Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reconditionare compresor Timpuri Noi


Vizitator fellix

Postări Recomandate

Vizitator fellix

Salutare!M-am procopsit cu un compresor de aer hibrid:-butelie si cadru ECV 240 M-pompa de la ECR350 cu fulie de la un compresor auto-motor trifazic 2,2 KW 2800 rpm (aici nu sunt sigur- placuta lipseste)Compresorul a functionat in configuratia asta ani la rand, beneficind doar de interventii pompieristice.Stiu ca este o scula pe care te poti baza, de aceea m-am hotarat sa-i fac un face-lift.Modificari principale :-un nou cadru pentru motor si pompa-conducte de aer noi pentru o mai buna racire a aerului si pentru eliminarea pierderilor-adaptarea pentru functionarea la 220v Mai jos poze ce cuprind confectionarea unui nou cadru. As fi vrut sa-l fac din cornier laminat, dar am avut la dispozitie doar ambutisat.Acesta va fi prins cu suruburi de sasiul principal.In postul urmator, vopsirea.

post-37427-139829564923_thumb.jpg

post-37427-139829564924_thumb.jpg

post-37427-139829564935_thumb.jpg

post-37427-139829564947_thumb.jpg

post-37427-139829564958_thumb.jpg

Link spre comentariu

Si eu am reconditionat pe cel din poza , ECV 240. E in configuratia originala mai putin motorul care e la 230v. Mi-a placut ca nu era cu, curea .Chiar am exagerat cu finisajul ,am dus butelia la un service auto sa o vopseasca la cuptor :rade: (rosu) . Am frecat la el pina am dat jos vopselurile aplicate in ani ,de tin minte si acum. Acum vreo 10 ani cand m-am apucat de el am gasit chiar si segmenti pt el la Timpuri Noi. A gasit magazionerul un set original. Avea si bloc de supape dar al meu era perfect. Cu toate ca nu se mai faceau de ani de zile. Cred ca am sa ii pun si niste poza sa ma laud si io cu el daca nu se supara fellix. De cand l-am facut nu a mers decat in cateva probe si de atunci sta in pivnita.

Link spre comentariu
Vizitator fellix

In continuare:-am separat butelia de cadru-prin mai multe metode chimice si mecanice am dat jos jegul aduna-vopsit butelia cu vopsea pe baza de apa. Aici am avut ceva probleme cu mici urme de grasime ce tot ieseau prin vopsea-am sudat la carucior (cadru) patru urechi pentru fixarea piesei pe care stau motorul si pompa.-a urmat vopsirea cu "lovitura de ciocan"In postul urmator - motorul si pompa.

post-37427-139829565498_thumb.jpg

post-37427-139829565511_thumb.jpg

post-37427-139829565519_thumb.jpg

post-37427-139829565531_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator fellix

Am curatat motorul electric apoi l-am vopsit.Apoi am aflat ca trebuie schimbat rulmentul de la fulie, asa ca am schimbat ambii rulmentiMontat rulmenti cu ZZ.Am reparat si pompa:-demontat-curatat-inlocuit garnituri de la placa cu supape-inlocuit o lamela-supapa-vopsitVa urma - montarea pe suport.

post-37427-13982956926_thumb.jpg

post-37427-139829569268_thumb.jpg

post-37427-139829569276_thumb.jpg

post-37427-139829569284_thumb.jpg

Link spre comentariu

Si eu detin un compresor Timpuri Noi chiar in configuratia initiala, ca si in prima poza, dar inca nu m-am apucat de reconditionarea lui doar l-am pornit si functioneaza bine.Contactorul este distrus, sunt ruginite arcurile si ca sa-l pornesc l-am apasat cu un lemn.Eu l-am primit pe gratis si cine mi la dat mi-a mai dat si un pachet de segmenti originali in vaselina.

Link spre comentariu

Daca este un compresor ECR350, segmentii sunt la fel ca la nu stiu ce tractor. Scuze de exprimarea amibgua, nu mai stiu exact de care erau. Insa si eu i-am schimbat: la nenea din targul vitan costau 80ron insa cineva m-a sfatuit sa merg la un magazin de piese camioane/tractoare ca gasesc acolo la diametrul respectiv. Si asa a fost. M-au costat doar 54ron la magazin si erau perfect pe dimensiune, productie bulgareasca.Compresorul ECR350 este un compresor serios, l-am folosit cu succes si cate 3 ore continuu fara sa sufere. Ti-ar fi buna insa o fulie cu paleti de racire. Eu am montat pe o fulie ca a ta o morisca facuta din tabla de 1,5 cu multe pale.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator fellix

@daredanMultumesc pentru informatia despre segmenti.In ceea ce priveste fulia, doresc sa o inlocuiesc.Motivele:-motorul (2,2 Kw 2800 rpm trifazic alimentat mono cu condesator) nu reuseste sa invarta asa bine compresorul.-faza cu racirea Deci caut o fulie - echipare originala:viewtopic.php?p=1215031#p1215031@radu cncSuper compresorul tau. Dupa reconditionare, ai sa te alegi cu o scula buna si o piesa de colectie in acelasi timp.Ca sugestii pentru cand te vei apuca:-curata bine tubul de pe lateralul buteliei- e posibil sa fie plin cu zgura/calamina/ulei ars-in capul acestui tub, la partea dinspre butelie este o supapa de sens. E facuta din aluminiu si se cam deformeaza, apoi nu va mai etansa.Deasemenea, te rog, cand ai timp, sa-mi spui ce contine filtrul separator de la iesirea buteliei.Eu il am, dar paharul este gol. Presupun ca trebuia sa contina ceva site.Multumesc

Link spre comentariu

Avea rondele de pasla cu grosimea de 8-10 mm si niste site facute din tabla cu gauri cam de 2-2,5 mm cred ca le mai am pe undeva, daca trebuie neaparat le caut si fac poza dar e mare dezastru la mine in pivnita :speriat . Eu am cumparat un regulator nou care are si acest filtru si am renuntat la cel vechi care avea paslele pline de mizerie si sitele multe din ele ruginite rau. Dar dupa ce am curatat si facut ca nou corpul acestui filtru :cry: :cry: .

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator selariu

Salut Fellix! faina reconditionare, felicitari!am si eu o rugaminte, ma poti ajuta sa identific un compresor ?(ce l-am primit gratis de la cineva), nu are supapele aferente si capul pistonului e ...gaurit/crapat. ..... eventual daca imi dai voie sa postez cateva poze cu el , ar fi mirific! Toata stima

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator piedone49

Buna ziua! Am nevoie si eu de un ajutor pentru reconditionarea unui asemenea compresor. Ii lipseste motorul si mi-ar trebui specificatiile lui si buba cea mai mare e ca e cam distrus capacul cu supape. De unde pot gasi un asemenea capac sau daca aveti unul in stare buna il cumpar. Atasez mai jos cateva poze cu agregatl. Multumesc!

post-78761-139829670533_thumb.jpg

post-78761-139829670538_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

...buba cea mai mare e ca e cam distrus capacul cu supape...

Din ce se vede in poza rezulta ca suprafata de etansare este in buna regula. Trebuie verificati clapetii de aspiratie si refulare si eventual refacuta etanseizarea acestora prin rodare cu carbura verde de crom cu o granulatie mai mica de 0,015 mm. Daca acei clapeti lucreaza etans si nu constati pierderi de presiune in stationare, atunci nu ai a te plange de aspectul neregulat al zonelor nefunctionale ale capacului (chiulasei).

Link spre comentariu

Eu am avut ECR-350 compresorul era in doua pistoane si fulia lui de vreo 300mm diametru avea palete de racire. placa de supape parca nu arata asa. era actionat de un motor trifazic de 2,2kw . fulia avea canale pentru doua curele. butelia de 120 litri . nu pare nimic de la ECR-350 in pozele astea.

am zis asta ca sa stiti ce piese cereti daca aveti nevoie la compresor .

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări