Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se conecteaza un amplificator la masina


ionut20

Postări Recomandate

Salutare,

 

In urma cu 2 luni mi-am facut si eu un upgrade la partea audio a masinii:

Player-ul stock a fost inlocuit cu Alpine CDE-175R (http://www.alpine.co.uk/p/Products/cd-h ... 9/cde-175r) si in plus au fost adaugate 2 difuzoare in portiere si un SW activ in spate.

Per total sunt multumit de noua sonorizare dar am un pitic pe creier legat de alimentare.Respectiv, firele de alimentare sunt foarte subtiri in comparatie cu cele din adaptorul cu care a venit playerul. Estimez undeva la 0.75mm² pentru cele doua plusuri si pentru masa. Intrucat nu prea am cum schimba firele prin bord, as prefera sa "fur" plusul de pe cablul care alimenteaza subwooferul (8mm²) si masa de undeva de sub bord urmand ca plusul de pe contact sa ramana neschimbat.

In manualul de utilizare (http://www.alpine-europe.com/fileadmin/ ... 8BT_EN.pdf) la pagina 50 apare schema de conectare in care vad ca firul galben duce la baterie iar firul rosu prin contact, tot la baterie. Cel galben, fiind notat cu POWER aproape ma convinge ca este cum imi trebuie mie, dar ma aveam nevoie de macar o parere inainte sa ma apuc de modificat pe acolo.

Multumesc.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator smithro

Salut!Am si eu un pioneer mai vechi modelul GM-1200 70W+70W si un subwoofer JBL GT 152 cu nominal power rating: 150W, 4 Ohmi si neavand suficient bas intro skoda octavia combi ma gandeam sa le instalez. problema e in felul urmator: ma intereseaza daca pot monta astea doua impreuna, fara sa se bata pe urma ma intereseaza cam cu ce fir (ce grosime) ar trebui sa vin de la baterie pentru statia asta, am atasat si doua poze.Am inteles ca Rca-urile vin de la cd player si intra in statie si ca plusul si minusul principal vin la Power + si la GND (cel putin asa banuiescdin cate scrie acolo)In schimb Nu stiu unde ar trebui sa leg plusul si minusul de la subwoofer. Tot asa nu stiu ce trebuie legat la acea mufa cu trei picioruse care este deasupra scrisului "Dinamic bridge" (Vezi poza), tot ce stiu e ca dupa ce l-am desfacut am vazut ca scria la unul dintrepicioruse B.REM la altul ACC si la ultimul ILM.Ce ma mai intereseaza ar fi acel buton de "Drive mode" care comuta intre "normal 4ohm" si "Dynamic bridge". A da si locul acela pentru mufa aia mare DiN habar nu am pt cei.Potentiometrele de deasupra din poza a doua banuiesc ca sunt pentru volumul RCA-urilor si acelei mufe DIN.In concluzie nu stiu mai nimic despre acest amplif, da daca puteti sa ma ajutati cu ceva informatii m-as bucura.Mersi oricum!

cum leg si eu asa ceva in punte/bridge ??
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
  • 5 ani mai târziu...

Salutare
Vreau sa montez un subwoofer in portbagajul masinii , bateria e in fata la motor , modelul subwooferului e Jbl Basspro Hub activ [ amplificator incorporat ]  de ~ 200w putere .
Pot folosi pentru alimentare de la baterie un cablu de sudura de 10mm subwooferul avand o  siguranta de 30A sau e nevoie de un cablu mai gros , eu tind sa cred ca e suficient .
La alte subwoofere pe care le-am mai montat pe partea de minus erau 2 fire , unul pe care il conectam la minisul bateriei sau la o masa apropiata si celalalt [ remote ]  minus la player-ul masinii [ casetofon ] pentru pornire/oprire  , aici e doar unul singur . Subwooferul are si o telefomanda dar nu-mi dau seama [ nefiind montat ] daca porneste/opreste singur .  
Alte sugestii ?  Ms

 

https://m.imgur.com/STWboEw

Link spre comentariu

Trebuie cablu mai gros. La fel si pentru minus (masa). Minusul (masa) se conecteaza la caroseria masinii direct pe metal, nu pe vopsea, la un surub al caroseriei, cat mai aproape de amplificator. Acel fir de remote (rem) nu e minus. Vine de la player si are 12 volti tensiune  pe el. Are si pin de remote subwooferul. E marcat cu un punct rosu in poza de mai jos. In alta poza sunt accesoriile cu care care vine subwoooferul din fabrica. Dupa cum se vede cablurile de plus si minus sunt destul de groase. Manualul de utilizare e in link.

 

https://ca.jbl.com/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dw7aea5f1f/pdfs/JBL_Basspro_Hub_Owners_Manual.pdf

 

hfgzxhxzgh.png

 

vbklvjhklvhj.jpg

 

 

 

fgvkklfgvkui.png

 

Link spre comentariu

Chiar la bateria masinii se pune o siguranta la inceputul  cablului gros de +, de min ca cea a amplifului, si izolata de fabrica ( capsula plastic, etans) are rol de protectie antiincendiu. Cablul se introduce in cabina prin trecere de cauciuc, pe unde mai intra si alte cabluri ( peretele de foc) 

Unii fac gaura separata in tabla, baga firul si dupa un timp ia foc masina.... 

Cablul e bine de fixat din loc in loc cu coliere, sa nu miste. 

Link spre comentariu

Subwooferul l-am cumpărat sh, fostul proprietar l-a folosit tot pe intrarea High Level, iar firul remote e cumva legat de un fir de pe High Level și rezulta doar 2 fire pe le-am conectat la firele de pe boxa spate dreapta și merge perfect, le-am mai avut așa montate pe alta mașină, afectează cu ceva difuzorul ușii sau casetofonul? 

I-am făcut proba  și pornește/oprește odată cu casetofonul mașinii. Cablurile power de +/- ale subwooferului sunt tot de 10mm [ cele care pleaca din mufa ] ma gândesc că sunt ok cele de 10mm pe care le-am pus și eu. L-am lăsat 10 minute să meargă aproape de maxim și nu s-a încălzit absolut deloc nicăieri [ oricum cred ca o sa fie setat  pe la 30-40% din putere .

Siguranța am pus-o la 10cm de borna bateriei. Dacă chiar ziceți ca e prea subțire cablul de 10 o să-l schimb, n-am apucat să montez înapoi nimic doar am făcut proba .

Editat de doggfatther
Link spre comentariu

Pentru 200W audio ai pina in 350W consum, deci sub 32A virf consum. Cablul de 10mm^2, face fata fara probleme curentului absorbit de amplificator pentru ca nu vei avea niciodata acel consum continuu. Protejeaza NEAPARAT cablul cu o siguranta de circa 40A. Atentie la "pozarea" lui (mecanica si izolatie fata de tabla masinii, zone ascutite, taioase), si NU OMITE siguranta din borna+ a bateriei pina in cablu, (cea de 40A de mai sus). Te scapa de 1001 belele! Mai bine sa ajungi la stiri ca "unul avea discoteca in masina" decit "inca o masina a luat foc pe bulevard".

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 22 ore, DjLeco2021 a spus:

Pentru 200W audio ai pina in 350W consum, deci sub 32A virf consum. Cablul de 10mm^2, face fata fara probleme curentului absorbit de amplificator pentru ca nu vei avea niciodata acel consum continuu. Protejeaza NEAPARAT cablul cu o siguranta de circa 40A. Atentie la "pozarea" lui (mecanica si izolatie fata de tabla masinii, zone ascutite, taioase), si NU OMITE siguranta din borna+ a bateriei pina in cablu, (cea de 40A de mai sus). Te scapa de 1001 belele! Mai bine sa ajungi la stiri ca "unul avea discoteca in masina" decit "inca o masina a luat foc pe bulevard".

 

 

 

Ms de  sfat ,  am izolat cablul peste tot unde atinge  suprafete , montat cum trebuie cu sigurante , cleme , banda izoliera din panza, soricei  etc .

Subwooferul stand in roata de rezerva ma gandesc sa pun si un izolator insonorizant , nu am auzit niciodata o masina care are insonorizant si nu stiu daca merita , oala masinii e tabla goala , nu se aude nici o distorsiune sau ecou de la subwoofer .

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări