Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rotor rasnita


homer

Postări Recomandate

Dupa cum scria si colegul nostru de forum Vali

 

-Dacă ați găsit o întrerupere, se vor verifica cu atenție firele ce duc la acele lamele, se refac lipiturile sau sertizarea acestora.E posibil ca firul de la acea bobină să fie dezlipit, sau are un contact imperfect la sertizarea cu lamela.Motoarele de turație mare nu au lipituri la colector (din cauza temperaturilor mari de lucru și a bobinării automatizateci firele sunt ,,capsate,, sau sertizate în niște tăieturi practicate în lamelele colectorului, sau sunt prinse sub niște ,,urechiușe,, ce sunt îndoite peste fir. Se va încerca curățarea conexiunilor respective și realizarea unui contact perfect între firul bobinei și lamelă.Dacă după asta defectul persistă...rotorul trebuie înlocuit sau rebobinat.

 

Bun. A cedat rasnita, dead, nu mai zicea nimic. Am desfacut rotorul si surpriza mare. Exact ceea ce scrie mai sus. Jumatate din firele de la lamele erau desprinse de sub rotor. Se poate face ceva, se pot prelungi firele si lipi direct de lamele sau trebuie rebobinat ?

 

Daca dezizolez capatul de email si il lipesc direct de lamela are ceva? E totusi motor de rasnita si nu il fortez asa tare ca sa ajunga la temperaturi spectaculoase sa se topeasca fludorul si sa se desprinda firele.

 

LE: Imi cer scuze ca am gresit forumul unde am postat ! Daca poate un moderator sa-l mute, multumesc anticipat.

Editat de homer
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

  • 7 luni mai târziu...

Stie cineva cum e facut un colector de motor electric cu colector?am o bormasina careia i s-a dezlipit o lamela de pe colector si vreau sa o dreg. pe vremuri se facea curent asa ceva prin fabrici. rog pe cineva care a prins epoca sa imi spuna cum as putea lipi la loc lamela pe colector.stiu ca imi trebuie si strunjire la final dar ma descurc cu asta, daca trec de lipire.

Link spre comentariu

Am răspuns şi pe alt topic, lamelele colectorului sunt prinse între două bucşe conice izolatoare printr-o îmbinare ,,în coadă de rândunică,, şi odată ce o lamelă a sărit de acolo, colectorul e compromis.În unele cazuri, se poate demonta de pe rotor şi se refac bucşele conice (din textolit sau pertinax) şi se reasamblează colectorul cu ajutorul unei alte bucşe metalice filetate.Aşa ceva se mai făcea pe vremuri şi la noi, la fosta Electroputere. Se poate face de către orice strungar de mecanică fină. Dar asta e deja o reconstrucţie de la zero a colectorului, mai uşor găseşti altul de la un rotor ars şi-l depresezi pe acela. Dar e o sarcină foarte grea schimbarea unui colector, unele rotoare sunt impregnate cu epoxy în zona firelor de colector şi nu poţi desface colectorul fără să rupi firele.Asta nu înseamnă că e imposibil, ci foarte greu de făcut.Dacă preţul maşinii de la care provine este unul imens, merită încercat, altfel nu....

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări