Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Control turatie motor de la masina de spalat automata.


Cilibiu

Postări Recomandate

Detin si eu un motor de la o masina de spalat si as vrea sa pot sa reglez turatia lui, el are 14000RPM, lam conectat fara placa cu componente si merge la 14000 RPM si as vrea sa io reduc pe la 7000-8000RPM dar sa ramana tot puterea aceea dacas e poate daca nu.....nu, daca aveti vreo schema ceva care ma poate ajuta e ff bine. Astept pareri!!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Este destul de interesanta ideea dar eu vreau ceva mai simplu>>>>>>> ma gandeam ceva de genu cu un triac, am gasit si o schema dar nu stiu daca e buna deoarece mi se pare cam ciudat puntea aceea de redresare >>>>>>>>>> in loc de AC o sa am DC iar motorul e pentru AC220V, si inca ceva>>>>> din el iese 6 fire>>>>>2 de la rotor deoarece e pe carbuni iar 4 din stator care masurate sunt ca 2 bobine. Atashez o poza mai jos ................

Link spre comentariu

Cum masinile de spalat au in general motoare asincrone, nu are cum sa aiba 14000 poate 1400 in sarcina(1500 teoretic). Oricum n-avea sens sa reduci turatia de 10 ori cand poti sa ai motoare la turatia adecvata.Oricum, daca vrei sa reduci turatia si sa mentii cuplul iti trebuie reductor(dar daca e de 14000 ture, cu toate ca 99.99% sunt sigur ca nu e asa) o sa ai niste probleme f mari cu el.

Link spre comentariu

Daca tu zici asa atunci cate turati are cuva daca motorul are 1400RPM????? si 2 la mana eu iam pus o panza de flex care rezista la 11000RPM si a facuto tandari, pur si simplu cand a ajuns la viteza maxima sa dezintegrat, panza era centrata perfect si plus ca iti dai seama cand un motor are viteza mare sau mica si vreau sa zic ca zici ca pornea un motor cu reactie, pe eticheta lui scrie clar 14000RPM deci 3 de "0", nu am fost chior, dar mai pe seara cand vin acasa pun o poza cu eticheta + un filmulet sal vedeti in actiune, si sa nu mai fiti voi 99,99% siguri ca nare cum ca de data asta vati inselat.P.S daca mai vreti sa stiti ceva cuva are 1400RPM si are o roata de tractiune pe curea mare>>>>>>iar motorul are o roata de tractiune mica>>>>>>> cate ture trebuie sa faca motorul tinand cont ca e raportul 10:1, ca cuva sa aibe 1400RPM????Mai gandestete o data si sincer sa fiu nu stiu cum de nu faci simple calcule care le invatati la scoala.Si inca ceva in legatura cu masina de spalat>>>>>>> producatorul zice ca masina de spalat stoarce rufele la 1400RPM adik se referea la cuva nu???? eu asa stiu ca nu motorul stoarce rufele!!!!!Si aceasta reductie a viteze de la 10:1 mica/mare (roata) avantajeaza si consumul masini pentru ca motorul poate sa fie de 800W putere dar cuva sa aibe forta de 8000W deoarece e reductia vitezei si m,ultiplicarea fortei>>>>> ca la bicicleta ce doamne iartama!!!!!Revin pe seara cu filmuletul si poza ca sa va demonstrez ca nu ce cea ce zici tu cu sigur 99,99% nare cum!!! :ras: :ras:

Link spre comentariu

Si aceasta reductie a viteze de la 10:1 mica/mare (roata) avantajeaza si consumul masini pentru ca motorul poate sa fie de 800W putere dar cuva sa aibe forta de 8000W deoarece e reductia vitezei si m,ultiplicarea fortei>>>>> ca la bicicleta ce doamne iartama!!!!!

Nu puterea se m?re?te dac? scazi tura?ia, ci cuplul. De curiozitate, po?i s?-mi spui ce diametru are fulia?
Link spre comentariu

Salut,asa e,cum zice,are 14000rot/min,am si eu o dracovenie de asta de motor si cand cuva are 1200rot/min la stoarcere,motorul are 14000rot/min(cel putin teoretic) :rade: Numai ca pt a pastra si cuplul constant,iti trebuie un variator de tensiune ceva mai evoluat decat vrei tu(ala simplu),va trebui sa folosesti ori tahogeneratorul motorului,daca are asa ceva,daca nu, trebuie sa folosesti o reactie,in asa fel incat tensiunea sa varieze in functie de cuplu,cu variatorul ala home made,nu prea o sa reusesti ce ti-ai propus,cred ca ar fi bine de adaptat un variator de la o scula industriala la care motorul e in greva :rade:PS-poate e impropriu spus tahogenerator,dar majoritatea au in capul motorului un magnet ce se invarte intr-o bobina,si de pe bobina se culeg ceva impulsuri care apoi prelucrate ajuta la ajustarea turatiei motorului,nu cunosc in amanunt schema,stiu doar ca fara acea bobina,motorul o ia pe turatie maxima(de stoarcere)cand e cuva plina cu rufe si apa,si masina fuge dupa tine prin casa :rade:

Link spre comentariu

Mersi doru pentru ajutor>>>> in sfarsit ma crede cineva, dar fie, pana la urma motorul nu stiu exact ce putere are dar nar avea rost sa folosesc reductor pentru a reduce sa zic cam 4000RPM, eu doar vreau sa mai tai din cand in cand cate ceva pentru casa , nu sal forjez tot timpul, din motor iese doar 6 fire, nu are nici un fel de senzor sau oricealtceva pus pe ax sau pe stator sau oriunde, Ai dreptate in legatura cu cuplur (ratza)dar daca motorul e de vreo 600W sa zic asa cel putin, miar ajunge pentru a taia niste tabla subtire sau un placaj de 1 cm grosime, deoarece eu am folosit un motor de 150W care avea 1200RPM si ma descurcam si cu acela, dar eu vreau sa mai urc un pic, si cum ma gandeam ca "creerul" masini de spalat poate varia turatia>>>> ma gandeam ca pot face si eu ceva mai simplu chiar daca pierd sa zic asa vreo 200W din puterea lui, as vrea sa stiu daca merge sa folosesc schema de mai sus postata de mine si daca ar merita sa ma complic cu mai mult sau nu.Mersi inca o data pentru sfaturi!!

Link spre comentariu

Salut, nu este pas cu pas, este un motor de curent alternativ cu rotor si stator bobinat, si are turatia variabila cu tensiunea de alimentare (de fapt cu curentul prin infasurari). E de preferat sa`l folosesti tot cu cuplaj prin curea cu masina de lucru ca sa cistigi cuplu si sa`i menajezi lagarele. Ca idee poti sa`i modifici turatia si cu un variator de tensiune pt iluminat, la care`i pui un triac mai ,,fortos``.Bafta maxima !p.s. - am postat concomitent... :101

Link spre comentariu

Pai la asta ma gandeam si eu dar variatorul are 800W care il am si esti sigur ca triak si nu tiristor deoarece in schema aceea are tiristor, acuma nu stiu cum e variatorul de tensiune. Si ai dreptate cu controlul>>>>>lam pus la 12V DC si a pornit>>>> cred ca avea cam 2000RPM si un pic forta dar daca te chinuiai il opreai cu mana.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări