Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

atentionare tensiune scazuta


MuSi

Postări Recomandate

La bicicleta in toate circuitele(ca la masina)am 5V si 2.5Ah.Toate ca toate dar am si un panou cu LED-uri care imi arata daca faza scurta este aprinsa,daca faza lunga este aprinsa,daca merge dinamul(bateria se incarca de la dinam),daca nu este conectat cablul de frana la V-brake,daca s-a umflat vreun condensator etc...Pe acest panou as vrea sa mai adaug un LED rosu care sa ma atentioneze cand tensiunea din baterie a scazut sub 3V.Prima data am incercat cu un releu,dar nu prea mergea treaba:cum puneam contactul incepea sa consume mult din baterie(cred ca de la bobina),asa ca m-am lasat pagubas... :cry: .Am nevoie de cineva care sa stie fiindca nu prea am cunostinte in tranzistori:as dori sa fac un circuit din tranzistori care sa aprinda LED-ul despre care vorbeam cand tensiunea scade sub 3V si care sa nu consume prea mult din baterie... :d Macar sa-mi spuneti daca exista asa ceva sau sa-mi aratati o schema :da .

 

Sa aveti un AN NOU Fericit!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Vizitator pisica matache

Ce n-am inteles eu...ce acumulatori folosesti tu,de incarcati au 5V,iar descarcati,3V...Un montaj simplu si ceva mai precis decat variantele propuse,poti face cu un TL431,un tranzistor si cateva rezistente...

Link spre comentariu

Prima data voiam ca la 3V(cand nu sunt total descarcati acumulatorii,dar majoritatea instalatiei merge la subtensiune)sa "intre" dinamul.Asta era prea dificil(servomotoare,relee,etc.)asa ca m-am gandit ca la aceasta tensiune sa ma atentioneze pe mine sa pun dinamul asa incat sa bage curent in baterie. Acumulatorul este facut de mine dintr-o baterie de nokia(2.4V 1200mAh alcatuita din 2 bucati de 1.2V 600mAh)si niste acumulatori dintr-o baterie de bormasina.Eu le-am legat in doua pachete(in serie 4 bucati),acele pachete fiind legate in paralel asa incat sa-mi de la borne 4.8V si 2.5Ah. :da

Link spre comentariu

Cum zici tu ca ai legat 2 acumulatori de 1,2v si 600ma sa iti dea 2,4v la 1200ma? Si ce zici acolo ca ai legat si niste acumulatori de bormasina in serie cu aia de la telefon? Ce amestecatura de acumulatori ai facut tu acolo? Ia fa o schita cam cum ai legat si ce ai facut acolo ca mi se pare ca degeaba vrei avertizare la tensiune, pe cand ai alte nevoi mai mari!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Colegul nostru,care presupun ca e tanar,lipsindu-i atat cunostintele cat si banii,a improvizat si el cu ce a gasit prin casa.Daca are vointa,va rezolva zic eu si elegant si ieftin problemele legate de incarcarea acumulatorilor.Ar fi util de stiut nu doar cum si ce acumulatori a legat,ci toata instalatia montata pe bicicleta.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

An nou fericit!Daca folosesti un alternator( la bicicleta i se zice si dinam,incorect!) coaxial,ai rezolvat probplema cuplarii ;la asta cuplat pe cauciuc e prea mica eficienta - se duce multa energie pt invingerea fortelor de frecare.Asa ca,incepe prin a construi unul coaxial; in rest fa cum spune @pisica matache.

Link spre comentariu

Am in total 6 acumulatori de bormasina("bucatelele")de 1200mAh si 1.2V si 2 acumulatori de telefon(tot bucata)de 1.2V si 2400mAh... Ii am legati in urmatorul fel:un pachet contine:3 acumulatori de bormasina in serie legati in serie cu un acumulator de telefon. ambele pachete sunt legate in paralel in asa fel incat sa am la iesire 4.8V si 2.4Ah. Bucatele inseamna ca decat o bateriuta nu tot acumulatorul de bormasina si la tel. la fel am precizat:toata bateria era alcatuita din doua module legate in serie de 1.2V si 2400mAh... Instalatia bicicletei este foarte complicata(nu in genul:am folosit piese,tehnologie avansata...este un talmes-balmes de cabluri peste cabluri din care numai eu inteleg ceva) :rade: daca rog pe cineva sa imi lege pe faza scurta un beculet din intrerupator va spun eu ca sta mai mult de un sfert de ora...Mai rau,nu am nicio schema... :cry: ca asa era mult mai usor si pentru mine(nu mai stateam in fata firelor o jumatate de ora sa descifrez pe unde se duce fiecare firicel)si pentru voi fiindca stiati despre ce este vorba... Nu alimentarea de la dinam era problema ca puteam sa il tin permanent pe roata dar dadeam ca disperatu' la pedale gafaiam ca naiba si credeti-ma ca nu pot lua mai mult de 30 de km/h fiindca ma lasa picioarele...Problema este alta:ca dinamul sa pice pe roata trebuie apasat si impins catre ea.Pentru a apasa pe dinam cred ca trebuie o forta(nu stiu daca este exacta)de vreo 20N...

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Dinamul de pe bicicleta,ala care se antreneaza de la cauciuc, se numeste alternator deoarece scoate curent alternativ.Cel coaxial e mai eficient prin faptul ca elimina pierderile datorita frecarii - este angrenat direct si amplasat in butucul rotii fata.Care faza lunga?

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări