v67 Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 am demontat un arc elicolidal cumpresie de la opel vectra ,credeti ca as putea confectiona odalta ,un punctator prin ,,forjare,, cu ,,autogenul ? Citează Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 (editat) Cred ca ai nevoie de alt material pentru punctator/dalta, ceva sticlos, "casant" ca sa aiba duritate, nu elasticitate Editat Octombrie 4, 2016 de dany_cta Citează Link spre comentariu
cipcirip Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 Va functiona, totul e tratamentul termic. Citează Link spre comentariu
mihaighe Postat Octombrie 4, 2016 Partajează Postat Octombrie 4, 2016 Functioneaza cu siguranta am facut si eu dar din arc de dacie dar cum spune si colegul trebuie sa citesti cate ceva si din tratamente,sau sa apelezi la cineva cu cunostinte. Citează Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 5, 2016 Partajează Postat Octombrie 5, 2016 Vezi ca dupa ce debitezi, indrepti bucata de arc, racirea o faci incet in nisip (sa reziste la socuri coada daltii) apoi calesti gura in ulei si apoi in apa cu sare. Timpii de calire depind de marimea acesteia. Citează Link spre comentariu
v67 Postat Octombrie 5, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2016 pai invatati-ma cum o calesc ,as putea masura temperatura cu trmometru cu laser Citează Link spre comentariu
emil.gabor Postat Octombrie 10, 2016 Partajează Postat Octombrie 10, 2016 pai invatati-ma cum o calesc ,as putea masura temperatura cu trmometru cu laser Aveti termometru cu laser care sa citeasca 750 C? Citează Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 10, 2016 Partajează Postat Octombrie 10, 2016 Nu ai nevoie de termometru..... http://www.loby.ro/wp-content/uploads/2014/02/culoarea-otelului-moale-la-temperaturi-diverse.jpg?90fde2 Citează Link spre comentariu
razvanmarius Postat Octombrie 12, 2016 Partajează Postat Octombrie 12, 2016 Cred ca mai bine faci o dalta dintr-o tija de amortizor. Este destul de tare pentru o dalta sau un punctator. Pot spune ca am cumparat dalti " de firma" si au fost de rahat. Mai bune sunt alea din tija de amortizor. Doar le tai la lungimea dorita, le ascuti si gata dalta. Cred ca unde ai gasit arcul, gasesti si u amortizor vechi," obosit". Citează Link spre comentariu
emil.gabor Postat Octombrie 14, 2016 Partajează Postat Octombrie 14, 2016 (editat) Cred ca mai bine faci o dalta dintr-o tija de amortizor. Este destul de tare pentru o dalta sau un punctator. Pot spune ca am cumparat dalti " de firma" si au fost de rahat. Mai bune sunt alea din tija de amortizor. Doar le tai la lungimea dorita, le ascuti si gata dalta. Cred ca unde ai gasit arcul, gasesti si u amortizor vechi," obosit". Nu prea poti face. Cilindrii hidraulici au tija in general din olc45 pana la 42CrMo4 , presupun ca ceva asemanator trebuie sa fie si la amortizor . Otelul de arc e mult mai rezistent si durabil daca se face un tratament termic corespunzator. Daca vrem sa fie mai rapid si mai simplu , se poate merge la un targ de vechituri si cumper cu 10 lei dalta , punctator si tot ce vrei gata facut Editat Octombrie 14, 2016 de emil.gabor Citează Link spre comentariu
tommymd Postat Octombrie 14, 2016 Partajează Postat Octombrie 14, 2016 Punctator merge perfect dintr-un burghiu de beton fara pastila vidia. Eu am facut unul din asa ceva (burghiul atunci a costat 6 lei) si de vreo 3-4 ani nu l-am ascutit niciodata. Nu s-a tocit deloc, nici in inox. Citează Link spre comentariu
spik Postat Octombrie 14, 2016 Partajează Postat Octombrie 14, 2016 Punctator am facut din coada de freza "deget".Dalti am luat din targul Vitan, probate pe loc!"Zgarieci" sau cum se numeste am din ace de rulmenti, spirale vidia, cozi de freza. Citează Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2016 Partajează Postat Octombrie 14, 2016 Dalta poti sa faci din orice otel pana la urma, dar sa faci una sigura e mai complicat. E usor sa iei un burghiu, o freza sau orice bara/scula HSS mare, il ascuti si gata dalta, dar risti ca la un momendat cand bati cu ciocanul sa pocneasca pentru ca este casant si se opreste ciocanul fix in mana cu care il tineai, mai mult ca sigur nu o sa pui protectie de cauciuc si nici nu prea conteaza daca se sparge scula. De asta e bine sa fi mai atent din ce faci dalta, coada trebuie sa fie usor decalita dupa calirea tare si gura trebuie sa fie sticla ca sa taie fara sa se toceasca. Intre minutul 3 si 4.30 poti sa il vezi calind si cum se comporta materialul calit prea tare (sticla) cand se aplica o forta asupra lui, cat de usor se sparge chiar daca el este extrem de tare. Si vezi si procesul de decalire usoara ca sa il faca mai maleabil. Citează Link spre comentariu
daniels Postat Octombrie 14, 2016 Partajează Postat Octombrie 14, 2016 O metoda de calire la dalti. Ai nevoie de un cleste in care sa tii dalta, un vas cu apa si o pila 1. incalzesti metalul la rosu2, Cu pila indepartezi pe o suprafata mica oxidul de pe partea ascutita a daltii 3. Cand culoarea acolo unde ai dat cu pila devine albastra (albastru de revenire) o scufunzi DOAR CU TAISUL in vasul cu apa o perioada scurta 4. scoti dalta si dai iar cu pila pe tais. Din cauza caldurii din corpul pilei zona pilita se va albasri si atunci o scufunzi iar cu taisul in apa. 5 Repeti operatia pana cand nu mai obtii acel albastru de revenite. Coada nu trebuie calita pentru ca se pot intampla accidente. Daca dai mai tare cu ciocanul se pot desprinde bucati de metal si acelea sunt ca proiectillele. Citează Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 15, 2016 Partajează Postat Octombrie 15, 2016 Metoda ai auzit`o, vazut`o, folosit`o sau spusa la cineva? Grig Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.