homer Postat Martie 15, 2016 Partajează Postat Martie 15, 2016 (editat) Dupa cum scria si colegul nostru de forum Vali -Dacă ați găsit o întrerupere, se vor verifica cu atenție firele ce duc la acele lamele, se refac lipiturile sau sertizarea acestora.E posibil ca firul de la acea bobină să fie dezlipit, sau are un contact imperfect la sertizarea cu lamela.Motoarele de turație mare nu au lipituri la colector (din cauza temperaturilor mari de lucru și a bobinării automatizate) ci firele sunt ,,capsate,, sau sertizate în niște tăieturi practicate în lamelele colectorului, sau sunt prinse sub niște ,,urechiușe,, ce sunt îndoite peste fir. Se va încerca curățarea conexiunilor respective și realizarea unui contact perfect între firul bobinei și lamelă.Dacă după asta defectul persistă...rotorul trebuie înlocuit sau rebobinat. Bun. A cedat rasnita, dead, nu mai zicea nimic. Am desfacut rotorul si surpriza mare. Exact ceea ce scrie mai sus. Jumatate din firele de la lamele erau desprinse de sub rotor. Se poate face ceva, se pot prelungi firele si lipi direct de lamele sau trebuie rebobinat ? Daca dezizolez capatul de email si il lipesc direct de lamela are ceva? E totusi motor de rasnita si nu il fortez asa tare ca sa ajunga la temperaturi spectaculoase sa se topeasca fludorul si sa se desprinda firele. LE: Imi cer scuze ca am gresit forumul unde am postat ! Daca poate un moderator sa-l mute, multumesc anticipat. Editat Martie 15, 2016 de homer Citează Link spre comentariu
adydep Postat Martie 15, 2016 Partajează Postat Martie 15, 2016 Se pot lipi capetele bobinelor la colector cu cositor,dar ATENTIE:cu aliaj de lipit tevile de cupru la centrale termice,care are temperatura de topire mai mare decât a fludorului clasic(de preferat aliaj Rötenberger). Citează Link spre comentariu
homer Postat Martie 15, 2016 Autor Partajează Postat Martie 15, 2016 E prea mult de munca, firele alea is f scurte, nu se merita. Concluzia: TRASH. Citează Link spre comentariu
filip01 Postat Noiembrie 11, 2016 Partajează Postat Noiembrie 11, 2016 Stie cineva cum e facut un colector de motor electric cu colector?am o bormasina careia i s-a dezlipit o lamela de pe colector si vreau sa o dreg. pe vremuri se facea curent asa ceva prin fabrici. rog pe cineva care a prins epoca sa imi spuna cum as putea lipi la loc lamela pe colector.stiu ca imi trebuie si strunjire la final dar ma descurc cu asta, daca trec de lipire. Citează Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 11, 2016 Partajează Postat Noiembrie 11, 2016 Am răspuns şi pe alt topic, lamelele colectorului sunt prinse între două bucşe conice izolatoare printr-o îmbinare ,,în coadă de rândunică,, şi odată ce o lamelă a sărit de acolo, colectorul e compromis.În unele cazuri, se poate demonta de pe rotor şi se refac bucşele conice (din textolit sau pertinax) şi se reasamblează colectorul cu ajutorul unei alte bucşe metalice filetate.Aşa ceva se mai făcea pe vremuri şi la noi, la fosta Electroputere. Se poate face de către orice strungar de mecanică fină. Dar asta e deja o reconstrucţie de la zero a colectorului, mai uşor găseşti altul de la un rotor ars şi-l depresezi pe acela. Dar e o sarcină foarte grea schimbarea unui colector, unele rotoare sunt impregnate cu epoxy în zona firelor de colector şi nu poţi desface colectorul fără să rupi firele.Asta nu înseamnă că e imposibil, ci foarte greu de făcut.Dacă preţul maşinii de la care provine este unul imens, merită încercat, altfel nu.... Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.