Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autovehicule SH

Evaluează acest subiect


Postări Recomandate

Vizitator cata82

In primul rand toate actele sa fie valabile si pe numele vanzatorului-talon, cartea autoturismului apoi dupa instrainare sa-ti faca contract de vanzare-cumparare sau factura(in cazul firmelor) sa elibereze certificat fiscal si fisa de inmatriculare asta pentru autoturismele inmatriculate deja in Romania.

Pentru cele din afara sa aibe la fel talonul si cartea masinii-in cazul Germaniei/Austriei briful mare si briful mic.

Sunt unele tari in care se elibereaza un singur document valabil pentru autoturism care tine loc si de talon dar si de carte-Grecia.

De asemenea trebuie sa te asiguri ca la cumpararea unui auto din afara poti circula pe teritoriul Europei cu numere valabile din tara de unde a fost cumparat autoturismul-in cazul Germaniei/Austriei se elibereaza numere de tol valabile 30 de zile.

Daca cumperi auto din afara va trebui sa te prezinti la ANAF pentru eliberarea certificatului in scopuri de TVA-actele autoturismului din afara se traduc si se legalizeaza.

In al doilea rand starea autoturismului, daca s-au masluit kilometri, starea caroseriei, motorul, cutia de viteze, puntea fata, puntea spate.

In al treilea nu uita de capacitatea motorului, ce sare de 2000 cmc te jupoaie la impozitul anual.

Editat de cata82
Link spre comentariu

Adica ar trebui sa ma duc la reprezentanta,acolo stiu istoricul masinii(teoretic) si o verificare din partea lor(specializati pe aceasta gama),intrebarea cea mare...nu ar trebui schimbate curelele,distributie/alternator..? Din moment ce nu stiu uzura curelelor,nu ma iau dupa ce spune vanzatorul..sa stau grija in spate,mai pot merge..100/1000/zeci de mii..? :jytuiyu

Link spre comentariu

Nu am inteles niciodata faza cu reprezentanta, de unde sa stie aia starea sau istoricul masinii cand masinile nici nu ajung pe la ei ca majoritatea revizilor se fac in service-uri nu la reprezentante. Asta e vrajeala de vanzator "mergem la reprezentanta si iti zic aia totul". Nu te intereseaza sa iti zica "reprezentanta" ca masina a fost construita intr-un anume an si are seria de motor cutare, lucruri deja prezente in acte, te intereseaza starea masinii in momentul asta, cand o cumperi.

Du-te dom`le cu masina la un service cu oameni priceputi, la o statie itp sa iti verifice seriile, gazele, articulatii, frane, directie, totul, practic le platesti un ITP pe bune la masina si le ceri sa iti zica tot, asculti cum merge motorul, zgomote suspecte, verifici fum, pornire, etc...

 

Legat de curele si uleiuri sunt primele care se schimba cand ai luat-o chiar daca fostul cumparator "doar ce le-a schimbat inainte sa vina la tine" si apoi iti arata si o cutie de carton eventual o curea veche si un bidon de ulei in portbagaj.

Se schimba doar curelele importante (distributie, intinzatoare) si uleiul in prima faza, apoi se schimba lichidul de frana dar aici e mai complicat ca toti au obiceiul doar sa completeze prin service-uri, nu sa il inlocuiasca cu totul, desi nu uita sa treaca inlocuire pe factura.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Asta doar daca service-ul unde s-a facut schimbul de ulei are vreo legatura cu reprezentanta si a trimis datele acolo, desi nici atunci nu sti cat de adevarate sunt si ca aia chiar au schimbat uleiul sau doar au completat.

Eu unul nu am vazut nici un service care sa instiinteze online reprezentanta de lucrarile efectuate la masina. Dar am vazut reprezentanta (opel) care nu stia nici de propriile reparatii facute de ei la masina respectiva in urma cu cateva luni, i-a interesat doar sa scoata factura si sa isi ia banii, nu sa treaca undeva in istoricul masinii ca a fost reparata.

Daca masina a avut un accident si a reparat-o omul in regie proprie cel mai probabil reprezentanta nici nu stie de asta, reprezentanta nu este politia sa fie informata de accidente sau vreo legatura cu asigurarile. Imi mentin parerea, e doar vrajeala comerciala cu reprezentanta. Nu da reprezentanta doi bani pe masinile care au fost deja vandute si nici ei si nici firma mama nu are de unde sa stie ce s-a efectuat la masina. Alea le vezi in cartea de service a masinii pe care trebuie sa o aiba vanzatorul si acolo trebuie sa te uiti sa nu fie puse stampile si semnaturi la gramada in metoda copy-paste (acelasi pix si semnatura identica in intervale de ani diferite).

Eu as ignora complet "reprezentanta" si, asa cum am zis, m-as duce la unii priceputi.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Si care ar fi .."cei priceputi" ?? Cred ca ai constatat ca NU mai exista cate un ...service la fiecare colt de ..bloc/casa..! :rade:

Statiile itp asa cum am zis sunt un lucru bun de pornire, da-le 50lei la baieti sa fie mai atenti si sa te bagi si tu pe sub masina, trebuie sa fie totul perfect uscat. In rest asculti cum merge masina, afli adresa de la vanzator si il iei pe neasteptate , fara sa il anunti, dimineata sa vezi cum porneste la rece.

Daca actele sunt in regula, nu face zgomote ciudate, porneste bine, fara fum si trece itp-ul pe bune dupa ce i-ai convins pe baieti sa fie atenti la probleme - sa te bucuri de ea.

Link spre comentariu

Ideea nu mi se pare ...deloc in regula,desi cunosc/folosit metoda,dar din alt punct de vedere...dau mita/spaga ca sa ajung...in mormant? :speriat DPDV tehnic daca masina NU corespunde standardelor,e mai bine sa nu o folosesti,asta pt.siguranta...mea/ta ! :da Crede-ma am trecut prin experiente EXTREM de neplacute,cu fosta masina,la care tocmai ii schimbasem cablul de la frana de mana,DAR nu am mai apucat sa-l reglez(noaptea),surpriza totala a venit cand NU mai functiona frana de serviciu..! Ce Faci in asemenea momente?? :nerv Avand control doar asupra directiei..ma rugam la D-zeu sa NU apara nicio masina din..dreapta ! (trebuia sa acord..prioritate..! Ce ziceti,asa este ca potentialul partener de trafic(care avea prioritate..) a avut...noroc ..chior..! :pandaci

Link spre comentariu

Eu nu am zis sa faci ITP-ul masinii, eu am zis sa faci verificarea si ii platesti tocmai ca sa fie mai exigenti si sa iti zica tie problemele, sa nu inchida ochii deloc, nu o faci pentru timbru, nu ceri timbru, ceri doar verificarea pentru tine.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Ideea nu mi se pare ...deloc in regula,desi cunosc/folosit metoda,dar din alt punct de vedere...dau mita/spaga ca sa ajung...in mormant?

Pai acolo ajungi si cu masina noua,nu stiu de ce-ti faci atatea probleme,macar cu un SH te costa mai putin.Cu alte cuvinte te astepti sa cumperi o fata mare cu mai putin de jumate din pretul initial(eventual cu mai putin de 25%),si sa nu aiba nici o problema...tu ai vinde asa masina?Binenteles ca fiecare are hibele ei,trebuie urmarit sa nu fie printre cele mai costisitoare,ca in rest,masina mananca din farfurie cu tine,daca nu ajunge ce pui acolo,posibil sa cam faci foamea.

Link spre comentariu

Eu aleg multe masini de 1000euro in locul unui logan nou, chiar daca ar costa la fel. Da, stiu, pica nu stiu ce la clima, navigatie, trapa sau alte functii pe care oricum un logan nici macar nu le are. Daca le lasi picate consideri ca nu le ai si gata.

Nu stiu in ce poti sa bagi 2000E la o masina sh cand un alternator e 2-300lei, electromotor - pompa de servo - caseta directie 150-300lei, turbina 5-700lei si asa mai departe. Nici daca pica toate de doua ori nu ajung la 2000euro, ori de picat... sunt doar legende. Pica la fel ca si la o masina noua. Am schimbat eu electromotoare la reprezentanta opel (ce povesteam mai sus), 3 in 3luni pana si-au dat seama ca este contactul busit si ramanea cuplat electromotorul, pompa servo si alternator la masina noua, cu facturi de-alea de iti cumparai o masina de 1000euro pentru fiecare piesa schimbata. Masina era noua dar nu se faceau pe garantie reparatiile din nu stiu ce motiv, masina de firma multinationala.

La un logan nou de 2 ani cu 9000km la bord al unei cunostinte, cand i-a picat un pivot cei de la service m-au pus sa il cumpar eu, garantia nu acopera problemele cauzate de drumurile si gropile noastre, in timp ce la vechituri nu am avut niciodata pivot crapat chiar daca aveau multi ani si km la bord.

Din experienta mea am vazut ca mai mult costa reviziile la o masina noua decat reparatiile la una veche.

 

Edit: piesele nu crapa brusc ca sunt "vechi". Daca ai verificat-o bine la inceput si nu are uzuri de cand ai cumparat-o, o sa te tina mult si bine, mai mult ca una romaneasca noua. Daca nu ai verificat-o si te trezesti ca are jocuri in toate bucsile, ca telescoapele curg si toate problemele care se aduna in timp daca nu a fost intretinuta si reparata, da, o sa platesti tu nota finala. Dar asta nu este vina masinii, e vina ta ca ai luat-o cu problemele alea. Daca nu le avea, te tine mai mult ca una noua romaneasca pana incep sa se uzeze piesele astfel incat sa cauzeze probleme.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Am un vecin care a cumparat un "jaf" de masina cu ...1000E !

Aici mai mult decat in oricare alta parte e valabila zicala,de cat dai,de atat primesti.Decat sa n-am baza intr-un jaf ca nu stiu ce poate pica si cand,mai bine una mai putin rulata cu sanse de defect mai mici.E mai putin importanta valoarea piesei defecte,cat faptul ca iti strica dispozitia la drum.Exceptiile nu se discuta,se poate intampla sa ai ghinion cu una noua,dar asta nu inseamna ca toate vor fi asa,dupa cum se poate sa mearga si una veche de sa-i sara fulgii,insa iarasi vin si spun,nu toate sunt asa.Daca te consideri un om norocos,cumpara cazane si posibil sa te bucuri de ele.Altfel,si un logan nou merge 4...5 ani fara probleme chiar in regim de taxi(nu vorbesc din auzite,am vecin care e la exemplarul nr 2).

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări