Vizitator Postat Septembrie 15, 2014 Partajează Postat Septembrie 15, 2014 Ventilatorul din titlu nu mai vrea nici cum sa starteze decat dintr-o singura pozitie dupa schimbarea rulmentilor.Am zis ca nu e mare lucru si se rezolva,probabil a crapat vreun brat(full brigde cu IR2106S si IRF830),schimbam ce trebuie si gata!Am refacut de la zero TREI pcb-uri:tuns de pe placa toate componentele,replantat,masurat piesa cu piesa si rezultatul este acelasi.Daca la pornire il pun in pozitia in care starteaza totul e ok.,porneste, moduleaza flacara,la oprire face franarea electronica.In pozitia cealalta nu porneste decat cateodata,dar mai mult nu porneste.Banuiesc ca cel care a schimbat rulmentii a batut in ax(nu a folosit presa de extractie)si probabil ca a stricat magnetismul rotorului care este un magnet permanent...chiar nu mai am idei ce ar putea fi,mai ales ca toate cele trei placi electronice reconstruite de la zero se comporta IDENTIC.Multumesc pentru citirea anuntului si orice sfat pertinent. Link spre comentariu
ventzel Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 Ajunge la turatia maxima? Cu aspiratia blocata total ar trebui sa te apropii de 8000rpm cu 2 impulsuri pe rotatie ar veni cam 230Hz daca am socotit bine. Bobinele de pe stator is bune? Ii cam greu de schimbat rulmenti la ventilatoarele astea plus refacerea etanseitatii si reechilibrarea dinamica dupa parerea mea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 Cum am scris,daca este in pozitia in care starteaza e totul ok.M-am uitat si pe alte forumuri straine si subiectul este intens discutat si intors pe toate partile dar cu rezultate incerte.Pe stator sunt patru grupe de bobine inseriate si sunt folosite doar doua fire care duc la placa electronica prin doi pini.Am facut si o proba cu el alimentat incontinuu cam 40ore,am zis poate crapa ceva in el,dar nimic, merge ok. Cu etansarile nu sunt probleme e lucrat precis la partea mecanica si se aseaza totul bine. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 Cum arată rotorul, are vre-i fisură ? Ar trebui studiat cu o lupă și mare ateție, nu dispare magnetismul chiar așa ușor Poate s-a modificat însă echilibrarea statică și cumva ,,ține,, într-o anumită poziție (cea din care nu vrea să pornească). Ar trebui pus pe un strung rotorul și verificat cu comparatorul să nu aibă deviație (provocată de depresarea improvizată) Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 (editat) Cum arată rotorul, are vre-i fisură ? Ar trebui studiat cu o lupă și mare ateție, nu dispare magnetismul chiar așa ușor Poate s-a modificat însă echilibrarea statică și cumva ,,ține,, într-o anumită poziție (cea din care nu vrea să pornească). Ar trebui pus pe un strung rotorul și verificat cu comparatorul să nu aibă deviație (provocată de depresarea improvizată) Nu m-am uitat foarte de aproape dar vizual arata ca nou(l-am intrebat pe respectivul daca l-a mancat in dos sa schimbe rulmentii ,mi-a zis ca asa i sa parut ca e bine!!!).Acum am montat un ventilator nou in centrala, dar am ramas cu intrebarea de ce nu functioneaza?Magnetismul nu dispare asa usor,este adevarat,dar din cate stiu, magnetilor nu le plac loviturile si caldura.Poate aici este o treaba combinata,ventilatorul functioneaza destul de cald(cam 70grade)...chiar nu mai stiu ce ar putea fi.Ca sa pun placa electronica pe un ventilator nou, nu imi permit,e destul de scump un astfel de ventilator ca sa il sacrific pentru probe.Multumesc pentru raspunsuri oricum. Editat Septembrie 16, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
ventzel Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 (editat) Magnetu il poti verifica partial in felu urmator: conectezi 24V pe mufa cu 5 pini, PWM-ul de pe mufa asta il tragi la masa si de la +24V legi un led catre TACH OUTPUT eventual cu o rezistenta serie. Ventilatoru in faza asta ar trebui sa stea pe loc cand ii dai alimertare. Misti motoru cu mana si pe led ar trebui sa vezi la o tura completa 2 aprinderi. Daca ii dai drumu fara nimic conectat pe mufa cu 5 pini trebuie sa ajunga la turatia maxima si daca ii deconectezi alimetarea nu franeaza ca se invarte liber pana la oprire. Editat Septembrie 16, 2014 de ventzel Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 (editat) strict referitor la titlu ... inca nu s-a inventat pe fata pamintului un ventilator care sa poarte eticheta ebm-papst , care sa fie prost proiectat . este o jignire grava la adresa unui producator aflat in top 3 mondial . pentru cei care nu cunosc firma , aflati ca ventilatoarele ebm-papst sint foarte scumpe , dar in egala masura , extraordinar de fiabile . daca as fi in locul lor , eu v-as da in judecata pentru denigrarea fara nici o justificare rationala a brandului . Editat Septembrie 16, 2014 de misuraelectronic Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 strict referitor la titlu ... inca nu s-a inventat pe fata pamintului un ventilator care sa poarte eticheta ebm-papst , care sa fie prost proiectat . este o jignire grava la adresa unui producator aflat in top 3 mondial . pentru cei care nu cunosc firma , aflati ca ventilatoarele ebm-papst sint foarte scumpe , dar in egala masura , extraordinar de fiabile . daca as fi in locul lor , eu v-as da in judecata pentru denigrarea fara nici o justificare rationala a brandului . Ar fi bine sa face-ti referire strict la subiect.Apropo nici astazi nu mi-ti trimis gramezile de CDB474 cu care va-ti laudat ca le aveti si nu aveti ce face cu ele asa ca nu avem ce discuta pe aceasta tema.Cat priveste factorul legislativ(probabil va credeti la adapost datorita distantei dintre noi,asa au crezut si altii!)stiu foarte bine cum sta treaba in domeniu asa ca,deocamdata doar,va urez toate cele bune. Magnetu il poti verifica partial in felu urmator: conectezi 24V pe mufa cu 5 pini, PWM-ul de pe mufa asta il tragi la masa si de la +24V legi un led catre TACH OUTPUT eventual cu o rezistenta serie. Ventilatoru in faza asta ar trebui sa stea pe loc cand ii dai alimertare. Misti motoru cu mana si pe led ar trebui sa vezi la o tura completa 2 aprinderi. Daca ii dai drumu fara nimic conectat pe mufa cu 5 pini trebuie sa ajunga la turatia maxima si daca ii deconectezi alimetarea nu franeaza ca se invarte liber pana la oprire. Asa se comporta fara control, merge in turatie maxima si nu franeaza la deconectarea alimentarii.Cu mufa de control conectata face tot ce trebuieste,atat doar ca nu porneste intr-o anumita pozitie.Daca il invart cu mana lent pe iesirile din HEF40106BT(in poza sub o pala a ventilatorului)am pe rand semnale de 0v/12,8v pentru comanda la IR2106S in ordinea corecta ca sa deschida puntea H cu IRF830(cate doua pe brat).Aici alte discutii http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11163313#11163313 Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 (editat) cred ca ma confundati cu altcineva , domnule draga . am peste 100 de cdb474 pe stoc , dar nu am spus niciodata ca le-as dona / da de pomana cuiva ... deci nici dvs , nici nimanui . daca platiti pretul corect , va trimit cite vreti , asta daca tot ati deschis discutia . spre edificare , iata si dovada ...e de acum 5 ani de zile ... http://www.elforum.info/topic/28519-intrebare-invertor-12vcc220vca/?hl=cdb474 referitor la subiect ,. schimbarea pe genunchi a acelor rulmenti = cirpeala tipic romaneasca = se considera interventie neautorizata de catre firma ebm-papst , astfel incit produsul final rezultat nu se numeste ca mai poate purta eticheta ebm-papst . in concluzie , intrebarea care se pune este ... in aceste conditii , de ce mai aruncati cu noroi in firma ebm-papst si lansati in spatiul virtual ideea cum ca un produs de top ar putea fi PROST PROIECTAT ? ca fapt divers , ia sfatuiti dvs sa puna mina clientul si sa-si cumpere un ventilator identic ca model si dvs sa i-l montati ...sa vedeti ce bine merge totul ...si nici n-o sa mai fie vreo suparare sau pricina de scandal pentru nimeni . tot ce am postat am postat deoarece am comercializat pentru industrie ventilatoare papst / ebm-papst care se afla in functiune 24 / 24 , 365 de zile pe an , de minim 10 ani de zile...si am si in posesie . Editat Septembrie 16, 2014 de misuraelectronic Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 cred ca ma confundati cu altcineva , domnule draga . am peste 100 de cdb474 pe stoc , dar nu am spus niciodata ca le-as dona / da de pomana cuiva ... deci nici dvs , nici nimanui . daca platiti pretul corect , va trimit cite vreti , asta daca tot ati deschis discutia . spre edificare , iata si dovada ...e de acum 5 ani de zile ... http://www.elforum.info/topic/28519-intrebare-invertor-12vcc220vca/?hl=cdb474 referitor la subiect ,. schimbarea pe genunchi a acelor rulmenti = cirpeala tipic romaneasca = se considera interventie neautorizata de catre firma ebm-papst , astfel incit produsul final rezultat nu se numeste ca mai poate purta eticheta ebm-papst . in concluzie , intrebarea care se pune este ... in aceste conditii , de ce mai aruncati cu noroi in firma ebm-papst si lansati in spatiul virtual ideea cum ca un produs de top ar putea fi PROST PROIECTAT ? ca fapt divers , ia sfatuiti dvs sa puna mina clientul si sa-si cumpere un ventilator identic ca model si dvs sa i-l montati ...sa vedeti ce bine merge totul ...si nici n-o sa mai fie vreo suparare sau pricina de scandal pentru nimeni . tot ce am postat am postat deoarece am comercializat pentru industrie ventilatoare papst / ebm-papst care se afla in functiune 24 / 24 , 365 de zile pe an , de minim 10 ani de zile...si am si in posesie . Nu am cerut de pomana acele CDB-uri de la dvs. ci contra cost(pune-ti si mesajul privat adresat mie pentru o lamurire completa),asta ar fi un aspect,al doilea daca a-ti fi citit mai bine a-ti fi descoperit ca centrala are deja montat un ventilator nou si al treilea aspect ar fi ca nu ma intereseza ca aveti in posesie asa ceva, in ideea ca cineva ar dori sa cumpere de la dvs. Ca atare rog unul dintre moderatori sa intervina, sa faca un pic de curatenie, deoarece subiectul a deviat mult de la ceea a fost la inceput:am cerut doar niste pareri... Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 domnule draga , vad ca aveti o fixatie/obsesie sa-mi puneti in circa virgula cuvinte pe care eu nu le-am spus niciodata ! NU AM PE STOC VENTILATOARE CU CODUL RG128/1300-3612 , deci n-am ce clienti sa va fur . am spus doar ca , de-a lungul timpului , am vindut ventilatoare purtind marca papst / ebm-papst si ele sint foarte scumpe , dar si foarte fiabile in acelasi timp . am postat doar ca sa apar renumele unui brand aflat in top 3 mondial , alaturi de sanyo-denki si minebea-matsushita . Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 (editat) Pozitia rotorului e determinata cu senzor Hall ? Ma gandesc ca o usoara deplasare a senzorului, ar face pornirea dificila. Exista o schema a electronicii ? Ar fi utile si cateva poze ale rotorului, statorului, poate se observa vreo anomalie. Editat Septembrie 17, 2014 de giongiu Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Pozitia rotorului e determinata cu senzor Hall ? Ma gandesc ca o usoara deplasare a senzorului, ar face pornirea dificila. Exista o schema a electronicii ? Ar fi utile si cateva poze ale rotorului, statorului, poate se observa vreo anomalie. Da,pozitia este determinata de senzorul hall.Senzorul este fixat intr-o mica teaca de plastic si nu are cum sa fie schimbat din pozitia respectiva.Am scos o mica parte din schema,pe hartie,dar schema originala nu cred ca se gaseste nicaieri(eu nu am gasit-o).O sa pun si ceva poze cand imi permite timpul:sunt foarte multe variante constructive la aceste modele de ventilator.Partea cea mai tampita este ca un banal ventilator de pc(acelasi pricipiu de fucntionare)nu are aceste probleme.Totusi la anumite modele de centrale pe motor este doar conectorul pentru alimentarea bobinelor si al senzorului hall(o mufa cu 5pini)iar restul electronicii este in alta parte.La aceste modele nu am avut probleme de nici un fel,deci prin comparatie,ma gandesc ca tot in modulul electronic mai e ceva,dar ce???Pe cele trei module reconstruite am verificat si trecerile metalizate de pe o parte pe alta...nu mai am idei... Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Daca citirea se face cu senzor Hall, nu vad ce defect ar putea fi in electronica. Doar daca cumva se foloseste o intarziere a semnalului oferit de senzor, ceva de genul avansului aprinderii la auto. Habar n-am daca e sau nu asa, doar presupun. Daca ai osciloscop cu doua canale, vizualizeaza semnalul oferit de senzor, respectiv semnalul din grila unia din mosfetii low, din puntea H. Daca intarzierea semnalului e constanta, indiferent de turatie, nu exista acest...avans. Eu as incerca totusi, daca se poate, o usoara schimbare a pozitiei senzorului. Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 E un singur senzor Hall? A fost demontat? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum