Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor electric


Postări Recomandate

Vizitator bebe1969

buna seara ma puteti ajuta in legatura cu in motor mic cu reductor din care iese 3 fire nu mai are inscriptionat nimic pe el porneste cu in condensator de 10mf dar se incalzeste foarte tare dupa cateva minute. Va multumesc astept un raspuns

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 4 săptămâni mai târziu...

va rog sami spuneti daca am procedat bine astazi: am pornit motoru care are bobina ajutatoare cu un condesator de 40uf am inseriat un ampermetru cu motoru fara condesator acul ampermetrului sa ridicat la 5 amperi am inceput sa tatonez cu condesatori am pus 20uf acul ampermetrua scazut putin am mai pus 40uf acul ampermetru a scazut la 2 A in total 60uf am zis ia sa incrc cu 100uf si acu sa ridicat la 6 A deci eu zic ca cu acei 60uf am nimerit an uncercat si cu 30uf dar acu ampermetruscade putin numai cu 60uf scade la jumatate din amperaj adica de la 5A fara condesator la 2A cu condesator deci ce spune domni sefi ? si amperaju unui motor trebuie sa scada la jumatate cand pun condesator ?acum vam spus cum am facut si daca am facut bine

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...

am un motor de masina de spalat are turatie foarte mare de masina automata are 300w cu peri colectoare daca il conectez la retea are o turatie foarte mare am montat un variator de tensiune de la un aspirator dar nu regleaza tensiunea bine scade turatia dar nu o mentine constant se mareste scade fara sa misc butonu acum va intreb alta varianta de reglarea tensiuni pentru acest motor mai este va multumesc

Link spre comentariu

Ce vrei să faci cu el ?  Acel motor trebuie cuplat printr-un demultiplicator de turație cu curea, așa cum este folosit și la mașină. Ai grijă că turația motorului poate ajunge și la 11000-15000 RPM, dacă vrei să-l folosești ca polizor, riști să-ți spargă piatra.Stabilizarea turației se face la mașina de spălat cu ajutorul tahogeneratorului, care este cuplat la microcontroler, deci nu este chiar simplu de făcut. Variatorul de tensiune simplu nu poate stabiliza și cuplul motorului.

Link spre comentariu

ATENTIE nu monta piatra de polizor sau alte minuni la axul acelui motor.La 15000 de rotatii/minut daca se sparge piatra ajungi in CIMITIR.

Nu e de joaca cu asa ceva.Pentru un polizor de banc turatia este 2000-2500 rot/min,neaparat trebuie APARATOARE ,iar motorul este de tipul "rotor in scurtcircuit sau cu colivie".

La polizoarele de banc NU se folosesc motoare cu perii(carbuni)si rotor bobinat,pentru ca au "turatii nebune".

Editat de Andrei Tabacaru
Link spre comentariu

Renunță la ideea asta, am văzut ,,pe viu,, cum s-a spart o piatră la turații mult mai mici și cum un fragment i-a distrus ochiul unui coleg.Doar ce-l avertizasem că e periculos și am părăsit zona în care lucra cu o improvizație și s-a și întâmplat nenorocirea....nu m-a luat în seamă, era și mult mai în vâstă decât mine și credea că dacă a mai făcut asta de multe ori, nu o să i se întâmple chiar lui beleaua. Din păcate s-a înșelat. Nu face aceeași greșeală, polizoarele nu sunt lucruri cu care să improvizezi....

Link spre comentariu

Motorul respectiv este asa numitul motor universal (un motor de cc cu excitatie serie) care nu trebuie lasat sa functioneze fara sarcina pentru ca se ambaleaza si se poate distruge. Se poate folosi ca atare cu reducerea tensiunii de alimentare, dar testarea trebuie facuta in sarcina; in gol e instabil dupa cum ati observat.

Daca se doreste reducerea turatiei trebuie facute niste modificari si alimentat in cc; daca aveti acces la infasurari, se decupleaza excitatia care e in serie cu rotorul; excitatia si rotorul vor trebuie alimentate separat din surse de cc. Turatia se regleaza prin modificarea tensiunii pe rotor si poate mari prin reducerea tensiunii in excitatie (cu reducere de cuplu). Cu o sursa reglabila de tensiune alimentati exicitatia si cresteti tensiunea pana cand curentul este egal cu cel nominal inscris pe motor; astfel determinati tensiunea maxima pentru excitatie. Cu excitatia alimentata la tensiunea determinata mai inainte, se alimenteaza rotorul si se creste tensiunea pana cand se obtine o turatie apropiata de cea indicata ca nominala. In sarcina trebuie avut grija ca prin rotor curentul sa nu fie mai mare decat cel inscris pe motor.

Niciodata nu deconectati excitatia in timpul functionarii motorului.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări