laur82 Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 (editat) Buna seara! De curand m-am lovit de acest tip motor. Cineva a vrut sa schimbe automatizarea la un malaxor, sa monteze una noua. In acest caz m-am descurcat ca am notat cum l-am desfacut din vechiul tablou si la fel l-am legat in noul tablou. Dar problema mea este in momentul in care ma voi lovit din nou de acest tip de motor fara sa aibe legaturi. La acest malaxor prima trepta baga pur si simplu trei faze in infasurari, la a doua treapta le pune in scurt pe primele si baga trei faze pe alte infasurari. Cum imi pot da seama care cum le leg deschizand capacul la cutia de borne? Am vrut sa umblu la motor sa vad cum este dar nu s-a putut fiind intr-o pozitite grea de umblat la placa de borne. Editat Februarie 6, 2017 de onoselaurentiu Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Probabil e vorba de conexiuni dahlander.Daca nu sunt notate infasurarile in cutia de borne e destul de greu de aflat, dar nu imposibil.Ar trebui sa ai in total sase infasurari. Link spre comentariu
laur82 Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 Am incercat sa masor rezistenta celor sase infasurari si surpriza toate erau cam pe la 3,2 ohmi. Am zis sa vad daca este o diferenta ca asa imi dadeam seama care cum sa le leg. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Este foarte simplu, ai doua variante: 1. Ai 6 fire care vin de la motor. Treptele de turatie se selecteaza cu ajutorul a 4 contactori, care comuta steaua o data pe primele trei, a doua treapta steaua se muta pe celelalte trei fire. 2. Sunt 12 fire care vin de la motor, situatie in care motorul are intern bobinaj separat de 1500 rpm si separat bobinaj pt 800 rpm. Se separa 6 cu 6 fire, iar in acest caz comutarea se poate face cu 2 contactori, steaua fiind conexiune fixa. Link spre comentariu
laur82 Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 In cazul meu erau decat trei contactori si sase fire. In prima treapta cu un singur contactor baga trei faze pe primele trei fire sa zic asa in a doua cu doi contactori pune in scurt primele fire si baga trei faze pe celelalte trei fire. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Una din trepte merge cu alimentare pe trei fire fara stea, de aceea sunt trei contactori, pe trapta mica de obicei se foloseste un singur contactor, iar pentru treapta mare se cupleaza si conexiunea de stea (bineinteles alimentarea vine pe celelalte trei fire, care nu au fost folosite in prima treapta). Link spre comentariu
laur82 Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 Sa presupunem ca am de legat un asemenea motor care fire le leg pe primul contactor , fire care la a doua treapta le pune in scurt prin alt contactor si care le leg pe contactorul al treilea. Cum reusesc eu sa le identific sa-mi dau seama cum le leg? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Pai in primul rand, ai ales firele 3 cu 3? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Infasurarile trebuie fazate corect,altfel motorul are cuplu mic la pornire,se incalzeste in sarcina sau chiar mai rau;poate reuseste sa vada daca sunt ceva notatii la infasurari in cutia de borne... Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 (editat) Uite o schema de conexiune facuta repede: Contactorii 1 si 2 cupleaza in treapta a doua, contactorul 3 lucreaza singur pentru a asigura prima treapta (repet este trapta de turatie mica). Editat Februarie 6, 2017 de daniel_88 Link spre comentariu
laur82 Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 Am inteles cum lucreaza pe mine m-ar fii interesat cum arata un asemenea motor la placa de borne sa pot face conexiunile corecte. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Salut, Voi explica detaliat si atasez si un desen cu infasurarile si dispunerea bornelor in cutia de borne si unul cu schema electrica de forta.Deci......ai 6 infasurari,legate intre ele,conform desenului,fiecare infasurare constituind o pereche de poli.Sa presupunem ca cele 2 turatii ale motorului sunt 1500 rot./min.,respectiv 3000 rot./min..Facem abstractie de alunecare.Cand alimentezi motorul in triunghi,alimentezi pe bornele U1,V1 si W1,lasand libere bornele U2,V2 si W2,vei obtine turatia de 1500 rot./min.Asta inseamna ca bobinele L1 si L2 constituie cele 2 perechi de poli ale unei laturi (faze).Cand alimentezi motorul in dubla stea,alimentezi pe bornele U2,V2 si W2,iar bornele U1,V1 si W1 le legi in stea.Asa vei obtine 3000 rot./min..Asta inseamna ca bobinele L1 si L2 sunt legate in paralel,constituid o singura pereche de poli. In schema electrica de forta F1 este protectia de scurt-circuit si de suprasarcia a turatiei mici (triunghi) ,iar F2 este protectia turatiei mari (dubla stea).C1 este contactorul care conecteaza infasurarile in triunghi (1500 rot./min.),iar C2 si C3 sunt contactorii care conecteaza infasurarile in dubla stea (3000 rot./min.). Alex Schema infasurari+dispunere borne.pdf Schema circuit forta.pdf Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 http://electroprecizia.ro/files/34/document/46/Catalog%20Electrical%20Motors.pdf Motoare Dahlander, pag 12 Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Februarie 7, 2017 Partajează Postat Februarie 7, 2017 Multumesc de completare,herr Grig.In fisierul ala sunt date toate tipurile de motoare.Material de studiu pt. toata lumea. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 7, 2017 Partajează Postat Februarie 7, 2017 Inclusiv legarea unui trifazic pe mono si un calcul aproximativ a condensatorului. L`am mai pus ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum