Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Photo

Regulator alternator- verificare


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 02 August 2015 - 09:42 AM

Salut

stie cineva daca se poate verifica un astfel de regulator?

Alternatorul nu mai scoate nimic si are diodele in regula, rotorul pare ok iar colectorul nu are uzura accentuata,periile sunt inca bune.

Piesa este de pe un alternator Bosch si are urmatorul cod:

BR14 M1 F 00M 145 239

Parca nu as cumpara unu nou fara sa fiu sigur de defectul acestuia.

 

Multumesc!

 

 

 

 

 

 

 



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#2 OFFLINE   validae

validae

    Moderator

  • Smod
  • 11,684 posts
  • Locatie:Bradesti

Posted 02 August 2015 - 02:03 PM

Se poate verifica bineînţeles, dar trebuie să măsori rotorul să fii sigur că nu are bobinajul întrerupt.De obicei rezistenţa este de maxim 5 Ohmi.

Dacă nu te deranjează pe la ECU cu vre-o eroare, se poate înlocui regulatorul integrat original cu unul de Dacia, care costă vre-o 30-40 Lei cu minime modificări.Se întrerup cu un bomfaier conexiunile dintre periile de cărbune şi regulatorul integrat, apoi una din perii se leagă electric la masa alternatorului.La cealaltă perie va fi tras un fir mai lung ce va duce la borna DF a releului de încărcare de Dacia. Releul se va monta undeva în apropierea alternatorului cu suportul legat bine la masa maşinii.Din cele două fire ce duc la alternator se leagă doar cel pe care vin 12V după cheia de contact, la borna B+. Atâta tot.

 

Cât despre verificarea propriu-zisă a releului original, acesta trebuie dat jos de pe alternator şi se leagă la cele două perii de cărbune un bec de 12V, apoi se aplică de la un alimentator reglabil o tensiune variabilă între 12-15V la bornele de alimentare a releului ce vin din dinspre puntea redresoare.Se urmăreşte ca sub 14,5V becul să fie aprins continuu, la depăşirea a 14,5V acesta să se stingă.Dacă becul nu se aprinde la tensiuni sub 14,5V, atunci releul este defect.



#3 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 02 August 2015 - 02:17 PM

Multumesc!

cam asta intuiam si eu ca ar trebui sa faca...

Regulatorul asta mai are o conexiune la una din faze (iainte de redresare).

Ce rol are?



#4 OFFLINE   stefan94stefan

stefan94stefan

    Membru avansat

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,355 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 02 August 2015 - 02:28 PM

Sfatul meu este sa nu mergeti pe cel de Dacia ,am avut mari probleme cu ele le schimbam din 2 in 2 luni nu se merita ...pana la urma am facut o adaptare si am pus un alternator de Solenza cu tot cu regulator ...cele de 30-40 lei sunt niste pocnitori ...



#5 OFFLINE   validae

validae

    Moderator

  • Smod
  • 11,684 posts
  • Locatie:Bradesti

Posted 02 August 2015 - 02:56 PM

Chestia cu adaptarea regulatorului de Dacia poate fi luată şi ca o soluţie de moment (provizorie), fiindcă nu afectează cu nimic alternatorul original, releul original defect fiind oricum ,,condamnat,, la înlocuire, cu tot cu periile lui de cărbune.Şi totuşi nu toate releele de Dacia erau ,,pocnitori,, fiindcă erau mai multe firme ce le construiau.Eu nu am umblat de 8 ani la al meu.....



#6 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 02 August 2015 - 05:26 PM

Am verificat regulatorul conform sfatului de mai sus si aprinde becul pt. cateva fractiuni de sec.adica doar roseste filamentul unui bec de 5w, la o tensiune de pana in 15v.

Peste aceasta tensiune nu se mai intampla nimic.

Nu iau in calcul schimbarea regulatorului decat cu unul original sau aftermarket,vreau doar sa fiu sigur ca este defect.

Nu stiu de ce este conectata si o ramura alternativa la acesta.



#7 OFFLINE   doru3160

doru3160

    ElForum staff

  • Moderatori
  • 4,907 posts
  • Locatie:Iasi

Posted 02 August 2015 - 06:19 PM

Nu cred ca e o "ramura alternativa"...la releele clasice(vechi),alimentarea se facea cu plus din cheie,aici ca sa evite un traseu din cheie pana la releu,culege un plus direct din alternator printr-un redresor auxiliar,de mica putere,si alimenteaza montajul electronic dupa ce motorul a pornit si alternatorul intra in functie.In alte cazuri,acel fir "in plus" era pt a semnala la bord functionarea alternatorului,prin acel bec ce arata daca  incarca sau nu.O borna a becului era la plus din cheie si cealalta era la acel plus din alternator,cand diferenta era mai mare de 2V intre ce era aplicat din baterie si ce se aplica din acel redresor auxiliar,becul incepea sa palpaie pana era aprins total,functie de cat incarca sau nu alternatorul...depinde de la caz la caz,functie de marca si an de fabricatie.La generatiile mai noi,si calculatorul masinii cere ceva tensiuni de la alternator.N-am bagat de seama daca ai precizat despre ce masina e vorba sau ce an de fabricatie,insa ca fapt divers,si eu am montat relee electronice fabricate initial pt dacia,si mergeau de le sareau fulgii,la pret de cateva ori mai mic decat piesa pe original.



#8 OFFLINE   nicolaus

nicolaus

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 239 posts
  • Locatie:Focsani-Vn

Posted 02 August 2015 - 06:31 PM

De obicei acel model de regulator se defecteaza des.Am schimbat multe spre deosebire de punte pe masinile care au acel tip de regulator.Uneori am avut si defect intermitent din cauza lui,cateodata nu incarca.

 

Vezi ca are un capacel prins cu nituri de plastic,desfa-l cu mare grija,uneori se poate vedea ars acolo.


Edited by nicolaus, 02 August 2015 - 06:33 PM.


#9 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 02 August 2015 - 07:12 PM

Nu am precizat ce masina e,nu mi s-a parut important, este un Renault Laguna2 din 2001.

Sunt convins ca merge si un alt regulator,am vazut astfel de modificari la inceputul "schimbarii parcului auto" cu masini second in anii '90, cand nu aveai alternativa si romanul era nevoit sa inventeze in fel si chip. Principiul de functionare al generatorului este acelasi.

Revenind la problema mea, de unde culege plus din alternator pentru alimentare daca rotorul nu e inca excitat?



#10 OFFLINE   doru3160

doru3160

    ElForum staff

  • Moderatori
  • 4,907 posts
  • Locatie:Iasi

Posted 02 August 2015 - 07:35 PM

Cand incepe sa se roteasca,este excitat.Cand sta,nu ai nevoie de excitatie.



#11 OFFLINE   miron1947

miron1947

    Membru evoluat

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 4,186 posts
  • Locatie:Brasov

Posted 02 August 2015 - 07:45 PM

http://www.autozone....ubtitle=ammeter



#12 OFFLINE   pcostica

pcostica

    Nou venit

  • Membru activ
  • Pip
  • 51 posts

Posted 02 August 2015 - 07:49 PM

...

Revenind la problema mea, de unde culege plus din alternator pentru alimentare daca rotorul nu e inca excitat?

 

 

din bord prin becul de avertizare care se aprinde in lipsa incarcarii.

Bafta!


Edited by pcostica, 02 August 2015 - 07:52 PM.


#13 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 02 August 2015 - 11:48 PM

Nu vreau sa obosesc pe nimeni dar fragilele mele cunostinte au fost date peste cap cu aceste explicatii.

 

1. Ordinea functionarii,din cunostintele mele ar fi: alimentare regulator, la randul sau alimenteaza(controlat) rotorul, acesta prin rotire induce in stator--- punte redresoare-SAMD....deci nu vad cum se alimenteaza regulatorul din stator,nu in ordinea asta(poate ma insel eu dar confundati alternatorul cu dinamul,la care rotorul este un magnet permanent)

 

2.din bord prin becul de avertizare care se aprinde in lipsa incarcarii.

Ce inginer tembel ar proiecta asa ceva.... daca se arde becul, nu se mai initiaza incarcarea dar nici semnalizare pentru asta nu ai.

 

 

 

Domnule Nicolaus am desfacut si carcasa aceea dar nu se poate interveni,este o pastila de siliciu cu niste coexiuni fragile,practic este carcasa unui integrat.

Voi schimba regulatorul,de vreme ce restul este ok nu vad ce ar mai putea fi.

 

Toate cele bune!


Edited by costi75, 03 August 2015 - 12:03 AM.


#14 OFFLINE   nicolaus

nicolaus

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 239 posts
  • Locatie:Focsani-Vn

Posted 03 August 2015 - 12:22 AM

Daca este bec,este inseriat cu o rezistenta(la unele masini),deci curent mic de lucru.Nu am vazut vreunul ars...Vezi ca trebuie sa se aprinda cand pui contactul.

Intalnind multe regulatoare defecte modelul acesta,zic sa-l schimbi.

Nu ca n-ar mai putea fi si fulia de la arbore(daca are cauciuc intermediar;imbatraneste si patineaza nemaiasigurand turatia necesara),dar sunt cazuri mai rare la masini un pic mai vechi.


Edited by nicolaus, 03 August 2015 - 12:23 AM.


Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#15 OFFLINE   costi75

costi75

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 254 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 26 August 2015 - 01:43 PM

Salut

revin cu niste mici nelamuriri.

Am spalat alternatorul si i-am schimbat rulmentii, colectorul arata inca bine asa ca l-am lasat in pace.

Am schimbat regulatorul cu unul aftermarket, Mobiletronics parca ii zice si incarcarea nu mai e ca inainte, adica 13,8 - 13,9 fata de 14,2 - 14,3 cat aveam inainte.

Inainte sa schimb regulatorul am incercat si unul de dacia ( RM-03) dar nu a rezistat decat 1min. iar tensiunea debitata a fost de numai 13V la peste 2000rotatii.

Ca idee, are nevoie de un curent de aproximativ 1A in rotor si peste 1500rot. ca sa debiteze aprox.14v doar pe baterie,fara alti consumatori, iar cu 80% consum,peste 2A pentru a-l putea sustine.

Credeti ca e normal sau ma paste un nou deces al regulatorului?

Tensiunea am masurat-o si pe baterie si pe alternator, deci nu poate fi vorba de contacte imperfecte.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users