Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Hidroizolare circuit electronic


Postări Recomandate

Salutare tuturor!

 

Este vorba despre circuitul de comanda al unei instalatii pentru incalzire scaune auto. Circuitul este proiectat pentru a fi folosit la interior, ferit de prezenta apei, insa eu doresc sa il montez pe o motocicleta si trebuie sa il fac impermeabil, pentru a nu-l distruge prin oxidare sau scurtcircuit.

 

In prima faza, m-am gandit sa acopar intreg PCB-ul cu un material dielectric hidrofob (vaselina, lac, rasina epoxidica).

 

In zona circulara din partea superioara a circuitului, ce contine cele doua benzi din cupru, trebuie sa ramana contact electric, deoarece benzile sunt unite printr-o rola din cupru montata pe buton, iar impreuna alcatuiesc un potentiometru.

 

Etansarea carcasei este preferabila, insa acest lucru este imposibil.

 

Va rog sa ma ajutati cu idei sau metode pentru a proteja impotriva apei acest circuit. Multumesc!

 

20170519_170552_zps7wlmhkpa.jpg

 

20170519_165741_zpsdn2msaug.jpg

 

20170519_170146_zpsm3fgvoh3.jpg

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Asa cum este n`ai nici o sansa sa`l faci perfect etans , ceva de IP67 sau si mai bine IP68.

Singura idee care imi vine rapid nu`i foarte grea daca esti indemanatic si hotarit sa o faci si consta in a acoperi

tot modulul intr`un mastic poliuretanic, siliconic , ceva elastic.

Ramine problema contactelor care se rezolva simplu de tot si elegant teoretic, practic ceva mai complicat cu ajutorul unor relee reed

lipite intre central si ploturi iat loc de rola aceea un magnet.

E multa munca de chinez batrin si nu stiu cum incape ansamblul in cutiuta.

Poti dezvolta ideea cu ceva comutatoare Hall sau alte dispozitive....

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Caută spray Chemguard Extra Aerosol sau Scotch 1609.Ambele creează o peliculă de protecție pe cablaj ce nu permite apei să atace, poți să lași circuitul în ploaie și nu are nimic.Am ambele produse și vorbesc în cunoștință de cauză.Pelicula nu e dură ca rășinile apoxidice, deci poți oricând face intervenții pe cablaj. E posibil ca și produsul din link să facă același lucru, doar dacă-ți confirmă cineva care l-a folosit poți fi sigur.

Cel mai simplu ar fi să dizolvi colofoniu (sacâz) în alcool concentrat până se face o soluție lipicioasă la atingere și să ungi cablajul cu el.Respinge excelent apa datorită colofoniului și poate fi îndepărtat oricând prin spălare cu alcool.Binențeles că nu vei putea unge cu sacâz și traseele comutatorului, dar cu spray-urile se poate face asta.

Link spre comentariu

O variantă provizorie ar fi introducerea completă a cutiei într-un balon transparent de cauciuc subțire, prin care să poată fi reglate rotițele și care să împiedice apa să pătrundă. Dar protejarea cu spray-urile citate mai sus va da sigur rezultate, combinată cu o oarecare protecție la ploaie prim montarea într-o zonă protejată cât de cât de ploaie.

Link spre comentariu

Caută spray Chemguard Extra Aerosol sau Scotch 1609.Ambele creează o peliculă de protecție pe cablaj ce nu permite apei să atace, poți să lași circuitul în ploaie și nu are nimic.Am ambele produse și vorbesc în cunoștință de cauză.Pelicula nu e dură ca rășinile apoxidice, deci poți oricând face intervenții pe cablaj. E posibil ca și produsul din link să facă același lucru, doar dacă-ți confirmă cineva care l-a folosit poți fi sigur.

Cel mai simplu ar fi să dizolvi colofoniu (sacâz) în alcool concentrat până se face o soluție lipicioasă la atingere și să ungi cablajul cu el.Respinge excelent apa datorită colofoniului și poate fi îndepărtat oricând prin spălare cu alcool.Binențeles că nu vei putea unge cu sacâz și traseele comutatorului, dar cu spray-urile se poate face asta.

 

Colofoniu si alcool am prin casa, as putea face asta. Mai degraba as incerca varianta cu spray. Am sa caut la magazinele din oras sa vad ce gasesc.

 

Ascunde butonul undeva unde nu ajunge apa.

 

Pe motocicleta mea nu exista un astfel de loc ferit de apa. L-as putea pune in torpedou, dar acolo tin diverse obiecte si nu ar mai fi la indemana pentru utilizare.

 

 

Aceste spray-uri sunt conductive, sau trebuie sa evit aplicarea pe traseele din cupru ale potentiometrului?

Editat de Bassmann
Link spre comentariu

Reconfigurarea cu relee reed si magneti pe rotita este singura varianta fiabila pe termen lung

Astfel se poate ingloba totul in rasina sintetica si se pastreaza functionalitatea 100%

Link spre comentariu

Depinde la ce nivel poti sa lucrezi. Eu i-as face o cutiuta ermetica cu tot cu rotitele de reglaj in interior, cu prelungiri de pe rotitele de reglaj intr-o parte si alta, oring catre exterior si rotita noua de-o parte si de alta. Practic as muta rotitele de reglaj in laterale cu iesiri cu oringuri si restul inchis.

Nu cred ca spray-ul minune o sa tina acolo unde freaca contactele. La motocicleta mai o si speli cu jet, ploua, oxideaza, mereu expusa la vremea de afara si nu poti sa demontezi sa dai cu spray la fiecare doua saptamani.

Link spre comentariu

Zona circulara nu formeaza un potentiometru ci un selector. Cauti unul cu atatea pozitii, gasesti pe la mixer, pe la alimentatoarele cu mai multe tensiuni, pe la magazinul de electronice, etc. Tragi fire de pe pcb-ul tau la noul selector. Izolezi complet placuta cu ce te pricepi. Merge si cu silicon, cu prenaldez, cu lipici cald, ii izolezi si cutia, si iti pui butonul unde vrei, poti sa il si sacrifici, ai firele scoase, marcate de cand le tragi. DAR, INAINTE DE A IZOLA PLACA, FA-I UN TEST SI VEZI DACA SE INCALZESTE VREUN TRANZISTORAS. IZOLATUL AR PUTEA SA II FACA RAU LA RACIRE SI SERVICE NU SE VA MAI PUTEA FACE. DACA TI SE INCALZESTE CEVA SI CONSIDERI CA E BINE SA SE POATA RACI, IZOLEZI DOAR CUTIA SI PUTINUL AER DIN INCINTA VA FACE O MICA PARTE DIN TRANSFER.

Si elementul ala mai mare cu 2 fire daca e un fuzibil termic trebuie pus pe langa zona incalzita ca sa nu iti arda captusala de la izmene.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

...problema contactelor care se rezolva simplu de tot si elegant teoretic, practic ceva mai complicat cu ajutorul unor relee reed

lipite intre central si ploturi iat loc de rola aceea un magnet.

Vedeti ca prima succesiune a contactelor (probabil cea cu functie de pornit-oprit) este de tip brake-before-make iar urmatoarele de tip make-before-brake.

@Bassman: Aveti si o poza cu contactele (cursorul) de pe rola?

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări