Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto simplu


Postări Recomandate

  • 1 an mai târziu...

azi am bobinat un traf pentru redresor am masurat in secundar tensiunea si am 12,9vca dupa punte am 10,8vcc am pus un acumulator de 70amperi la incarcat si tensiunea masurata pe acumulator cu redresoru pus am masurat o tensiune de. 14,5vcc si aici sa stabilizat eu va intreb este bun trafu meu cu tensiunea pe care am obtinuto si daca acumulatoru meu este incarcat

Link spre comentariu

Este în regulă Florine, eu chiar nu pot înțelege cum mai întrebi asta după ce doar ție și-am explicat ce și cum de câteva ori. Acumulatorul este bine încărcat atunci când se degajă multe bule de gaz de pe suprafața plăcilor, iar densitatea electrolitului a crescut la o valoare de 1,28g/cm3. Tensiunea finală diferă în funcție de vechimea acumulatorului, la unul nou este de 14,4-15V iar la cele mai uzate ajunge și până la 17V

A fi util un densimetru, este ieftin și dă o indicație mult mai sigură decât un voltmetru asupra stării de încărcare, iar cel mai util lucru e că poate depista elemenții ,,morți,, la bateria de acumulatori. Eu mi-am luat un densimetru de cînd am luat prima mașină.Un exemplu de densimetru: http://images9.okr.ro/serve/auctions.v7/2015/nov/11/5f0ccd497806145fd1b0f3abeddeec48-6652104-235_235.jpg?w=373ce02c10b39d3999cca390d7f77a70&cropped=1&fixed=1

Link spre comentariu

Totusi apare un semn de intrebare:12,9Vca x 1.41 egal 18,18Vcc.Ori tensiunea pe acumulator nu a depasit 14,5Vcc.Inseamna ca nu s-a produs nici degajarea de gaze,care se produce la 16,5-16,8V("Instructiuni de utilizare baterii Rombat-incarcarea pe redresor"). Oricum cand se produce degajarea de Hidrogen,ATENTIE mare la deconectarea bornelor.In spatiu inchis o mica scanteie poate produce explozia bateriei de acumulatoare,cu consecinte grave.

Link spre comentariu

Cantitatea de hidrogen degajată este destul de mică, iar hidrogenul fiind mai ușor decât aerul, scapă prin orice găurică oricât de mică. Deci nu e așa de mare pericolul la încărcarea unei baterii, problematic este când încarci 10-20 de baterii simultan...într-un spațiu mic și bine închis. Tensiunea în secundarul trafului era bine să fi fost de maxim 12V, Ideal ar fi fost să se prevadă măcar una-două prize de reglaj în primarul trafului de rețea, pentru a regla tensiunea secundară după necesități.

Dacă acumulatorul este fără întreținere și în garanție, încarcă-l până la 14,4-15V maximum. Dacă nu mai e în garanție, dă jos eticheta de deasupra și vezi dacă are totuși căpăcele de completare a apei la elemenți.Dacă are, deșurubează-le și măsoară densitatea cu densimetrul..... 

Link spre comentariu

Un condensator înseriat cu primarul unui transformator poate scădea tensiunea secundară după dorință, dacă valoarea lui este bine aleasă.Problema e că soluția asta este bună dacă sarcina alimentată nu are variații mari de consum. Deci soluția se poate folosi foarte bine dacă sarcina e un bec sau o rezistență de exemplu. Am folosit metoda atunci când am rebobinat trafuri mici de radiocasetofoane și nu aveam sârmă suficient de subțire.Atunci am recalculat traful ca pentru o alimentare la 110V și am folosit sârmă mai groasă, practic cu grosime dublă.Diferența de 110V am scăzut-o prin înserierea unui condensator cu primarul trafului respectiv. Valoarea se poate calcula doar în cazul unui curent constant, practic se poate încerca prin tatonare cu mai multe valori, de la valori mici în sus. Avantajul condensatorului este că nu disipă căldură (nu se încălzește) ca și un bec sau o rezistență. Dar trebuie folosiți condensatori nepolarizați cu tensiunea de lucru de peste 300Vc.a.  

Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...

Aşa cum ţi-am mai recomandat şi alte dăţi, să ai grijă să nu laşi mai mult de 11-12V în secundarul trafului. Dacă traful are prize de reglaj în primar, e perfect, dar dacă nu are, poţi bobina circa 60 spire cu sârmă de 0,5-1mm peste ultima înfăşurare (cu izolaţie între ele). Începutul bobinei îl legi la sfârşitul bobinei primare şi obţii o priză de reglaj. Când alimentezi la capătul bobinei suplimentare, vei avea cu 1-2V mai puţin în secundar. Poţi bobina cele 60 spire fără să mai demontezi tolele, le bagi cu grijă printre carcasa trafului şi tole, cu grijă să nu zgârii sârma. Când încarci bateria toată noaptea, laşi tensiunea secundară de circa 10V. Când porneşti motorul pe ger, poţi comuta o tensiune mai mare, de 11-12V.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

@Florin berdila tensiunea se masoara in volti(V).Banuiesc ca bateria ta este de 12 V , 180Ah.In acest caz nu poti incarca o baterie de 12V cu 8V.Daca traful e de 150VA, cum spune colegul v67, curentul maxim ar fi de vreo 12A.Tu ai nevoie de 18A curent de incarcare, ca sa nu stai "o saptamana" pana se incarca bateria.In concluzie, s-a rezolvat, nu se poate:rade:.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări