Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Reconditionarea pompei de apa auto


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#1 Guest_maistrul_

Guest_maistrul_
  • Vizitatori

Posted 03 January 2017 - 09:08 PM

Spun din capul locului ca treaba asta o faceam eu,si alti maistrii, inainte de 89,si e o lucrare de precizie pe care no poate face oricine.
Nu va sfatuiesc sa faceti treaba asta,eu spun doar asa ca istorie-ca sa nu primesc mustrare.
Pentru ca sa se reconditioneze pompa de apa,se are in vedere urmatoarele operati tehnice.
Se ia dopu de jos de dupa radiator,ca sa se goleasca instalatia de antigel-pe vremea mea se gasea glicerina concentrata,cu care era unse avioanele ca sa nu givreze,si ingheta la -60 de grade.Data cu apa la jumate,iesea o treaba buna.
Se ia jos dupa chiuloasa capacul pompei de apa,si te duci cu el la menghina,unde cu ciocanul si un dorn dai jos turbina si flansa,apoi scoti axul din rulment.Daca axul e uzat trebuie sa faci altul la strung,eu il faceam din inox.
Dai jos sigurantele dupa capac,apoi cu o teava scurta si ciocan dai afara rulmentii.
La Dacie se mai gasea prin magazine setul de rulmenti cu semeringu.Daca rulmentii numai huruie,dar nu joaca îi speli bine cu benzina,si apoi ungi cu amestec de vasilina cu seu de oaie-la un gresor de vasilina,o lingura de seu.Ungerea o faci din belsug.
Daca rulmentii vechi are joc,pui rulmentii noi dar scoti semeringu la fiecare rulment in parte,si umplii toata zona dintre ei cu amestec de vasilina cu seu de oaie.
Bati rulmentii dupa capac,pui sigurantele,bagi axul si semeringul,apoi bati turbina si flansa.
Cind pui la loc pompa dupa chiuloasa,curati bine garnitura veche,iar pe aia noua o ungi cu vasilina curata.
Metoda asta de reconditionare se poate face la mai toate pompele de apa dupa auto,ca toate au rulment,ax,semering.

Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri

#2 OFFLINE   fanelforum

fanelforum

    Membru util cateodata

  • Membri
  • PipPipPipPip
  • 1,267 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 03 January 2017 - 09:25 PM

Ne mai poluezi mult?

#3 ONLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membri
  • PipPip
  • 611 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 03 January 2017 - 09:28 PM

Ma duc si dau 100lei pe o pompa noua perfecta cu presetupa noua, rulmenti noi, garnitura noua, doar desfac 3 suruburi si o schimb. Si restul de timp ma duc la munca normal si castig mai mult decat daca as sta sa reconditionez pompa aia veche in fiecare zi.

 

Oricum, pana in prezent, la o masina straina de 20 de ani nu am schimbat-o niciodata si nici nu am umblat la ea. Si-a facut treaba perfect sute de mii de km.


Edited by dany_cta, 03 January 2017 - 09:32 PM.


#4 OFFLINE   daniels

daniels

    Membru

  • Membri
  • PipPip
  • 705 posts
  • Locatie:Bacau

Posted 03 January 2017 - 10:25 PM

Spun din capul locului ca treaba asta o faceam eu,si alti maistrii, inainte de 89,si e o lucrare de precizie pe care no poate face oricine.
Nu va sfatuiesc sa faceti treaba asta,eu spun doar asa ca istorie-ca sa nu primesc mustrare.
Pentru ca sa se reconditioneze pompa de apa,se are in vedere urmatoarele operati tehnice.
Se ia dopu de jos de dupa radiator,ca sa se goleasca instalatia de antigel-pe vremea mea se gasea glicerina concentrata,cu care era unse avioanele ca sa nu givreze,si ingheta la -60 de grade.Data cu apa la jumate,iesea o treaba buna.
Se ia jos dupa chiuloasa capacul pompei de apa,si te duci cu el la menghina,unde cu ciocanul si un dorn dai jos turbina si flansa,apoi scoti axul din rulment.Daca axul e uzat trebuie sa faci altul la strung,eu il faceam din inox.
Dai jos sigurantele dupa capac,apoi cu o teava scurta si ciocan dai afara rulmentii.
La Dacie se mai gasea prin magazine setul de rulmenti cu semeringu.Daca rulmentii numai huruie,dar nu joaca îi speli bine cu benzina,si apoi ungi cu amestec de vasilina cu seu de oaie-la un gresor de vasilina,o lingura de seu.Ungerea o faci din belsug.
Daca rulmentii vechi are joc,pui rulmentii noi dar scoti semeringu la fiecare rulment in parte,si umplii toata zona dintre ei cu amestec de vasilina cu seu de oaie.
Bati rulmentii dupa capac,pui sigurantele,bagi axul si semeringul,apoi bati turbina si flansa.
Cind pui la loc pompa dupa chiuloasa,curati bine garnitura veche,iar pe aia noua o ungi cu vasilina curata.
Metoda asta de reconditionare se poate face la mai toate pompele de apa dupa auto,ca toate au rulment,ax,semering.

Parca turbina era fixata de ax cu un stift. Ai uitat sa spui asta.

Am incercat de cateva ori sa dau turbina jos cu ciocanul si o daltita, dar nu am reusit. Se da mai bine cu o presa.



#5 OFFLINE   mac01

mac01

    Membru

  • Membri
  • PipPip
  • 867 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 04 January 2017 - 01:16 AM

Acum ca maistru ne-a parasit intreb si eu pe cei mai batrani de pe aici....

Nu exista magazine cu piese de Dacie pe vremea raposatului....de era nevoita lumea sa faca reconditionari? Nu se gasea de cumparat pompa de apa, pivoti, camasi, pistoane, etc....? 

De ce va intreb? La revolutie aveam aproape de 19 ani si la varsta aia nu ma gandeam la masini...capul meu era la electronica....asa ca nu mai mi-aduc aminte daca existau magazine de piese auto!

Adica....era mult mai simplu sa cumperi piesa noua (cum se procedeaza acum) decat sa te complici cu reconditionarea.... mai ales ca nu poti pune baza pe o piesa reconditionata si mai ales la o masina unde nu trebuie sa te joci cu viata.


Edited by mac01, 04 January 2017 - 01:25 AM.


#6 OFFLINE   maistrul strungar

maistrul strungar

    Nou venit

  • Banati
  • Pip
  • 12 posts

Posted 04 January 2017 - 01:40 AM

   Pe vremea aia se gasea piese greu,si eu si alti maistrii trebuia sa realizam aceste operatii tehnice.O,pompa de Dacie reconditionata dupa metoda mea nu mai aveai treaba,cu ax de inox.Siguranta de care se vorbeste nu e pe turbina,turbina e presata pe ax.

Gindeste daca tu aveai in 89 etatea de 19 ani,citi ani aveam eu care-s nascut la 1943,ca m-a mai intrebat cineva.



#7 OFFLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membri
  • PipPip
  • 611 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 04 January 2017 - 01:41 AM

Magazinul din orasele mari, era gol de obicei, gaseai doar ceea ce nu aveai nevoie.



#8 OFFLINE   Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Membri
  • PipPipPipPip
  • 1,753 posts
  • Locatie:Timisoara

Posted 04 January 2017 - 02:32 AM

Nu prea se gaseau piese auto de calitate, daca la 1300 pivotii de "uzina" tineau chiar 50-60Kkm cei pe care`i cumparai

de multe pri aveau joc de noi fiind facuti pe la diverse ateliere .

La fel era si cu setul motor, cel de "uzina" era bun in rest erau vreo 4 alte ateliere ce le faceau, erau unele seturi OK

de Brasov in rest ...

La fel cu pompa de apa, curgea de noua .

La pompa mai era o chichita pe care o stia toata lumea care se ocupa de masini, mai putin @maistrul, din cauza faptului ca 1300

avea chiulasa de Al cind puneai apa in sistemul de racire aparea oxidul de aluminiu care apoi era plimbat prin toata instalatia.

Fiind un material abraziv pe linga ca distrugea simeringul mai facea si un canal in ax asa incit desi puneai simering nou si curgea repede apa.

Fenomenul aparea rapid la masinile care functionau fara antigel.

Repararea era relativ simpla, se adincea locasul simeringului si se punea in spatele lui o saiba cam de 1,5mm in asa fel incit inelul de etansare a simeringului sa nu calce in vechiul canal.

Bineinteles se puneau gresoare, parca pompa originala Renault asa avea, se dadeau ceva gauri sa nu ajunga apa la rulmenti,

Asta era situatia in acele vremuri.

De planetare ce sa mai vorbim, erau ateliere specializate in refacerea lor.

Unele chiar le faceau mai bine ca fabrica, adevarat ca asta s`a intimplat dupa 90 cind au intrat in tara electrozii de sudura dedicati incarcarilor dure.

 

Grig



#9 OFFLINE   thunderer

thunderer

    Mjölnir wielder

  • Membri
  • PipPipPipPip
  • 2,075 posts
  • Locatie:Québec (FR+EN)

Posted 04 January 2017 - 02:36 AM

@Mac01, la inceputul anilor 90 aparusera precum ciupercile. Aveau mai toate piesele. Nu pot confirma calitatea, insa aveam un coleg (plin mereu de unsoare) care tot trebaluia la Daciile firmei.

Masina inainte de 89 n-au avut batranii. N-au avut noroc de casa gratis, asa ca plateau din greu la cutia de beton denumita elegant "apartament cu 3 camere comandat".

Nu mai hraniti trollii, cu cat ii bagati in seama mai mult, cu atat se inmultesc.

#10 OFFLINE   mac01

mac01

    Membru

  • Membri
  • PipPip
  • 867 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 04 January 2017 - 02:46 AM

Stiu, stiu, ca dupa 90' au aparut magazinele particulare auto...si stiu si oameni care au facut avere cu piese de Dacie (ma rog, atata timp cat a mai fost vechea Dacie pe drumuri). Erau intradevar cam proaste componentele. Am avut doua Dacii in decurs de vreo 5 ani cand eram mai tanar..una din 79 si alta din 89...amandoua la fel de slab calitativ. Sa nu zic in fiecare zi, dar o data pe saptamana sau la doua saptamani gaseam ceva de lucru la masina. Reparam ceva....se strica altceva....si tot asa.

Dar pe mine ma interesa situatia anilor 80-90 (cand eram copil )...daca erau magazine de piese auto si se gaseau sau nu piese de cumparat. Am inteles ca era pustiu si prin acele magazine...la fel ca la alimentare.


Edited by mac01, 04 January 2017 - 02:47 AM.


#11 OFFLINE   Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Membri
  • PipPipPipPip
  • 1,753 posts
  • Locatie:Timisoara

Posted 04 January 2017 - 03:16 AM

Ai mei au avut Fiat 1800 si pina prin 75 se gaseau piese si pentru Fiat fara mari probleme.

In perioada aia gaseai piese sa faci o Dacia de noua.

Problemele au aparut cam dupa 80, se gasea totul greu si la Dacia. la Fiat deloc, noroc ca se cam potriveau

elemente de suspensie, capete de bara, lant de distributie de la Lada.

Ca urmare s`a externalizat productia de piese de schimb la diverse ateliere si fabrici din tara.

Urmarea a fost calitatea foarte proasta.



#12 OFFLINE   maistrul strungar

maistrul strungar

    Nou venit

  • Banati
  • Pip
  • 12 posts

Posted 04 January 2017 - 11:09 AM

Am reconditionat pompa de apa si de Lada si de Fiat,ca am spus mai sus ca toate pompele de apa dupa auto are aceleasi pruncipiu.Are capacul de aluminiu in care sta rurmentii,cu semeringul,axul si turbina.
Pai eu am zis sa sa mearga cu apa cu antigel,ca strica axul,si am mai zis ca axul il faceam din inox.

#13 OFFLINE   fanelforum

fanelforum

    Membru util cateodata

  • Membri
  • PipPipPipPip
  • 1,267 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 04 January 2017 - 08:35 PM

Maistore, ai clona?

#14 ONLINE   one

one

    Membru evoluat

  • Membri
  • PipPipPipPipPip
  • 2,991 posts
  • Locatie:Trento, Italia

Posted 04 January 2017 - 08:53 PM

Eu imi amintesc ca la magazinele de piese auto prin anii '90 gaseai diversi rulmenti.

Imaginez ca si in anii '80 se gaseau mai ales ca se fabricau la noi in tara.

 

Reconditionarea unei pompe nu are sens la o masina la care se gasesc piese, dar la o masina de epoca, vrei nu vrei trebuie sa reconditionezi. Dar si aici, daca vorbim de modele populare precum broscuta VW, gasesti inca.

La Dacia poate pompele noi erau de calitate slaba si merita sa faci una buna cu mana ta dar la masinile moderne nu prea mai e cazul.

 

Initiatorul topicului avea acces la strung si la piese din inox din care strunjea axul pompei. Eu ma intreb daca in ziua de astazi piesa de strunjit si orele de munca la strung nu cumva sunt atat de importante incat sa merite cumpararea unei pompe noi? Cati dintre dvs. au strung acasa? Iar cei care au sculele pentru reparatii auto imi imaginez ca pot reconditiona diverse componente fara tutoriale.

 

In industria socialista puteai sa faci toata Dacia daca aveai prieteni pe la strung. In orasul meu (Braila) era o fabrica de excavatoare deci erau toate utilajele baietii care lucrau acolo iti faceau orice piesa si nu era vorba doar de strung si freza ci de angrenaje, tratamente termice.

 

Pentru cine a spus ca a mers sute de mii de km fara schimbarea pompei: totusi distributia unei masini pe care vrei sa te bazezi atunci cand pleci la un drum mai lung trebuie sa fie in regula si pentru asta o schimbi la intervalele recomandate si asta include si pompa de apa, care se inlocuieste chiar daca nu s-a stricat (pompa reprezinta 15-20% din pretul kitului de distributie). Ca sa nu mai spunem ca daca se strica pompa trebuie sa dai jos cureaua cu toata manopera implicata.


Edited by one, 04 January 2017 - 08:56 PM.


Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri

#15 OFFLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membri
  • PipPip
  • 611 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 04 January 2017 - 09:04 PM

Pentru cine a spus ca a mers sute de mii de km fara schimbarea pompei: totusi distributia unei masini pe care vrei sa te bazezi atunci cand pleci la un drum mai lung trebuie sa fie in regula si pentru asta o schimbi la intervalele recomandate si asta include si pompa de apa, care se inlocuieste chiar daca nu s-a stricat (pompa reprezinta 15-20% din pretul kitului de distributie). Ca sa nu mai spunem ca daca se strica pompa trebuie sa dai jos cureaua cu toata manopera implicata.

 

Eu sunt ala care a zis ca a mers sute de mii de km fara sa o schimbe.

Eu personal nu am demontat vre-una vreodata care sa aiba pompa de apa pe distributie, toate pe care le-am desfacut au pompa pe curea separata deci nu are legatura cu distributia, ci cu anexele (servo, ac, alternator).

 

Si daca vorbim de dacia 1300 aici, o pompa noua este 50lei si banuesc ca nu este antrenata de "cureaua de distributie" ?. Merita sa o reconditionezi ?


Edited by dany_cta, 04 January 2017 - 09:05 PM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users