Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Am inlocuit lita cu o dioda si unde era lita am pus dioda (ca sa corespunda schemei din Tehnium) Am inlocuit toate diodele ba171 cu 1n4148 (pentru ca am o gramada de 1n-uri, sunt f ieftine, si sa mai acumulez componente vechi pentru restaurari) Schema curenta (+ tensiuni masurate) : Acum sursa nu merge mai deloc, pot ajusta intre 10-24V, dar nu ofera deloc curent! in scurt doar 420uA. 2n3055 nu se incalzeste, doar o dioda zener D1 si rezistenta R3 (care e de 3W), presupun ca e normal. Ori schema este eronata, ori am gresit eu ceva. O sa o simulez in LTspice sa vad ce iese. Fata de schema originala, lipsesc multe componente, si multe au valori foarte diferite. Componente lipsa:
  3. Wireless nu merge incarcatul asta? Parca vad ca in viitorul apropiat o sa ne rupem gaturile de cablurile imprastiate pe jos. Lasand gluma la o parte...incarcarea in acel supermarket era gratis sau cu parale?
  4. Inseamna ca nu prea puneai rulmenti... La Floresti se faceau anvelope. Rulmentii erau de Caracal sau Barlad. Bucsele (bune) erau de la Fartec, Brasov. Pivotii de Topoloveni sau Prems, tot Brasov parca. Asa greu mi le aduc aminte, de parca nici n-au fost...
  5. Înainte de Tohan biciclete au fost produse la Sibiu (Hermannstad). Nu ştiu ce fabrică le producea. Chiar aş fi curios să testez 1-2 biciclete vechi. Una interbelică ar fi chiar tare! Nu, nu-mi doresc aşa ceva pentru uz: 1) La ce fizic am eu îmi trebuie minim una 2 x 4 viteze; 2) Chestii din astea speciale trebuie ferite bine de hoţi!
  6. Infiinteaza un topic nou acolo, si aici o sa sterg ce e de sters.Multumesc pt intelegere.
  7. Aha, de asta nu-mi erau cunoscute marcile.Dar spre rusinea mea, nu mi-am adus aminte de Pionier, era un fel de strutocamila, ca nu era ''intreaga'' la marime, era la jumate.Asa le catalogam, nu le stiam dupa dimensiunile jantelor. Mai erau si 3 sferturi, a avut un prieten una cumparata de bunicii lui, dar nu mai retin cum se numea. Si de Carpati am auzit, dar erau deja iesite din uz cand le purtam generatia noastra.
  8. Nu se gaseau în comertul socialist de stat. Numai pe valuta sau de la rudele "de dincolo". Bicicleta româneasca faina a fost Carpati. Avea bunicu doua. Nu stiu în ce masura erau compatibile la piese cu Tohan. La Tohan, butucul spate era dur si rezistent la uzura, mai bun decât cel de Ukraina. Si nu se potrivea la maruntaie cu Ukraina. Am adaptat unul pentru spite de 3,2 mm (din elctrozi inox) si l-am pus pe Ukraina. La ala original crapase colivia ce continea rolele de antrenare. Dinamul rusesc a mers acceptabil dar nu se putea compara cu cele nemtesti.
  9. Am înțeles, acum! Cum pot să mut postarea?
  10. Gasesti tot ce doresti pe google. Am pus si eu niste link-uri cu skyactiv X. Este deja aparut in Slovenia sau Slovacia la vanzare (am pus link).
  11. Habar n-am...mai putin ma interesa acest lucru la vremea respectiva. Eram copil si pentru mine era suficient ca aveam bicicleta mea. Acum as fi curios cine la producea...!
  12. Ce naţie erau 'Pionier' şi 'Diana'?
  13. La mine la 4 persoane se cam adunau (mai mult de doua vase), si nu merita sa pierzi timpul cu asa ceva.
  14. Prima mea bicicleta a fost un Pionier...nu gasesc poze cu ea pe net! Ciudata bicicleta...la vremea aia!
  15. E valabil pana in zilele noastre. Cea mai buna scula e aia care o ai, daca o ai. Socru-meu avea un Tohan (mult mai tarziu decat perioada in care foloseam si eu bicicleta), si il calarea de-i sareau fulgii pe drumuri neasfaltate, ca sa nu spun pe coclauri. Numai ca pe vremea cand le calaream noi la targ, erai cam ciudat daca apareai cu un Tohan. Din astea vedeai la postasi sau navetisti alaturi de Ukraina. Aveai multe alte alternative, cu Pegas, Sputnik, Diamant, Diana, Ukraina si chiar nu-mi mai aduc aminte ce se mai vindea in magazinele sport si muzica. Parca asa le spunea. Marcile de care vorbeste franzm nu mi le amintesc sa le fi vazut nici in magazine, nici la prieteni.
  16. Doua vase le spăl la mana, ce face omu cu mana lui...
  17. Si cu care le-ati comparat? În Ardeal si mai ales în Banat se gaseau biciclete de dama, cu trei viteze, schimbator Sachs (o varianta cu schmbatorul cu ornament rosu si una cu ornament negru), frîna pe torpedou si roti 3/4 (26"). Varianta cu ornament rosu avea si pozitie neutra la schimbator. Ca sa-si poata aranja lumea pedalele. Marci mai raspândite au fost Staiger, Hercules, Puch si Moeve.
  18. Și totuși nimeni nu spune ceva de motoarele japoneze... de pe Honda sau Mazda benzinare(domeniu in care japonezii sunt experți)Apropo, ce ziceți de ultima technologie in domeniul benzinarelor al celor de la Mazda... acea gama Skyactive care e o combinație între motorul clasic pe benzina și cel diesel. Din câte înțeles se lucrează cu compresii mari.
  19. Ca nu vrei e una, dar ca ocupa loc aiurea, deja e prea mult...e ca si cum ai spune ca nu-ti place o mancare pe care nu ai gustat-o niciodata.Cine vrei sa te creada? Sau in traducere romaneasca, strugurii sunt acri.
  20. Today
  21. Faza e ca acolo ar trebuie sa fie citiva volti daca e pe iesirea de 3,3 v a redresorului ld1117 33...
  22. ...............si la intoarcerea din delegatie ............
  23. petrica1972

    Lampi

    E181CC revin la vanzare, userul florinapostol care initial si-a declarat interesul pentru ele a renuntat din motive financiare pentru cei interesati preturile sunt negociabile dupa cum se poate vedea din poze lampile sunt NOS/NIB pentru maresaldeflota care a intrebat mai devreme ce marca sunt lampile E181CC, din pacate in afara de cod atat pe ele cat si pe cutie nu scrie nimic altceva
  24. Da, barba n-are treaba cu comportamentul, doar cu lipsa banilor de frizer! Hipstereala si LGBT-ismul sunt mode propagate de catre media. Hipster (subcultură contemporană) https://ro.wikipedia.org/wiki/Hipster_(subcultură_contemporană)
  1. Load more activity





×
×
  • Create New...