Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

multimetru digital DT-830B + acumulator AA 1,2 V


Vizitator andrei_miria

Postări Recomandate

Vizitator andrei_miria

salutare. mi-am cumparat de curand multimetrul digital din imagine. cum trebuie setate comutatorul si firele pentru a verifica un acumulator (de exemplu AA 1,2 V) daca este incarcat sau mai mult descarcat?

Posted Image

Link spre comentariu

cum trebuie setate comutatorul si firele pentru a verifica un acumulator (de exemplu AA 1,2 V) daca este incarcat sau mai mult descarcat?

Firele sunt puse bine intre COM si Volti/Ohmi/mA. Ca sa masori baterie de 1.2V, pui comutatorul pe tensiune continua (DCV) si pe scala cea mai apropiata de tensiunea bateriei, dar mai mare. In cazul tau vei pune comutatorul in zone DCV in dreptul lui 2000m. Asta inseamna ca vei avea 2000mV la cap de scala, adica 2V.Masuratoarea numai cu voltmetrul la baterii este in general neconcludenta. Este bine sa pui o sarcina, un bec, oe rezistenta de 5-10 ohmi si sa masori cu sarcina conectata.In cazul general, cand tensiunea aproximativa pe care vrei sa o masori este complet necunoscuta, incepi pe scala cea mai mare (1000), ca sa nu arzi aparatul, apoi reduci treptat pana cand ai rezolutie buna la masuratoare.
Link spre comentariu

multumesc pentru raspunsuri. dar cu setarile urmatoare (din foto) ce pot masura?

Curent continuu pana la 10A si NUMAI in serie cu un consumator. Nu "masura ce curent e in priza" sau direct la bornele unei baterii de masina, ca arzi aparatul instant! Practic, pe pozitia din poza, intre sondele de masura ai un scurt circuit (masurabil cu ohm-metrul altui aparat). Inainte sa vrei sa masori ceva, gandeste-te daca ai vrea sa-i faci scurt la borne cu o sirma.
Link spre comentariu
Vizitator andrei_miria

@cirip, spune-mi te rog daca aplic corect in practica ceea ce am inteles:sa presupunem ca vreau sa aflu cata baterie consuma, in stand-by, consumatorii masinii (radiocasetofon, alarma, etc.), cu motorul oprit. setez multimetrul ca in imaginea de mai sus, decuplez de la bateria masinii o borna (cablu electric), cu sonda + ating borna decuplata (cablu electric) iar cu sonda - ating borna bateriei si constat consumul.

Link spre comentariu

Schimba bateria instrumentului

:nas: ...de ce ?
Simbolul ala mic din stanga cu +/- iti indica baterie descarcata. Ceea ce inseamna ca nu mai masoara bine.

 

La baterii AA si AAA poti conecta ampermetrul si in paralel dar atentie doar cateva secunde altfel strici bateria. Astfel se masoara curentul de scurtcircuit care la un acumulator bun trebuie sa fie intre 2-4A.

Link spre comentariu
Vizitator andrei_miria
multumess pentru link-urile recomandate, dar limba engleza nu este punctul meu forte, iar in limba romana nu prea am gasit informatii pe intelesul meu. le multumesc celor ce m-au ajutat :salute:
Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Salutari colegi, m-am lovit si eu de o problema. Am lasat acelasi model de multimetru undeva langa geam si a fost racoare banuiesc ....pentru ca s-a descarcat bateria,nu mai afiseaza nimic, nici macar 0.0 ce sa ii fac? Bateria este de 9V si este moarta (probata cu limba) ca nu am avut altceva :nebunrau:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări