casa? Intreb pt ca am vazut undeva genul asta de cablaraie si blocurile respective aveau fir de impamantare de cupru in textil pe coloana separata la priza de la intrarea in baie...atat! deci nu pleca fir din panou. La mutarea contorului pe hol, s-au gasit doar cele 2 fire faza nul...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines