Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Creste presiunea in centrala?!?!


dem3ntor

Postări Recomandate

nu am dat bani la nimeni, dar am sa dau la ................... POPA.

Se fac cursuri la distanta la teologie,poate taiati si popa de pe lista,numai intr-un singur caz nu ajuta,dar sa nu vorbim de astea :rade: Si eu sunt adeptul lucrului facut de mine,la mine,si de putine ori si pe la altii,cand n-am putut eschiva,dar sunt situatii unde chiar nu merita sa te muncesti ...ma refer la frigidere-congelatoare,acolo chiar nu e rentabil sa te utilezi pt a lucra doar pt tine.Cat despre apa din instalatie,nici eu n-am schimbat-o de mai bine de 4 ani,si n-am a ma plange,chiar daca e schimbata la culoare,pt baut imi cumpar minerala,merge si la sprit.Sunt cazuri cand anumite tipuri de centrale nu permit adaos de antigel,din cauza imbinarilor din centrala,daca O-ring-urile sunt din materiale care nu accepta altceva decat apa,e scris si in cartea de exploatare,altfel,am vazut si eu instalatii cu antigel,mai ales la case de vacanta,unde nu se asigura functionarea decat ocazional...deci asta e de la caz la caz discutabil,nu e o regula generala,se poate sau nu folosi antigel.
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 48
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

am rezolvat problema, singur!Am inspectat centrala si in partea de sus, in spate era teava de la vasul de expansiune, am inchis caloriferele (tur/retur), am golit instalatia si am bagat 1 atm. acum de la 1,3 la rece creste la 1,9 la cald, deci ar mai trebui, pana la 1,5 cred, nu stiu cat scrie pe eticheta pentru ca nu am dat centrala jos.Multumesc celor care m-au ajutat!

Link spre comentariu

Am citit topicul insa nu am inteles cu cat ar trebui sa creasca presiunea in instalatia de calorifere , de la rece la cald , ca sa consideram ca vasul de expansiune functioneaza corect ?

daca instalatia este bine calibrata cu vas de expansiune bine gandit nu ar trebui sa fie diferente de 05barii :nas: dar cum in romania sunt meseriasi de 3 lei nu este greu de inteles de ce se ajunge la subiecte de acest gen :jytuiyu
Link spre comentariu

Si ce treaba are meseriasu' cu vasul din centrala? Un mic exemplu,la o microcentrala cu vas de 5l producatorul spune maxim 110l de apa in instalatie.La cantitatea asta, variatia e de 1,5-1,7 bari.Daca diferenta de presiune rece-cald e prea mare nu cred ca e vina meseriasului,el se incadreaza in limitele impuse de producator, pe de alta parte si clientul e carcotas, il doare ochiu' daca vede un vas suplimentar. Nu mai vorbim de platit accesorii si manopera suplimentara.P.S. Din ce normativ ai scos-o p'asta cu 0,5 bari?P.S.2 Nu ai cum sa-ti alegi vasul de expansiune la o microcentrala, trebuie sa te incadrezi in ce scrie in manualul centralei.Daca nu se poate se monteaza vas suplimentar pe care majoritatea nu-l accepta si de aici discutiile.

Link spre comentariu

de acord cu cele spuse de dumneata chiar foarte corecte am pana acuma vreo20-25 centrale si tot atatea hidrofoare montate daca il sfatuiesti pe cetatean sa mai ia o( basica )vas de expansiune explodeaza NUiar treaba cu 05 bari scrie daca cauti bine in cartea tehnica presiunea nominala de incercare si presiunea de lucru la rece/cald care nu trebe sa treaca de 2,5 cel putin eu unu la 2 care am cerit cartea scria :speriat

Link spre comentariu

Hmm, unora le place jazz-ul si sa vada apa curata in borcanul filtrului.Impotriva "spalarii" frecvente e depunerea de calcar dar si coroziunea promovata de oxigenul dizolvat in apa rece, pana se elimina prin aerisire (de-asta trebuie aerisita instalatia DUPA incalzirea apei).Pentru combaterea depunerilor se utilizeaza polifosfatii aia, care modifica sarurile intr-o forma ne-depunabila; probabil insa ca apa arata "urat"... Insa nu e nevoie sa o beti; de altfel, apa perfect cristalina poate avea destule chestii care sa o faca ne-potabila.Daca aveti un fix pentru "suspensii abrazive", exista filtre (mecanice, cu site); insa veti solicita pompa...Legat de cuplurile galvanice: problema se rezolva cu racorduri izolate si izolarea electrica a tevilor prin prindere (coliere din plastic sau invelite in cauciuc). Chiar credeati ca sunteti primul care utilizeaza tevi de cupru si radiatoare din otel? (Fonta e mai putin reactiva, aluminiul se pasiveaza - se acopera cu oxid si sta asa daca apa e neutra; oricum eu n-as folosi radiatoare de aluminiu)Apa distilata e scumpa si lipsa sarurilor o face sa-si caute echilibrul dizolvand din ce gaseste in cale! Nu se recomanda nici la motoare de automobil! (a nu se confunda cu apa demineralizata la care sarurile precipitabile de calciu si magneziu au fost inlocuite cu schimbatori de ioni cu saruri ne-precipitabile de sodiu si potasiu!) Antigelurile sunt interzise de unii constructori de cazane din motiv de agresivitate fata de piese de etansare din cauciuc; probabil ca nu toate cazanele au aceasta problema; solutia e tipica pentru case locuite sporadic. Ironia sortii e ca temperatura de inghet se reduce insa nu e zero absolut; daca e suficient de ger tot va ingheta...Legat de variatia de presiune: majoritatea cazanelor ies pe avarie sub 0,6 bar si functioneaza cu atentionare in domeniul 0,6-1 bar; la 3 bar supapa de siguranta se deschide. In acest domeniu, presiunea poate varia. Vasul de expansiune e destul de economic: daca instalatia e mica (2 camere), presiunea variaza mai putin, la una mai mare, variaza mai mult. La depasirea unei variatii de 1,5 bar (de la 1 la 2,5 bar) ar cam trebui suplimentat vasul de expansiune. Dar asta costa si e si considerat urat... Daca la instalare "nu facea asa", primul pas e verificarea vasului de expansiune existent (la vara am si eu planificata revizie pe cazan si pe hidroforul de la tara)Spor!PS Disputa intre cei "harnici" care "pun mana" si "puturosii" care prefera sa plateasca va fi permanenta; chiar daca si eu inclin mai degraba catre prima categorie, ii pot intelege si pe ceilalti: unii nu au scule, cunostinte practice si indemanare, altii nu au timp (castiga mai multi bani decat ii costa sa plateasca pe altul) Eu, din pacate nu sunt din aceasta categorie, si principalul meu atu e ca nu depind de acel service care in sezon e supraaglomerat si trebuie sa-l astepti mult si bine (lasand la o parte si posibilitatea destul de probabila sa apara un "meserias" care nu stie nici in ce sens se desface surubul cu filet pe dreapta!)Sanatate!

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

am si eu o intrebare la o centrala Saunier Duval ThemaClassic cred ca F24 ... atasej si ceva poze de pe net .... intrebarea mea este daca cumva vasul de expansiune are vreun capacel care trebuie dat jos inainte de a incerca sa-i mai adaug aer ..... ca e montata si n-am chef sa umblu s-o dau jos si nici nu pot vedea in pozitia in care este acum montata ... am dibuit cu mana si am gasit supapa pe unde ar trebui introdus aerul dar nu pot sa-mi dau seama daca are sau nu vreun capacel ... vasul de expansiune cred ca-i ceva similar cu cel din poza ... cam asa imi amintesc ca era de acum vreo 8-9 ani cand am montat-o

 

http://img27.olx.ro/images_mercadorro/79789044_1_644x461_vas-expansiune-centrala-termica-saunier-duval-thema-classic-f24-f25-bucuresti_rev003.jpg

http://img30.olx.ro/images_mercadorro/70191802_1_644x461_centrala-termica-saunier-duval-themaclassic-f24-iasi.jpg

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Salutare, recent am observat ca am o problema similara cu a colegului @dem3ntor. Inainte centrala functiona fara probleme, iar presiunea indicata de ceasul acesteia era 1barg la rece, iar cand aceasta functiona presiunea nu trecea de 2 barg. Am avut ceva probleme cu scurgeri de apa pe la aerisitorul automat montat pe pompa (corp comun cu pompa). L-am demontat, l-am spalat/curatat si uns cu W5, problema s-a rezolvat, nu mai scapa apa. Dupa 2 saptamani am sesizat ca inca se pierdea presiune din instalatie, asa ca am luat iar capacul centralei jos. Am constatat pe conducta de cupru ce iasa din radiator (schimbatorul de caldura ce sa afla deasupra flacarii), existau niste depuneri verzi, oxid, si putina apa care scapa pe la imbinare in timpul functionarii. Datorita peretelui de conducta fierbinte apa se vaporiza, nu apuca sa pice sub centrala. Am strans "olandeza", sper ca asa se numeste, si centrala nu mai are scapari de presiune. De cateva zile am vazut ca presiunea in timpul functionarii creste pana la 2.7.- 3bar, insa supapa de siguranta nu a refulat apa, poaibil sa fie stricata/decalibrata, centrala avand vre-o 10 ani. Din cate am citit in acest topic, ar trebui sa verific presiunea din vasul de expansiune, eventual cand desfac ventilul sa verific daca nu vine apa. Pasii ar fi urmatorii:

  • [*]verificare vas de expansiune, daca are aer sau apa pe la ventil, cand centrala este sub presiune la rece; [*]daca este prezenta apa, e defect vasul, membrana sparta, acesta trebuie schimbat; [*]daca este prezent aer, golesc presiunea din instalatie pe la aerisitorul unui calorifer, oricare, pana la 0; [*]cu o pompa cresc presiunea in vasul de expansiune pana ceasul centralei arata 1 bar; [*]la pornirea centralei, urmaresc evolutia presiunii, in caz de succes al operatiei presiunea ar trebui sa fie undeva in jurul valorii de 2 barg, cand centrala functioneaza si apa este fierbinte.

As dori sa-mi confirmati daca pasii de lucru si logica este corecta.

Link spre comentariu

Ok, ma gandeam ca pot citi presiunea pe instrumentul centralei...... In cazul acesta va trebui sa cumpar un instrument pt. masurat presiunea. De fapt am un compresor din dotarea masinii, un Golf 6, sa vedem in ce masura ajunge furtunul de la el la vasul de expansiune...... Multumesc pentru sfat. In cazul in care functionez asa, cu presiune la rece de 0.7-0.8 bara, pentru a nu creste prea mult presiunea la cald (spre 3 bara), se forteaza pompa? Sau care este riscul?

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Singurul risc este sa creasca presiunea peste 3 bari si sa dea afara pe la supapa de suprapresiune.Nu trebuie sa ajunga furtunul de la compresor prea mult,pt ca de regula astea au cca 50...60cm.Eu am prelungit alimentarea de 12V si ma duc cu compresorul pe centrala,cand nu am chef sa dau la pompa,pt ca si la pompa am manometru.Poti incerca si o citire indirecta cu manometrul de pe centrala,dar in cazul asta in afara de presiune zero pe instalatie trebuie sa te asiguri ca nici in vasul de expansiune nu mai ai nimic,trebuie depresurizat si asta.Daca de ex in vas ai deja 1bar,citind pe manometrul centralei,vei avea zero bari,pt ca ai golit de apa si vei pompa pana ajungi la 1bar dar in realitate in vas vei avea 2 bari.De asta e mai simplu sa masori pe partea unde pompezi daca vrei o indicatie reala/directa.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări